BMX Concept X5 eDrive, cel mai economic SUV din clasa sa, vine la Frankfurt!

BMX Concept X5 eDrive, cel mai economic SUV din clasa sa, vine la Frankfurt!
  • Noul BMX Concept X5 eDrive debuteaza la Frankfurt Motor Show 2013
  • Modelul se bucura de un motor pe benzina si unul electric de 94 CP
  • Consumul de carburant se invarte in jurul valorii de 3.8 l/100km
Distribuie pe Facebook

BMW vine la Salonul Auto de la Frankfurt cu un SUV plug-in hibrid, bazat pe platforma ultimului X5. Noul concept poate rula pe o distanta de pana la 30 de km in modul electric, are o viteza maxima in acelasi mod de 120 de km/h si consuma 3,8 litri la 100/km.

Dupa i8 si i3, cele doua modele revolutionare deja anuntate, BMW vine la Frankfurt cu un alt autoturism care se anunta spectaculos. Este vorba de BMW Concept X5 eDrive, bazat pe noua generatie a trenului de rulare plug-in hibrid, care se foloseste de un motor twin-turbo in patru cilindri, pe benzina, alaturi de un motor electric de 94 de cai putere.

BMX Concept X5 eDrive

Acesta din urma este alimentat de un set de baterii litiu-ion, care se afla pozitionate sub podeaua portbagajului. Pozitionarea alimentatorilor nu afecteaza catusi de putin capacitatea de incarcare, declara BMW. Potrivit companiei bavareze, in afara locurilor special amenajate, bateriile lui X5 eDrive pot fi incarcate de la orice priza domestica.

Atunci cand ruleaza exclusiv in modul electric, SUV-ul celor de la BMW are o autonomie de 30 de km si poate atinge o viteza maxima de 120 de km/h. In plus, consumul mediu declarat de producator este de doar 3,8 litri/100km, cu emisii de CO2 sub pragul de 90 de grame pe kilometru.

BMX Concept X5 eDriveBMX Concept X5 eDrive

Comparativ cu un X5 standard, conceptul hibrid beneficiaza de bare longitudinale pe plafon special concepute, jante din aliaj redesenate de 21 de inci, precum si un set de dungi de culoare albastra, montate pe anumite portiuni ale caroseriei. Noul autoturism vine cu trei moduri de rulare: intelligent hybrid, pure electric si modul "save battery" care, odata activat, mentine constant nivelul de incarcare al bateriilor.

Sursele din apropierea companiei, citate de revista britanica Autocar, au declarat ca sistemul eDrive de transmisie hibrida va ajunge in showroom-uri cel mai probabil abia peste doi ani, in 2015. Momentul ar coincide cu lansarea noii game BMW Seria 5. Aceasta din urma va putea sa beneficieze de acest tren de rulare disponibil ca optiune.

BMX Concept X5 eDrive

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze BMX Concept X5 eDrive
mai multe