Primul macadam, primul podium

A cincea etapa a sezonului 2010 si prima alergata pe macadam a fost incheiata de echipajul Titi Aur / Karoly Borbely pe ultima treapta a podiumului.
Trimite unui prieten
Raliul Sibiului 2010, etapa Supporter Event in Intercontinental Rally Challenge 2010, a fost ca de fiecare data o sarbatoare pentru toti cei implicati in automobilism si nu numai. Cu o organizare de exceptie si un program pigmentat cu diverse evenimente conexe, etapa sibiana s-a bucurat de atentia unui public numeros in toate cele trei zile ale competitiei si in principal in noaptea magica de pe Santa.
Inceput joi in Piata Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu doua zile de concurs grele si extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adaugat duritatea cunoscuta a specialelor sibiene care au subtiat fara mila plutonul de concurenti.
Cu un palmares in care figureaza patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur si-a propus o cursa tactica si de anduranta, experienta pilotului Cosmote dovedindu-se un atu important in ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar daca nu au fost ocoliti de probleme de ordin tehnic, Titi si Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind rasplatiti la final cu medalia de bronz.
Daca in prima zi desprinderea esapamentului pe a doua speciala a condus la o pierdere de putere a motorului, in ziua secunda o siguranta buclucasa l-a lasat pe Titi fara informatiile vitale oferite de ceasurile de bord si respectiv de becul de supraturatie, el fiind nevoit sa parcurga in aceste conditii prima trecere pe selectivele speciale Gatu Berbecului si Santa. La aceasta s-a adaugat si strambarea unui fuzete care a afectat tinuta de drum a masinii, insa toate aceste probleme si-au gasit de fiecare data rezolvarea in parcul de asistenta tehnica din Sibiu.
"Raliul Sibiului nu se dezminte si a ramas acelasi raliu foarte dur. In acest an, fiind si foarte lung, si-a cerut tributul parca mai mult decat niciodata. Multe pene de cauciuc, masini care au terminat in trei roti, multe probleme mecanice, brate, fuzete si pivoti rupti; acesta a fost Raliul Sibiului 2010 in plan sportiv. In schimb, ca de obicei, organizatorii au stiut sa ofere o etapa bine organizata si spectaculoasa pentru public.
Strategia noastra a fost de anduranta si nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, insa fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decat pneurile de macadam normale, nu permit viteze mari. Dupa prima zi aveam 40 de secunde in spatele locului 1 si spuneam ca nu conteaza la Sibiu si am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar si pe locul 1 pentru ca asa cum s-a vazut de exemplu Valentin Porcisteanu a strambat o fuzeta pe chiar ultima proba. Nu este o clasare pe podium onorabila daca ne gandim la problemele celorlalti, insa am avut o strategie care a functionat. Nu inseamna ca la urmatoarele trei etape strategia va fi aceeasi.
La Sibiu am venit dupa un abandon violent la Cluj si aveam nevoie de timp pentru a ne reveni, fiind foarte greu dupa un astfel de moment sa mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapa de tactica si anduranta, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o manusa pentru a ne reveni si a intra in ritmul probelor de macadam," a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Tara Barsei, ce se va desfasura intre 27 si 29 august.
In acest weekend, Titi Aur va participa la dubla de Viteza in Coasta de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat si care este de asteptat sa atraga un public numeros ca si la prima editie de anul trecut.
CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)
1. B. Marisca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gartofan 53 p, 4. V. Porcisteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p
Credit foto: Motor Media Photo
Inceput joi in Piata Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu doua zile de concurs grele si extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adaugat duritatea cunoscuta a specialelor sibiene care au subtiat fara mila plutonul de concurenti.
Cu un palmares in care figureaza patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur si-a propus o cursa tactica si de anduranta, experienta pilotului Cosmote dovedindu-se un atu important in ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar daca nu au fost ocoliti de probleme de ordin tehnic, Titi si Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind rasplatiti la final cu medalia de bronz.
Daca in prima zi desprinderea esapamentului pe a doua speciala a condus la o pierdere de putere a motorului, in ziua secunda o siguranta buclucasa l-a lasat pe Titi fara informatiile vitale oferite de ceasurile de bord si respectiv de becul de supraturatie, el fiind nevoit sa parcurga in aceste conditii prima trecere pe selectivele speciale Gatu Berbecului si Santa. La aceasta s-a adaugat si strambarea unui fuzete care a afectat tinuta de drum a masinii, insa toate aceste probleme si-au gasit de fiecare data rezolvarea in parcul de asistenta tehnica din Sibiu.
"Raliul Sibiului nu se dezminte si a ramas acelasi raliu foarte dur. In acest an, fiind si foarte lung, si-a cerut tributul parca mai mult decat niciodata. Multe pene de cauciuc, masini care au terminat in trei roti, multe probleme mecanice, brate, fuzete si pivoti rupti; acesta a fost Raliul Sibiului 2010 in plan sportiv. In schimb, ca de obicei, organizatorii au stiut sa ofere o etapa bine organizata si spectaculoasa pentru public.
Strategia noastra a fost de anduranta si nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, insa fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decat pneurile de macadam normale, nu permit viteze mari. Dupa prima zi aveam 40 de secunde in spatele locului 1 si spuneam ca nu conteaza la Sibiu si am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar si pe locul 1 pentru ca asa cum s-a vazut de exemplu Valentin Porcisteanu a strambat o fuzeta pe chiar ultima proba. Nu este o clasare pe podium onorabila daca ne gandim la problemele celorlalti, insa am avut o strategie care a functionat. Nu inseamna ca la urmatoarele trei etape strategia va fi aceeasi.
La Sibiu am venit dupa un abandon violent la Cluj si aveam nevoie de timp pentru a ne reveni, fiind foarte greu dupa un astfel de moment sa mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapa de tactica si anduranta, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o manusa pentru a ne reveni si a intra in ritmul probelor de macadam," a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Tara Barsei, ce se va desfasura intre 27 si 29 august.
In acest weekend, Titi Aur va participa la dubla de Viteza in Coasta de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat si care este de asteptat sa atraga un public numeros ca si la prima editie de anul trecut.
CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)
1. B. Marisca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gartofan 53 p, 4. V. Porcisteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p
Credit foto: Motor Media Photo
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Jante aliaj 20 - set porsche cayenne 955 [2002 - 2007]... 2750 Lei
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Dezmembrez ford focus 4 facelift sedan 1.5 ecoblue y9da 115...
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
-
Anvelope cauciucuri gume vara 165/65/14 semperit 300 Lei
Vw golf benzina 2010 2901 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
-
Teava admisie moto tourmax yamaha fzr 600 1991-1993 chy-46 240 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Ford focus diesel 2012 3950 €
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Teava admisie moto tourmax yamaha xt 600 1986-2002 chy-29 170 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Mercedes 220 220 2008 1700 €
-
Motor diesel f9q870 1.9 dci cu pompa si inj/f9qn870 renault... 5000 Lei
Casca motocicleta / scuter / atv open- facea a-pro model fever... 269 Lei
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Opel astra 1.4 2018 11800 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Janta aliaj 20 porsche cayenne 955 [2002 - 2007] crossover... 3300 Lei
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
-
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
Dezmembrez peugeot 508 rxh hybrid 2.0 hdi rhc 200 cai an 2014...
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 20 Iulie 2010