Daniel Onoriu a reusit sa obtina punctaj suficient pentru a fi campion national

Daniel Onoriu a reusit sa obtina punctaj suficient pentru a fi campion national
In week-end-ul care a trecut au avut loc la Resita etapele 11 si 12 din Campionatul National de Viteza in Coasta. Desi nu a reusit sa se impuna pana la final in ziua de vineri, Daniel a recuperat duminica, obtinand suficiente puncte cat sa isi consolideze statutul de lider absolut in campionat. Dupa un an plin de peripetii si situatii la limita, in urma etapei de la Resita, primul loc din podiumul national 2009 a fost adjudecat de Daniel Onoriu.
Distribuie pe Facebook
VINERI – uimire si un deget muscat indelung in fata fisei cu rezultate: “De unde 4 secunde cand eu am dat tot? Din gume??”

Ziua de vineri preconiza o lupta stransa, cu mai multi protagonisti decat de obicei: daca aceste etape s-au desfasurat acasa la pilotul resitean Lucien Hora, iar Silviu Dumitrescu a demonstrat in ultima vreme ca a reusit sa controleze monopostul adus la start, Daniel a avut de infruntat si un adversar mai vechi, Heinz Gollner.

“Nu am reusit sa fac multe recunoasteri din cauza ca am ajuns destul de tarziu in Resita si se facuse intuneric. Stiam ca va fi o zi grea la Hora acasa, Heinz banuiam ca a venit sa isi ia revansa si ca va merge tare, Silviu la ultimele etape a demonstrat ca se intelege bine cu masina, Paul Andronic era la start cu masina pe care eu o consider senzationala”, a declarat Daniel. Antrenamentele si mansele cronometrate au fost favorabile strategiei lui Daniel, iar prima urcare de concurs l-au facut sa se claseze pe prima pozitie. In cea de-a doua urcare insa, echipa UCM Resita a ales sa schimbe anvelopele cu unele noi, adecvate temperaturii si asfaltului de concurs. Lucien Hora a fost castigatorul zilei de vineri, cu un avans de aproximativ 4 secunde.

“Am ajuns la finish fericit ca am mers TARE. Dar vazand timpul reusit de Hora, am avut o reactie asa cum nu am mai avut niciodata: am stat cu degetul in gura si mi l-am muscat strans timp de cateva secunde.... cam cate mi-a dat mie Hora”, a declarat Daniel razand. “Nu stiam daca diferenta a fost din abordarea virajelor sau din anvelope, pentru ca masina mea era in stare perfecta si nu ar fi trebuit sa am probleme in a ma impune. La Ranca am reusit sa ma impun chiar si in fata lui Hora cu masina defecta.... Deci acum era altceva.”

DUMINICA – o Resita plina de secrete pentru “outsideri”: “Am gasit virajele cheie. Dar tot nu am avut gume noi”

Ziua de sambata a fost dedicata antrenamentelor. “Cu o masina diesel, in circulatie deschisa, m-am dus pe traseu sa vad unde greseam. Am mers incet, foarte incet ca sa descopar secretele traseului. Mi-am dat seama ca au fost cateva viraje pe care nu le abordam optim. Chiar recomand tuturor sa mearga in recunoasteri de cateva ori si cu viteza foarte redusa pentru a vedea exact trasele cele mai bune. S-ar putea sa aiba surprize. Resita e secretoasa pentru cei care nu sunt localnici”, ne-a povestit Daniel.

Cu noua abordare a virajelor, Daniel a reusit sa-si bata duminica din prima urcare timpul cel mai bun de vineri. In acest mod, pilotul bucurestean a reusit sa se impuna la grupa H, singurul care a reusit un timp mai bun fiind Silviu Dumitrescu cu monopostul Dallara de grupa D. “Nu am schimbat nimic la masina. A fost doar din viraje”, a declarat Daniel. “As fi reusit un timp si mai bun daca nu greseam in ultima urcare”.

ACCIDENT PADUREAN – “E mai usor sa devii credincios decat responsabil”

In etapa de la Resita s-a intamplat un nou lucru nedorit: o iesire violenta in decor a resiteanului Mircea Padurean a oprit desfasurarea primei urcari de antrenamente. “Sunt rare etapele unde nu se intampla incidente care sa puna siguranta pilotilor in discutie. Nu este cazul sa mai amintesc ca Mircea Padurean a avut accidentul chiar in cioturile copacilor in care s-a izbit masina lui Lenti Moldovan anul trecut... Punem niste cauciucuri pe margine, niste oficiali din loc in loc, o ambulanta pe undeva pe proba si gata! Glisiere... masini de descarcerare, pompieri, ambulante echipate si care sa patrunda si pe teren accidentat... sunt inca atatea lucruri cu care suntem in urma. Pana cand? Nici macar luni intregi de spitalizare sau chiar decesul unora dintre noi nu deranjeaza suficient linistea celor care vegheaza la bunul mers al lucrurilor... Noi vom continua sa ne expunem la riscuri foarte mari si toata lumea gandeste dupa caz: Mie nu mi se poate intampla... Nu in orasul meu... Nu la etapa pe care o organizez eu... Nu in Federatia mea! Mai e doar o etapa. Credeti ca se va intampla ceva? Ne vom ruga cu totii; piloti, oficiali, organizatori, spectatori, sa nu se intample nimic rau cu unul de-ai nostri si sa treaca si Teliu. In 2010 o luam de la capat cu rugaciunile. Pentru ca e mai usor sa devii credincios decat RESPONSABIL”, a spus dezamagit Daniel.

CAMPION 2009 DE LA RESITA. “Gata cu punctele. Incepe show-ul de-a latu' !!!”

Dupa rezultatele de la Resita, Daniel si-a reconfirmat pozitia de lider in Campionatul National de Viteza in Coasta DUNLOP 2009. “Acest oras imi aduce nenumarate amintiri. Mi s-au intamplat si bune si rele, dar cea mai frumoasa amintire va fi ca am reusit sa-l bat pe Hora la el acasa si ca aici s-a terminat lupta pentru puncte la mine: sunt campion! Acest lucru imi va permite o abordare foarte relaxata a etapei de la Teliu. Sper sa ma prezint la start sa fac show, asa cum m-am consacrat. Invit toti fanii acestui sport sa vina la start pentru ca va merita pe deplin”, a promis Daniel Onoriu.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (412) Poze VTM Resita 2009
mai multe
Publicat în categoria: Viteza in Coasta DATA PUBLICĂRII: 8 Octombrie 2009