Istoria unui Mini care implineste 50 de ani si sarbatoreste prin lansarea Myfair si Camden
Mini implineste anul acesta 50 de ani de cand producatorul britanic British Motor Corporation (BMC) a creat in 1959 doua modele cu numele Morris Mini-Minor si Austin Seven, care imparteau un motor in patru cilindri de 34CP, e
Trimite unui prieten
Istoria unui Mini care implineste 50 de ani si sarbatoreste prin lansarea Myfair si Camden
Mini implineste anul acesta 50 de ani de cand producatorul britanic British Motor Corporation (BMC) a creat in 1959 doua modele cu numele Morris Mini-Minor si Austin Seven, care imparteau un motor in patru cilindri de 34CP, evenimentul fiind sarbatorit prin lansarea a doua noi versiuni aniversare botezate Mayfair si Camden, disponibile doar pentru un an.
Motoarele cu care vor fi inzestrate sunt in numar de trei, doua benzinare, unul de 1,6 litri in patru cilintri si 120 cai putere, un propulsor turbo de 175CP, preluat de la versiunea Cooper S si un diesel de 110CP.
Fata de celelalte modele, MINI 50 se vor deosebi in principal prin design.
Modelul 50 Mayfair va avea exteriorul de culoare chocolate brown, culorile optionale fiind Pepper white si Midnight Black. Jantele de culoare alba vor fi de 17 toli. Cele doua editii speciale vor fi puse in vanzare abia in septembrie, pana atunci publicul avand ocazia sa le admire in cadrul festivalului Mini United, care se desfasoara in prezent pe circuitul de la Silverstone.
Unul dintre motivele pentru care marca a trait pentru a implini 50 de ani tine inclusiv de variatia mare a modelelor sale si adaptarea la cerintele timpurilor prin care a trecut cu oferte de genul 496 de lire sterline si o lungime de numai aproximativ 3 metri pentru primele variante ale clasicului Mini.
Nu mai tarziu de anii 60, constructorul britanic BMC a adaugat gamei proaspat aparute modelele Mini Van precum si clasicul Mini. Pornind de la Van-ul cu panouri laterale netransparente, BMC a introdus ulterior o versiune Estate cu geamuri din sticla si doua usi laterale. in 1961, BMC-ul a produs Mini Pick-up, cel mai mic vehicul de transport din toate cele existente la acea vreme.
Cu numai sase luni mai tarziu, au aparut alte doua modele, de data aceasta considerate varf de gama, Wolseley Hornet si Riley Elf.
Un model special a fost Mini Cooper-ul dezvoltat de inginerul de masini sport John Cooper, care a primit astfel o comanda de la managerii BMC pentru a crea o serie unica de 1.000 de astfel de vehicule cu un motor de 1 litru si o putere de 55CP.
Raspunsul pietei la aparitia acestui model sport in septembrie 1961 a fost unul entuziast, cei deja prinsi de febra Mini-urilor solicitand totodata mai multa putere, astfel ca inginerii s-au conformat si au ridicat capacitatea motorului la 1,071cmc si 70CP.
Modelul denumit Mini Cooper S a castigat locuri pe podium cu ocazia Raliurilor din 1963, 1964, 1965 si 1967 de la Monte Carlo.
n august 1964, BMC a introdus o alta versiune a modelului Mini destinata uzului militar, sub numele de Mini Moke.
n 1969, modelul Mini Clubman s-a alaturat gamei.
n acelasi timp, Mini Cooper a fost scos din productie si inlocuit cu Mini 1275 GT de 59CP cu motor de 1,3 litri.
De asemenea, mai multe versiuni speciale ale clasicului Mini cu numeroase accente trendy, sport sau originale au intrat pe piata la mijlocul anilor 70.
ntre anii 1980 si 1983 modelele Clubman, Estate si Van au incetat pe rand sa se mai produca. Singura masina ramasa in productie a fost clasicul Mini cu motorul sau de 1 litru si 40CP.
n 1990, modelul Mini Cooper a fost reintrodus impreuna cu un propulsor de 1,3 litri, in parte si din cauza normelor de poluare din ce in ce mai stricte ce au dus la scoaterea din productie a motorului de 1 litru in 1992.
O ruptura decisiva in evolutia marcii s-a petrecut la momentul in care un tuner dedicat modificarii modelelor Mini din Germania a taiat plafonul unui Mini clasic transformandu-l intr-un decapotabil foarte atragator. Rezultatele i-au impresionat asa de mult pe cei de la Rover, care erau acum responsabili de dzvoltarea modelului clasic Mini incat au decis sa cumpere echipamentul necesar pentru a produce decapotabila cu pricina.
Constructia clasicului Mini a fost in cele din urma oprita pentru totdeauna in anul 2000.
Dupa 41 de ani si 5,3 milioane Mini-uri vandute in diferite variante de caroserie, in 2001 a fost inceputa productia unui nou model MINI Cooper.
Preluarea in 1997 a Rover Group de catre BMW a dus la prezentarea in acelasi an a unui nou concept a lui MINI Cooper la Salonul Auto de la Frankfurt si intrarea in productie in noiembrie 2000 a modelului de 115CP.
n 2004 a aparut noul MINI decapotabil care s-a vandut in urmatorii patru ani in 164.000 de exemplare.
Cu un design schimbat si date tehnice mult imbunatatite, in 2006 a intrat in scena a doua generatie de MINI-uri.
Astfel au aparut modelele MINI Cooper S de 172CP si MINI Cooper de 118CP.
Aparitia modelelor MINI Clubman si a noului MINI Convertible au oferit marcii un nou aer mai proaspat.
Mini implineste anul acesta 50 de ani de cand producatorul britanic British Motor Corporation (BMC) a creat in 1959 doua modele cu numele Morris Mini-Minor si Austin Seven, care imparteau un motor in patru cilindri de 34CP, evenimentul fiind sarbatorit prin lansarea a doua noi versiuni aniversare botezate Mayfair si Camden, disponibile doar pentru un an.
Motoarele cu care vor fi inzestrate sunt in numar de trei, doua benzinare, unul de 1,6 litri in patru cilintri si 120 cai putere, un propulsor turbo de 175CP, preluat de la versiunea Cooper S si un diesel de 110CP.
Fata de celelalte modele, MINI 50 se vor deosebi in principal prin design.
Modelul 50 Mayfair va avea exteriorul de culoare chocolate brown, culorile optionale fiind Pepper white si Midnight Black. Jantele de culoare alba vor fi de 17 toli. Cele doua editii speciale vor fi puse in vanzare abia in septembrie, pana atunci publicul avand ocazia sa le admire in cadrul festivalului Mini United, care se desfasoara in prezent pe circuitul de la Silverstone.
Unul dintre motivele pentru care marca a trait pentru a implini 50 de ani tine inclusiv de variatia mare a modelelor sale si adaptarea la cerintele timpurilor prin care a trecut cu oferte de genul 496 de lire sterline si o lungime de numai aproximativ 3 metri pentru primele variante ale clasicului Mini.
Nu mai tarziu de anii 60, constructorul britanic BMC a adaugat gamei proaspat aparute modelele Mini Van precum si clasicul Mini. Pornind de la Van-ul cu panouri laterale netransparente, BMC a introdus ulterior o versiune Estate cu geamuri din sticla si doua usi laterale. in 1961, BMC-ul a produs Mini Pick-up, cel mai mic vehicul de transport din toate cele existente la acea vreme.
Cu numai sase luni mai tarziu, au aparut alte doua modele, de data aceasta considerate varf de gama, Wolseley Hornet si Riley Elf.
Un model special a fost Mini Cooper-ul dezvoltat de inginerul de masini sport John Cooper, care a primit astfel o comanda de la managerii BMC pentru a crea o serie unica de 1.000 de astfel de vehicule cu un motor de 1 litru si o putere de 55CP.
Raspunsul pietei la aparitia acestui model sport in septembrie 1961 a fost unul entuziast, cei deja prinsi de febra Mini-urilor solicitand totodata mai multa putere, astfel ca inginerii s-au conformat si au ridicat capacitatea motorului la 1,071cmc si 70CP.
Modelul denumit Mini Cooper S a castigat locuri pe podium cu ocazia Raliurilor din 1963, 1964, 1965 si 1967 de la Monte Carlo.
n august 1964, BMC a introdus o alta versiune a modelului Mini destinata uzului militar, sub numele de Mini Moke.
n 1969, modelul Mini Clubman s-a alaturat gamei.
n acelasi timp, Mini Cooper a fost scos din productie si inlocuit cu Mini 1275 GT de 59CP cu motor de 1,3 litri.
De asemenea, mai multe versiuni speciale ale clasicului Mini cu numeroase accente trendy, sport sau originale au intrat pe piata la mijlocul anilor 70.
ntre anii 1980 si 1983 modelele Clubman, Estate si Van au incetat pe rand sa se mai produca. Singura masina ramasa in productie a fost clasicul Mini cu motorul sau de 1 litru si 40CP.
n 1990, modelul Mini Cooper a fost reintrodus impreuna cu un propulsor de 1,3 litri, in parte si din cauza normelor de poluare din ce in ce mai stricte ce au dus la scoaterea din productie a motorului de 1 litru in 1992.
O ruptura decisiva in evolutia marcii s-a petrecut la momentul in care un tuner dedicat modificarii modelelor Mini din Germania a taiat plafonul unui Mini clasic transformandu-l intr-un decapotabil foarte atragator. Rezultatele i-au impresionat asa de mult pe cei de la Rover, care erau acum responsabili de dzvoltarea modelului clasic Mini incat au decis sa cumpere echipamentul necesar pentru a produce decapotabila cu pricina.
Constructia clasicului Mini a fost in cele din urma oprita pentru totdeauna in anul 2000.
Dupa 41 de ani si 5,3 milioane Mini-uri vandute in diferite variante de caroserie, in 2001 a fost inceputa productia unui nou model MINI Cooper.
Preluarea in 1997 a Rover Group de catre BMW a dus la prezentarea in acelasi an a unui nou concept a lui MINI Cooper la Salonul Auto de la Frankfurt si intrarea in productie in noiembrie 2000 a modelului de 115CP.
n 2004 a aparut noul MINI decapotabil care s-a vandut in urmatorii patru ani in 164.000 de exemplare.
Cu un design schimbat si date tehnice mult imbunatatite, in 2006 a intrat in scena a doua generatie de MINI-uri.
Astfel au aparut modelele MINI Cooper S de 172CP si MINI Cooper de 118CP.
Aparitia modelelor MINI Clubman si a noului MINI Convertible au oferit marcii un nou aer mai proaspat.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (14)
Poze Istoria unui Mini care implineşte 50 de ani şi lanseaza Myfair şi Camden
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Pneuri de vara good year 225/45/19 dot 2021 1400 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
Grila radiator audi a6 ( 2018 - ) 850 Lei
-
Radiator intercooler 144967867r dacia logan ii 1.5 blue dci 899 Lei
Far dreapta (088049 valeo) audi 854.66 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Lupe vw pasat b7 50 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Maneta timonerie si cabluri aferente ford focus 1.6 benzina... 100 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Suport bara fata dreapta vw golf 7 vii (2012-2019) cod 5g0807724f 150 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
Grila radiator mercedes-benz c-class w205/s205/c205 700 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca rial, vw touareg, porsche cayenne 1000 Lei
Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei
-
Dacia sandero stepway 1.0 2021 9200 €
Jante aliaj 17 zoll originale audi a3 1200 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
Ornament kilometraj bord mazda 6 ( 2002-2008 ) 100 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
Praguri volkswagen passat cc 2008-2012 v2 - maxton design 1000 Lei
-
Ornament capota toyota hilux revo 2020-2024 mb [v2] 675 Lei
Piese de caroserie, motor, cutie viteze, ford c-max 1, 1.6 tdci
Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent gama audi, vw, seat, skoda 1200 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Praguri hyundai tucson (2015+) din aluminiu 990 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Grila radiator original audi a5 rs5 f5 ( 2017 -) 1400 Lei
Pneuri de vara 225/65/r17 marca semperit 500 Lei
-
Aibag volan mazda 6 2005 diesel ( 06.2002-08.2007 ) 250 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Usita rezervor vw lupo 1.0 benzina an 2001 ( 1998-2005 ) 50 Lei



Publicat în categoria: Alte articole
DATA PUBLICĂRII: 25 Mai 2009