Red Bull prezinta X1 Concept - 450 km/h si 1500 de cp. Mai e ceva de spus?
Visul devine realitate: proiectul prototipului X1, dezvaluit! Gran Turismo si Red Bull prezinta Supermasina:
Red Bull X1 realizata de Gran Turismo. Sony Computer Entertainment a facut publice detaliile prototipului masinii de competitii Red Bull X1, construite cu ajutorul celor mai avansate tehnologii reale. Prototipul X1 constituie raspunsul la visul "cum ar fi daca" intr-o lume in care design-ul masinilor de curse nu este influentat de regulamente.
Realizat prin colaborarea dintre Polyphony Digital si faimosul constructor de automobile de curse Red Bull Racing, alaturi de designer-ul auto Adrian Newey, prototipul ofera o performanta ireala.
Avand in vedere performantele lui Sebastian Vettel intr-un tur de proba pe circuitul de la Suzuka, experienta de pilotaj in Gran Turismo(r)5 pe PlayStation(r)3 este imbatabila.
Cu un design remarcabil, prototipul Red Bull X1 a fost supus mai multor etape de creatie. Punctul de plecare a fost un model cu un singur loc, cu garda la sol joasa, bolta din sticla si roti acoperite, propulsat de un motor turbo twin cu injectie directa. Rezultatul este remarcabil: 1.483 de cai putere si 15.000 de rotatii/minut, o viteza maxima de 400 de km/ora si o forta centripeta de 6G.
Sub indrumarea designer-ului Newey si a pasiunii depuse, conceptul a avansat de la stadiul de idee, la realitate virtuala, ceea ce reprezinta un pas important. Pentru acest model a fost propusa tehnologia "Masinii cu aspiratie (Fan Car)", intalnita in competitiile de Formula 1 in anii '70, pana in momentul in care a fost interzisa. Tehnologia integreaza in constructia masinii o fanta care absoarbe aerul de sub masina, minimizand presiunea, pentru mai multa aderenta.
Constructia regandita a automobilului demonstreaza valoarea acesteia pe circuit, unde curbele, care in mod normal sunt abordate cu viteze mici, pot fi abordate acum la viteze mult mai mari. Noile cifre dezvaluie o forta centripeta maxima care depaseste 8G, impingand limitele oricarui organism uman si viteze ce depasesc 450 de kilometri/ora. Rezultatul final se datoreaza combinatiei dintre forma aerodinamica, bolta de sticla, rotile acoperite, aderenta si stabilitatea crescute, multumita aripilor fata si aripilor spate, precum si fantelor inferioare, fantelor laterale si difuzorului spate.
Adevaratele emotii au venit odata cu testul de anduranta. Pilotul Sebastian Vettel a doborat cu 20 de secunde recordul inregistrat de pista Circuitului de la Suzuka, la prima tura.
Adrian Newey, Chief Technical Officer la Red Bull Racing, declara: "Rezultatele sunt impresionante: prototipul X1 reprezinta esenta evolutiei, oferind combinatia ideala intre cele mai avansate tehnologii si design-ul care sa le integreze. Acesta ar fi viitorul competitiilor, daca nu ar exista regulamente; dar iata ca viitorul este posibil astazi. Asa cum Sebastian a demonstrat, noul prototip reprezinta echilibrul perfect intre putere devastatoare si control. Astazi, gratie PlayStation(r)3 si Gran Turismo, putem testa viitorul. "
Kazunori Yamauchi, Presedintele Polyphony Digital Inc si creatorul seriei Gran Turismo declara: "Prototipul X1 reprezinta punctul de intalnire dintre lumea virtuala si cea reala, iar acest lucru ne permite sa exploram limitele tehnologiei si ale design-ului. Proiectul X1 a fost motivat de curiozitate, pasiune, cele doua forte care au adus impreuna cele mai inovatoare solutii in materie de design, tehnologie si experienta in competitii."
Cu aceasta ocazie va uram bun venit in lumea vitezei, a imaginatiei, expertizei si tehnologiei, intr-un mix perfect intre Gran Turismo si Red Bull, care a dus la realizarea Proiectului Prototipului X1.
Gran Turismo 5 contine peste 1.000 de competitii recreate, in care participa cele mai puternice automobile din circuitele NASCAR si WRC. Prototipul Red Bull X1 este cea mai puternica masina din competitie si cea mai rapida care pleaca din grila de start. Publicul larg va avea oportunitatea de a conduce prototipul Red Bull X1 in Gran Turismo 5, incepand cu finalul acestui an, cand jocul va fi disponibil in magazine.
Specificatii de performanta:
Specificatii Tehnice "Prototipul X1"
Lungime: 4.75m
Latime: 2.18m
Inaltime: 0.98m
Ampatament: 2.9m
Suprafata frontala de rulare: 1.85m
Suprafata posterioara de rulare: 1.78m
Greutate fara accesorii:: 545kg
Greutate aproximativa: 615kg
Motor de 3000cc V6 Twin Turbo (Injectie directa)
Putere maxima: 1.106.0kw(1503,8ps)daelh15.000rpm *1.483cp
Cuplu maxim: 714,1Nm(72,9kgf*m)daelh12.000rpm
Suspensii active integrale
Forta maxima 9800N(1000kgf), echivalent cu 1,63G
La100km/h: 1044,7N, (106,6kgf) echivalent cu 0,7G
La 200km/h: 4181,7N, (426,7kgf) echivalent cu 0,69G
La 300km/h: 9412,9N, (960,5kgf) echivalent cu 1,56G
La 400km/h: 16732,5N, (1707,4kgf) echivalent cu 2,78G
Calcule: Forta G in viraje la 300 de km/h
Forta G in viraje poate fi demonstrata prin intermediul cauciucurilor: 8,25G (4,19 * 1,97)
*Specificatii din corespondenta cu diagrama
Date de test: Forta G in viraje: 300km/h
Presiune pe roti: 2.575,6kgf (Rotile frontale 1.142,7kgf+rotile posterioare1.432.9kgf)
Coeficientul de frecare pentru roti: m=1,97 (la baza m=2,16, coeficientul este cu 91/5% mai mic in conditiile de incarcare maxima)
Forta G in viraje poate fi demonstrata prin intermediul cauciucurilor: 5073.9kgf
Forta G in viraje: 8,25G (= 5.073,9kgf / 615kg)
0-200mph: 6,1sec
Viteza maxima: 280mph (450km/h)
Avand in vedere performantele lui Sebastian Vettel intr-un tur de proba pe circuitul de la Suzuka, experienta de pilotaj in Gran Turismo(r)5 pe PlayStation(r)3 este imbatabila.
Cu un design remarcabil, prototipul Red Bull X1 a fost supus mai multor etape de creatie. Punctul de plecare a fost un model cu un singur loc, cu garda la sol joasa, bolta din sticla si roti acoperite, propulsat de un motor turbo twin cu injectie directa. Rezultatul este remarcabil: 1.483 de cai putere si 15.000 de rotatii/minut, o viteza maxima de 400 de km/ora si o forta centripeta de 6G.
Sub indrumarea designer-ului Newey si a pasiunii depuse, conceptul a avansat de la stadiul de idee, la realitate virtuala, ceea ce reprezinta un pas important. Pentru acest model a fost propusa tehnologia "Masinii cu aspiratie (Fan Car)", intalnita in competitiile de Formula 1 in anii '70, pana in momentul in care a fost interzisa. Tehnologia integreaza in constructia masinii o fanta care absoarbe aerul de sub masina, minimizand presiunea, pentru mai multa aderenta.
Constructia regandita a automobilului demonstreaza valoarea acesteia pe circuit, unde curbele, care in mod normal sunt abordate cu viteze mici, pot fi abordate acum la viteze mult mai mari. Noile cifre dezvaluie o forta centripeta maxima care depaseste 8G, impingand limitele oricarui organism uman si viteze ce depasesc 450 de kilometri/ora. Rezultatul final se datoreaza combinatiei dintre forma aerodinamica, bolta de sticla, rotile acoperite, aderenta si stabilitatea crescute, multumita aripilor fata si aripilor spate, precum si fantelor inferioare, fantelor laterale si difuzorului spate.
Adevaratele emotii au venit odata cu testul de anduranta. Pilotul Sebastian Vettel a doborat cu 20 de secunde recordul inregistrat de pista Circuitului de la Suzuka, la prima tura.
Adrian Newey, Chief Technical Officer la Red Bull Racing, declara: "Rezultatele sunt impresionante: prototipul X1 reprezinta esenta evolutiei, oferind combinatia ideala intre cele mai avansate tehnologii si design-ul care sa le integreze. Acesta ar fi viitorul competitiilor, daca nu ar exista regulamente; dar iata ca viitorul este posibil astazi. Asa cum Sebastian a demonstrat, noul prototip reprezinta echilibrul perfect intre putere devastatoare si control. Astazi, gratie PlayStation(r)3 si Gran Turismo, putem testa viitorul. "
Kazunori Yamauchi, Presedintele Polyphony Digital Inc si creatorul seriei Gran Turismo declara: "Prototipul X1 reprezinta punctul de intalnire dintre lumea virtuala si cea reala, iar acest lucru ne permite sa exploram limitele tehnologiei si ale design-ului. Proiectul X1 a fost motivat de curiozitate, pasiune, cele doua forte care au adus impreuna cele mai inovatoare solutii in materie de design, tehnologie si experienta in competitii."
Cu aceasta ocazie va uram bun venit in lumea vitezei, a imaginatiei, expertizei si tehnologiei, intr-un mix perfect intre Gran Turismo si Red Bull, care a dus la realizarea Proiectului Prototipului X1.
Specificatii de performanta:
Specificatii Tehnice "Prototipul X1"
Lungime: 4.75m
Latime: 2.18m
Inaltime: 0.98m
Ampatament: 2.9m
Suprafata frontala de rulare: 1.85m
Suprafata posterioara de rulare: 1.78m
Greutate fara accesorii:: 545kg
Greutate aproximativa: 615kg
Motor de 3000cc V6 Twin Turbo (Injectie directa)
Putere maxima: 1.106.0kw(1503,8ps)daelh15.000rpm *1.483cp
Cuplu maxim: 714,1Nm(72,9kgf*m)daelh12.000rpm
Suspensii active integrale
Forta maxima 9800N(1000kgf), echivalent cu 1,63G
La100km/h: 1044,7N, (106,6kgf) echivalent cu 0,7G
La 200km/h: 4181,7N, (426,7kgf) echivalent cu 0,69G
La 300km/h: 9412,9N, (960,5kgf) echivalent cu 1,56G
La 400km/h: 16732,5N, (1707,4kgf) echivalent cu 2,78G
Calcule: Forta G in viraje la 300 de km/h
Presiune pe roti: echivalenta cu 4,19G (=Gravitatie 1.00G+forta de apasare generata de fantele de aer 1,63G+forta de apasare generata de aripile laterale1,56G)
Coeficientul de frecare a rotilor: m=1,97 (la baza m=2,16, calculul eficientei de reducere a frictiunii: coeficientul este cu 91/5% mai mic in conditiile de incarcare maxima)Forta G in viraje poate fi demonstrata prin intermediul cauciucurilor: 8,25G (4,19 * 1,97)
*Specificatii din corespondenta cu diagrama
Date de test: Forta G in viraje: 300km/h
Presiune pe roti: 2.575,6kgf (Rotile frontale 1.142,7kgf+rotile posterioare1.432.9kgf)
Coeficientul de frecare pentru roti: m=1,97 (la baza m=2,16, coeficientul este cu 91/5% mai mic in conditiile de incarcare maxima)
Forta G in viraje poate fi demonstrata prin intermediul cauciucurilor: 5073.9kgf
Forta G in viraje: 8,25G (= 5.073,9kgf / 615kg)
Acceleratie:
0-60mph: 1,4sec
0-120mph: 2,8sec0-200mph: 6,1sec
Viteza maxima: 280mph (450km/h)
Acceleratie maxima longitudinala sau laterala 300km/h: 8,25G
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
PieseAuto.ro
A venit iarna! 20 de piese auto care iti pot face probleme in sezonul rece
StiriPeSurse.ro
Mesaj de pace de la Teheran: Iranul nu are de gând să riposteze împotriva Israelului după ultimul atac
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
mai multe
Publicat în categoria: Concept Car
DATA PUBLICĂRII: 3 Noiembrie 2010