Dacia a lansat masina cu motor in sase cilindri. Tractiunea integrala este oferita in standard

Dacia a lansat masina cu motor in sase cilindri. Tractiunea integrala este oferita in standard
  • Dacia a lansat masina cu motor in sase cilindri
  • Tractiunea integrala este oferita in standard
Distribuie pe Facebook

Dacia dezvaluie azi Sandrider, prototipul cu care va participa in 2025 la Raliul Dakar si la Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC).

Inspirat din conceptul Manifesto, laboratorul de idei al Dacia prezentat in 2022, Sandrider este un vehicul creat special pentru rally-raid, bazat pe competentele Renault Group si pe experienta recunoscuta a companiei britanice Prodrive, specializata in sportul auto.

Fidel abordarii Dacia, Sandrider exploateaza intr-o maniera inteligenta toate posibilitatile oferite de reglementarile categoriei Ultimate T1+, mizand pe agilitate si greutate redusa si raspunzand totodata nevoilor esentiale ale pilotilor si copilotilor. Echipajele au fost, dealtfel, implicate in mod activ in faza de conceptie a vehiculului. Pilotii au impartasit experienta lor echipelor de design in cadrul unor sedinte de lucru derulate in realitate virtuala.

Un design esential si cool

Conceput de catre designerii Dacia, stilul exterior al Sandrider urmareste ceea ce este esential, evitand orice element inutil. Au fost pastrate doar panourile de caroserie absolut necesare, fara orice element decorativ.

Tot in aceeasi abordare, concentrata asupra nevoilor esentiale ale pilotului si copilotului, o atentie speciala a fost acordata asigurarii unei vizibilitati optime. Astfel, capota fata este scurta si puternic inclinata iar partea superioara a plansei de bord este vopsita cu un material anti-reflectorizant.

La interior, designerii si inginerii Dacia s-au concentrat asupra nevoilor echipajului pilot-copilot. Sandrider se distinge printr-un tablou de bord modulabil care permite fiecarui echipaj sa isi adapteze ergonomia si dispunerea anumitor elemente in functie de preferinte.

O conceptie robusta si outdoor

Raliul Dakar este, fara indoiala, una din cele mai dificile competitii sportive din lume. Astfel, abordarea „Robusta si Outdoor”, specifica marcii Dacia, se regaseste din plin in cazul Sandrider.

Vehiculul beneficiaza de o structura complet ranforsata, cu un planseu si cu bare de protectie consolidate, o caroserie din fibra de carbon precum si suspensii cu brat dublu si transmisie 4x4 adaptate constrangerilor extreme ale competitiilor de rally-raid.

Un sistem electric inovator de inalta tensiune permite mentinerea tuturor accesoriilor de la bord la o putere optima, chiar in conditiile cele mai dificile. Astfel, racirea perfecta a motorului va fi asigurata chiar si cand acesta functioneaza la regim maxim dar viteza masinii este mica, asa cum se intampla, spre exemplu, la trecerea peste o duna de nisip.

Dincolo de aceste elemente fundamentale de conceptie, abordarea „robust si outdoor” vizeaza si unele elemente care pot parea simple detalii, dar care usureaza mult viata echipajelor.

Astfel, scaunele Sabelt sunt imbracate intr-un material special, anti-bacterian si care regleaza umiditatea. Rotile de rezerva sunt fixate in locasuri laterale, in spatele usilor de acces, si pot fi astfel extrase si manipulate mai usor. in aceeasi logica, echipajul beneficiaza de un acces usor si rapid la uneltele necesare in caz de nevoie, acestea nefiind inchise intr-o cutie voluminoasa.

Alt exemplu: prezoanele de fixare a rotilor sunt magnetice, astfel incat se pot pune pe o placa metalica, evitandu-se pierderea lor in nisip in cazul in care o anvelopa trebuie inlocuita. Aceasta solutie a fost inspirata direct din experienta pilotilor echipei iar aplicarea ei este un nou exemplu de ingeniozitate specifica marcii Dacia.

Sandrider este echipat cu anvelope BF Goodrich de noua generatie, care ofera o aderenta optima pe toate tipurile de teren, cu rezistenta maxima la loviri si perforatii

O abordare eco-smart

Dacia este hotarata sa se situeze printre liderii decarbonizarii la preturi accesibile si se asociaza pe deplin angajamentului asumat de organizatorii raliului Dakar de a face sportul cu motor mai sustenabil.

Echipele de ingineri au acordat o atentie speciala diminuarii greutatii vehiculului, cu scopul de a reduce consumul de carburant. Astfel, Sandrider cantareste cu circa 15 kg mai putin fata de prototipuri comparabile. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea unui sasiu tubular mai usor, prin folosirea fibrei de carbon pentru panourile de caroserie, prin eliminarea oricarui element inutil si prin folosirea unui motor mai compact si mai usor. Pentru a optimiza tractiunea si performanta dinamica, a fost marita distributia greutatii pe puntea fata.

Totodata, s-a pus un accent deosebit pe aerodinamica pentru a reduce consumul de combustibil, imbunatatind in acelasi timp performanta. Inginerii au reusit sa reduca rezistenta la inaintare cu 10% si portanta cu 40% in raport cu prototipurile comparabile. O atentie speciala a fost acordata profilului prizelor de aer care asigura racirea motorului.

Gestionarea regimului termic este esentiala in conditiile extreme ale raliului Dakar. Pentru a mentine temperatura scazuta in cabina, Sandrider utilizeaza pigmenti anti-infrarosu integrati direct in carbonul care alcatuieste panourile caroseriei vehiculului. A fost depus un brevet pentru acest proces.

Sandrider este echipat cu un motor care functioneaza cu combustibil sintetic furnizat de Aramco. Este o solutie simpla si accesibila pentru reducerea impactului asupra mediului. Combustibilii sintetici Aramco sunt produsi prin combinarea hidrogenului regenerabil cu CO2 captat, rezultand un produs cu emisii scazute de carbon, compatibil cu motoarele actuale. Pentru marca Dacia, Raliul Dakar este terenul de testare ideal al acestei tehnologii.

Prima participare la o competitie va avea loc in luna octombrie

Sandrider va fi supus in perioada urmatoare unei lungi serii de teste in diferite tari. Prima angajare intr-o competitie va avea loc in Raliul Marocului 2024, una din probele Campionatului mondial de Rally-Raid (W2RC) care va avea loc intre 5 si 11 octombrie.

The Dacia Sandriders, echipa oficiala a marcii Dacia in W2RC, va participa la primul raliu Dakar si la toate etapele Campionatului mondial de Rally-Raid in 2025. The Dacia Sandriders va fi alcatuita din trei echipaje ai caror membri se remarca prin experienta, talent si entuziasm…

Sebastien Loeb (50 de ani) a castigat Campionatul mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv intre 2004 si 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto si este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sebastien Loeb participa la raliul Dakar din 2016. El il va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.

Cristina Gutierrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, in 2017. In varsta de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participari la raliul Dakar, intre 2017 si 2024. Cristina a castigat Cupa Mondiala de Raliuri Cross-Country, categoria T3, in 2021. in ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a castigat la o categorie (Challenger) a Dakar, dupa Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general. Cristina il va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.

Nasser al-Attiyah este cvintuplu castigator al Cupei mondiale de Raliu off-road si dublu castigator al Campionatului mondial de Rally-Raid. Veritabila legenda a raliului Dakar, Nasser a castigat de cinci ori aceasta proba mitica.

Dacia Sandrider – Date principale

Categorie FIA: Ultimate T1+

Sasiu: tubular

Caroserie: fibra de carbon

Motor: V6, 3 litri, biturbo

Putere maxima: 264 kW/359 CP

Cuplu maxim: 539 Nm la 4.250 rot./min.

Transmisie: 4X4

Cutie de viteze: secventiala cu 6 trepte

Suspensii Fata/Spate: brat dublu

Cursa suspensiei: 350 mm

Roti: Jante de aluminiu 17”

Anvelope: BF Goodrich 37”

Lungime x Latime x inaltime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm

Ampatament: 3.000 mm

Console Fata/Spate: 590/550 mm

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Concept Car DATA PUBLICĂRII: 31 Ianuarie 2024