Istoria unui Mini care implineste 50 de ani si sarbatoreste prin lansarea Myfair si Camden

Mini implineste anul acesta 50 de ani de cand producatorul britanic British Motor Corporation (BMC) a creat in 1959 doua modele cu numele Morris Mini-Minor si Austin Seven, care imparteau un motor in patru cilindri de 34CP, e
Trimite unui prieten
Istoria unui Mini care implineste 50 de ani si sarbatoreste prin lansarea Myfair si Camden


Mini implineste anul acesta 50 de ani de cand producatorul britanic British Motor Corporation (BMC) a creat in 1959 doua modele cu numele Morris Mini-Minor si Austin Seven, care imparteau un motor in patru cilindri de 34CP, evenimentul fiind sarbatorit prin lansarea a doua noi versiuni aniversare botezate Mayfair si Camden, disponibile doar pentru un an.

Motoarele cu care vor fi inzestrate sunt in numar de trei, doua benzinare, unul de 1,6 litri in patru cilintri si 120 cai putere, un propulsor turbo de 175CP, preluat de la versiunea Cooper S si un diesel de 110CP.

Fata de celelalte modele, MINI 50 se vor deosebi in principal prin design.
Modelul 50 Mayfair va avea exteriorul de culoare chocolate brown, culorile optionale fiind Pepper white si Midnight Black. Jantele de culoare alba vor fi de 17 toli. Cele doua editii speciale vor fi puse in vanzare abia in septembrie, pana atunci publicul avand ocazia sa le admire in cadrul festivalului Mini United, care se desfasoara in prezent pe circuitul de la Silverstone.

Unul dintre motivele pentru care marca a trait pentru a implini 50 de ani tine inclusiv de variatia mare a modelelor sale si adaptarea la cerintele timpurilor prin care a trecut cu oferte de genul 496 de lire sterline si o lungime de numai aproximativ 3 metri pentru primele variante ale clasicului Mini.

Nu mai tarziu de anii 60, constructorul britanic BMC a adaugat gamei proaspat aparute modelele Mini Van precum si clasicul Mini. Pornind de la Van-ul cu panouri laterale netransparente, BMC a introdus ulterior o versiune Estate cu geamuri din sticla si doua usi laterale. in 1961, BMC-ul a produs Mini Pick-up, cel mai mic vehicul de transport din toate cele existente la acea vreme.

Cu numai sase luni mai tarziu, au aparut alte doua modele, de data aceasta considerate varf de gama, Wolseley Hornet si Riley Elf.

Un model special a fost Mini Cooper-ul dezvoltat de inginerul de masini sport John Cooper, care a primit astfel o comanda de la managerii BMC pentru a crea o serie unica de 1.000 de astfel de vehicule cu un motor de 1 litru si o putere de 55CP.

Raspunsul pietei la aparitia acestui model sport in septembrie 1961 a fost unul entuziast, cei deja prinsi de febra Mini-urilor solicitand totodata mai multa putere, astfel ca inginerii s-au conformat si au ridicat capacitatea motorului la 1,071cmc si 70CP.

Modelul denumit Mini Cooper S a castigat locuri pe podium cu ocazia Raliurilor din 1963, 1964, 1965 si 1967 de la Monte Carlo.

n august 1964, BMC a introdus o alta versiune a modelului Mini destinata uzului militar, sub numele de Mini Moke.

n 1969, modelul Mini Clubman s-a alaturat gamei.

n acelasi timp, Mini Cooper a fost scos din productie si inlocuit cu Mini 1275 GT de 59CP cu motor de 1,3 litri.

De asemenea, mai multe versiuni speciale ale clasicului Mini cu numeroase accente trendy, sport sau originale au intrat pe piata la mijlocul anilor 70.

ntre anii 1980 si 1983 modelele Clubman, Estate si Van au incetat pe rand sa se mai produca. Singura masina ramasa in productie a fost clasicul Mini cu motorul sau de 1 litru si 40CP.

n 1990, modelul Mini Cooper a fost reintrodus impreuna cu un propulsor de 1,3 litri, in parte si din cauza normelor de poluare din ce in ce mai stricte ce au dus la scoaterea din productie a motorului de 1 litru in 1992.

O ruptura decisiva in evolutia marcii s-a petrecut la momentul in care un tuner dedicat modificarii modelelor Mini din Germania a taiat plafonul unui Mini clasic transformandu-l intr-un decapotabil foarte atragator. Rezultatele i-au impresionat asa de mult pe cei de la Rover, care erau acum responsabili de dzvoltarea modelului clasic Mini incat au decis sa cumpere echipamentul necesar pentru a produce decapotabila cu pricina.

Constructia clasicului Mini a fost in cele din urma oprita pentru totdeauna in anul 2000.

Dupa 41 de ani si 5,3 milioane Mini-uri vandute in diferite variante de caroserie, in 2001 a fost inceputa productia unui nou model MINI Cooper.

Preluarea in 1997 a Rover Group de catre BMW a dus la prezentarea in acelasi an a unui nou concept a lui MINI Cooper la Salonul Auto de la Frankfurt si intrarea in productie in noiembrie 2000 a modelului de 115CP.

n 2004 a aparut noul MINI decapotabil care s-a vandut in urmatorii patru ani in 164.000 de exemplare.

Cu un design schimbat si date tehnice mult imbunatatite, in 2006 a intrat in scena a doua generatie de MINI-uri.

Astfel au aparut modelele MINI Cooper S de 172CP si MINI Cooper de 118CP.

Aparitia modelelor MINI Clubman si a noului MINI Convertible au oferit marcii un nou aer mai proaspat.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (14) Poze Istoria unui Mini care implineşte 50 de ani şi lanseaza Myfair şi Camden
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 25 Mai 2009