Un raliu cu ghinion pentru echipajul Adrian Dragan/ Vali Bradateanu

Un raliu cu ghinion pentru echipajul Adrian Dragan/ Vali Bradateanu
Programat pentru inceputul lunii mai, Raliul Targu Mures 2011 se anunta o etapa interesanta pentru echipajul auto motor si sport, Adrian Dragan si Vali Bradateanu. Cei doi porneau de pe pozitia a patra in Cupa Dacia si aveau ca obiectiv acumularea cat mai multor puncte, pentru a pastra contactul cu liderii competitiei monomarca.
Distribuie pe Facebook
Etapa, in totalitate noua pentru Adrian Dragan si Vali Bradateanu, a avut o desfasurare dramatica, dupa ce in zilele de recunoastere temperaturile de peste 18 grade Celsius si vremea frumoasa s-au schimbat radical odata cu startul raliului.

Raliul Targu Mures, a doua etapa a sezonului in Cupa Dacia, a suferit din plin la capitolul organizare. Criticilor aduse de majoritatea pilotilor, vizavi de probele extrem de rapide, li s-au adaugat pe rand ninsoarea si ulterior scurtarea raliului, prin anularea a trei probe speciale. Raliul a debutat vineri cu o Super Speciala, chiar in centrul orasului, considerata cea mai spectaculoasa pentru raliurile de asfalt, in ziua secunda fiind programate alte sapte probe de clasament, in lungime totala de 103,6 km.

"Din pacate, adoptarea de catre FRAS a unei reguli discutabile, anul acesta, prin care automobilele neomologate FIA pot lua startul odata cu cele cu omologare valabila a facut ca noi sa luam startul spre finalul plutonului concurentilor, ceea ce in conditiile meteo de la Targu Mures ne-a influentat negativ evolutia", a spus Vali Bradateanu, copilotul echipajului.

Daca primele echipaje au luat startul pe ploaie, aceasta s-a trasformat pe rand in lapovita si apoi in ninsoare, cu depunere pe carosabil. Din pacate, chiar pe finalul Probei Speciale 2 (Praid de 28,8 km), pe un viraj strans de dreapta, cei doi au avut o usoara incursiune in decor, fara avarii la masina, dar cu peste 8 minute petrecute intr-un sant. Ajutati de echipajul Tarnoveanu/Hulea, iesit in decor in exact acelasi loc, cei doi au revenit pe traseu si au continuat raliul. Dar peripetiile nu aveau sa se incheie astfel, imediat dupa revenirea pe proba cei doi au evitat la limita un cerb iesit pe carosabil. Anularea ultimei bucle a facut ca timpul pierdut sa nu mai poate fi recuperat, cei doi incheind aceasta etapa pe pozitia a 10-a.

"In primul rand le multumim lui Octavian si Razvan, fara de care nu am fi reusit sa iesim din acel sant, ne pare rau ca ei nu au putut continua raliul. Pe de o parte suntem nemultumiti de acest rezultat, care nu ne caracterizeaza evolutia, dar suntem multumiti ca nu am avut nicio avarie la masina de concurs si ne putem astfel gandi linistiti la etapa a treia de la Cluj. In ceea ce priveste acest raliu pe care vrem sa-l uitam cat mai repede, sunt complet dezamagit de regulile ad-hoc ale organizatorilor, dar si de exceptiiile de regulament ale FRAS care devin reguli de baza. Am fost clar dezavantajati de pozitia la start, toti liderii Cupei Dacia iesind in decor pe prima proba a zilei secunde, din cauza aparitiei ninsorii pe proba. Ulterior, noi am prins pe toate probele ploaie torentiala si chiar nisnsoare, iar pe ultima Super Speciala s-a adaugat si intunericul. Nu inteleg cum putem fi acceptati de FIA, daca noi permitem startul masinilor neomologate, in fata celor omologate FIA. Conform clasamentului, dupa prima etapa noi eram pe locul 20 in clasamentul FIA, iar la Targu Mures am luat startul de pe pozitia 42, la aproape o ora de primul concurent. Sunt profund dezamagit de cum este gestionat acest campionat. Sper ca de la etapa urmatoare aceasta regula sa fie abrogata si sa se incurajeze participarea cu automobile omologate care respecta toate normele impuse de FIA, privind puterea motoarelor si echipamentele de securitate", a spus Adrian Dragan.

Urmatoarea provocare pentru echipajul auto motor si sport este Raliul Clujului, etapa caracterizata de probe tehnice care pun in valoare pilotajul si mai putin puterea masinii., ce se va desfasura in perioada 28-29 mai,

Echipajul 55 este sustinut in sezonul 2011 de revista "auto motor si sport" si de partenerii: Unior, Austrotherm, SKF si Michelin Romania.

Distribuie pe Facebook
mai multe