BV 320 este numele noului ARO fabricat in Romania

BV 320 este numele noului ARO fabricat in Romania
Bucovina Vehicles are de gand sa aduca ceva nou pe piata masinilor fabricate in Romania. E vorba de o utilitara 4x4 care se pare ca va avea un motor de Ford, o masina care va fi urmasa clasicului ARO.
Trimite unui prieten
La Gura Humorului, in judetul Suceava, compania Bucovina Vehicles Suceava, care are printre actionari senatorul PDL Sorin Fodoreanu si Mihai Ciobanu, fost inginer de la Aro Campulung are in plan demararea constructiei unei noi uzine auto unde sa produca o utilitara cu sasiu autoportant care sa aiba ca public-tinta fermierii atat din Romania, cat si din Europa. Numele viitorului autovehicul va fi "BV 320", potrivit declaratiilor lui Sorin Fodoreanu, iar emblema marcii, inregistrata la OSIM este reprezentata de capul de zimbru.
Dupa modelele din gama ARO si Dacia Nova, BV320 ar fi cel de-al treilea proiect de automobil conceput integral in Romania. Mai mult, la proiect a participat si inginerul Mihai Ciobanu, care a lucrat atat in cercetare cat si pentru Aro Campulung.

BV 320 este numele noului ARO fabricat in Romania

In prezent compania se afla in discutie cu mai multe companii pentru a furniza motorul si transmisia viitoarei utilitare. Vehiculul va fi echipat fie cu un motor pe benzina si GPL, fie cu unul diesel, cele mai avansate discutii fiind cu Ford. In anii 90 Ford a furnizat motoare Cosworth pe benzina pentru automobilele Aro.
Firma Bucovina Vehicles SA a depus, joi, o cerere de concesionare a 25 de hectare de teren in oras cu acces la utilitati, apa, canalizare, gaze naturale si energie electrica.
Potrivit cererii depuse la Primaria Gura Humorului, firma intentioneaza sa construiasca o fabrica de platforme auto multifunctionale pentru fermieri, investitia fiind de 104 milioane de euro si va crea in prima faza 1701 locuri de munca directe.
Autoutilitara 4x4 va dispune de platforma si va fi destinata fermierilor intrucat permite atasarea de diverse dispozitive agricole, dar si pentru constructii in munti.
Fodoreanu a explicat ca aceasta masina are o caroserie din tabla foarte usoara, flexibila, foarte rezistenta si permite o greutate utila mult mai mare decat la alte autovehicule de acest fel.
El a adaugat ca a fost realizat un studiu de fezabilitate si s-a proiectat intreaga fabrica cu o firma din Cehia cu linie de asamblare, hale, piste de incercare, iar sectii de subansambluri, cum ar fi tapiteria sau instalatia electrica, ar putea fi construite la Campulung Moldovenesc si Falticeni.
Totodata, motorizarea ar putea fi asigurata de Ford, dar sunt luate in calcul si alte firme pentru asigurarea unei transmisii 4x4.
Fodoreanu a mai spus ca preconizeaza ca in primul an fabrica sa produca 20.000 de autoutilitare, urmand ca in al patrulea an sa ajunga la o productie de 40.000 de masini.
El a aratat ca problema este legata de finantare, fiind vorba de o investitie greenfield.
El a mentionat ca acest autovehicul este un produs de nisa, subliniind ca isi doreste ca aceasta investitie sa fie realizata cat mai curand, mai ales ca va fi un parteneriat public-privat, lege pe care el a initiat-o.

BV 320 este numele noului ARO fabricat in Romania

Firma Bucovina Vehicles SA Suceava a fost infiintata in ianuarie 2011, avand cinci actionari, printre care inginerul Mihai Ciobanu, cu 29% din capital si Sorin Fodoreanu, cu 28%. Sorin Fodoreanu, de profesie inginer de aviatie si motoare de avion, este la primul mandat de parlamentar, din partea PDL. Potrivit declaratiei de interese din iunie 2011, Fodoreanu este asociat la SC Cosmoplan Proiect Consult SRL Bucuresti si la SC Event Plus SRL.

Trimite unui prieten