Cat de sigure sunt masinile chinezesti care se vand acum in Europa?

Cat de sigure sunt masinile chinezesti care se vand acum in Europa?
In ultimii ani, companiile chinezesti au lansat nenumarate masini in Europa. Cat de sigure sunt acestea?
Distribuie pe Facebook

Euro NCAP nu a testat, in 2023, decat sase masini, insa cinci dintre acestea, singura exceptie fiind Lexus RZ, vin de la companii chinezesti, fiecare reusind sa obtina, mai mult ori mai putin surprinzator, punctajul maxim, de cinci stele.

Cat de sigure sunt masinile chinezesti care se vand acum in Europa?

Liderul clasamentului este ET5, berlina cu alura de fastback si propulsie electrica de la Nio impresionand prin punctajul primit pentru protectia oferita adultilor prezenti la bord. Un punctaj de 38.5 puncte, care corespunde unui procentaj de 96%.

Acelasi concurent pentru Tesla Model 3 a mai obtinut si un punctaj de 42 de puncte (85%) pentru protectia acordata copiilor regasiti la bord, performantele inregistrate la capitolul Protectia pietonilor / biciclistilor fiind notata cu...

... un punctaj de 52.5 puncte, punctaj care corespunde unui procentaj de 83%. Cat despre realizarile sistemelor de asistenta instalate pe Nio ET5, Euro NCAP s-a oprit, mai mult sau mai putin surprinzator, la un punctaj de 14.7 puncte (81%).

Cu un rezultat de cinci stele se lauda si Nio EL7, acesta reprezentand:

- 37.3 puncte (93%) pentru protectia adultilor de la bord;

- 42 de puncte (85%) pentru protectia copiilor de la bord;

- 50.8 puncte (80%) pentru protectia pietonilor / biciclistilor;

- 14.2 puncte (79%) pentru realizarile sistemelor de asistenta.

In 2023, Euro NCAP a mai testat si BYD Dolphin, BYD Seal, Xpeng P7, recompensate cu punctajul maxim, de cinci stele, dupa cum mentionam, de altfel, si anterior, inca din primele randuri ale acestui material:

- BYD Dolphin: 35.8 puncte (89%) pentru protectia adultilor, 43 puncte (87%) pentru protectia copiilor, 53.9 puncte (85%) pentru protectia pietonilor / biciclistilor si 14.4 puncte (79%) pentru realizarile sistemelor de asistenta;

- BYD Seal: 35.8 puncte (89%) pentru protectia adultilor, 43.0 puncte (87%) pentru protectia copiilor, 51.7 puncte (82%) pentru protectia pietonilor / biciclistilor si 13.8 puncte (76%) pentru realizarile sistemelor de asistenta;

- Xpeng P7: 35.0 puncte (87%) pentru protectia adultilor, 40.0 puncte (81%) pentru protectia copiilor, 51.5 puncte (81%) pentru protectia pietonilor / biciclistilor si 14.2 puncte (78%) pentru realizarile sistemelor de asistenta.

Si in 2022, Euro NCAP a testat multiple masini chinezesti. Unele dintre acestea fiind mai sigure decat modele de la marci consacrate, precum Mercedes, Volvo, BMW.

Cel mai bun exemplu il reprezinta Wey Coffee 02, un SUV cu punctaj de 35.8 puncte (94%) pentru protectia oferita adultilor prezenti la bord in centrul atentiei.

Scurt si direct la subiect: cat de sigure sunt masinile chinezesti care se vand, la momentul actual, in Europa?

Asa cum reiese si de pe site-ul Euro NCAP, masinile chinezesti sunt printre cele mai sigure. Si nu doar la nivel de stele...

... ci si atunci cand vine vorba despre punctajul de la categoriile individuale, uneori depasind modele de la marci cu traditie in Europa.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Crash Test DATA PUBLICĂRII: 30 Octombrie 2023