Pirelli se pregateste pentru Marele Premiu din Malaezia

Pirelli se pregateste pentru Marele Premiu din Malaezia
Dupa ce a inceput cu dreptul sezonul 2011 in Australia, Pirelli se pare ca este gata sa se infrunte si cu primele probleme. In Malaezia se anunta umiditate si conditii de mers ceva mai dificile, asa ca prima optiune a echipelor sunt anvelopele Hard. Iar daca vremea se indreapta, vor fi alese cele Soft. Dar sa vedem ce va fi!
Distribuie pe Facebook
CUM STAU LUCRURILE:
Dupa debutul cu succes din Australia, marcat de numeroase depasiri pe circuit si posibilitati multiple in ceea ce priveste strategia in cursa, Pirelli se pregateste pentru Marele Premiu al Malaeziei, o provocare complet diferita. Temperatura pe circuitul de la Sepang este una dintre cele mai ridicate din calendarul competitional si, cu siguranta, aici se intalneste si cel mai ridicat grad de umiditate. Temperaturile in regiune ajung la 35 grade Celsius, cu o umiditate de 80%. Datorita suprafetei abrazive, a zonelor lungi de franare, a liniilor drepte si a unei varietati mari de viraje, circuitul este foarte solicitant pentru pneuri.
La fel ca in cazul Marelui Premiu al Australiei, Pirelli a nominalizat pentru cursa din Malaezia pneurile hard ca prima optiune, iar pe cele soft ca alternativa. Tinand cont de umiditatea omniprezenta in Malaezia, este aproape imposibil sa nu ploua pe parcursul acestui sfarsit de saptamana. In 2009, cursa a fost oprita, dupa 31 de tururi, din cauza ploii torentiale, iar anul trecut, mai multi piloti au fost surprinsi de o aversa chiar in timpul calificarilor. In aceste conditii, sunt sanse foarte mari ca pneurile intermediare si cele de ploaie sa fie folosite, in premiera, pe circuitul de la Sepang.
In timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, Pirelli va furniza doua seturi de anvelope suplimentare pentru fiecare echipa. Noua anvelopa este una experimentala, de compozitie dura, care ar putea fi folosita in etapele viitoare. Pirelli isi respecta astfel filozofia de a combina spectacolul de pe circuit cu tehnologia de ultima ora. Alocarea pneurilor pentru restul sfarsitului de saptamana, incepand de sambata mai exact, nu este afectata in niciun fel de acest lucru.

CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: "Am fost pur si simplu incantati de debutul nostru in Australia, dar suntem constienti ca in Malaezia ne asteapta o noua provocare, cu temperaturi si mai mari si cu un circuit mai abraziv. Am spus mereu ca in Australia vom vedea doua - trei opriri la boxe, dar cred ca in Malaezia sunt sanse mari sa vedem trei sau chiar patru. La Sepang, toata lumea spune ca nu se pune niciodata problema daca ploua, pentru ca sigur va ploua, deci comportamentul anvelopelor noastre de ploaie va fi crucial in acest sfarsit de saptamana. Astept cu nerabdare sa vad cum se comporta aceste pneuri pe circuit in regim de cursa. Chiar daca a inceput sezonul, noi nu am oprit dezvoltarea pneurilor Pirelli si tocmai de aceea fiecare echipa va avea la dispozitie doua seturi suplimentare de anvelope pentru sesiunea de antrenamente libere de vineri. Tinand cont ca testele sunt interzise in timpul sezonului, aceasta este o oportunitate interesanta de a aduna date noi despre anvelopele pe care le dezvoltam. In plus, echipele sunt la curent cu tot ceea ce le putem oferi pentru etapele viitoare."

CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:
Jenson Button (McLaren): "Pneurile din Malaezia vor fi aceleasi cu cele folosite in Australia. Diferenta este ca la Sepang va fi mult mai cald, temperatura asfaltului va fi mult mai ridicata, undeva la 45 grade Celsius, iar suprafata circuitului este mult mai abraziva in comparatie cu Albert Park. La Sepang ai nevoie de multa stabilitate, la viteze mari, din partea pneurilor. Toti acesti factori vor face situatia mult mai dificila. Cred ca pneurile vor avea aici o uzura mai mare, deci vom vedea mai multe opriri la boxe. Este un circuit foarte abraziv, deci vor avea de suferit atat pneurile fata cat si pneurile spate. Totusi, circuitul de la Sepang nu este cel mai solicitant din punctul de vedere al uzurii generale a anvelopelor."
DATE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

- Circuitul de la Sepang, amplasat la sud de Kuala Lumpur, capitala Malaeziei, a gazduit prima cursa de Formula 1 in 1999 si de atunci nu a lipsit din calendarul competitional.


- Sunt opt viraje de dreapta si cinci viraje de stanga. Lungimea totala a circuitului este de 5,543 km. In total se vor parcurge 56 de tururi, iar distanta totala este de 310,408 km.

- Michael Schumacher detine recordul pentru cele mai multe victorii in Marele Premiu al Malaeziei, cu trei reusite. Germanul detine si recordul de starturi din pole position, fiind de cinci ori cel mai rapid in calificarile pentru aceasta cursa.

- Cel mai mare numar de opriri la boxe din istoria Marelui Premiu al Malaeziei a fost inregistrat in 2004. In total au fost atunci 56 de opriri, adica o medie de 2,8 opriri pentru fiecare pilot. In 2009 au fost 50 de opriri in cele 30 de tururi parcurse pana cand cursa a fost oprita din cauza ploii.
PIRELLI IN MALAEZIA:

- Compania Pirelli este prezenta in Malaezia de peste 30 de ani, prin uzina din Singapore.

- Pirelli a castigat mai multe raliuri, alaturi de echipa Motor Image Racing Team, in Campionatul de Raliuri Asia Pacific ii perioada 2007-2009.

Distribuie pe Facebook
mai multe