Modificarea asigurarii RCA: de acum vom plati un tarif de referinta. Ce inseamna?

Modificarea asigurarii RCA: de acum vom plati un tarif de referinta. Ce inseamna?
  • Preturile scad pentru persoanele in varsta
  • Majorare plafonata la 50% in functie de categoria bonus/malus

Nu demult, cand asiguratorii au crescut tarifele RCA exagerat de mult si transportatorii au iesit in strada, ASF, Autoritatea de Supraveghere Financiara a plafonat tarifele. Pe 18 mai, aceasta plafonare expira si intra in vigoare noua lege a asigurarilor auto de tip RCA.

Asigurarile sunt printre cele mai banoase afaceri din lume, alaturi de medicamente si domeniul bancar. Insa parca nu e normal ca un tanar de 18 ani care conduce un Logan sa plateasca peste 1200 de lei pe an doar pentru RCA, nu? Asa s-au nascut o multime de scandaluri, firme care aveau milioane de polite incheiate au dat faliment si preturile au explodat in ultimii ani. Mai nou, dupa mai multe proteste si petitii de nemultumire fata de preturile aberante pe care le platesc soferii, ASF a plafonat preturile si asigurarile au inceput sa aiba preturi mai decente. Acum insa, intra in vigoare noua lege a RCA-ului.

Senatul si comisiile de specialitate din Camera Deputatilor au aprobat deja legea noua care urmeaza sa fie votata saptamana aceasta. Legea face referire la preturile RCA, care nu vor mai avea plafonare prin lege, cum se intampla de 6 luni, ci vor fi stabilite in functie de un tarif de referinta calculat de ASF. Aceasta denumire inseamna ca vor exista cateva referinte prestabilite, care vor lua in calcul varsta soferului si capacitatea cilindrica a masinii.

De exemplu, tariful de referinta pentru un sofer cu varsta cuprinsa intre 51 si 60 de ani si care conduce o masina cu motor de maximum 1200 cmc, va fi de 570 de lei, nu de 618 lei cat este in prezent. Un alt tarif de referinta este cel pentru soferii de 31-40 de ani care conduc o masina cu motor de 1.4 - 1.6 litri. Acestia vor plati 700 de lei pe an, la fel ca si pana acum. Daca insa vor conduce o masina cu motor de 1.2 - 1.4 litri, vor plati pe RCA 600 de lei.

Momentan nu se cunosc toate tarifele de referinta, pentru ca fiecare sofer sa stie in ce categorie de pret intra. Insa ASF mai spune ca aceste tarife de referinta nu sunt fixe, ci pot creste sau pot sa scada in functie de categoria de bonus / malus in care este soferul. Insa, conform noii legi, aceste majorari sau scaderi nu pot depasi 50% din pretul de referinta...

Asadar, ne putem astepta sa vedem niste preturi similare ca cele de acum, ceea ce nu este un lucru rau. Dar, din pacate, Romania inca a ramas cu un calcul al tarifului de asigurare foarte invechit, ce ia in considerare capacitatea cilindrica. Fara sa realizeze ca acum exista motoare de capacitate mica, echipate cu turbo-compresoare, care produc puteri similare cu cele ale unor motoare de 3.0 litri... Adica nu este normal ca un tanar care are o masina de 200 cp dar cu motor de 1.6 sa plateasca un sfert fata de unul care are motor de 3.0 litri si aceeasi putere... Daca, cumva, pe viitor se va schimba si acest aspect, RCA-ul ar putea fi chiar la nivelul din vest. Ca si gandire si tarife.

mai multe
Publicat în categoria: Asigurari auto DATA PUBLICĂRII: 15 Mai 2017