Nissan aduce la Tokio un concept electric revolutionar

Nissan aduce la Tokio un concept electric revolutionar
  • Nissan prezinta la Salonul Auto de la Tokyo noul BladeGlider
  • Conceptul beneficiaza de o caroserie triunghiulara, din CFRP
  • Propulsia este asigurata de mai multe motoare electrice
Trimite unui prieten

Nissan se va prezenta la Salonul Auto de la Tokio cu un concept revolutionar, denumit BladeGlider. Japonezii sustin ca prototipul este atat o propunere in ceea ce priveste viitoarea directie a vehiculelor electrice Nissan, cat si un "prototip de explorare" pentru un viitor automobil de serie.

Modelul anuntat de Nissan este un roadster stilat, inspirat din conceptul DeltaWing folosit in cursa de la Le Mans de anul trecut. Proiectul BladeGlider a fost dezvoltat de Francois Bancon, directorul diviziei "Product Strategy and Product Planning" al companiei japoneze.

"Tinta noastra a fost aceea de a revolutiona arhitectura automobilului pentru a provoca emotii noi, a promova valori noi si a face vizibil pentru consumatori modul in care emisiile zero pot ajuta in redefinirea conceptiei noastre in privinta vehiculelor de baza", a declarat Bancon in comunicatul de presa oficial.

Nissan BladeGlider ConceptNissan BladeGlider ConceptNissan BladeGlider Concept

BladeGlider se prezinta intr-o caroserie din fibra de carbon ranforsata cu plastic, cu o cabina deschisa, in stil McLaren F1, care are trei locuri. Designul sau neobisnuit provine din doua imagini aeriene. Prima se refera la silentiozitatea si libertatea pe care o ofera un planor, iar cea de-a doua la forma triunghiulara a aripii avioanelor cu reactie.

Cu ajutorul motorului electric, cei de la Nissan spun ca BladeGlider imparte aceleasi valori atat cu cel mai bine autoturism electric vandut din istorie, LEAF, cat si cu modelul de curse 100% electric Nissan ZEOD RC, care isi va face debutul anul viitor in cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Nissan BladeGlider Concept

Nissan BladeGlider ConceptNissan BladeGlider Concept

Japonezii mai spun ca arhitectura noului concept este una usoara, cu partea din fata lata de un metru, fiind mult mai ingusta decat partea din spate. Astfel, distributia maselor intre punti este la acest prototip de 30 / 70 (fata / spate), in timp ce sasiul este "optimizat structural". Forma radicala tine de echilibru si aerodinamica, dupa cum au explicat japonezii in comunicatul de presa.

Motoarele electrice sunt amplasate in butucii rotilor, fiind alimentate de acumulatori amplasati in podea, ceea ce inseamna ca noul Nissan BladeGlider Concept are un centru de greutate scazut.

Nissan BladeGlider ConceptNissan BladeGlider Concept

Nissan BladeGlider Concept

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (22) Poze Nissan BladeGlider Concept