CNR 2011: Un raliu cu final neasteptat (si controversat)!

Echipajul Napoca Rally Academy, Tempesta/Dorin Pulpea, mai are de asteptat pana marti pentru a afla daca a castigat Raliul Sibiului, prima etapa de macadam a Campionatului National de Raliuri Dunlop, etapa a carei ierarhie a fost decisa de o serie incredibila de incidente petrecute chiar in finalul ei.
Tempesta a inceput bine raliul, fara sa forteze, astfel incat, dupa primele patru probe speciale, se afla pe a treia pozitie a clasamentului. Insa, pe ultima proba a zilei de vineri, pilotul Napoca Rally Academy greseste si iese in decor. Din fericire reuseste sa revina dar pierde peste 30 de secunde si incheie prima zi a raliului pe locul 7 in clasamentul general FIA, la peste un minut de lider.
A doua zi Tempesta mizeaza totul pe cartea atacului, reuseste doua time-scratch-uri pe PS 7 si PS 8 in urma carora urca pana pe locul patru, dar o abordare prea prudenta a specialei cu numarul 9 (Santa II) il costa din nou o pozitie in clasament. Pilotul Napoca Rally Academy recupereaza apoi locul pierdut, beneficiind si de problemele lui Dan Gartofan, astfel ca, inainte de ultima proba se afla din nou la un loc distanta de podium. Aceasta ultima speciala s-a dovedit, insa, plina de surprize. Dupa ce liderul raliului, Gergo Szabo, reclama faptul ca a intalnit o masina care se deplasa pe proba, ocupantul pozitiei secunde, Valentin Porcisteanu, loveste un motociclist teribilist care iesise, la randul sau, pe drum, in timpul concursului. Din fericire motociclistul nu a suferit rani grave dar, dupa interventia ambulantei, proba a fost anulata iar Valentin Porcisteanu, cu masina avariata, nu a mai putut continua. Mai mult, al treilea pilot care a luat startul pe proba, Bogdan Marisca, care, dupa abandonul lui Porcisteanu ar fi urcat pe locul doi, a abandonat la randul sau, masina rasurnandu-se dupa ce puntea fata a cedat din senin. In urma acestor incidente, Tempesta termina raliul pe pozitia secunda. Surprizele, insa, continua: ocupantul primei pozitii, Gergo Szabo, a fost exclus din Raliul Sibiului pentru service ilegal. Dupaiesirea dintr-unul din parcurile de service, pilotul maghiar a schimbat cureaua de accesorii la motorul Evo-ului sau IX, in prezenta mecanicilor. El a fost acuzat ca mecanicii au intervenit in timpul operatiunii, fapt care constituie service ilegal si se pedepseste cu excluderea din competitie. Jack Daniel's Rally Team a depus, insa, o contestatie la aceasta decizie, astfel incat, pana la judecarea acesteia Gergo Szabo ramane declarat castigatorul Raliului Sibiului.
Tempesta trebuie, asadar, sa astepte pana marti, cand va fi facut public rezultatul judecarii contestatiei, pentru a afla ce loc a obtinut in Raliul Sibiului. El se declara multumit cu oricare dintre cele doua pozitii: "Nu pot sa comentez incidentul in care a fost implicat Gergo Szabo, pentru ca nu am vazut ce s-a intamplat. Au fost, insa, multi martori si regulile sunt foarte clare. Am declarat deja de multe ori: nu ajunge sa fi foarte rapid pe probele speciale, un sportiv complet trebuie sa respecte regulamentul suta la suta. Asteptam sa aflam ce loc am ocupat, noi suntem multumiti cu oricare dintre cele doua pozitii. In ceea ce priveste cursa propriuzisa, pot spune ca, de aceasta data, Sibiul a fost cu noroc pentru noi. Am avut noroc in prima seara, cand, dupa iesirea in decor de pe Santa, am putut continua, chiar daca am pierdut ceva timp acolo. Am beneficiat apoi de toate problemele si ghinioanele celorlalti concurenti. Ne pare foarte rau pentru Vali Porcisteanu pentru ca ce i s-a intamplat lui este curat ghinion, este ceva ce nu ar trebui sa se intample in raliuri. Probemele celorlalti fac insa parte din regula jocului. Si noi am abandonat de multe ori cand eram lideri sau pe podium, de acesta data am beneficiat noi de ghinioanele altora", a declarat Tempesta la final.
Printre marii ghinionisti ai Raliului Sibiului s-au aflat si Bogdan Marisca si Sebastian Itu. Cei doi au avut parte de un abandon stupid pe chiar ultima proba a competitiei, la cateva secunde dupa ce abandonul lui Vali Porcisteanu i-a propulsat pe locul doi. "Sunt extrem de dezamagit, nu pot descrie in cuvinte starea care ma incearca. Am o senzatie incredibila de deja vu! De aceasta data, cand ne indreptam din nou spre un rezultat bun si am facut tot ce am putut pe ultimele probe sa ne ferim de abandon, s-a rupt puntea fata, cea mai solida piesa a ansamblului fata. Am ales cele mai tari cauciucuri, mergeam cu grija sa nu facem pana sau sa patim ceva si a cedat o piesa masiva, noua, schimbata la inceputul sezonului. Dupa ce am pierdut timp din pricina setarii gresit alese in prima zi, pe PS 5, am incercat sambata sa recuperam, dar ecarturile se mentineau aceleasi. In aceste conditii, dupa PS 8 am decis sa nu mai fortam, sa ne conservam pozitia. Totul a mers bine pana pe ultima proba. Inainte de startul pe Santa III am observat ca avem o pana lenta la roata dreapta spate. Am decis sa chimbam roata si am intrat la limita in minutul nostru in CO. Am luat startul agitati, apoi, la un moment dat am vazut ceva arzand pe drum. Nu ne-am dat seama ce putea fi, nu am inteles despre ce era vorba, era o portiune destul de rapida. Ulterior am aflat ca era motocicleta pe care o lovise Vali Porcisteanu. Acolo era Dan Dobre, care ne-a aratat, agitat, pe unde sa ocolim flacarile. La aproximativ 200 de metri am vazut si masina lor trasa pe dreapta, care, din unghiul nostru parea in regula. Langa masina era Vali, care ne-a aratat, la randul sau, pe unde sa ocolim. Nu am vazut sa aiba semnul S.O.S in mana, dar nici nu eram atent la asa ceva. Vazandu-i pe amandoi ca sunt bine si vazand masina care nu parea lovita tare, nu aveam nici un motiv sa presupun ca ar fi o problema serioasa. M-am gandit ca le-a cazut rezervorul, in niciun caz ca au lovit pe cineva. De aceea nu am oprit, daca as fi vazut semnul as fi oprit cu siguranta, nu aveam niciun motiv sa trec mai departe. Apoi, pe partea mai dura a probei am simtit ca se schimba pozitia volanului, dupa care roata stanga s-a desprins si a intrat sub masina, am pivotat si a trebuit sa ne oprim acolo si sa scoatem masina de pe drum cu ajutorul spectatorilor. Asa s-a incheiat Raliul Sibiului pentru noi, la cativa kilometri de un rezultat bun", a spus, cu amaraciune, Bogdan.
Dupa Raliul Sibiului Bogdan Marisca ramane pe podiumul clasamentului general al Campionatului (locul 3), la 8,5 puncte de prima pozitie, iar Napoca Rally Academy se pastreaza lider in clasamentul echipelor.-
Ford puma ford puma 1.5 diesel 120 cp impecabil fara... 14500 €
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Cutie de transfer mercedes ml w166, 164 cu motoras a1662800800 2500 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
Buton geamuri - dodge nitro 2007 , 04602544ag 105.14 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
Lampa stop dreapta audi a4 b8 avant 2008-2015 noua 8k9945096... 170 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
Motor diesel m57t 3.0 d merge doar pe x3 !! bmw x3 e83 2004 3200 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
A4710964099 a4710964799 turbosuflanta mercedes-benz actros mp4... 1000 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Anvelope vara 18 inch fulda 225/40 r18 650 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
0445110618 55255408 0 445 110 618 bosch injector opel corsa e... 600 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei


