CNR 2011: Un raliu cu final neasteptat (si controversat)!

Echipajul Napoca Rally Academy, Tempesta/Dorin Pulpea, mai are de asteptat pana marti pentru a afla daca a castigat Raliul Sibiului, prima etapa de macadam a Campionatului National de Raliuri Dunlop, etapa a carei ierarhie a fost decisa de o serie incredibila de incidente petrecute chiar in finalul ei.
Tempesta a inceput bine raliul, fara sa forteze, astfel incat, dupa primele patru probe speciale, se afla pe a treia pozitie a clasamentului. Insa, pe ultima proba a zilei de vineri, pilotul Napoca Rally Academy greseste si iese in decor. Din fericire reuseste sa revina dar pierde peste 30 de secunde si incheie prima zi a raliului pe locul 7 in clasamentul general FIA, la peste un minut de lider.
A doua zi Tempesta mizeaza totul pe cartea atacului, reuseste doua time-scratch-uri pe PS 7 si PS 8 in urma carora urca pana pe locul patru, dar o abordare prea prudenta a specialei cu numarul 9 (Santa II) il costa din nou o pozitie in clasament. Pilotul Napoca Rally Academy recupereaza apoi locul pierdut, beneficiind si de problemele lui Dan Gartofan, astfel ca, inainte de ultima proba se afla din nou la un loc distanta de podium. Aceasta ultima speciala s-a dovedit, insa, plina de surprize. Dupa ce liderul raliului, Gergo Szabo, reclama faptul ca a intalnit o masina care se deplasa pe proba, ocupantul pozitiei secunde, Valentin Porcisteanu, loveste un motociclist teribilist care iesise, la randul sau, pe drum, in timpul concursului. Din fericire motociclistul nu a suferit rani grave dar, dupa interventia ambulantei, proba a fost anulata iar Valentin Porcisteanu, cu masina avariata, nu a mai putut continua. Mai mult, al treilea pilot care a luat startul pe proba, Bogdan Marisca, care, dupa abandonul lui Porcisteanu ar fi urcat pe locul doi, a abandonat la randul sau, masina rasurnandu-se dupa ce puntea fata a cedat din senin. In urma acestor incidente, Tempesta termina raliul pe pozitia secunda. Surprizele, insa, continua: ocupantul primei pozitii, Gergo Szabo, a fost exclus din Raliul Sibiului pentru service ilegal. Dupaiesirea dintr-unul din parcurile de service, pilotul maghiar a schimbat cureaua de accesorii la motorul Evo-ului sau IX, in prezenta mecanicilor. El a fost acuzat ca mecanicii au intervenit in timpul operatiunii, fapt care constituie service ilegal si se pedepseste cu excluderea din competitie. Jack Daniel's Rally Team a depus, insa, o contestatie la aceasta decizie, astfel incat, pana la judecarea acesteia Gergo Szabo ramane declarat castigatorul Raliului Sibiului.
Tempesta trebuie, asadar, sa astepte pana marti, cand va fi facut public rezultatul judecarii contestatiei, pentru a afla ce loc a obtinut in Raliul Sibiului. El se declara multumit cu oricare dintre cele doua pozitii: "Nu pot sa comentez incidentul in care a fost implicat Gergo Szabo, pentru ca nu am vazut ce s-a intamplat. Au fost, insa, multi martori si regulile sunt foarte clare. Am declarat deja de multe ori: nu ajunge sa fi foarte rapid pe probele speciale, un sportiv complet trebuie sa respecte regulamentul suta la suta. Asteptam sa aflam ce loc am ocupat, noi suntem multumiti cu oricare dintre cele doua pozitii. In ceea ce priveste cursa propriuzisa, pot spune ca, de aceasta data, Sibiul a fost cu noroc pentru noi. Am avut noroc in prima seara, cand, dupa iesirea in decor de pe Santa, am putut continua, chiar daca am pierdut ceva timp acolo. Am beneficiat apoi de toate problemele si ghinioanele celorlalti concurenti. Ne pare foarte rau pentru Vali Porcisteanu pentru ca ce i s-a intamplat lui este curat ghinion, este ceva ce nu ar trebui sa se intample in raliuri. Probemele celorlalti fac insa parte din regula jocului. Si noi am abandonat de multe ori cand eram lideri sau pe podium, de acesta data am beneficiat noi de ghinioanele altora", a declarat Tempesta la final.
Printre marii ghinionisti ai Raliului Sibiului s-au aflat si Bogdan Marisca si Sebastian Itu. Cei doi au avut parte de un abandon stupid pe chiar ultima proba a competitiei, la cateva secunde dupa ce abandonul lui Vali Porcisteanu i-a propulsat pe locul doi. "Sunt extrem de dezamagit, nu pot descrie in cuvinte starea care ma incearca. Am o senzatie incredibila de deja vu! De aceasta data, cand ne indreptam din nou spre un rezultat bun si am facut tot ce am putut pe ultimele probe sa ne ferim de abandon, s-a rupt puntea fata, cea mai solida piesa a ansamblului fata. Am ales cele mai tari cauciucuri, mergeam cu grija sa nu facem pana sau sa patim ceva si a cedat o piesa masiva, noua, schimbata la inceputul sezonului. Dupa ce am pierdut timp din pricina setarii gresit alese in prima zi, pe PS 5, am incercat sambata sa recuperam, dar ecarturile se mentineau aceleasi. In aceste conditii, dupa PS 8 am decis sa nu mai fortam, sa ne conservam pozitia. Totul a mers bine pana pe ultima proba. Inainte de startul pe Santa III am observat ca avem o pana lenta la roata dreapta spate. Am decis sa chimbam roata si am intrat la limita in minutul nostru in CO. Am luat startul agitati, apoi, la un moment dat am vazut ceva arzand pe drum. Nu ne-am dat seama ce putea fi, nu am inteles despre ce era vorba, era o portiune destul de rapida. Ulterior am aflat ca era motocicleta pe care o lovise Vali Porcisteanu. Acolo era Dan Dobre, care ne-a aratat, agitat, pe unde sa ocolim flacarile. La aproximativ 200 de metri am vazut si masina lor trasa pe dreapta, care, din unghiul nostru parea in regula. Langa masina era Vali, care ne-a aratat, la randul sau, pe unde sa ocolim. Nu am vazut sa aiba semnul S.O.S in mana, dar nici nu eram atent la asa ceva. Vazandu-i pe amandoi ca sunt bine si vazand masina care nu parea lovita tare, nu aveam nici un motiv sa presupun ca ar fi o problema serioasa. M-am gandit ca le-a cazut rezervorul, in niciun caz ca au lovit pe cineva. De aceea nu am oprit, daca as fi vazut semnul as fi oprit cu siguranta, nu aveam niciun motiv sa trec mai departe. Apoi, pe partea mai dura a probei am simtit ca se schimba pozitia volanului, dupa care roata stanga s-a desprins si a intrat sub masina, am pivotat si a trebuit sa ne oprim acolo si sa scoatem masina de pe drum cu ajutorul spectatorilor. Asa s-a incheiat Raliul Sibiului pentru noi, la cativa kilometri de un rezultat bun", a spus, cu amaraciune, Bogdan.
Dupa Raliul Sibiului Bogdan Marisca ramane pe podiumul clasamentului general al Campionatului (locul 3), la 8,5 puncte de prima pozitie, iar Napoca Rally Academy se pastreaza lider in clasamentul echipelor.-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
-
A2c89782400 a2c59513595 167000061r 5ws40977 pompa inalta... 750 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445110489 0445110488 cv6q 9f593 aa 0986435288 bosch injector... 450 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Bec scrumiera + soclu oe volkswagen 357919243d85h 45 Lei
-
Buton dublu geamuri electrice fata dacia logan 2 mcv stepway... 50 Lei
Modul audio 2000 fwd volkswagen vw passat b7 [2010 - 2015]... 100 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
Dezmembrari volvo s60
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
042200-0402 88370-76020 042200-0404 denso compresor ac lexus... 1500 Lei
-
0445110248 0986435163 504088823 bosch injector fiat ducato /... 500 Lei
Diferential fata 31517533433 bmw x1 e84 [2009 - 2012] 1500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445110524 55246223 0986435280 bosch injector alfa romeo 1.6... 500 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
Injector 0445110064 cod 33800 27010y hyndai i30 accent elantra... 200 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei


