Ar fi putut fi cel mai rapid hot-hatch cu tractiune fata, insa Renault a spus nu productiei in ultimul moment

Ar fi putut fi cel mai rapid hot-hatch cu tractiune fata, insa Renault a spus nu productiei in ultimul moment
  • Renault renunta la ideea lansarii unei versiuni de serie a conceptului Clio RS16
  • Proiectul cu pricina dispunea de un propulsor turbo de 275 CP si o cutie manuala in sase trepte
  • Suma pe care clientii ar fi avut-o de platit se ridica la aproximativ 45.000 euro
Distribuie pe Facebook

Iti mai aduci aminte de conceptul Clio RS16? Fireste ca iti aduci. Un hatchback de dimensiuni subcompacte, cu 275 de cai putere sub capota si cutie manuala in sase rapoarte nu se uita chiar de pe o zi pe alta.

Exista insa o mare problema cu proiectul celor de la Renault. El ar fi trebuit sa intre in productia de serie si sa ajunga in showroom-uri sub forma unei editii limitate, disponibila pentru suma aproximativ de 45.000 de euro.

O adevarata avere, intr-adevar, dar repetam pentru persoanele care au deschis internetul mai tarziu: anuntat cu surle si trambite in primavara acestui an, respectivul model ar fi combinat caroseria de Clio cu motorul si cutia de pe Megane RS.

Asadar, am fi avut un hatchback de dimensiuni subcompacte cu o unitate turbo de doi litri indesata sub capota, a carei putere maxima de 275 CP trebuia sa ajunga catre puntea fata prin intermediul unei manuale cu sase rapoarte.

Renault Clio RS 16Renault Clio RS 16

Din meniu nu ar fi lipsit, de asemenea, nici suspensia echipata cu amortizoare ajustabile marca Ohlins sau sistemul de franare cu discuri Brembo de pana la 360 de milimetri. Apropo, puntea spate provenea in cazul de fata de o masina de raliuri R3T.

Jantele Speedline Turini impresionau si ele prin diametrul de 19 inch, anvelopele Michelin Pilot Sport masurau 235 / 35, in timp ce eleronul spate asigura de unul singur o forta de apasare de 40 de kilograme la 200 de kilometri pe ora.

Tot cu aceasta ocazie tinem sa readucem aminte si de lipsa banchetei spate pentru un minus de greutate, conceptul Clio RS16 parand sa aiba parte de meniul necesar readucerii recordului pentru cel mai rapid FWD de la Nurburgring in ograda Renault.

Intr-un final insa, oficialii producatorului francez de automobile au decis sa renunte la ideea de a lansa pe piata o versiune de serie a respectivului proiect. Motivul? Fabrica la care aceasta ar fi fost construita se pregateste pentru productia noului model Alpine.

Renault Clio RS 16

Renault Clio RS 16

Renault Clio RS 16

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (17) Poze Renault Clio RS 16
mai multe
Publicat în categoria: Concept Car DATA PUBLICĂRII: 17 Noiembrie 2016