BMW E36 Pisicuta - capcana mortii, conform Euro NCAP

Hai sa lamurim inca din capul locului cateva lucruri. Autoritatea in domeniul sigurantei auto, Euro NCAP, s-a infiintat in 1997, cand a inceput si primele teste de siguranta. BMW model E36 exista din 1991, caroserie care si-a pastrat forma pana in 1998 si chiar 1999 la modelele M3 si cabrio. Primele teste Euro NCAP au inceput cand epoca lui E36 era la final si se pregatea o generatie noua. Asa ca nu e de mirare cand vedem modele din aceeasi generatie, precum BMW E36 si Mercedes C-Klasse ca primesc doar 2 stele (2 stele cu atentionare pentru BMW!), pentru ca acestea sunt masini aparute in 1991, respectiv 1993.
Masinile testate din aceeasi clasa sunt cu toate din anul 1997. Insa unele erau la final de generatie, altele la inceput.
In comparatie cu alte masini din aceeasi clasa, precum Audi A4 sau Volvo S40, este normal ca masinile mai vechi sa obtina rezultate mai proaste.
Comparand rezultatele Euro NCAP realizate in 1997 pe masini din acelasi an, vedem ca BMW E36 a obtinut doua stele, dintre care una cu atentionare. Adica... aproape 2 stele de siguranta. Acest punctaj face ca acest model de BMW Seria 3 sa fie si cel mai nesigur din clasa sa, la acel moment. La polul opus, Volvo S40 a obtinut 4 stele, facand-o si cea mai sigura masina de la acea vreme, in segmentul sedanurilor. Si asta pentru ca modelul a aparut mai tarziu decat rivalele sale, abia in 1995. Se pare ca 3-4 ani conteaza enorm in domeniul sigurantei.
BMW Seria 3 E36 este o posibila capcana a mortii, conform Euro NCAP
La impactul frontal care a avut loc la 64 km/h, soferul a suferit rani la nivelul pieptului care i-ar fi putut pune viata in pericol. Comunicatul de la acea vreme publicat de Euro NCAP zicea ca masina este o posibila capcana a mortii. Si asta din cauza mai multor motive. Volanul s-a deplasat mult in spate, structura masinii de la nivelul genunchilor si a soldului a produs rani grave, iar la impactul lateral masina nu a trecut legislatia sigurantei conform anului 1998.
Impactul frontal
In timpul loviturii la 64 km/h, stalpii care formeaza rama parbrizului s-au deplasat excesiv. Cabina a devenit instabila si portiera soferului si-a pierdut integritatea structurala. Portiera soferului s-a putut deschide manual, dar cu ceva efort, in schimb ce portiera pasagerului s-a deschis normal. Volanul a fost impins in spate 223 mm si ridicat cu 14 mm. Impactul a rezultat cu invadarea spatiului pentru picioare cu tot felul de elemente. Pedalele s-au deplasat in spate cu 231 mm si ranile din zona picioarelor s-au dovedit a fi foarte grave.
Airbagul pasagerului s-a declansat tarziu si nu a oferit deloc protectia adecvata. Aceasta, impreuna cu faptul ca volanul s-a deplasat mult in spate, a produs rani posibil mortale in functie de pozitia si dimensiunile soferului. Insa protectia in zona gatului a fost buna. In schimb, forta centurii de siguranta coroborata cu inertia si airbagul realizat prost, au dus la indoirea volanului de catre corpul soferului. Din nou, rani grave si posibil mortale. Protectia in zona pieptului a fost catalogata drept slaba.
Genunchiul stang al soferului a lovit structura interna (masina testata a fost cu volan pe dreapta) din stanga volanului. Protectia in zona acelui genunchi a fost catalogata drept marginala, pentru ca au existat lovituri si pentru ca ar fi putut lovi coloana de directie sau maneta prin care se regleaza volanul. Protectia genunchiului si a pelvisului in partea dreapta a soferului a fost catalogata drept slaba, tot din cauza coloanei de directie.
Mai jos, zona picioarelor si a gleznei a fost si ea catalogata drept marginala. Dupa test, piciorul stang al manechinului de teste a ramas blocat intre podea si panoul ignifug.
Pasagerul a avut in general o protectie buna, insa centura de siguranta si presiunea exercitata putea produce diverse rani.
Impactul lateral
Acesta s-a produs la 29 km/h in cazul testului cu stalpul. Insa concluziile au fost aceleasi si in cazul impactului cu o alta masina. Capul si pelvisul soferului au fost protejate bine, dar in zona pieptului si a abdomenului protectia a fost catalogata drept slaba.
Pasagerii copii si protectia lor
Centura de siguranta nu asigura niciun fel de ancorare a scaunelor pentru copii, fapt care a dus la rasucirea scaunelor in timpul testelor. Manechinele de teste care simuleaza copiii au avut rani multiple si s-au deplasat mult in fata. In plus, etichetele pentru montarea scaunelor de copii nu sunt clare.
Protectia pietonilor
Chiar daca in 1991, cand s-a nascut BMW E36 nu ii trecea nimanui prin cap sa protejeze pietonii cu masina, masina s-a descurcat decent la acest capitol. In cazul impactului cu un copil, masina a primit nota de trecere in 3 din 6 cazuri. In cazul persoanelor adulte, protectia in zona picioarelor nu a primit deloc punctaj. In ceea ce priveste protectia capului unui adult, numai o zona s-a dovedit a fi conform legislatiei, adica in zona stropitoarelor de parbriz. Cel mai prost loc si cel mai slab punctat a fost zona balamalei capotei. Per total, masina nu a primit punctajul de trecere.
Masina testata a fost un BMW E36 316i din 1997, cu greutatea de 1225 kg, volan pe dreapta.
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 702 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
-
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei


