Iti mai aduci aminte cand Volkswagen a vrut sa lanseze pe piata o masina cu tractiune spate?

Iti mai aduci aminte cand Volkswagen a vrut sa lanseze pe piata o masina cu tractiune spate?
  • Iti mai aduci aminte cand Volkswagen...
  • ... a vrut sa lanseze pe piata o masina cu tractiune spate?
Trimite unui prieten

Un Volkswagen cu motor diesel montat central si sistem de tractiune spate in echipare? Nu este niciun fel de gluma sau exagerare.

Fondata in urma cu mai bine de opt decade, inca de la sfarsitul anilor 1930, celebra companie Volkswagen a reusit sa creeze - in mandatul controversatului Ferdinand Piech, unele dintre cele mai interesante, mai ciudate si/sau (in)utile automobile din istoria planetei Pamant. Unele dintre aceste autoturisme au reusit sa vada, extrem de surprinzator, am putea adauga, capatul liniei de productie, insa altele... ei bine, nu au depasit niciodata - din fericire ori nefericire, stadiul de concept car.

Daca in prima categorie avem exemple precum Golf V5, Passat V5/W8, Touareg V10 TDI/W12, Phaeton V10 TDI/W12, dar si preferatul nostru - modelul XL1 construit din plastic armat cu fibra de carbon pentru o greutate mai mica de 800 de kilograme, a carei propulsie este asigurata de un ansamblu plug-in hybrid ce combina o unitate TDI in doar doi cilindri, de 800 de centimetri cubi, cu un motor electric alimentat de o baterie litiu-ion cu capacitatea de 5.5 kWh pentru un consum mediu de carburant de numai 0.9 litri la 100 de kilometri, in a doua regasim...

Volkswagen Concept BlueSport

Volkswagen Concept BlueSport

... chiar si o versiune cu motorizare W12 de 6.0 litri, conceputa special pentru a livra rotilor de pe ambele punti undeva in jurul a 650 de cai putere - indeajuns pentru un sprint de la 0 la 100 km/h, cu acceleratia la podea, in circa 3.7 secunde. Desigur, nu acesta reprezinta subiectul principal al materialului de joi - onoarea revenindu-i unui studiu de design nu la fel de extrem, daca extrem ar avea grad de comparatie, evident, si anume decapotabila in doua locuri Concept BlueSport.

Prezentata publicului larg acum aproximativ o decada si jumatate - cu ocazia editiei din 2009 a Salonului Auto International Nord-American de la Detroit, atragatoarea masina, a carei eventuala varianta de serie ar fi putut deveni un rival de temut, mai in gluma, mai in serios, pentru legendara Mazda MX-5/Miata, se lauda cu un design ce poarta semnatura Walter de Silva, care aduce aminte, iar acum facem referire la meniul caracteristic departamentului exterior, de cea de-a treia generatie a familiei comercializate de Audi sub denumirea de TT.

In cabina - de partea cealalta a portierelor, savuroasa creatie pe nume Volkswagen Concept BlueSport mizeaza pe un design extrem de simplu, insa de efect, butonul rotativ specific cutiei DSG in sase rapoarte atragand marea majoritate a privirilor. O unitate TDI cu capacitatea cilindrica de 2.0 litri - montata central, livreaza rotilor de puntea spate doar 180 de cai putere insa, multumita greutatii reduse, primii 100 de kilometri pe ora vin in numai 6.6 secunde, anunta comunicatul original de presa.

Volkswagen Concept BlueSport

Volkswagen Concept BlueSport

Volkswagen Concept BlueSport

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (9) Poze Volkswagen Concept BlueSport
Publicat în categoria: Concept Car DATA PUBLICĂRII: 26 Octombrie 2023