CNR 2011: Urmatorul hop in Cupa Dacia, un raliu mixt !

CNR 2011: Urmatorul hop in Cupa Dacia, un raliu mixt !
- La startul Raliului Sibiului, programat in acest sfarsit de saptamana, se vor afla si echipajele care utilizeaza modelul Logan 1.6 MPI inscrise in Cupa Dacia 2011;

- Competitia propune 11 probe speciale cu o lungime de 119,60 km; 18,4% din totalul probelor speciale se disputa pe asfalt, restul pe macadam, consemnandu-se astfel debutul infruntarilor din 2011 pe aceasta suprafata;

- Intrecerea de la Sibiu marcheaza si debutul Trofeului Klar, care va recompensa cel mai bun pilot al Cupei pe macadam.

Distribuie pe Facebook

Cea de-a cincea editie a Cupei Dacia continua cu Raliul Sibiului, cea de-a patra infruntare in Campionatul National de Raliuri Dunlop 2011, eveniment derulat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Competitia care se va desfasura la finele acestei saptamani reprezinta pentru concurenti si prilejul de a se infrunta pe probele speciale pe macadam, suprafata pe care se va concura pana la sfarsitul stagiunii. Si, parca pentru a marca si mai bine aceasta schimbare, organizatorii Raliului Sibiului propun, ca si in 2010, un raliu mixt, 18,4% din lungimea totala a traseului urmand sa fie reprezentata de asfalt. Firesc, este o incercare suplimentara pentru concurenti, grija fata de pneuri fiind, intr-un raliu de macadam, in special de duritatea celui de la Sibiu, o prioritate.

Bogdan Nastase, liderul la zi al Cupei, vine la Sibiu cu dorinta declarata de a-si apara pozitia si isi propune sa repete isprava de anul trecut, atunci cand a terminat invingator in aceasta competitie. "Ma bucura enorm ca am izbutit sa termin in frunte dupa etapele pe asfalt. Suprafata mea preferata este macadamul si sper sa repet rezultatele bune de anul trecut. Daca voi izbuti acest lucru, inseamna ca-mi voi atinge obiectivul pe care mi l-am propus la inceputul anului, acela de a castiga in acest an Cupa", spune Nastase.

Firesc, Viorel Ivan, castigatorul Cupei in 2010 si al ultimelor doua intreceri disputate in aceasta stagiune, ramane principalul sau rival. "Titlul nu este jucat. Am venit la Sibiu cu dorinta de a invinge. Campionatul este extrem de lung si pana la final orice se poate intampla", a declarat Ivan.

De urmarit sunt si prestatiile lui Spartacus Popa, Adrian Dragan sau Sebastian Barbu, ca si cele ale "lupilor tineri", care, iata, pe langa o confruntare acerba in competitia debutantilor, ne-au oferit surpriza, pe asfalt, de a obtine pozitii in zona superioara a ierarhiei. O probeaza si faptul ca dupa 3 etape Tirnovean, Tincescu si Gioarsa ocupa locurile 3-5, fiind, la acest moment, pilotii care se bat pentru a treia treapta a podiumului alaturi de numele deja amintite anterior.

In fine, nu trebuie uitat nici un amanunt important. Astfel, ca si in 2010, cel mai bun pilot in etapele de macadam urmeaza sa fie rasplatit cu Trofeul Klar Macadam. Firesc, fiind vorba de prima runda a acestei competitii, anticipam dueluri si mai incinse, miza fiind de-acum dubla: clasamentele finale ale Cupei, dar si cele ale Trofeului Klar.

Raliul Sibiului 2011
Suprafata: macadam 81,6%, asfalt 18,4%
Lungime totala raliu : 440.80 km
Lungime probe speciale: 119.60 km
Numar probe speciale: 11
Procentaj probe speciale din parcursul total: 27.13%
Cea mai lunga proba speciala : "Crinti" (PS6, PS7) - 17.00 km
Cea mai scurta proba speciala : "Superspeciala" (PS1) - 2.50 km

Principala noutate, in formula din 2011, este introducerea unei noi probe de noapte, in afara traditionalei speciale Santa. Este vorba de proba Paltinis, in urcare, care se va desfasura pe asfalt si urmeaza sa fie parcursa vineri seara, inaintea probei Santa.

Distribuie pe Facebook
mai multe