Noi detalii despre Audi RS5 TDI Concept: masina are un turbocompresor electric

Noi detalii despre Audi RS5 TDI Concept: masina are un turbocompresor electric
  • Compresorul electric se invarte la 70.000 rpm
  • Acceleratia se face in 4 secunde pana la 100 km/h
  • Consumul este de 5.3 litri/100 km
Distribuie pe Facebook

Audi-ul prezentat recent la Worthersee pentru a sarbatori un sfert de secol de existenta a motorului TDI, are sub capota un motor pe motorina care produce 385 cp. Acum, compania din Ingolstadt a publicat cateva detalii despre acest concept si ce se afla sub caroserie.

Audi RS5 TDI Concept este o masina puternica, dezvoltata momentan sub forma de concept. Insa acest proiect se pare ca este unul cu care nemtii se mandresc, motiv pentru care au publicat recent noi detalii despre aceasta masina la care multa lume ravneste, dar pe care nimeni nu o poate cumpara. Si primele detalii sunt referitoare la sursa celor 385 de cai putere.

Motorul este unul bi-turbo V6 de 3 litri TDI, cu doua turbine, una electrica si una conventionala, pe galeria de evacuare. In timp ce turbocompresorul mecanic de pe evacuare ofera o presiune de 2.4 bari, turbina electrica este pe cat de complexa, pe atat de interesanta. Scopul acesteia este sa ii ofere masinii putere maxima de la o turatie extrem de joasa. Si reuseste sa faca asta cu ajutorul unui motor electric puternic, ce merge la 48 de volti.

Palele rotorului conventionala sunt acum invartite mai repede de un motor electric de mare putere ce functioneaza la 48 de volti prin intermediul unui transformator legat la instalatia de 12 volti a masinii. Turatia maxima a turbinei electrice de 70.000 rpm este atinsa in cateva sutimi de secunda, oferind o presiune ridicata in galeria de admisie inca de la punerea contactului. Motorul electric este conectat la un acumulator litiu-ion ce se incarca de la bateria masinii.

Motorul bi-turbo este atat de eficient pentru ca la turatie mica are presiune mare datorita compresorului electric iar la turatie mare devine eficienta turbina mare, care este montata pe galeria de evacuare in mod conventional. Datorita acestor inovatii care inca nu se regasesc pe vreo masina de serie, Audi RS5 TDI atinge 100 km/h in 4 secunde si prinde 200 km/h in numai 15 secunde, in timp ce are un consum mediu de 5.3 litri la 100 de kilometri parcursi. Bine, sau ce?

"Ultimele noastre inovatii se refera la turbinele electrice care imbunatatesc nu doar timpul de acceleratie si puterea de tractiune, dar de asemenea si eficienta. Aceasta tehnologie ilustreaza posibilitatile pe care le are un sistem de 48 de volti in masina, un sistem la care lucram pentru a-l introduce in masinile de serie" spune Dr. Ulrich Hackenberg, seful divizie de dezvoltare la Audi.

Audi RS5 V6 TDI Concept

Audi RS5 V6 TDI Concept

Audi RS5 V6 TDI Concept

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze Audi RS5 V6 TDI Concept
mai multe