ZERO stele de siguranta pentru Datsun GO si Suzuki Maruti Swift

ZERO stele de siguranta pentru Datsun GO si Suzuki Maruti Swift
  • Masinile testate nici nu sunt dotate cu airbaguri
  • Cele doua automobile sunt destinate pietei din India
  • Pentru a avea un pret mic, producatorii scot dotarile de siguranta
Distribuie pe Facebook

Renault se plange ca a obtinut doar 3 stele la testele Euro NCAP pentru noul Megane. Dar se poate si mai rau. Adica sa fabrici niste masini atat de proaste din punctul de vedere al sigurantei, incat sa obti... ZERO stele la testele de impact.

Daca la inceputul anului, VW Polo, Hyundai i10, Suzuki Alto 800 si Tata Nano au obtinut ZERO stele de siguranta la testele de impact realizate Bharat NCAP, o autoritate locala din India care respecta standardele de testare ADAC. Aceste testari fac parte din initiativa Global NCAP care isi propune sa testeze diverse modele din exteriorul Europei.

La fel ca si modelele mentionate mai sus, cele doua masini testate acum au obtinut 0 stele de siguranta. De ce? Pentru ca nu au nici cele mai de baza sisteme de siguranta. Volkswagen Polo, ultimul model, era disponibil in India acum un an fara sa fie dotat cu niciun airbag. Dupa ce a obtinut scorul rusinos, Volkswagen a retras de pe piata varianta fara airbaguri, cea mai ieftina si cea mai vanduta, oferind numai modele cu airbaguri frontale. Se pare insa ca Datsun si Suzuki nu au invatat nimic din lectia asta.

Suzuki si Datsun

Datsun GO si Suzuki Maruti Swift au reusit sa obtina ZERO stele de siguranta la ultimele teste de impact. Tot pentru ca nu sunt dotate cu airbaguri. Datsun GO nici nu are asa ceva in oferta de optionale, in timp ce Suzuki Swift ofera airbaguri frontale numai contracost. Lipsa airbagurilor, dar si a unor sisteme precum ABS, ESP sau alte mijloace active sau pasive, i-au facut pe specialisti sa le acorde acestor masini minimum posibil in testele de impact.

Partea buna este ca aceste modele nu se vor vinde niciodata pe teritoriul Europei. Partea nasoala este ca, producatorii, binecunoscuti si de renume la nivel mondial, sunt disperati sa isi vanda masinile economice in India, oferindu-le la un pret minim prin scoaterea tehnologiei si a sistemelor de siguranta inclusiv. In timp ce Volkswagen primeste maximum de stele de siguranta in Europa, in India, aceeasi masina obtine ZERO stele. Dar si pretul este unul diferit.

Suzuki si Datsun

Cea mai mare problema este ca vorbim de zeci de mii de clienti ai acestor masini ieftine. India este o tara saraca si oamenii se uita la bani, alegand in majoritate automobile ieftine, fara siguranta. Dar, in acelasi timp, aglomeratia din India face ca aceste masini sa circule de-a lungul vietii cu viteze mici. Insa, oricum, nimeni nu vrea sa stie ca se plimba la bordul unei capcane mortale, nu? Deja, opinia publica a inceput sa faca proteste si sa ceara scoaterea de pe piata a acestor doua modele.

Distribuie pe Facebook
mai multe