Epoca Logan se apropie de final! Dacia pregateste o noua limuzina in 4 usi

Epoca Logan se apropie de final! Dacia pregateste o noua limuzina in 4 usi
Modelul Dacia Logan ajunge la finalul erei sale triumfatoare. Dupa ce Dacia a vandut aproape 1,25 milioane de unitati de Logan, se pare ca uzina de la Mioveni, mana in mana cu inginerii de la Renault, au de gand sa scoata pe piata in 2012 o noua masina de familie in 4 usi...
Distribuie pe Facebook

Renault si Automobile Dacia se afla la jumatatea proiectului pentru modelul ce va inlocui in 2012 actuala Dacia Logan, masina care a vandut mai mult de 1,25 milioane de unitati, socotind cele sase modele dezvoltate pe aceeasi platforma tehnica.

Astfel, cea mai mare parte a celor 54 de furnizori locali si 134 de furnizori externi negociaza cu Renault contractele pentru furnizarea de componente pentru viitorul model sau deja desfasoara teste si incep implementarea si modificarea fluxului de productie, dupa ce au colaborat la conceptia pieselor.

La fel ca si in cazul X90, actualul model Logan, si detaliile despre X52, viitoarea generatie Logan, sunt pastrate secrete, astfel incat furnizorii nu stiu cum va arata viitoarea Dacia, singurele imagini disponibile fiind cele generate pe computer de pasionatii marcii.

In ceea ce priveste detaliile tehnice, cu siguranta exista modificari.

"Avem proiecte noi si cu VW, si cu Renault. In cazul viitorului model Dacia avem in principiu aceleasi motorizari, cu mici schimbari. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon si consum de combustibil mai scazute", a declarat Catalin Tischer, directorul general al Mahle, care produce filtre de aer pentru motoare.

Mahle produce filtre de aer si pentru SUV-ul Duster. Astfel, la urmatoarea generatie Dacia ar putea introduce motoare cu puteri superioare. Utilizand aceeasi arhitectura a motoarelor K7 de 1,4 litri si 1,6 litri cu alimentare pe benzina, Renault si Dacia ar putea modifica anumite elemente ale grupului motopropulsor care sa permita atat reducerea consumului, cat si a emisiilor de noxe.

Peugeot intra in lupta contra Logan

Pentru moment competitia Logan in piata low-cost este reprezentata de modele de automobile de generatie anterioara a unor producatori internationali. Astfel, Opel a pastrat in productie Astra Classic, Hyundai are modelul Accent, iar Peugeot a redesenat modelul 206 sub forma lui 206A. Sunt modele amortizate din punct de vedere al costurilor si care acum pot fi repozitionate ca pret in segmente inferioare. Totodata, Toyota, Skoda si alte marci internationale au anuntat lansarea unor modele pentru segmentul low-cost sau repozitionarea unor masini existente deja pe piata.

"Toti furnizorii negociaza acum pentru proiectul Logan", a declarat Cagri Inal, directorul fabricii AKA Automotive, care produce incuietori.

Peugeot Citroen negociaza acum contractarea pentru productia de serie a unor componente care vor fi integrate in concurentul modelului low-cost Dacia, care deocamdata la Mioveni are numele de cod X52. Modelul Peugeot, cu indicativul M3, si modelul Citroen, cu indicativul M4, se vor sincroniza astfel cu lansarea Logan II in 2012.

Si furnizorul blocurilor optice pentru intreaga familie Logan si pentru Duster, Elba Timisoara, este acum implicata in dezvoltarea noului model. Reprezentantii companiei nu au dorit sa dea detalii despre model sau productia posibila, insa au specificat ca au investit in ultimii ani in tehnologia LED, precum cea care intra in constructia farurilor din gama marcii Audi.

"Exista posibilitatea implementarii tehnologiei LED in farurile pentru Dacia. Trebuie insa sa fie decizia lor. Totul tine de adaptare. Acum ne gandim la viitoarea generatie Logan, la viitoarele modele si la comenzile pentru fabricile din Maroc si Rusia. Acolo este batalia intre furnizori", a declarat Gheorghe Cocian, directorul general al Elba Timisoara.
Compania furnizeaza deja corpuri de iluminat care sunt livrate in componenta colectiilor CKD de masini dezasamblate catre celelalte fabrici care produc modelele Logan.

Miza este pe fabricile din Rusia si Maroc

Dintre cei 54 de furnizori locali, o parte dintre ei sunt inclusi in panelul de furnizori ai Renault la nivel regional, precum este Rombat, care furnizeaza acumulatori auto pentru gama Renault si Dacia. Cum capacitatea de asamblare a Automobile Dacia se apropie de limita instalata, intrucat ar putea fi produse peste 300.000 de unitati in acest an la Mioveni, focalizarea furnizorilor locali si internationali se muta acum catre Rusia si Maroc. In urma cu mai mult de un an Renault a dublat capacitatea de productie a fabricii Avtoframos din Moscova, la 120.000 de unitati anual, iar constructia fabricii din Tanger, care va fi gata in 2012, este in curs. Capacitatea fabricii din Tanger, Maroc, este programata la 400.000 de automobile anual.

Sursa. zf.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Concept Car DATA PUBLICĂRII: 27 Iulie 2010