Or fi ele curate, dar nu-s sigure deloc. BMW i3 si Tesla Model S desfiintate de americani

Or fi ele curate, dar nu-s sigure deloc. BMW i3 si Tesla Model S desfiintate de americani
  • Tesla Model S si BMW i3 au dezamagit in cadrul testelor IIHS
  • Model S are o problema cu centurile de siguranta si cu farurile
  • i3 a primit calificative mici pentru tetiere si pentru scaune
Trimite unui prieten

Doua dintre cele mai populare masini electrice, BMW i3 si Tesla Model S, au dezamagit in cadrul testelor organizate de americanii de la IIHS. Tesla pica din cauza centurilor de siguranta iar BMW-ul din cauza tetierelor si a scaunelor.

Masinile electrice sunt fara indoiala viitorul, iar pentru dezvoltarea lor fiecare constructor de automobile a investit un capital enorm. Acestea sunt gandite pentru a fi in primul rand "curate" din punct de vedere al emisiilor, insa aparent nu sunt la fel de sigure.

Insurance Institute for Highway Safety, un fel de Euro NCAP al americanilor, a suspus recent testarii noua Tesla Model S si BMW-ul i3, doua dintre cele mai populare si laudate masini full-electrice. Amandoua au primit note slabe pentru renumele pe care il au, si nu au primit prestigiosul titlu "Top Safety Pick" sau "Top Safety Pick+".

Tesla Model S si BMW i3 testate de IIHS

Acestea sunt cele mai inalte distinctii oferite de IIHS, iar pentru a le primi, o masina trebuie sa fie punctata cu calificativul "Bine" la toate cele 5 probe de impact.

Tesla Model S s-a descurcat bine in 4 dintre ele, insa a esuat lamentabil in cazul impactului frontal violent, acolo unde a fost notata cu "Acceptabil". Potrivit americanilor, de vina pentru aceasta situatie este centura de siguranta care i-a permis manechinului de teste sa se miste prea mult in fata. In urma acestei deplasari, capul manechinului s-a lovit extrem de tare de volan.

Tesla Model S si BMW i3 testate de IIHS

Model S-ul dispune de sistemul de franare automata in standard, insa Tesla nu l-a activat nici pana acum pe toate vehiculele. In plus, farurile electricei au fost notate cu "Slab", constructorul american sustinand ca va remedia toate aceste probleme.

Tesla Model S si BMW i3 testate de IIHS

In paralel, BMW-ul i3 a ratat una dintre cele doua titluri dupa ce a fost notat cu "Acceptabil" pentru tetiere si pentru scaune. Testarea acestor doua componente masoara abilitatea unui vehicul de a-si proteja pasagerii in cazul unui impact din spate.

Tesla Model S si BMW i3 testate de IIHS

Electrica bavareza a fost totusi notata cu calificativul "Bine" in toate testele de impact, iar sistemul de prevenire a unui impact a fost catalogat drept "Avansat".

Tesla Model S si BMW i3 testate de IIHS

Tesla Model S si BMW i3 testate de IIHS

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (6) Poze Tesla Model S si BMW i3 testate de IIHS