Trofeul Teliu 2013: Cristian Stoicanea Cismas reuseste un nou rezultat pozitiv

Desi este unul dintre debutantii din acest sezon ai Campionatului National de Viteza in Coasta, Cristian Stoicanea Cismas nu are nici un fel de reticenta pe traseele de concurs. Tanarul pilot brasovean acumuleaza experienta la fiecare dintre competitiile la care ia startul, singurele sale regrete fiind ca nu reuseste rezultate mai bune decat locul 3.
Dupa etapa de la Ranca, unde a avut o abordare excesiv de prudenta, Cristian Stoicanea Cismas s-a prezentat optimist la cursa de la Teliu, organizata la Brasov in weekend-ul 8 - 9 iunie. Vremea nefavorabila i-a oferit pilotului brasovean o experienta noua si importanta, iar atunci cand se astepta mai putin a fost ajutat de doi concurenti.
“Dupa cursa buna de la Ranca, alergata multumita prietenilor de nadejde, a urmat o perioada de revizie a masinii de competitie, ocazie cu care am bifat o noua reusita: parteneriatul tehnic cu firma Eptec Engineering, prin bunavointa careia am beneficiat de o serie de piese noi astfel incat am putut pregati cum trebuie masina pentru etapa a treia a CNVC 2013, cea de la Teliu.
Fiind o etapa «de casa», am reusit sa incropesc un buget satisfacator si m-am prezentat plin de optimism la startul acesteia. O noua etapa, o noua experienta acumulata. De aceasta data, vremea a fost cea care mi-a oferit o lectie destul de importanta, orice mic detaliu conteaza.
Vremea de sambata, in care s-au desfasurat recunoasterile si antrenamentele cronometrate care stabileau ordinea de start pentru concurs, a fost una dominata de o ploaie intensa pe parcursul marii parti a zilei. Constrans de bugetul limitat, am efectuat primele doua urcari pe anvelopele de uscat, total neadecvate in conditiile siroaielor prezente pe mare parte a traseului, in speranta ca profilul de raliu va mai diminua din neajunsuri.
Din pacate, nu a fost aşa. Parcursul a fost unul total dezamagitor, luptandu-ma cu masina ca sa o tin pe drum nereusind sa invat astfel traseul. Am avut si de data aceasta noroc, primind un ajutor neasteptat din partea mult mai experimentatilor piloti Andrei Serban si Florin Rosca, care mi-au oferit imprumut un set de pneuri de ploaie.
Parcursul a fost total diferit, am reusit sa ma acomodez destul de repede cu comportamentul masinii in conditii de carosabil umed, am obtinut timpi destul de buni si am descoperit o masina total schimbata fata de situatia anterioara, foarte docila si precisa, ” a declarat Cristian Stoicanea Cismas.
Dupa vremea deosebit de capricioasa inregistrata pe parcursul zilei de sambata, duminica a fost ceva mai ingaduitoare cu sportivii. Si de-aceasta data insa, problema pe care trebuia sa o rezolve tanarul pilot brasovean o reprezentau pneurile.
“Ziua de duminica a debutat sub auspicii mai bune, vremea s-a indreptat putin, dar a devenit foarte schimbatoare. Astfel, dupa doua manse de recunoasteri derulate pe uscat, o rafala de ploaie m-a pus in situatia delicata de a decide pe ce pneuri sa efectuez prima mansa de concurs.
Daca varianta slickuri era cea mai riscanta, dar care ar fi putut aduce castiguri mai mari, varianta mai sigura era cea a pneurilor de ploaie. Pornit initial sa urc pe slickuri, am ales in ultimul moment sa urc pe pneurile de ploaie, ceea ce s-a dovedit a fi varianta corecta, traseul aproape in totalitate ud fiind parcurs fara probleme, cu un timp bun.
Mansa a doua de concurs am parcurs-o pe un traseu uscat, vantul si soarele timid reusind sa usuce in timp record mare parte din traseul de concurs. Pneurile slick s-au dovedit a fi varianta cea buna, timpul de parcurs fiind imbunatatit simtitor. ” a adaugat Cristian Stoicanea Cismas.
Asadar, la finele celor doua zile de concurs, in care vremea a jucat un rol mai mult decat important in desfasurarea ostilitatilor, tanarul pilotul brasovean a ocupat din nou treapta a treia a podiumului clasei H1 si locul 5 in clasamentul debutantilor.
Cristian Stoicanea Cismas multumeste pe aceasta cale pilotilor Andrei Serban si Florin Roşca pentru ajutorul dat, lui Vlad Teodor si Bogdan Talasman pentru sfaturi, echipei de mecanici care l-a ajutat si, nu in ultimul rand, firmei Eptec Engineering pentru sprijinul si increderea acordată.
-
Opel astra 1.4 2018 11800 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Dezmembrez ford focus 4 facelift sedan 1.5 ecoblue y9da 115...
-
Mercedes 220 220 2008 1700 €
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
Jante aliaj 20 - set porsche cayenne 955 [2002 - 2007]... 2750 Lei
-
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Janta aliaj 20 porsche cayenne 955 [2002 - 2007] crossover... 3300 Lei
Teava admisie moto tourmax yamaha xt 600 1986-2002 chy-29 170 Lei
Teava admisie moto tourmax yamaha fzr 600 1991-1993 chy-46 240 Lei
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
-
Anvelope cauciucuri gume vara 165/65/14 semperit 300 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Motor diesel f9q870 1.9 dci cu pompa si inj/f9qn870 renault... 5000 Lei
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
-
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Vw golf benzina 2010 2901 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Ford focus diesel 2012 3950 €
-
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €


