Secretele unei polite Casco
Desi pare un lucru simplu, incheierea unei polite Casco presupune urmarirea mai multor aspecte, precum riscurile asigurate, bonitatea asiguratorului, nivelul fransizei, valoarea asigurata, pretul.
Specialistii contactati de Capital explica la ce lucruri trebuie sa fiti atenti atunci cand va asigurati masina printr-o polita facultativa - Casco. Din nefericire, majoritatea soferilor isi fundamenteaza decizia alegerii asiguratorului de Casco doar prin prisma tarifului practicat, ignorand, practic, destule aspecte fundamentale pentru acest proces.
Brokerul, posibil cel mai bun sfatuitor
"Asigurarea Casco nu este obligatorie, dar pentru fiecare tip de masina exista cu siguranta un produs potrivit. Important este sa discuti cu un broker care stie produsele disponibile pe piata si iti intelege foarte bine nevoile in legatura cu: serviciile la dauna, service-urile cu decontare directa, pretul, riscurile acoperite, fransizele, suma asigurata", spun reprezentantii Otto Broker.
"Reputatia asiguratorului, dar si pretul sunt elemente determinante in alegerea politei. Din pacate, pretul este pe primul loc, iar reputatia ii urmeaza, dar la o distanta destul de mare. De obicei, este luata in considerare numai reputatia proasta, astfel incat sa fie ocolita acea societate", spune Bogdan Andriescu, presedintele asociatiei brokerilor (UNSICAR).
Reputatie, servicii, costuri, acoperire
"In primul rand, clientul trebuie sa caute o polita Casco care sa aiba cuprinse in asigurare riscurile pentru care doreste sa fie acoperit in caz de accident sau de furt. Apoi, trebuie sa tina cont de renumele pe care asiguratorul il are in piata, daca este recunoscut ca bun-platnic sau daca sunt clienti nemultumiti de serviciile acestuia. Sursele lor de informare sunt articolele de presa, forumurile, blogurile etc.", explica reprezentantii companiei de asigurari Generali. Fransiza (suma platita de asigurat la fiecare eveniment - n.red.) are directa legatura cu prima si este invers proportionala cu aceasta. Prima de asigurare platita este cu atat mai mare cu cat avem o fransiza mai mica sau nu avem deloc.
"O fransiza poate insemna de multe ori o economie certa, importanta, contra unei pierderi probabile pe care ti-o poti asuma. Alteori, nu. Dar e important sa analizezi, pentru ca daca nu faci daune frecvent, s-ar putea sa platesti mai mult degeaba", spun cei de la Otto Broker.
Bogdan Andriescu arata ca este important si ca suma asigurata sa fie corecta, respectiv valoarea de piata. Daca este prea mare, se plateste procentual mai mult pe asigurare, iar daca este prea mica, in cazul unei daune totale, si uneori si partiale, nu este indestulatoare. "Si timpul de decontare este important, trebuind alese societati ce au intelegeri de decontare cu cat mai multe service-uri. Se rezolva cerand brokerului lista societatilor cu service-urile agreate", conchide Andriescu.
Soferii trebuie sa mai stie ca repararea masinii pe polita Casco nu e lipsita de costuri suplimentare. Cei care nu au achitat integral prima de asigurare aferenta unui an trebuie sa achite diferenta de prima. In plus, unii asiguratori diminueaza suma pentru care e asigurata masina cu valoarea despagubirii achitate. Pentru ca masina sa fie asigurata la valoarea de dinaintea primirii despagubirii, clientii trebuie sa plateasca o prima suplimentara. Partea buna: pentru calcularea primei suplimentare, se aplica aceeasi cotatie de prima ca la incheierea asigurarii. Sanctiunile pentru cei care au beneficiat de despagubiri vor veni la reinnoirea politei, cand nu se mai acorda discounturi sau se majoreaza tariful de prima.
Primele suplimentare pentru reintregirea sumelor asigurate sunt direct proportionale cu valoarea despagubirii primite de client si cu perioada de asigurare ramasa. De exemplu, prima suplimentara este de circa 50 de euro (la o cota de prima de 5%) daca pentru o masina asigurata pentru 10.000 de euro s-a platit o despagubire de 2.000 de euro, iar polita Casco expira peste sase luni.
Clauzele care scumpesc polita
Pentru a arata cum diversele clauze suplimentare Casco pot influenta prima de asigurare, Otto Broker a ales un autoturism Opel Astra 1.4 din 2009, cu o valoare de nou de 15.000 euro. Proprietarul e din Bucuresti, are peste 30 de ani si un copil minor. Permisul de conducere l-a obtinut de peste patru ani. Autoturismul este asigurat pentru circa 10.500 euro. In conditiile in care cu acest autoturism se parcurg anual circa 15.000 km si se opteaza pentru o varianta cu fransiza de 100 euro per eveniment, oferta este urmatoarea:
360 euro - prima achitata trimestrial, asigura impotriva riscurilor de furt, incendiu sau explozie, fenomene naturale si avarii accidentale;
18 euro in plus permit adaugarea riscului de vandalism;
30 euro - prima suplimentara pentru daune provocate de patrunderea in locuri inundate (daune de apa la motor);
40 euro costa clauza suplimentara de autoturism la schimb;
45 euro este prima suplimentara pentru clauza de asistenta rutiera extinsa;
5 euro in plus permit adaugarea clauzei de pierdere a cheilor.
Specialistii contactati de Capital explica la ce lucruri trebuie sa fiti atenti atunci cand va asigurati masina printr-o polita facultativa - Casco. Din nefericire, majoritatea soferilor isi fundamenteaza decizia alegerii asiguratorului de Casco doar prin prisma tarifului practicat, ignorand, practic, destule aspecte fundamentale pentru acest proces.
Brokerul, posibil cel mai bun sfatuitor
"Asigurarea Casco nu este obligatorie, dar pentru fiecare tip de masina exista cu siguranta un produs potrivit. Important este sa discuti cu un broker care stie produsele disponibile pe piata si iti intelege foarte bine nevoile in legatura cu: serviciile la dauna, service-urile cu decontare directa, pretul, riscurile acoperite, fransizele, suma asigurata", spun reprezentantii Otto Broker.
"Reputatia asiguratorului, dar si pretul sunt elemente determinante in alegerea politei. Din pacate, pretul este pe primul loc, iar reputatia ii urmeaza, dar la o distanta destul de mare. De obicei, este luata in considerare numai reputatia proasta, astfel incat sa fie ocolita acea societate", spune Bogdan Andriescu, presedintele asociatiei brokerilor (UNSICAR).
Reputatie, servicii, costuri, acoperire
"In primul rand, clientul trebuie sa caute o polita Casco care sa aiba cuprinse in asigurare riscurile pentru care doreste sa fie acoperit in caz de accident sau de furt. Apoi, trebuie sa tina cont de renumele pe care asiguratorul il are in piata, daca este recunoscut ca bun-platnic sau daca sunt clienti nemultumiti de serviciile acestuia. Sursele lor de informare sunt articolele de presa, forumurile, blogurile etc.", explica reprezentantii companiei de asigurari Generali. Fransiza (suma platita de asigurat la fiecare eveniment - n.red.) are directa legatura cu prima si este invers proportionala cu aceasta. Prima de asigurare platita este cu atat mai mare cu cat avem o fransiza mai mica sau nu avem deloc.
"O fransiza poate insemna de multe ori o economie certa, importanta, contra unei pierderi probabile pe care ti-o poti asuma. Alteori, nu. Dar e important sa analizezi, pentru ca daca nu faci daune frecvent, s-ar putea sa platesti mai mult degeaba", spun cei de la Otto Broker.
Bogdan Andriescu arata ca este important si ca suma asigurata sa fie corecta, respectiv valoarea de piata. Daca este prea mare, se plateste procentual mai mult pe asigurare, iar daca este prea mica, in cazul unei daune totale, si uneori si partiale, nu este indestulatoare. "Si timpul de decontare este important, trebuind alese societati ce au intelegeri de decontare cu cat mai multe service-uri. Se rezolva cerand brokerului lista societatilor cu service-urile agreate", conchide Andriescu.
Soferii trebuie sa mai stie ca repararea masinii pe polita Casco nu e lipsita de costuri suplimentare. Cei care nu au achitat integral prima de asigurare aferenta unui an trebuie sa achite diferenta de prima. In plus, unii asiguratori diminueaza suma pentru care e asigurata masina cu valoarea despagubirii achitate. Pentru ca masina sa fie asigurata la valoarea de dinaintea primirii despagubirii, clientii trebuie sa plateasca o prima suplimentara. Partea buna: pentru calcularea primei suplimentare, se aplica aceeasi cotatie de prima ca la incheierea asigurarii. Sanctiunile pentru cei care au beneficiat de despagubiri vor veni la reinnoirea politei, cand nu se mai acorda discounturi sau se majoreaza tariful de prima.
Primele suplimentare pentru reintregirea sumelor asigurate sunt direct proportionale cu valoarea despagubirii primite de client si cu perioada de asigurare ramasa. De exemplu, prima suplimentara este de circa 50 de euro (la o cota de prima de 5%) daca pentru o masina asigurata pentru 10.000 de euro s-a platit o despagubire de 2.000 de euro, iar polita Casco expira peste sase luni.
Clauzele care scumpesc polita
Pentru a arata cum diversele clauze suplimentare Casco pot influenta prima de asigurare, Otto Broker a ales un autoturism Opel Astra 1.4 din 2009, cu o valoare de nou de 15.000 euro. Proprietarul e din Bucuresti, are peste 30 de ani si un copil minor. Permisul de conducere l-a obtinut de peste patru ani. Autoturismul este asigurat pentru circa 10.500 euro. In conditiile in care cu acest autoturism se parcurg anual circa 15.000 km si se opteaza pentru o varianta cu fransiza de 100 euro per eveniment, oferta este urmatoarea:
360 euro - prima achitata trimestrial, asigura impotriva riscurilor de furt, incendiu sau explozie, fenomene naturale si avarii accidentale;
18 euro in plus permit adaugarea riscului de vandalism;
30 euro - prima suplimentara pentru daune provocate de patrunderea in locuri inundate (daune de apa la motor);
40 euro costa clauza suplimentara de autoturism la schimb;
45 euro este prima suplimentara pentru clauza de asistenta rutiera extinsa;
5 euro in plus permit adaugarea clauzei de pierdere a cheilor.
2,01 miliarde lei reprezinta primele brute subscrise pe politele Casco in 2011, in scadere cu 18% fata de anul anterior
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 €
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
StiriPeSurse.ro
Florin Cîțu prezintă un document intern al Guvernului: Nu mai sunt bani pentru salarii
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
mai multe
Publicat în categoria: Asigurari auto
DATA PUBLICĂRII: 5 Aprilie 2012