BMW E36 Pisicuta - capcana mortii, conform Euro NCAP

Hai sa lamurim inca din capul locului cateva lucruri. Autoritatea in domeniul sigurantei auto, Euro NCAP, s-a infiintat in 1997, cand a inceput si primele teste de siguranta. BMW model E36 exista din 1991, caroserie care si-a pastrat forma pana in 1998 si chiar 1999 la modelele M3 si cabrio. Primele teste Euro NCAP au inceput cand epoca lui E36 era la final si se pregatea o generatie noua. Asa ca nu e de mirare cand vedem modele din aceeasi generatie, precum BMW E36 si Mercedes C-Klasse ca primesc doar 2 stele (2 stele cu atentionare pentru BMW!), pentru ca acestea sunt masini aparute in 1991, respectiv 1993.
Masinile testate din aceeasi clasa sunt cu toate din anul 1997. Insa unele erau la final de generatie, altele la inceput.
In comparatie cu alte masini din aceeasi clasa, precum Audi A4 sau Volvo S40, este normal ca masinile mai vechi sa obtina rezultate mai proaste.
Comparand rezultatele Euro NCAP realizate in 1997 pe masini din acelasi an, vedem ca BMW E36 a obtinut doua stele, dintre care una cu atentionare. Adica... aproape 2 stele de siguranta. Acest punctaj face ca acest model de BMW Seria 3 sa fie si cel mai nesigur din clasa sa, la acel moment. La polul opus, Volvo S40 a obtinut 4 stele, facand-o si cea mai sigura masina de la acea vreme, in segmentul sedanurilor. Si asta pentru ca modelul a aparut mai tarziu decat rivalele sale, abia in 1995. Se pare ca 3-4 ani conteaza enorm in domeniul sigurantei.
BMW Seria 3 E36 este o posibila capcana a mortii, conform Euro NCAP
La impactul frontal care a avut loc la 64 km/h, soferul a suferit rani la nivelul pieptului care i-ar fi putut pune viata in pericol. Comunicatul de la acea vreme publicat de Euro NCAP zicea ca masina este o posibila capcana a mortii. Si asta din cauza mai multor motive. Volanul s-a deplasat mult in spate, structura masinii de la nivelul genunchilor si a soldului a produs rani grave, iar la impactul lateral masina nu a trecut legislatia sigurantei conform anului 1998.
Impactul frontal
In timpul loviturii la 64 km/h, stalpii care formeaza rama parbrizului s-au deplasat excesiv. Cabina a devenit instabila si portiera soferului si-a pierdut integritatea structurala. Portiera soferului s-a putut deschide manual, dar cu ceva efort, in schimb ce portiera pasagerului s-a deschis normal. Volanul a fost impins in spate 223 mm si ridicat cu 14 mm. Impactul a rezultat cu invadarea spatiului pentru picioare cu tot felul de elemente. Pedalele s-au deplasat in spate cu 231 mm si ranile din zona picioarelor s-au dovedit a fi foarte grave.
Airbagul pasagerului s-a declansat tarziu si nu a oferit deloc protectia adecvata. Aceasta, impreuna cu faptul ca volanul s-a deplasat mult in spate, a produs rani posibil mortale in functie de pozitia si dimensiunile soferului. Insa protectia in zona gatului a fost buna. In schimb, forta centurii de siguranta coroborata cu inertia si airbagul realizat prost, au dus la indoirea volanului de catre corpul soferului. Din nou, rani grave si posibil mortale. Protectia in zona pieptului a fost catalogata drept slaba.
Genunchiul stang al soferului a lovit structura interna (masina testata a fost cu volan pe dreapta) din stanga volanului. Protectia in zona acelui genunchi a fost catalogata drept marginala, pentru ca au existat lovituri si pentru ca ar fi putut lovi coloana de directie sau maneta prin care se regleaza volanul. Protectia genunchiului si a pelvisului in partea dreapta a soferului a fost catalogata drept slaba, tot din cauza coloanei de directie.
Mai jos, zona picioarelor si a gleznei a fost si ea catalogata drept marginala. Dupa test, piciorul stang al manechinului de teste a ramas blocat intre podea si panoul ignifug.
Pasagerul a avut in general o protectie buna, insa centura de siguranta si presiunea exercitata putea produce diverse rani.
Impactul lateral
Acesta s-a produs la 29 km/h in cazul testului cu stalpul. Insa concluziile au fost aceleasi si in cazul impactului cu o alta masina. Capul si pelvisul soferului au fost protejate bine, dar in zona pieptului si a abdomenului protectia a fost catalogata drept slaba.
Pasagerii copii si protectia lor
Centura de siguranta nu asigura niciun fel de ancorare a scaunelor pentru copii, fapt care a dus la rasucirea scaunelor in timpul testelor. Manechinele de teste care simuleaza copiii au avut rani multiple si s-au deplasat mult in fata. In plus, etichetele pentru montarea scaunelor de copii nu sunt clare.
Protectia pietonilor
Chiar daca in 1991, cand s-a nascut BMW E36 nu ii trecea nimanui prin cap sa protejeze pietonii cu masina, masina s-a descurcat decent la acest capitol. In cazul impactului cu un copil, masina a primit nota de trecere in 3 din 6 cazuri. In cazul persoanelor adulte, protectia in zona picioarelor nu a primit deloc punctaj. In ceea ce priveste protectia capului unui adult, numai o zona s-a dovedit a fi conform legislatiei, adica in zona stropitoarelor de parbriz. Cel mai prost loc si cel mai slab punctat a fost zona balamalei capotei. Per total, masina nu a primit punctajul de trecere.
Masina testata a fost un BMW E36 316i din 1997, cu greutatea de 1225 kg, volan pe dreapta.
-
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Oglinda usa stanga fata mercedes c-klass w204 1.8 benzina ,... 357 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Calculator ecu renault laguna 3 (2007-2010) 1.5 dci 8200793109 449 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
-
Supapa reglare presiune, mitsubishi galant 2.0 1996-,l200... 43.91 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
Flansa lichid racire oe ford 1124769 140 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Far stanga vw passat b7 uk 250 Lei
Volan piele cu comenzi + airbag dacia duster nou 1000 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
Peugeot 207 benzina 2011 2799 €
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei


