Epoca Logan se apropie de final! Dacia pregateste o noua limuzina in 4 usi
Renault si Automobile Dacia se afla la jumatatea proiectului pentru modelul ce va inlocui in 2012 actuala Dacia Logan, masina care a vandut mai mult de 1,25 milioane de unitati, socotind cele sase modele dezvoltate pe aceeasi platforma tehnica.
Astfel, cea mai mare parte a celor 54 de furnizori locali si 134 de furnizori externi negociaza cu Renault contractele pentru furnizarea de componente pentru viitorul model sau deja desfasoara teste si incep implementarea si modificarea fluxului de productie, dupa ce au colaborat la conceptia pieselor.
La fel ca si in cazul X90, actualul model Logan, si detaliile despre X52, viitoarea generatie Logan, sunt pastrate secrete, astfel incat furnizorii nu stiu cum va arata viitoarea Dacia, singurele imagini disponibile fiind cele generate pe computer de pasionatii marcii.
In ceea ce priveste detaliile tehnice, cu siguranta exista modificari.
"Avem proiecte noi si cu VW, si cu Renault. In cazul viitorului model Dacia avem in principiu aceleasi motorizari, cu mici schimbari. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon si consum de combustibil mai scazute", a declarat Catalin Tischer, directorul general al Mahle, care produce filtre de aer pentru motoare.
Mahle produce filtre de aer si pentru SUV-ul Duster. Astfel, la urmatoarea generatie Dacia ar putea introduce motoare cu puteri superioare. Utilizand aceeasi arhitectura a motoarelor K7 de 1,4 litri si 1,6 litri cu alimentare pe benzina, Renault si Dacia ar putea modifica anumite elemente ale grupului motopropulsor care sa permita atat reducerea consumului, cat si a emisiilor de noxe.Peugeot intra in lupta contra Logan
Pentru moment competitia Logan in piata low-cost este reprezentata de modele de automobile de generatie anterioara a unor producatori internationali. Astfel, Opel a pastrat in productie Astra Classic, Hyundai are modelul Accent, iar Peugeot a redesenat modelul 206 sub forma lui 206A. Sunt modele amortizate din punct de vedere al costurilor si care acum pot fi repozitionate ca pret in segmente inferioare. Totodata, Toyota, Skoda si alte marci internationale au anuntat lansarea unor modele pentru segmentul low-cost sau repozitionarea unor masini existente deja pe piata."Toti furnizorii negociaza acum pentru proiectul Logan", a declarat Cagri Inal, directorul fabricii AKA Automotive, care produce incuietori.
Peugeot Citroen negociaza acum contractarea pentru productia de serie a unor componente care vor fi integrate in concurentul modelului low-cost Dacia, care deocamdata la Mioveni are numele de cod X52. Modelul Peugeot, cu indicativul M3, si modelul Citroen, cu indicativul M4, se vor sincroniza astfel cu lansarea Logan II in 2012.Si furnizorul blocurilor optice pentru intreaga familie Logan si pentru Duster, Elba Timisoara, este acum implicata in dezvoltarea noului model. Reprezentantii companiei nu au dorit sa dea detalii despre model sau productia posibila, insa au specificat ca au investit in ultimii ani in tehnologia LED, precum cea care intra in constructia farurilor din gama marcii Audi.
"Exista posibilitatea implementarii tehnologiei LED in farurile pentru Dacia. Trebuie insa sa fie decizia lor. Totul tine de adaptare. Acum ne gandim la viitoarea generatie Logan, la viitoarele modele si la comenzile pentru fabricile din Maroc si Rusia. Acolo este batalia intre furnizori", a declarat Gheorghe Cocian, directorul general al Elba Timisoara.Compania furnizeaza deja corpuri de iluminat care sunt livrate in componenta colectiilor CKD de masini dezasamblate catre celelalte fabrici care produc modelele Logan.
Miza este pe fabricile din Rusia si Maroc
Dintre cei 54 de furnizori locali, o parte dintre ei sunt inclusi in panelul de furnizori ai Renault la nivel regional, precum este Rombat, care furnizeaza acumulatori auto pentru gama Renault si Dacia. Cum capacitatea de asamblare a Automobile Dacia se apropie de limita instalata, intrucat ar putea fi produse peste 300.000 de unitati in acest an la Mioveni, focalizarea furnizorilor locali si internationali se muta acum catre Rusia si Maroc. In urma cu mai mult de un an Renault a dublat capacitatea de productie a fabricii Avtoframos din Moscova, la 120.000 de unitati anual, iar constructia fabricii din Tanger, care va fi gata in 2012, este in curs. Capacitatea fabricii din Tanger, Maroc, este programata la 400.000 de automobile anual.
Sursa. zf.ro
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Eleron spoiler hayon volvo v50 ver2 370 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Renault megane 16v 2006 2000 €
- Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €