Raliul Aradului 2011: un raliu de poveste cu multe intamplari senzationale

Multe emotii, dar si satisfactii pe masura
Mari favoriti au iesit prematur din cursa
Porcisteanu a fortat o data si bine
Atacul decisiv i-a fost fatal lui Tempestini
Un top 10 inedit
Si la unguri au fost rasturnari spectaculoase de situatie
Oare, sunt mai buni ca noi?
Fair-play-ul ungurilor
Trimite unui prieten
Raliul Aradului 2011, a sasea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop, competitie organizata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, este deja istorie. Pilotii se gandesc deja la urmatoarea etapa, Tara Barsei, isi fac calculele pentru ca sezonul se indreapta spre final, dar in urma au ramas ecourile unei curse incredibile, care nu a iesit din tiparele acestui sezon extrem de agitat.
Multe emotii, dar si satisfactii pe masura
A fost un raliu cu o participare numeroasa, 92 de echipaje inscrise la start, si asta ca Aradul a fost etapa comuna in campionatul Romaniei, precum si in cel al Ungariei. O cursa cu o asemenea participare nu a mai fost organizata in Romania din anii '80 si, desi au fost mari emotii la start, mai ales din partea organizatorilor, totul a decurs aproape perfect, neexistand nici macar un minut de intarzaiere in programul cursei. Totusi, incidente de cursa au fost, intrucat doar 47 de echipaje au reusit sa treaca linia de sosire, restul ramnand in decor sau pe probele speciale, din cauza unor defectiuni tehnice. A fost un raliu extenuant, care a pus toata lumea la incercare, dar satisfactia organizatorilor a fost imensa la final, atunci cand totul s-a terminat cu bine.
Mari favoriti au iesit prematur din cursa
Nici nu a inceput bine prima bucla a celei de a doua zi si prima bomba s-a detonat: Dan Girtofan, liderul la zi al Campionatului National, a abandonat dupa ce a rupt un brat, in urma unei "aterizari" nereusite dupa o saritoare. Apoi, s-a retras Vlad Cosma, din cauza unor probleme mecanice, iar Gergo Szabo, campionul national en-titre, a venit la service cu bolidul sau, care avea probleme cu instalatia electrica. Deja toata lumea incepuse sa isi refaca socotelile, iar Bogdan Marisca, liderul clasamentului provizoriu, incerca sa isi conserve pozitia, fiind atacat de Marco Tempestini si Vali Porcisteanu.
Porcisteanu a fortat o data si bine
A doua "bucla" (Conop-Nades) a schimbat radical podiumul provizoriu, intrucat Vali Porcisteanu a fortat, a mers aproape de limita si, profitand de o pana a lui Marco Tempestini si o problema cu racirea a lui Bogdan Marisca, s-a "cocotat" pe primul loc, avand deja un avans consistent in fata urmaritorilor sai. La panda statea batrana "vulpe" Titi Aur, care desi a mers nebuneste, dupa propriile lui declaratii, a facut o gramada de prostii, a reusit sa ramana pe traseu, mentinandu-se pe locul 4.
Atacul decisiv i-a fost fatal lui Tempestini
A treia bucla a fost calma, diferentele s-au pastrat, batlia finala urmand sa se dea pe ultima trecere pe Nadas. Singurul care a amenintat ca va ataca a fost Marco Tempestini, in timp ce Porcisteanu si Marisca erau decisi sa isi conserve diferentele. Si, la mijlocul probei speciale, Tempestini a mai "bifat" o pana, a fortat sa termine traseul, dar si-a distrus tot ce inseamna roata drepta fata. La iesirea de pe proba speciala, Tempestini, impreuna cu copilotul sau, Dorin Pulpea, s-au chinuit sa lege ce a mai ramas din roata cu chingi, navigatorul a ajuns in portbagaj, si a inceput aventura spre service. Da, pe drum, a mai urmat o pana pe stanga si toate visele legate de podium s-au spulberat. Astfel, Titi Aur s-a trezit pe ultima treapta a podiumului, pozitie pe care nu ar fi visat-o, mai ales dupa ce, in unele momente, a fost cu masina mai mult pe langa, decat pe strada.
Un top 10 inedit
In urma acestor abandonuri, situatia s-a bulversat si ierarhia primilor 10 clasati a aratat astfel: 1. Vali Porcisteanu/Dan Dobre (Mitsubishi Evo 9), 2. Bogdan Marisca/Sebastian Itu (Mitsubishi Evo), 3. Titi Aur/Borbely Karoly (Mitsubishi), 4. George Grigorecu/Petru Paler (Renault Clio R3), 5. Dan Tatoiu/Adrin Berghea (Mitsubishi Evo 9), 6. Alexandru Filip/Bogdan Iancu (Renaul Clio R3 Maxi), 7. Sidonia Tatoiu/Tudor Marza (Mitsubishi Evo X), 8. Bereczki Robert/Kozma Laszlo (Citren C2R2 Max), 10. Bogdan Nastase/Horatiu Baltador (Dacia Logan). Astfel, Sidonia Tatoiu a "bifat" primele puncte in acest sezon, si, pentru prima data in 2011, un o Dacia Logan a intrat in puncte in clasamentul general. Asa se intampla atunci cand ai parte de un raliu, in care totul se poate rasturna pe orice proba speciala.
Si la unguri au fost rasturnari spectaculoase de situatie
Nici in intrecerea vecina lucrurile nu au stat mai bine. Si la unguri, dupa prima bucla au inceput sa "zboare" vedetele din peisaj, marii favoriti, ASI si Kazar, fiind nevoiti sa se transforme in spectatori. Au mai "picat" capete pana la final, a mai fost si o penalizare de 10 secunde (incasata de Spitzmuller Csaba) ce a schimbat ordinea pe podium, dar si un invingator, Toth Janos, care, in urma victoriei de la Arad, a urcat pe prima pozitie a clasamentului maghiar, fiind marele favorit la titlu. Podiumul final la unguri a fost: 1. Toth Janos/Tagai Robert (Peugeot 207 S2000), 2. Hadik Andras/Juhas Istav (Subaru Impreza), 3. Spitzmuller Csaba/Szoke Tamas(Mitsubishi Lancer Evo X R4).
Oare, sunt mai buni ca noi?
Oricum, ungurii au avut un ritm de cursa demential, batalia intre ei fiind incredibila. Si asta pentru ca, dupa Arad, mai este o singura etapa, dar, mai important, au si cu ce. Pana si pilotii romani se uitau cu jind la "exponatele" ungurilor, adica Mitsubishi Evo X R4, Peugeot 207 S2000, Ford Fiesta S2000, Skoda Fabia S2000. Desi aveu pe mana bolizi ce echivaleaza cu bugetul pe un an sau doi al unui roman, ungurii nu aveau mila. Butor Robert, de exemplu, cu cateva saptamani in urma, a ramas fara masina ce i-a luat foc intr-un raliu, dar la Arad a venit cu un bolid nou-nout. Un alt pilot ungur, care la fiecare trecere prin service avea tot mai putin din bara fata, a spus: "Si ce daca? Merg pana se rupe. Oricum trebuie sa o schimb in curand". Poate ca si acesta a fost motivul diferentelor mari inregistrate pe probele speciale intre unguri si romani. Sau poate ai lor, pe langa materialul de concurs sunt si mai buni... Cine stie? Poate ca un raliu comun, in care sa se faca un singur clasament, ne va edifica.
Fair-play-ul ungurilor
In mod normal, la finalul raliului, ar fi trebuit sa se faca un clasament comun al primilor trei clasati, dar ungurii, cu un fair-play deosebit, au refuzat acest lucru, conducerea cursei lor decizand ca nu ar fi corect sa se intocmeasca un astfel de clasament, atat timp cat la superspeciala de vineri seara, ai lor piloti au avut libera alegere a gumelor, in timp ce ai nostri au fost fortati sa mearga doar pe "gume" de macadam. Si, astfel, primel trei echipaje din clasamentul open al Romaniei - Vali Pocisteanu/Daniel Dobre, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, Daniel Ungur/Anton Avram - au urcat, in aceasta ordine pe podium, pentru a primi Marele Premiu al orasului Arad.
Raliu Aradului 2011 - parteneri
Raliul Aradului 2011, a 6-a etapa din cadrul Campionatului National de Raliuri - Dunlop este organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si este sustinut de Primaria si Consiliul Judetean Arad in calitate de parteneri oficiali. Partenerii principali ai cursei sunt Banca Comerciala Feroviara, KIA Motors, Dunlop, Jack Daniel's Rally Team,LUKOIL, iar Selins, Atrium Center Arad, Galeria Real, PMA Invest, Elecom, VIK Power, Ocolul Silvic Nadas,Universitatea de Vest "Vasile Goldis" Arad,Hotel "Continental Forum" Arad, Hotel "Parc" Arad, Best Western Central Hotel Arad sunt parteneri ai organizatorilor in sustinerea evenimentului.
Lanson va oferi traditionala sampanie cuvenita invingatorilor si va asigura buna dispozitie la banchetul de la finalul raliului
Parteneri media: PRO FM, Regional Vest TV, Arad On Line, Zile si Nopti, www.raliularadului.ro, www.autorally.ro
Multe emotii, dar si satisfactii pe masura
A fost un raliu cu o participare numeroasa, 92 de echipaje inscrise la start, si asta ca Aradul a fost etapa comuna in campionatul Romaniei, precum si in cel al Ungariei. O cursa cu o asemenea participare nu a mai fost organizata in Romania din anii '80 si, desi au fost mari emotii la start, mai ales din partea organizatorilor, totul a decurs aproape perfect, neexistand nici macar un minut de intarzaiere in programul cursei. Totusi, incidente de cursa au fost, intrucat doar 47 de echipaje au reusit sa treaca linia de sosire, restul ramnand in decor sau pe probele speciale, din cauza unor defectiuni tehnice. A fost un raliu extenuant, care a pus toata lumea la incercare, dar satisfactia organizatorilor a fost imensa la final, atunci cand totul s-a terminat cu bine.
Mari favoriti au iesit prematur din cursa
Nici nu a inceput bine prima bucla a celei de a doua zi si prima bomba s-a detonat: Dan Girtofan, liderul la zi al Campionatului National, a abandonat dupa ce a rupt un brat, in urma unei "aterizari" nereusite dupa o saritoare. Apoi, s-a retras Vlad Cosma, din cauza unor probleme mecanice, iar Gergo Szabo, campionul national en-titre, a venit la service cu bolidul sau, care avea probleme cu instalatia electrica. Deja toata lumea incepuse sa isi refaca socotelile, iar Bogdan Marisca, liderul clasamentului provizoriu, incerca sa isi conserve pozitia, fiind atacat de Marco Tempestini si Vali Porcisteanu.
Porcisteanu a fortat o data si bine
A doua "bucla" (Conop-Nades) a schimbat radical podiumul provizoriu, intrucat Vali Porcisteanu a fortat, a mers aproape de limita si, profitand de o pana a lui Marco Tempestini si o problema cu racirea a lui Bogdan Marisca, s-a "cocotat" pe primul loc, avand deja un avans consistent in fata urmaritorilor sai. La panda statea batrana "vulpe" Titi Aur, care desi a mers nebuneste, dupa propriile lui declaratii, a facut o gramada de prostii, a reusit sa ramana pe traseu, mentinandu-se pe locul 4.
Atacul decisiv i-a fost fatal lui Tempestini
A treia bucla a fost calma, diferentele s-au pastrat, batlia finala urmand sa se dea pe ultima trecere pe Nadas. Singurul care a amenintat ca va ataca a fost Marco Tempestini, in timp ce Porcisteanu si Marisca erau decisi sa isi conserve diferentele. Si, la mijlocul probei speciale, Tempestini a mai "bifat" o pana, a fortat sa termine traseul, dar si-a distrus tot ce inseamna roata drepta fata. La iesirea de pe proba speciala, Tempestini, impreuna cu copilotul sau, Dorin Pulpea, s-au chinuit sa lege ce a mai ramas din roata cu chingi, navigatorul a ajuns in portbagaj, si a inceput aventura spre service. Da, pe drum, a mai urmat o pana pe stanga si toate visele legate de podium s-au spulberat. Astfel, Titi Aur s-a trezit pe ultima treapta a podiumului, pozitie pe care nu ar fi visat-o, mai ales dupa ce, in unele momente, a fost cu masina mai mult pe langa, decat pe strada.
Un top 10 inedit
In urma acestor abandonuri, situatia s-a bulversat si ierarhia primilor 10 clasati a aratat astfel: 1. Vali Porcisteanu/Dan Dobre (Mitsubishi Evo 9), 2. Bogdan Marisca/Sebastian Itu (Mitsubishi Evo), 3. Titi Aur/Borbely Karoly (Mitsubishi), 4. George Grigorecu/Petru Paler (Renault Clio R3), 5. Dan Tatoiu/Adrin Berghea (Mitsubishi Evo 9), 6. Alexandru Filip/Bogdan Iancu (Renaul Clio R3 Maxi), 7. Sidonia Tatoiu/Tudor Marza (Mitsubishi Evo X), 8. Bereczki Robert/Kozma Laszlo (Citren C2R2 Max), 10. Bogdan Nastase/Horatiu Baltador (Dacia Logan). Astfel, Sidonia Tatoiu a "bifat" primele puncte in acest sezon, si, pentru prima data in 2011, un o Dacia Logan a intrat in puncte in clasamentul general. Asa se intampla atunci cand ai parte de un raliu, in care totul se poate rasturna pe orice proba speciala.
Si la unguri au fost rasturnari spectaculoase de situatie
Nici in intrecerea vecina lucrurile nu au stat mai bine. Si la unguri, dupa prima bucla au inceput sa "zboare" vedetele din peisaj, marii favoriti, ASI si Kazar, fiind nevoiti sa se transforme in spectatori. Au mai "picat" capete pana la final, a mai fost si o penalizare de 10 secunde (incasata de Spitzmuller Csaba) ce a schimbat ordinea pe podium, dar si un invingator, Toth Janos, care, in urma victoriei de la Arad, a urcat pe prima pozitie a clasamentului maghiar, fiind marele favorit la titlu. Podiumul final la unguri a fost: 1. Toth Janos/Tagai Robert (Peugeot 207 S2000), 2. Hadik Andras/Juhas Istav (Subaru Impreza), 3. Spitzmuller Csaba/Szoke Tamas(Mitsubishi Lancer Evo X R4).
Oare, sunt mai buni ca noi?
Oricum, ungurii au avut un ritm de cursa demential, batalia intre ei fiind incredibila. Si asta pentru ca, dupa Arad, mai este o singura etapa, dar, mai important, au si cu ce. Pana si pilotii romani se uitau cu jind la "exponatele" ungurilor, adica Mitsubishi Evo X R4, Peugeot 207 S2000, Ford Fiesta S2000, Skoda Fabia S2000. Desi aveu pe mana bolizi ce echivaleaza cu bugetul pe un an sau doi al unui roman, ungurii nu aveau mila. Butor Robert, de exemplu, cu cateva saptamani in urma, a ramas fara masina ce i-a luat foc intr-un raliu, dar la Arad a venit cu un bolid nou-nout. Un alt pilot ungur, care la fiecare trecere prin service avea tot mai putin din bara fata, a spus: "Si ce daca? Merg pana se rupe. Oricum trebuie sa o schimb in curand". Poate ca si acesta a fost motivul diferentelor mari inregistrate pe probele speciale intre unguri si romani. Sau poate ai lor, pe langa materialul de concurs sunt si mai buni... Cine stie? Poate ca un raliu comun, in care sa se faca un singur clasament, ne va edifica.
Fair-play-ul ungurilor
In mod normal, la finalul raliului, ar fi trebuit sa se faca un clasament comun al primilor trei clasati, dar ungurii, cu un fair-play deosebit, au refuzat acest lucru, conducerea cursei lor decizand ca nu ar fi corect sa se intocmeasca un astfel de clasament, atat timp cat la superspeciala de vineri seara, ai lor piloti au avut libera alegere a gumelor, in timp ce ai nostri au fost fortati sa mearga doar pe "gume" de macadam. Si, astfel, primel trei echipaje din clasamentul open al Romaniei - Vali Pocisteanu/Daniel Dobre, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, Daniel Ungur/Anton Avram - au urcat, in aceasta ordine pe podium, pentru a primi Marele Premiu al orasului Arad.
Raliu Aradului 2011 - parteneri
Raliul Aradului 2011, a 6-a etapa din cadrul Campionatului National de Raliuri - Dunlop este organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si este sustinut de Primaria si Consiliul Judetean Arad in calitate de parteneri oficiali. Partenerii principali ai cursei sunt Banca Comerciala Feroviara, KIA Motors, Dunlop, Jack Daniel's Rally Team,LUKOIL, iar Selins, Atrium Center Arad, Galeria Real, PMA Invest, Elecom, VIK Power, Ocolul Silvic Nadas,Universitatea de Vest "Vasile Goldis" Arad,Hotel "Continental Forum" Arad, Hotel "Parc" Arad, Best Western Central Hotel Arad sunt parteneri ai organizatorilor in sustinerea evenimentului.
Lanson va oferi traditionala sampanie cuvenita invingatorilor si va asigura buna dispozitie la banchetul de la finalul raliului
Parteneri media: PRO FM, Regional Vest TV, Arad On Line, Zile si Nopti, www.raliularadului.ro, www.autorally.ro
Trimite unui prieten
Vezi toate comentariile (2)
-
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
-
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
-
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
-
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
-
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
-
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
-
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 8 August 2011