Primul macadam, primul podium

A cincea etapa a sezonului 2010 si prima alergata pe macadam a fost incheiata de echipajul Titi Aur / Karoly Borbely pe ultima treapta a podiumului.
Trimite unui prieten
Raliul Sibiului 2010, etapa Supporter Event in Intercontinental Rally Challenge 2010, a fost ca de fiecare data o sarbatoare pentru toti cei implicati in automobilism si nu numai. Cu o organizare de exceptie si un program pigmentat cu diverse evenimente conexe, etapa sibiana s-a bucurat de atentia unui public numeros in toate cele trei zile ale competitiei si in principal in noaptea magica de pe Santa.
Inceput joi in Piata Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu doua zile de concurs grele si extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adaugat duritatea cunoscuta a specialelor sibiene care au subtiat fara mila plutonul de concurenti.
Cu un palmares in care figureaza patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur si-a propus o cursa tactica si de anduranta, experienta pilotului Cosmote dovedindu-se un atu important in ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar daca nu au fost ocoliti de probleme de ordin tehnic, Titi si Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind rasplatiti la final cu medalia de bronz.
Daca in prima zi desprinderea esapamentului pe a doua speciala a condus la o pierdere de putere a motorului, in ziua secunda o siguranta buclucasa l-a lasat pe Titi fara informatiile vitale oferite de ceasurile de bord si respectiv de becul de supraturatie, el fiind nevoit sa parcurga in aceste conditii prima trecere pe selectivele speciale Gatu Berbecului si Santa. La aceasta s-a adaugat si strambarea unui fuzete care a afectat tinuta de drum a masinii, insa toate aceste probleme si-au gasit de fiecare data rezolvarea in parcul de asistenta tehnica din Sibiu.
"Raliul Sibiului nu se dezminte si a ramas acelasi raliu foarte dur. In acest an, fiind si foarte lung, si-a cerut tributul parca mai mult decat niciodata. Multe pene de cauciuc, masini care au terminat in trei roti, multe probleme mecanice, brate, fuzete si pivoti rupti; acesta a fost Raliul Sibiului 2010 in plan sportiv. In schimb, ca de obicei, organizatorii au stiut sa ofere o etapa bine organizata si spectaculoasa pentru public.
Strategia noastra a fost de anduranta si nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, insa fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decat pneurile de macadam normale, nu permit viteze mari. Dupa prima zi aveam 40 de secunde in spatele locului 1 si spuneam ca nu conteaza la Sibiu si am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar si pe locul 1 pentru ca asa cum s-a vazut de exemplu Valentin Porcisteanu a strambat o fuzeta pe chiar ultima proba. Nu este o clasare pe podium onorabila daca ne gandim la problemele celorlalti, insa am avut o strategie care a functionat. Nu inseamna ca la urmatoarele trei etape strategia va fi aceeasi.
La Sibiu am venit dupa un abandon violent la Cluj si aveam nevoie de timp pentru a ne reveni, fiind foarte greu dupa un astfel de moment sa mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapa de tactica si anduranta, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o manusa pentru a ne reveni si a intra in ritmul probelor de macadam," a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Tara Barsei, ce se va desfasura intre 27 si 29 august.
In acest weekend, Titi Aur va participa la dubla de Viteza in Coasta de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat si care este de asteptat sa atraga un public numeros ca si la prima editie de anul trecut.
CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)
1. B. Marisca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gartofan 53 p, 4. V. Porcisteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p
Credit foto: Motor Media Photo
Inceput joi in Piata Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu doua zile de concurs grele si extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adaugat duritatea cunoscuta a specialelor sibiene care au subtiat fara mila plutonul de concurenti.
Cu un palmares in care figureaza patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur si-a propus o cursa tactica si de anduranta, experienta pilotului Cosmote dovedindu-se un atu important in ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar daca nu au fost ocoliti de probleme de ordin tehnic, Titi si Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind rasplatiti la final cu medalia de bronz.
Daca in prima zi desprinderea esapamentului pe a doua speciala a condus la o pierdere de putere a motorului, in ziua secunda o siguranta buclucasa l-a lasat pe Titi fara informatiile vitale oferite de ceasurile de bord si respectiv de becul de supraturatie, el fiind nevoit sa parcurga in aceste conditii prima trecere pe selectivele speciale Gatu Berbecului si Santa. La aceasta s-a adaugat si strambarea unui fuzete care a afectat tinuta de drum a masinii, insa toate aceste probleme si-au gasit de fiecare data rezolvarea in parcul de asistenta tehnica din Sibiu.
"Raliul Sibiului nu se dezminte si a ramas acelasi raliu foarte dur. In acest an, fiind si foarte lung, si-a cerut tributul parca mai mult decat niciodata. Multe pene de cauciuc, masini care au terminat in trei roti, multe probleme mecanice, brate, fuzete si pivoti rupti; acesta a fost Raliul Sibiului 2010 in plan sportiv. In schimb, ca de obicei, organizatorii au stiut sa ofere o etapa bine organizata si spectaculoasa pentru public.
Strategia noastra a fost de anduranta si nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, insa fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decat pneurile de macadam normale, nu permit viteze mari. Dupa prima zi aveam 40 de secunde in spatele locului 1 si spuneam ca nu conteaza la Sibiu si am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar si pe locul 1 pentru ca asa cum s-a vazut de exemplu Valentin Porcisteanu a strambat o fuzeta pe chiar ultima proba. Nu este o clasare pe podium onorabila daca ne gandim la problemele celorlalti, insa am avut o strategie care a functionat. Nu inseamna ca la urmatoarele trei etape strategia va fi aceeasi.
La Sibiu am venit dupa un abandon violent la Cluj si aveam nevoie de timp pentru a ne reveni, fiind foarte greu dupa un astfel de moment sa mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapa de tactica si anduranta, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o manusa pentru a ne reveni si a intra in ritmul probelor de macadam," a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Tara Barsei, ce se va desfasura intre 27 si 29 august.
In acest weekend, Titi Aur va participa la dubla de Viteza in Coasta de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat si care este de asteptat sa atraga un public numeros ca si la prima editie de anul trecut.
CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)
1. B. Marisca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gartofan 53 p, 4. V. Porcisteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p
Credit foto: Motor Media Photo
Trimite unui prieten
Adaugă comentariu
-
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 20 Iulie 2010