CNR 2011: Vali Porcisteanu, dezamagit de Raliul Sibiului
"Motorul oferea cuplul dorit cu intarziere la fiecare reaccelerare, motiv pentru care trebuia sa-l tin in ture, dar acest lucru insemna ca ma confruntam cu lipsa de putere. Evident, acest lucru m-a impiedicat sa merg asa cum imi doream, in special pe probele in urcare, astfel ca am pierdut secunde pretioase. Insa, chiar si asa, am ramas in lupta pentru victorie pana la final", explica Vali.
Ei bine, Porcisteanu si Dobre abordau ultima proba de pe pozitia secunda, una care le asigura indeplinirea obiectivului principal pe care si-l propusesera la acest raliu, acela de a-si consolida prima pozitie a clasamentului general al sezonului. Nimeni nu cred ca putea anticipa ce avea sa se intample cateva minute mai tarziu.
La mai putin de doi kilometri dupa start, pe un palier de viteza cu viraje mascate, Mitsubishi-ul celor doi a intalnit, circuland in sens opus, doua motociclete. "Cei doi vorbeau (uitandu-se unul la celalalt) si practic nu ne-au vazut. Nu am putut face nimic sa evit si l-am lovit pe unul dintre cei doi. Motocicleta a luat foc, iar masina noastra a fost lovita puternic in partea dreapta-fata. Bine ca motociclistul a scapat cu doar cateva contuzii si arsuri", povesteste Vali. Pentru a continua: "Parerea organizatorilor a fost ca este un simplu incident de cursa si ca le pare rau... Acest incident insa, a fost doar cea mai grava dintre problemele consemnate la Sibiu. Spre exemplu, din nou am avut parte de vesnica problema cu timpii de etapa foarte scurti catre si dinspre superspeciala (si nu numai) , care ne-au facut sa mergem pe trotuare si pe contrasens, pentru a nu primi penalizare, lasandu-le participantilor la trafic impresia eronata ca acest sport este practicat de niste "nebuni"!!!! Nu se poate sa mergi pe o proba nesecurizata, fara forlighteri si fara niciun om de ordine in primii 2 km.... Avem pretentii de IRC, dar, o spun cu parere de rau, ca nu vom avea parte multi ani de acum inainte de asa ceva in Romania. Se presupune ca alergam intr-un cadru organizat tocmai pentru a o face in siguranta, pentru ca altfel am face "raliuri" pe strada! Am fost printre aceia care au votat suprataxa de 200* pentru securitate si media, dar ma intreb acum: ce primim in schimb? Din vina unor inconstienti si a acestor deficiente grave de organizare am pierdut puncte importante in economia campionatului si am plecat de la Sibiu cu masina avariata fara absolut nici o vina!", spune Vali. Si concluzioneaza: "Dupa aceasta experienta neplacuta care din fericire s-a soldat fara vatamarea motociclistului, incep sa vad lucrurile cu alti ochi. Am sa abordez fiecare cursa de acum incolo cu o alta viziune. Ne asumam prea multe riscuri inutile luptandu-ne pentru fiecare victorie. Lupta cu zecimile pentru victorie ar trebui sa se desfasoare atunci cand organizatorii si concurentii se ridica la un nivel mai inalt de raspundere si implicare in automobilismul romanesc.
Obiectivul nostru, al tuturor, este sa ne simtim bine si in siguranta, sa multumim fanii si partenerii. Din pacate, concurentul din spatele nostru -echipajului Marisca/Itu-, se pare ca nu a vazut SOS-ul aratat de mine fiind atent cum sa treaca in siguranta printre masina si stalp unde era putin loc. Dan se afla langa motocicleta in flacari (de 2m inaltime), amandoi eram speriati si trebuia sa anuntam in orice fel ca avem nevoie de ambulanta!!!! Norocul a facut ca in acea zona exista semnal gsm, astfel ca am putut semnala oficialilor cursei ca este nevoie de interventie medicala rapida. Sper ca acest incident sa fie un semnal de alarma pentru organizatori si nu numai si imi doresc ca la urmatoarele etape sa nu mai vad kilometri intregi de probe speciale fara oameni de ordine, oficiali, voluntari, benzi de marcaj si forlighteri care sa ne ofere securitatea necesara, iar prezenta lor sa confirme ca acest eveniment neplacut petrecut la Sibiu, nu m-a afectat doar pe mine personal, ci intreaga miscare automobilistica din Romania, si a condus la o schimbare atat de necesara pentru motorsportul nostru".
Vali Porcisteanu si Dan Dobre le multumesc sponsorilor principali , Prista Oil, distribuitorul oficial al uleiurilor Valvoline, si Vallino, ca si colaboratorilor lor: Colina, Exedge, actioncamera.ro, Pilot Power Tuning, Corsig, Pirelli, Monster Romania, Dental Insurance.
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei