Primul macadam, primul podium

A cincea etapa a sezonului 2010 si prima alergata pe macadam a fost incheiata de echipajul Titi Aur / Karoly Borbely pe ultima treapta a podiumului.
Trimite unui prieten
Raliul Sibiului 2010, etapa Supporter Event in Intercontinental Rally Challenge 2010, a fost ca de fiecare data o sarbatoare pentru toti cei implicati in automobilism si nu numai. Cu o organizare de exceptie si un program pigmentat cu diverse evenimente conexe, etapa sibiana s-a bucurat de atentia unui public numeros in toate cele trei zile ale competitiei si in principal in noaptea magica de pe Santa.
Inceput joi in Piata Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu doua zile de concurs grele si extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adaugat duritatea cunoscuta a specialelor sibiene care au subtiat fara mila plutonul de concurenti.
Cu un palmares in care figureaza patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur si-a propus o cursa tactica si de anduranta, experienta pilotului Cosmote dovedindu-se un atu important in ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar daca nu au fost ocoliti de probleme de ordin tehnic, Titi si Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind rasplatiti la final cu medalia de bronz.
Daca in prima zi desprinderea esapamentului pe a doua speciala a condus la o pierdere de putere a motorului, in ziua secunda o siguranta buclucasa l-a lasat pe Titi fara informatiile vitale oferite de ceasurile de bord si respectiv de becul de supraturatie, el fiind nevoit sa parcurga in aceste conditii prima trecere pe selectivele speciale Gatu Berbecului si Santa. La aceasta s-a adaugat si strambarea unui fuzete care a afectat tinuta de drum a masinii, insa toate aceste probleme si-au gasit de fiecare data rezolvarea in parcul de asistenta tehnica din Sibiu.
"Raliul Sibiului nu se dezminte si a ramas acelasi raliu foarte dur. In acest an, fiind si foarte lung, si-a cerut tributul parca mai mult decat niciodata. Multe pene de cauciuc, masini care au terminat in trei roti, multe probleme mecanice, brate, fuzete si pivoti rupti; acesta a fost Raliul Sibiului 2010 in plan sportiv. In schimb, ca de obicei, organizatorii au stiut sa ofere o etapa bine organizata si spectaculoasa pentru public.
Strategia noastra a fost de anduranta si nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, insa fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decat pneurile de macadam normale, nu permit viteze mari. Dupa prima zi aveam 40 de secunde in spatele locului 1 si spuneam ca nu conteaza la Sibiu si am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar si pe locul 1 pentru ca asa cum s-a vazut de exemplu Valentin Porcisteanu a strambat o fuzeta pe chiar ultima proba. Nu este o clasare pe podium onorabila daca ne gandim la problemele celorlalti, insa am avut o strategie care a functionat. Nu inseamna ca la urmatoarele trei etape strategia va fi aceeasi.
La Sibiu am venit dupa un abandon violent la Cluj si aveam nevoie de timp pentru a ne reveni, fiind foarte greu dupa un astfel de moment sa mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapa de tactica si anduranta, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o manusa pentru a ne reveni si a intra in ritmul probelor de macadam," a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Tara Barsei, ce se va desfasura intre 27 si 29 august.
In acest weekend, Titi Aur va participa la dubla de Viteza in Coasta de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat si care este de asteptat sa atraga un public numeros ca si la prima editie de anul trecut.
CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)
1. B. Marisca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gartofan 53 p, 4. V. Porcisteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p
Credit foto: Motor Media Photo
Inceput joi in Piata Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu doua zile de concurs grele si extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adaugat duritatea cunoscuta a specialelor sibiene care au subtiat fara mila plutonul de concurenti.
Cu un palmares in care figureaza patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur si-a propus o cursa tactica si de anduranta, experienta pilotului Cosmote dovedindu-se un atu important in ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar daca nu au fost ocoliti de probleme de ordin tehnic, Titi si Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind rasplatiti la final cu medalia de bronz.
Daca in prima zi desprinderea esapamentului pe a doua speciala a condus la o pierdere de putere a motorului, in ziua secunda o siguranta buclucasa l-a lasat pe Titi fara informatiile vitale oferite de ceasurile de bord si respectiv de becul de supraturatie, el fiind nevoit sa parcurga in aceste conditii prima trecere pe selectivele speciale Gatu Berbecului si Santa. La aceasta s-a adaugat si strambarea unui fuzete care a afectat tinuta de drum a masinii, insa toate aceste probleme si-au gasit de fiecare data rezolvarea in parcul de asistenta tehnica din Sibiu.
"Raliul Sibiului nu se dezminte si a ramas acelasi raliu foarte dur. In acest an, fiind si foarte lung, si-a cerut tributul parca mai mult decat niciodata. Multe pene de cauciuc, masini care au terminat in trei roti, multe probleme mecanice, brate, fuzete si pivoti rupti; acesta a fost Raliul Sibiului 2010 in plan sportiv. In schimb, ca de obicei, organizatorii au stiut sa ofere o etapa bine organizata si spectaculoasa pentru public.
Strategia noastra a fost de anduranta si nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, insa fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decat pneurile de macadam normale, nu permit viteze mari. Dupa prima zi aveam 40 de secunde in spatele locului 1 si spuneam ca nu conteaza la Sibiu si am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar si pe locul 1 pentru ca asa cum s-a vazut de exemplu Valentin Porcisteanu a strambat o fuzeta pe chiar ultima proba. Nu este o clasare pe podium onorabila daca ne gandim la problemele celorlalti, insa am avut o strategie care a functionat. Nu inseamna ca la urmatoarele trei etape strategia va fi aceeasi.
La Sibiu am venit dupa un abandon violent la Cluj si aveam nevoie de timp pentru a ne reveni, fiind foarte greu dupa un astfel de moment sa mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapa de tactica si anduranta, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o manusa pentru a ne reveni si a intra in ritmul probelor de macadam," a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Tara Barsei, ce se va desfasura intre 27 si 29 august.
In acest weekend, Titi Aur va participa la dubla de Viteza in Coasta de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat si care este de asteptat sa atraga un public numeros ca si la prima editie de anul trecut.
CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)
1. B. Marisca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gartofan 53 p, 4. V. Porcisteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p
Credit foto: Motor Media Photo
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0445110618 55255408 0 445 110 618 bosch injector opel corsa e... 600 Lei
Lampa stop dreapta audi a4 b8 avant 2008-2015 noua 8k9945096... 170 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Cutie de transfer mercedes ml w166, 164 cu motoras a1662800800 2500 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
Buton geamuri - dodge nitro 2007 , 04602544ag 105.14 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
A4710964099 a4710964799 turbosuflanta mercedes-benz actros mp4... 1000 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
55578075 dcri301030 295050-1030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Ford puma ford puma 1.5 diesel 120 cp impecabil fara... 14500 €
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 20 Iulie 2010