Raliul Aradului 2011: un raliu de poveste cu multe intamplari senzationale

Multe emotii, dar si satisfactii pe masura
Mari favoriti au iesit prematur din cursa
Porcisteanu a fortat o data si bine
Atacul decisiv i-a fost fatal lui Tempestini
Un top 10 inedit
Si la unguri au fost rasturnari spectaculoase de situatie
Oare, sunt mai buni ca noi?
Fair-play-ul ungurilor
Trimite unui prieten
Raliul Aradului 2011, a sasea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop, competitie organizata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, este deja istorie. Pilotii se gandesc deja la urmatoarea etapa, Tara Barsei, isi fac calculele pentru ca sezonul se indreapta spre final, dar in urma au ramas ecourile unei curse incredibile, care nu a iesit din tiparele acestui sezon extrem de agitat.
Multe emotii, dar si satisfactii pe masura
A fost un raliu cu o participare numeroasa, 92 de echipaje inscrise la start, si asta ca Aradul a fost etapa comuna in campionatul Romaniei, precum si in cel al Ungariei. O cursa cu o asemenea participare nu a mai fost organizata in Romania din anii '80 si, desi au fost mari emotii la start, mai ales din partea organizatorilor, totul a decurs aproape perfect, neexistand nici macar un minut de intarzaiere in programul cursei. Totusi, incidente de cursa au fost, intrucat doar 47 de echipaje au reusit sa treaca linia de sosire, restul ramnand in decor sau pe probele speciale, din cauza unor defectiuni tehnice. A fost un raliu extenuant, care a pus toata lumea la incercare, dar satisfactia organizatorilor a fost imensa la final, atunci cand totul s-a terminat cu bine.
Mari favoriti au iesit prematur din cursa
Nici nu a inceput bine prima bucla a celei de a doua zi si prima bomba s-a detonat: Dan Girtofan, liderul la zi al Campionatului National, a abandonat dupa ce a rupt un brat, in urma unei "aterizari" nereusite dupa o saritoare. Apoi, s-a retras Vlad Cosma, din cauza unor probleme mecanice, iar Gergo Szabo, campionul national en-titre, a venit la service cu bolidul sau, care avea probleme cu instalatia electrica. Deja toata lumea incepuse sa isi refaca socotelile, iar Bogdan Marisca, liderul clasamentului provizoriu, incerca sa isi conserve pozitia, fiind atacat de Marco Tempestini si Vali Porcisteanu.
Porcisteanu a fortat o data si bine
A doua "bucla" (Conop-Nades) a schimbat radical podiumul provizoriu, intrucat Vali Porcisteanu a fortat, a mers aproape de limita si, profitand de o pana a lui Marco Tempestini si o problema cu racirea a lui Bogdan Marisca, s-a "cocotat" pe primul loc, avand deja un avans consistent in fata urmaritorilor sai. La panda statea batrana "vulpe" Titi Aur, care desi a mers nebuneste, dupa propriile lui declaratii, a facut o gramada de prostii, a reusit sa ramana pe traseu, mentinandu-se pe locul 4.
Atacul decisiv i-a fost fatal lui Tempestini
A treia bucla a fost calma, diferentele s-au pastrat, batlia finala urmand sa se dea pe ultima trecere pe Nadas. Singurul care a amenintat ca va ataca a fost Marco Tempestini, in timp ce Porcisteanu si Marisca erau decisi sa isi conserve diferentele. Si, la mijlocul probei speciale, Tempestini a mai "bifat" o pana, a fortat sa termine traseul, dar si-a distrus tot ce inseamna roata drepta fata. La iesirea de pe proba speciala, Tempestini, impreuna cu copilotul sau, Dorin Pulpea, s-au chinuit sa lege ce a mai ramas din roata cu chingi, navigatorul a ajuns in portbagaj, si a inceput aventura spre service. Da, pe drum, a mai urmat o pana pe stanga si toate visele legate de podium s-au spulberat. Astfel, Titi Aur s-a trezit pe ultima treapta a podiumului, pozitie pe care nu ar fi visat-o, mai ales dupa ce, in unele momente, a fost cu masina mai mult pe langa, decat pe strada.
Un top 10 inedit
In urma acestor abandonuri, situatia s-a bulversat si ierarhia primilor 10 clasati a aratat astfel: 1. Vali Porcisteanu/Dan Dobre (Mitsubishi Evo 9), 2. Bogdan Marisca/Sebastian Itu (Mitsubishi Evo), 3. Titi Aur/Borbely Karoly (Mitsubishi), 4. George Grigorecu/Petru Paler (Renault Clio R3), 5. Dan Tatoiu/Adrin Berghea (Mitsubishi Evo 9), 6. Alexandru Filip/Bogdan Iancu (Renaul Clio R3 Maxi), 7. Sidonia Tatoiu/Tudor Marza (Mitsubishi Evo X), 8. Bereczki Robert/Kozma Laszlo (Citren C2R2 Max), 10. Bogdan Nastase/Horatiu Baltador (Dacia Logan). Astfel, Sidonia Tatoiu a "bifat" primele puncte in acest sezon, si, pentru prima data in 2011, un o Dacia Logan a intrat in puncte in clasamentul general. Asa se intampla atunci cand ai parte de un raliu, in care totul se poate rasturna pe orice proba speciala.
Si la unguri au fost rasturnari spectaculoase de situatie
Nici in intrecerea vecina lucrurile nu au stat mai bine. Si la unguri, dupa prima bucla au inceput sa "zboare" vedetele din peisaj, marii favoriti, ASI si Kazar, fiind nevoiti sa se transforme in spectatori. Au mai "picat" capete pana la final, a mai fost si o penalizare de 10 secunde (incasata de Spitzmuller Csaba) ce a schimbat ordinea pe podium, dar si un invingator, Toth Janos, care, in urma victoriei de la Arad, a urcat pe prima pozitie a clasamentului maghiar, fiind marele favorit la titlu. Podiumul final la unguri a fost: 1. Toth Janos/Tagai Robert (Peugeot 207 S2000), 2. Hadik Andras/Juhas Istav (Subaru Impreza), 3. Spitzmuller Csaba/Szoke Tamas(Mitsubishi Lancer Evo X R4).
Oare, sunt mai buni ca noi?
Oricum, ungurii au avut un ritm de cursa demential, batalia intre ei fiind incredibila. Si asta pentru ca, dupa Arad, mai este o singura etapa, dar, mai important, au si cu ce. Pana si pilotii romani se uitau cu jind la "exponatele" ungurilor, adica Mitsubishi Evo X R4, Peugeot 207 S2000, Ford Fiesta S2000, Skoda Fabia S2000. Desi aveu pe mana bolizi ce echivaleaza cu bugetul pe un an sau doi al unui roman, ungurii nu aveau mila. Butor Robert, de exemplu, cu cateva saptamani in urma, a ramas fara masina ce i-a luat foc intr-un raliu, dar la Arad a venit cu un bolid nou-nout. Un alt pilot ungur, care la fiecare trecere prin service avea tot mai putin din bara fata, a spus: "Si ce daca? Merg pana se rupe. Oricum trebuie sa o schimb in curand". Poate ca si acesta a fost motivul diferentelor mari inregistrate pe probele speciale intre unguri si romani. Sau poate ai lor, pe langa materialul de concurs sunt si mai buni... Cine stie? Poate ca un raliu comun, in care sa se faca un singur clasament, ne va edifica.
Fair-play-ul ungurilor
In mod normal, la finalul raliului, ar fi trebuit sa se faca un clasament comun al primilor trei clasati, dar ungurii, cu un fair-play deosebit, au refuzat acest lucru, conducerea cursei lor decizand ca nu ar fi corect sa se intocmeasca un astfel de clasament, atat timp cat la superspeciala de vineri seara, ai lor piloti au avut libera alegere a gumelor, in timp ce ai nostri au fost fortati sa mearga doar pe "gume" de macadam. Si, astfel, primel trei echipaje din clasamentul open al Romaniei - Vali Pocisteanu/Daniel Dobre, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, Daniel Ungur/Anton Avram - au urcat, in aceasta ordine pe podium, pentru a primi Marele Premiu al orasului Arad.
Raliu Aradului 2011 - parteneri
Raliul Aradului 2011, a 6-a etapa din cadrul Campionatului National de Raliuri - Dunlop este organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si este sustinut de Primaria si Consiliul Judetean Arad in calitate de parteneri oficiali. Partenerii principali ai cursei sunt Banca Comerciala Feroviara, KIA Motors, Dunlop, Jack Daniel's Rally Team,LUKOIL, iar Selins, Atrium Center Arad, Galeria Real, PMA Invest, Elecom, VIK Power, Ocolul Silvic Nadas,Universitatea de Vest "Vasile Goldis" Arad,Hotel "Continental Forum" Arad, Hotel "Parc" Arad, Best Western Central Hotel Arad sunt parteneri ai organizatorilor in sustinerea evenimentului.
Lanson va oferi traditionala sampanie cuvenita invingatorilor si va asigura buna dispozitie la banchetul de la finalul raliului
Parteneri media: PRO FM, Regional Vest TV, Arad On Line, Zile si Nopti, www.raliularadului.ro, www.autorally.ro
Multe emotii, dar si satisfactii pe masura
A fost un raliu cu o participare numeroasa, 92 de echipaje inscrise la start, si asta ca Aradul a fost etapa comuna in campionatul Romaniei, precum si in cel al Ungariei. O cursa cu o asemenea participare nu a mai fost organizata in Romania din anii '80 si, desi au fost mari emotii la start, mai ales din partea organizatorilor, totul a decurs aproape perfect, neexistand nici macar un minut de intarzaiere in programul cursei. Totusi, incidente de cursa au fost, intrucat doar 47 de echipaje au reusit sa treaca linia de sosire, restul ramnand in decor sau pe probele speciale, din cauza unor defectiuni tehnice. A fost un raliu extenuant, care a pus toata lumea la incercare, dar satisfactia organizatorilor a fost imensa la final, atunci cand totul s-a terminat cu bine.
Mari favoriti au iesit prematur din cursa
Nici nu a inceput bine prima bucla a celei de a doua zi si prima bomba s-a detonat: Dan Girtofan, liderul la zi al Campionatului National, a abandonat dupa ce a rupt un brat, in urma unei "aterizari" nereusite dupa o saritoare. Apoi, s-a retras Vlad Cosma, din cauza unor probleme mecanice, iar Gergo Szabo, campionul national en-titre, a venit la service cu bolidul sau, care avea probleme cu instalatia electrica. Deja toata lumea incepuse sa isi refaca socotelile, iar Bogdan Marisca, liderul clasamentului provizoriu, incerca sa isi conserve pozitia, fiind atacat de Marco Tempestini si Vali Porcisteanu.
Porcisteanu a fortat o data si bine
A doua "bucla" (Conop-Nades) a schimbat radical podiumul provizoriu, intrucat Vali Porcisteanu a fortat, a mers aproape de limita si, profitand de o pana a lui Marco Tempestini si o problema cu racirea a lui Bogdan Marisca, s-a "cocotat" pe primul loc, avand deja un avans consistent in fata urmaritorilor sai. La panda statea batrana "vulpe" Titi Aur, care desi a mers nebuneste, dupa propriile lui declaratii, a facut o gramada de prostii, a reusit sa ramana pe traseu, mentinandu-se pe locul 4.
Atacul decisiv i-a fost fatal lui Tempestini
A treia bucla a fost calma, diferentele s-au pastrat, batlia finala urmand sa se dea pe ultima trecere pe Nadas. Singurul care a amenintat ca va ataca a fost Marco Tempestini, in timp ce Porcisteanu si Marisca erau decisi sa isi conserve diferentele. Si, la mijlocul probei speciale, Tempestini a mai "bifat" o pana, a fortat sa termine traseul, dar si-a distrus tot ce inseamna roata drepta fata. La iesirea de pe proba speciala, Tempestini, impreuna cu copilotul sau, Dorin Pulpea, s-au chinuit sa lege ce a mai ramas din roata cu chingi, navigatorul a ajuns in portbagaj, si a inceput aventura spre service. Da, pe drum, a mai urmat o pana pe stanga si toate visele legate de podium s-au spulberat. Astfel, Titi Aur s-a trezit pe ultima treapta a podiumului, pozitie pe care nu ar fi visat-o, mai ales dupa ce, in unele momente, a fost cu masina mai mult pe langa, decat pe strada.
Un top 10 inedit
In urma acestor abandonuri, situatia s-a bulversat si ierarhia primilor 10 clasati a aratat astfel: 1. Vali Porcisteanu/Dan Dobre (Mitsubishi Evo 9), 2. Bogdan Marisca/Sebastian Itu (Mitsubishi Evo), 3. Titi Aur/Borbely Karoly (Mitsubishi), 4. George Grigorecu/Petru Paler (Renault Clio R3), 5. Dan Tatoiu/Adrin Berghea (Mitsubishi Evo 9), 6. Alexandru Filip/Bogdan Iancu (Renaul Clio R3 Maxi), 7. Sidonia Tatoiu/Tudor Marza (Mitsubishi Evo X), 8. Bereczki Robert/Kozma Laszlo (Citren C2R2 Max), 10. Bogdan Nastase/Horatiu Baltador (Dacia Logan). Astfel, Sidonia Tatoiu a "bifat" primele puncte in acest sezon, si, pentru prima data in 2011, un o Dacia Logan a intrat in puncte in clasamentul general. Asa se intampla atunci cand ai parte de un raliu, in care totul se poate rasturna pe orice proba speciala.
Si la unguri au fost rasturnari spectaculoase de situatie
Nici in intrecerea vecina lucrurile nu au stat mai bine. Si la unguri, dupa prima bucla au inceput sa "zboare" vedetele din peisaj, marii favoriti, ASI si Kazar, fiind nevoiti sa se transforme in spectatori. Au mai "picat" capete pana la final, a mai fost si o penalizare de 10 secunde (incasata de Spitzmuller Csaba) ce a schimbat ordinea pe podium, dar si un invingator, Toth Janos, care, in urma victoriei de la Arad, a urcat pe prima pozitie a clasamentului maghiar, fiind marele favorit la titlu. Podiumul final la unguri a fost: 1. Toth Janos/Tagai Robert (Peugeot 207 S2000), 2. Hadik Andras/Juhas Istav (Subaru Impreza), 3. Spitzmuller Csaba/Szoke Tamas(Mitsubishi Lancer Evo X R4).
Oare, sunt mai buni ca noi?
Oricum, ungurii au avut un ritm de cursa demential, batalia intre ei fiind incredibila. Si asta pentru ca, dupa Arad, mai este o singura etapa, dar, mai important, au si cu ce. Pana si pilotii romani se uitau cu jind la "exponatele" ungurilor, adica Mitsubishi Evo X R4, Peugeot 207 S2000, Ford Fiesta S2000, Skoda Fabia S2000. Desi aveu pe mana bolizi ce echivaleaza cu bugetul pe un an sau doi al unui roman, ungurii nu aveau mila. Butor Robert, de exemplu, cu cateva saptamani in urma, a ramas fara masina ce i-a luat foc intr-un raliu, dar la Arad a venit cu un bolid nou-nout. Un alt pilot ungur, care la fiecare trecere prin service avea tot mai putin din bara fata, a spus: "Si ce daca? Merg pana se rupe. Oricum trebuie sa o schimb in curand". Poate ca si acesta a fost motivul diferentelor mari inregistrate pe probele speciale intre unguri si romani. Sau poate ai lor, pe langa materialul de concurs sunt si mai buni... Cine stie? Poate ca un raliu comun, in care sa se faca un singur clasament, ne va edifica.
Fair-play-ul ungurilor
In mod normal, la finalul raliului, ar fi trebuit sa se faca un clasament comun al primilor trei clasati, dar ungurii, cu un fair-play deosebit, au refuzat acest lucru, conducerea cursei lor decizand ca nu ar fi corect sa se intocmeasca un astfel de clasament, atat timp cat la superspeciala de vineri seara, ai lor piloti au avut libera alegere a gumelor, in timp ce ai nostri au fost fortati sa mearga doar pe "gume" de macadam. Si, astfel, primel trei echipaje din clasamentul open al Romaniei - Vali Pocisteanu/Daniel Dobre, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, Daniel Ungur/Anton Avram - au urcat, in aceasta ordine pe podium, pentru a primi Marele Premiu al orasului Arad.
Raliu Aradului 2011 - parteneri
Raliul Aradului 2011, a 6-a etapa din cadrul Campionatului National de Raliuri - Dunlop este organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si este sustinut de Primaria si Consiliul Judetean Arad in calitate de parteneri oficiali. Partenerii principali ai cursei sunt Banca Comerciala Feroviara, KIA Motors, Dunlop, Jack Daniel's Rally Team,LUKOIL, iar Selins, Atrium Center Arad, Galeria Real, PMA Invest, Elecom, VIK Power, Ocolul Silvic Nadas,Universitatea de Vest "Vasile Goldis" Arad,Hotel "Continental Forum" Arad, Hotel "Parc" Arad, Best Western Central Hotel Arad sunt parteneri ai organizatorilor in sustinerea evenimentului.
Lanson va oferi traditionala sampanie cuvenita invingatorilor si va asigura buna dispozitie la banchetul de la finalul raliului
Parteneri media: PRO FM, Regional Vest TV, Arad On Line, Zile si Nopti, www.raliularadului.ro, www.autorally.ro
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (2)
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Anvelope vara 18 inch fulda 225/40 r18 650 Lei
A4710964099 a4710964799 turbosuflanta mercedes-benz actros mp4... 1000 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
Ford puma ford puma 1.5 diesel 120 cp impecabil fara... 14500 €
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
0445110618 55255408 0 445 110 618 bosch injector opel corsa e... 600 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
Lampa stop dreapta audi a4 b8 avant 2008-2015 noua 8k9945096... 170 Lei
-
Buton geamuri - dodge nitro 2007 , 04602544ag 105.14 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Motor diesel m57t 3.0 d merge doar pe x3 !! bmw x3 e83 2004 3200 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
Cutie de transfer mercedes ml w166, 164 cu motoras a1662800800 2500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 8 August 2011