Dacia Duster, codasa testelor de siguranta in 2011

Dacia Duster, codasa testelor de siguranta in 2011
Conform celor de la Euro NCAP, dupa ce au anuntat cele mai sigure masini in functie de gama, se pare ca Dacia Duster este pe la finele clasamentului, alaturi de masinile chinezesti. Daca fruntasele au obtinut numai 5 stele, Duster s-a bucurat numai de 3...
Distribuie pe Facebook
Programul European de Evaluare a Noilor Autoturisme (NCAP) a prezentat un top al celor mai sigure masini, din punctul de vedere al impactului rezultat intr-un eventual accident. Clasamentul include toate autoturismele lansate pe piata europeana in 2011.
Conform testelor realizate de ENCAP, 11 autoturisme au obtinut 4 stele dintr-un total de 5, fiind considerate "bune" pentru siguranta pasagerilor. In schimb, cea mai nesigura masina este considerata Dacia Duster, care a luat doar 3 stele.
Cele mai "sigure" masini, tinand cont de categoriile din care fac parte, sunt urmatoarele, cu un punctaj maxim de 5 stele:

- Categoria "mini off-road 4x4": Audi Q3
- Categoria "supermini": Chevrolet Aveo
- Categoria "mini-familie": Ford Focus
- Categoria "mini monovolum": Mercedes B Class
- Categoria "familie mare": Volvo V60
In ceea ce priveste Dacia Duster, in cadrul simularii au fost introduse in autoturism patru manechine care reprezentau doi adulti, soferul si un asistent, si doi minori, respectiv un copil de 3 ani si unul de 18 luni. Rezultatele arata ca nivelul de siguranta al adultilor este 74%, iar al copiilor de 78%.
Concluziile ENCAP pentru testul Dacia Duster

Ocupantii adulti: "Compartimentul destinat pasagerilor Daciei Duster a ramas stabil in urma impactului frontal, insa cel al bagajelor s-a deschis in timpul testului, iar autoturismul a fost depunctat. Protectia de la nivelul pieptului a fost catalogata cu un nivel "mediu"pentru ambele locuri din fata, conform masuratorilor compresiei. De asemenea, masuratorile de la nivelul genunchilor si a femurului nu au indicat o problema, insa, pe locul soferului, structura bordului a prezentat un risc de provocare a unor leziuni celor care conduc autoturismul - in functie de greutatea persoanei si a pozitiei de pe scaun.

In ceea ce priveste impactul lateral, usa din partea soferului s-a deschis, iar Dacia Duster a fost depunctata. Nicio usa nu s-a mai deschis in celelalte teste de impact, insa protectia de la nivelul pieptului soferului a fost catalogata drept slaba."

Dacia Duster Euro NCAP

Distribuie pe Facebook
mai multe