Primul macadam, primul podium
A cincea etapa a sezonului 2010 si prima alergata pe macadam a fost incheiata de echipajul Titi Aur / Karoly Borbely pe ultima treapta a podiumului.
Raliul Sibiului 2010, etapa Supporter Event in Intercontinental Rally Challenge 2010, a fost ca de fiecare data o sarbatoare pentru toti cei implicati in automobilism si nu numai. Cu o organizare de exceptie si un program pigmentat cu diverse evenimente conexe, etapa sibiana s-a bucurat de atentia unui public numeros in toate cele trei zile ale competitiei si in principal in noaptea magica de pe Santa.
Inceput joi in Piata Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu doua zile de concurs grele si extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adaugat duritatea cunoscuta a specialelor sibiene care au subtiat fara mila plutonul de concurenti.
Cu un palmares in care figureaza patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur si-a propus o cursa tactica si de anduranta, experienta pilotului Cosmote dovedindu-se un atu important in ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar daca nu au fost ocoliti de probleme de ordin tehnic, Titi si Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind rasplatiti la final cu medalia de bronz.
Daca in prima zi desprinderea esapamentului pe a doua speciala a condus la o pierdere de putere a motorului, in ziua secunda o siguranta buclucasa l-a lasat pe Titi fara informatiile vitale oferite de ceasurile de bord si respectiv de becul de supraturatie, el fiind nevoit sa parcurga in aceste conditii prima trecere pe selectivele speciale Gatu Berbecului si Santa. La aceasta s-a adaugat si strambarea unui fuzete care a afectat tinuta de drum a masinii, insa toate aceste probleme si-au gasit de fiecare data rezolvarea in parcul de asistenta tehnica din Sibiu.
"Raliul Sibiului nu se dezminte si a ramas acelasi raliu foarte dur. In acest an, fiind si foarte lung, si-a cerut tributul parca mai mult decat niciodata. Multe pene de cauciuc, masini care au terminat in trei roti, multe probleme mecanice, brate, fuzete si pivoti rupti; acesta a fost Raliul Sibiului 2010 in plan sportiv. In schimb, ca de obicei, organizatorii au stiut sa ofere o etapa bine organizata si spectaculoasa pentru public.
Strategia noastra a fost de anduranta si nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, insa fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decat pneurile de macadam normale, nu permit viteze mari. Dupa prima zi aveam 40 de secunde in spatele locului 1 si spuneam ca nu conteaza la Sibiu si am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar si pe locul 1 pentru ca asa cum s-a vazut de exemplu Valentin Porcisteanu a strambat o fuzeta pe chiar ultima proba. Nu este o clasare pe podium onorabila daca ne gandim la problemele celorlalti, insa am avut o strategie care a functionat. Nu inseamna ca la urmatoarele trei etape strategia va fi aceeasi.
La Sibiu am venit dupa un abandon violent la Cluj si aveam nevoie de timp pentru a ne reveni, fiind foarte greu dupa un astfel de moment sa mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapa de tactica si anduranta, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o manusa pentru a ne reveni si a intra in ritmul probelor de macadam," a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Tara Barsei, ce se va desfasura intre 27 si 29 august.
In acest weekend, Titi Aur va participa la dubla de Viteza in Coasta de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat si care este de asteptat sa atraga un public numeros ca si la prima editie de anul trecut.
CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)
1. B. Marisca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gartofan 53 p, 4. V. Porcisteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p
Credit foto: Motor Media Photo
Inceput joi in Piata Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu doua zile de concurs grele si extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adaugat duritatea cunoscuta a specialelor sibiene care au subtiat fara mila plutonul de concurenti.
Cu un palmares in care figureaza patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur si-a propus o cursa tactica si de anduranta, experienta pilotului Cosmote dovedindu-se un atu important in ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar daca nu au fost ocoliti de probleme de ordin tehnic, Titi si Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind rasplatiti la final cu medalia de bronz.
Daca in prima zi desprinderea esapamentului pe a doua speciala a condus la o pierdere de putere a motorului, in ziua secunda o siguranta buclucasa l-a lasat pe Titi fara informatiile vitale oferite de ceasurile de bord si respectiv de becul de supraturatie, el fiind nevoit sa parcurga in aceste conditii prima trecere pe selectivele speciale Gatu Berbecului si Santa. La aceasta s-a adaugat si strambarea unui fuzete care a afectat tinuta de drum a masinii, insa toate aceste probleme si-au gasit de fiecare data rezolvarea in parcul de asistenta tehnica din Sibiu.
"Raliul Sibiului nu se dezminte si a ramas acelasi raliu foarte dur. In acest an, fiind si foarte lung, si-a cerut tributul parca mai mult decat niciodata. Multe pene de cauciuc, masini care au terminat in trei roti, multe probleme mecanice, brate, fuzete si pivoti rupti; acesta a fost Raliul Sibiului 2010 in plan sportiv. In schimb, ca de obicei, organizatorii au stiut sa ofere o etapa bine organizata si spectaculoasa pentru public.
Strategia noastra a fost de anduranta si nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, insa fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decat pneurile de macadam normale, nu permit viteze mari. Dupa prima zi aveam 40 de secunde in spatele locului 1 si spuneam ca nu conteaza la Sibiu si am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar si pe locul 1 pentru ca asa cum s-a vazut de exemplu Valentin Porcisteanu a strambat o fuzeta pe chiar ultima proba. Nu este o clasare pe podium onorabila daca ne gandim la problemele celorlalti, insa am avut o strategie care a functionat. Nu inseamna ca la urmatoarele trei etape strategia va fi aceeasi.
La Sibiu am venit dupa un abandon violent la Cluj si aveam nevoie de timp pentru a ne reveni, fiind foarte greu dupa un astfel de moment sa mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapa de tactica si anduranta, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o manusa pentru a ne reveni si a intra in ritmul probelor de macadam," a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Tara Barsei, ce se va desfasura intre 27 si 29 august.
In acest weekend, Titi Aur va participa la dubla de Viteza in Coasta de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat si care este de asteptat sa atraga un public numeros ca si la prima editie de anul trecut.
CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)
1. B. Marisca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gartofan 53 p, 4. V. Porcisteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p
Credit foto: Motor Media Photo
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw passat gmo 2017 11900 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
StiriPeSurse.ro
Viitor este aici! China începe producția taxiurilor zburătoare fără șofer. Primele zboruri, chiar de...
mai multe
Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 20 Iulie 2010