Obiectiv atins

Obiectiv atins
Locul 2 si opt puncte era maximum posibil in Raliul Tara Barsei. Alex Filip si Bogdan Iancu si-au indeplinit obiectivul si raman pe primul loc in clasamentul general al grupei A.
Distribuie pe Facebook
  • - Echipajul 79 isi pastreaza pozitia de lider la grupa A
  • - Cea mai buna clasare in Citroen Racing Trophy
  • - Urmatoarea provocare: Class 1 Grand Prix Romania

Locul 2 si opt puncte era maximum posibil in Raliul Tara Barsei. Alex Filip si Bogdan Iancu si-au indeplinit obiectivul si raman pe primul loc in clasamentul general al grupei A.

Raliul Tara Barsei a inceput prost pentru Alex Filip si Bogdan Iancu, dar s-a terminat cat se putea de bine. Echipajul 79 si-a pastrat pozitia de lider la grupa A cu doua etape inaintea finalului de sezon. Etapa a sasea din Campionatul National de Raliuri a debutat cu o super speciala pe strazile din centrul Brasovului, proba pe care Alex Filip a pierdut peste 10 secunde. „S-a dovedit inca o data ca super specialele raman punctul meu slab. A fost greseala mea in totalitate si cred ca pentru mine cel mai bine ar fi ca aceste probe sa se desfasoare la sfarsitul raliului. S-a vazut la Cluj ca in momentele decisive, cand fiecare secunda conteaza, ma pot concentra mai bine si pot chiar sa castig”, a spus Alex Filip, dupa prima zi din Raliul Tara Barsei.

Sambata, in ziua a doua a raliului, au fost programate 6 probe speciale pe macadam cu o lungime totala de 111 km. „Din fericire prima proba speciala a zilei, lunga de aproape 30 kilometri a fost anulata. Am ales gresit pneurile si probabil ca daca am fi parcurs ambele probe, programate inainte primului parc de service, nu am mai fi avut nicio sansa la un loc pe podium la grupa A. In speciala a treia am fost la un pas de o iesire in decor, dar din fericire am ramas in cursa”, a spus Bogdan Iancu, in primul parc de service din ziua a doua a Raliului Tara Barsei.

Si pe speciala a patra, echipajul 79 a fost foarte de o iesire in decor. „Pentru trecerea pe a doua bucla am ales pneuri moi, singura optiune disponibila, ceea ce nu s-a potrivit deloc cu suprafata acestor probe. Masina a fost destul de greu de controlat si am ratat un punct de franare intr-un viraj urmat de un pod. Si aici am avut noroc si am reusit sa termin proba fara probleme”, a spus Alex Filip.

Inaintea ultimei bucle de doua probe, Alex Filip si Bogdan Iancu au urcat pe locul secund in ierarhia grupei A, dar avansul fata de ocupantii pozitiei a treia era de doar 2,5 secunde. Alex Filip a pierdut 0,9 secunde in duelul cu Ernest Mullner pe speciala lunga de aproape 30 kilometri, dar a fortat pe ultima speciala a raliului si si-a asigurat pozitia a doua la grupa cu un avans de 8,3 secunde fata de pozitia a treia. „Strategia mea pentru acest raliu a fost sa termin in spatele lui Edwin Keleti si am reusit. In conditiile in care el concureaza cu o masina mai puternica cu aproape 80 CP sunt multumit ca am pierdut doar mai putin de o secunda pe kilometrul de proba speciala”, a adaugat Alex Filip.

Locul 2 obtinut la grupa A inseamna si cel mai bun rezultat dintre pilotii inscrisi in Citroen Racing Trophy. Adica inca un motiv de bucurie pentru Alex Filip: „Imi pare rau ca atat Dani Ungur, cat si Nistor Duval au avut unele probleme. Sunt sigur ca lupta pentru un loc pe podium ar fi fost mult mai disputat daca lucrurile ar fi mers bine la ei. Oricum vreu sa-i multumesc lui Nistor Duval pentru incurajari si fair-play-ul de care a dat dovada.”
Urmatoarea provocare pentru Alex Filip este Class 1 Romanian Grand Prix, cursa de barci cu motor desfasurata pe lacul Siutghiol in perioada 28 – 30 august, unde va avea ocazia sa faca un schimb de experienta cu un pilot Class 1. Urmatoarea etapa din Campionatul National de Raliuri. Raliul Aradului, se va desfasura in perioada 25 – 27 septembrie.

In 2009, echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu conteaza pe sprijinul partenerilor: Orange Romania, Citroën Romania, Coza Advertising, Cefin, Converse si Colina Motors.

REZULTATE – RALIUL TARA BARSEI 2009 ( etapa a 6-a din 8 ) - GRUPA A *
1. Edwin Keleti/Victor Ponta – Renault Clio R3
2. Alexandru Filip/Bogdan Iancu - Citroen C2R2 + 01:03,3
3. Ernest Mullner/Eugen Pop – Skoda Fabia + 01:11,6
4. Nistor Duval/Raoul Papp – Citroen C2R2 Max + 02:09,6
5. Daniel Ungur/Adrian Jucan – Citroen C2R2 Max + 08:14,5
6. Andrei Cascaval/Bogdan Mihnea – Seat Ibiza + 08:54,9
7. Calin Bucur/Dan Magos – Citroen Xsara + 16:19,5

Clasament general – Grupa A (dupa Raliul Sibiului 2009):*
1. Alex Filip, 39 p, 2. Edwin Keleti, 34 puncte, 3. Ernest Mullner 32 p, 4. Nistor Duval 23 p, 5. Alexandru Mitroi, 17 p, 6. Lucian Garbacea jr 15 p, 7. Bogdan Barbu 14 p, 8. Ciprian Savu, 9 p, 9. Calin Bucur, 8 p, 10. Cristian Enache 8 p, 11. Lucian Garbacea 5 p, 12. Cristian Stefan Szabo, 4 p, 13. Daniel Ungur, 4 p, 14. Lucian Sauciuc, 3 p, 15. Andrei Cascaval, 3 p, 16. Adrian Dragan 2 p, 17. Szabo Csongor 1 p.

* Rezultate au statut provizoriu pana la publicarea rezultatelor oficiale de catre FRAS.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri DATA PUBLICĂRII: 24 August 2009