Paul Andronic si ultimele 2 etape din CNVC Dunlop 2012

Paul Andronic si ultimele 2 etape din CNVC Dunlop 2012
Programate initial pentru a se desfasura in luna iulie, urmand acelasi tipar ca in anii trecuti, cele doua etape de la Sinaia au fost amanate din diferite motive pentru finalul sezonului 2012, la sfarsitul lunii octombrie. Paul Andronic a avut insa ceva probleme la acest final de sezon.
Distribuie pe Facebook
Pe parcursul sezonului s-a dezbatut de mai multe ori problema reintroducerii posibilitatii de a folosi incalzitoarele de anvelope, tocmai pentru a evita diferite incidente neplacute.Daca pana la acest moment Paul Andronic a reusit sa "stapaneasca" automobilul de competitie Mitsubishi Evo IX Autotehnica H, conditiile nefavorabile de la Sinaia aveau sa ii creeze unele probleme. Inceputul primei zile competitionale a fost marcat de temperaturi scazute dar totusi cu asfalt uscat. Avand de ales intre doua tipuri de anvelope, ambele soft, dar unele mai vechi si altele noi, Paul a decis sa mearga pe varianta celor mai vechi, tinand cont de faptul ca era vorba doar de o urcare libera. Functionand la boost minim, pilotul Autotehnica a pornit spre linia de start, unde ar fi urmat in mod normal sa incalzeasca anvelopele pe portiunea libera de 100 de metri. Spre marea sa surprindrere, acest lucru nu era posibil, iar repercusiunile aveau sa fie imediate: " Mi s-a adus la cunostiinta faptul ca "Reprezentantii FEDERATIEI" nu permit aceasta incalzire sub pretextul ca ar fi urcare libera si nu ar fi nevoie, de parca masina sau anvelopele ar sti ce fel de urcare este si ar tine cont de asta. Din acest motiv am luat un start in forta sperand ca se vor incalzi un pic anvelopele in urma frecarii, prima franare cu atentie, blochez pe franare si nu pot accelera pentru ca pierd aderenta dar trec prin viraj, la fel si in urmatoarele 3 viraje , ajung in postul 5 unde s-a petrecut accidentul aici fiind o succesiune de trei viraje ce se finaliza cu un dreapta 4 buclucas, cu mare atentie atac virajul dar intr-o fractiune de secunda si fara a ma anunta masina derapeaza violent ajungand cu stanga spate intr-un parapet de beton pe care l-am mutat cam 50cm apoi cu stanga fata in parapetul ce-l urma pe primul." Desi Paul a scapat aproape nevatamat din acest incident, masina nu parea sa fie intr-o stare prea buna : " In urma impactului am suferit si eu si masina, scaunul mi-a strivit coastele de pe partea stanga si in urma radiografiei am aflat ca s-a si fisurat una, masina a fost ceva mai rau ca mine, pivot rupt , cap bara rupt , brate spate strambe, punte mutata, jante distruse, caroserie mutilata. Numai eu stiu ce era in sufletul meu in momentul ala, pierdusem tot ceea ce imi propusesem sa fac la Sinaia si in plus era in pericol si locul 2 in clasamentul general 2012."

Paul Andronic si ultimele 2 etape din CNVC Dunlop 2012

Weekendul competitional la Sinaia nu avea insa sa ajunga la un sfarsit prematur pentru pilotul Autotehnica. Masina a fost reparata foarte repede, si deja Paul a reusit sa ia startul in mansa a doua de antrenamente, unde s-a stabilit pe pozitia a3a. " Dumnezeu m-a ajutat sa am ceea ce-mi trebuia in duba si sa am langa mine o mana de oameni care au pus trup si suflet in repararea masinii. Vreau sa multumesc tuturor celor care m-au ajutat si in special baietilor mei Bogdan si Cornel! Dupa o ora si jumatate masina era gata de start. Am facut o urcare cronometrata in care am verificat daca masina sta pe drum si daca totul e ok, si sincer , nu prea era ca inainte pentru ca tinuta de drum fusese afectata si spatele avea tendinta permanenta de a derapa, totodata din cauza opririi bruste a motorului la impact turbina fusese afectata si crescuse considerabil consumul de ulei, simteam lipsa de putere iar in masina se facea ceata pana la finish, iar eu aveam dureri mari de coaste la fiecare denivelare sau contra a volanului". In ciuda problemelor intampinate Paul a fortat in continuare si a reusit sa-si imbunatateasca performanta din antrenamente cu aproximativ 6 secunde, fapt ce l-a plasat pe pozitia secunda in prima mansa de concurs, la putin peste o secunda in spatele lui Ovidiu Zaberca. " Prima urcare de concurs am fortat un pic pentru ca aveam nevoie de puncte si nu stiam daca mai rezista masina inca o urcare, am urcat in 2.01 ceea ce nu era tocmai rau". Ceea ce avea sa urmeze a fost poate putin neasteptat pentru multi, mai ales judecand dupa accidentul de la inceputul zilei. " In Urcarea 2 de concurs nu mai aveam nimic de pierdut ci doar de castigat asa ca am plecat montat sa bat cursa, am luat startul intr-un nor de fum, masina gafaia din toate incheieturile , primele viraje de pana in manastire nu au iesit de loc, masina cauta drumul si eram permanent intre trepte, apoi am inceput sa fortez trecerea prin viraje cu o treapta mai sus , au fost cateva momente in care am crezut ca o pierd iarasi dar cand la finish am vazut 1.58 am stiut ca tot efortul a MERITAT. In acest moment locul 2 la general era garantat deasemenea obiectivul de a cobori sub 2.00 era realizat! Mai ramanea King of the Hill , care putea fi pierdut duminica." Intr-adevar o revenire extraordinara, de la o situatie critica la prima pozitie pe podium la general la sfarsitul zilei!

Paul Andronic si ultimele 2 etape din CNVC Dunlop 2012

Duminica urma sa se desfasoare ultima etapa din sezonul 2012. In conditiile in care Paul Andronic avea deja asigurat titlul de campion la H si titlul de vicecampion la Open, telul principal al zilei era mentinerea titului de King of the Hill. Dupa primele manse de antrenamente Paul ocupa pozitia a2a, cu un timp mai slab decat cel inregistrat vineri. Pilotul Autotehnica s-a mentinut la acelasi nivel si in cadrul primei manse de concurs, insa nu a mai fortat si in cea de-a doua, urmarile fiind incheierea etapei de duminica pe pozitia a3a la grupa H. "Duminica dimineata de abia am putut cobori din pat, durerile erau din ce in ce mai mari, aveam la mine cateva sprayuri antiinflamatoare si tranchilizante pe care le-am folosit si vineri dar nu mai puteam sa le folosesc pentru ca se arsese pielea de la multiplele aplicari asa ca trebuia sa strang din dinti. Am renuntat la prima urcare libera pentru ca nu vroiam sa ma fortez, prima libera a fost un chin pe fiecare viraj, nu ma puteam concentra, vremea era ciudata, ba soare, ba nor. Daca nu ploua, Luci (Hora) era hotarat sa-mi ia titlul de King of the Hill. Trebuia sa raman apt sa pot lupta pana la sfarsit in caz ca asfaltul ramanea uscat . La 12.20 a inceput ploaia, ala a fost momentul in care m-am relaxat iar ce urma nu mai conta . Nu mai aveam nici un motiv sa fortez si coastele imi spuneau sa nu mai urc dar multimea de pe traseu ma indemna sa mai fac o tura pentru spectatorii care stateau in ploaie sa ne vada si uite asa am urcat pana la sfarsit fara sa mai vizez un rezultat deosebit. Ii felicit pe invingatorii de duminica si ii asigur ca la anul bataia va fi mai apriga si mai frumoasa. Ii felicit de asemenea pe organizatori pentru efortul deosebit si pentru calitatea evenimentului in ansamblul sau . Totdeauna Sinaia incearca sa vina cu ceva nou in ceea ce priveste mediatizarea si festivitatea de premiere si nici anul acesta nu ne-a dezamagit!"

Paul Andronic si ultimele 2 etape din CNVC Dunlop 2012

Vorbind despre regulamentele impuse de Federatie, Paul a declarat :" "Tin sa "multumesc" celor care au hotarat eliminarea incalzitoarelor de roti in 2012 si sa le comunic ca nici o etapa de campionat European nu se desfasoara in sfarsit de Oct la 0 grade asfalt. Poate pentru 2013 vor adapta regulamentele la realitatea romaneasca fara sa plece urechea la toate ideile absurde pe care unul sau altul le sustine."

Paul Andronic si ultimele 2 etape din CNVC Dunlop 2012

Ajuns la final de sezon, Paul Andronic, care a beneficiat de un sprijin important pe parcursul sezonului din partea sponsorilor oficiali Motul, SKF si Pirelli, a obtinut un nou titlu de campion al grupei H si un nou titlu de vicecampion la Open, ceea ce demonstreaza un parcurs constant in cadrul ultimilor 3 ani (2010,2011 si 2012). Desi in prezent avem parte de o pauza competitionala, Autotehnica priveste deja spre sezonul 2013, stabilindu-si targeturile pentru urmatorul sezon competitional si pregatind din timp strategia "de atac" : "Sezonul 2012 a fost un sezon greu si frumos in acelasi timp, inghesuirea multor etape in perioade scurte urmata de o vara lunga libera si iar etape inghesuite a crescut dificultatea si efortul financiar. Eu mi-am atins targeturile de a-mi imbunatati timpii la fiecare cursa si pentru anul viitor imi pastrez acelasi target si in plus imi doresc mai multe KING OF THE HILL!Cum voi face asta ramane momentan in suspans, va voi spune la momentul potrivit! Deasemenea va pot spune ca echipa Autotehnica va avea mai multi membrii incepand cu 2013!

Va multumesc tuturor pentru sustinere si sper sa ne ridicam intodeauna la inaltimea asteptarilor voastre!"
Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Paul Andronic si ultimele 2 etape din CNVC Dunlop 2012
mai multe