Cum se jurizeaza o competitie de drift

DESPRE ANTRENAMENTE
In timpul antrenamentelor, pilotii vor avea ocazia sa faca cunostinta cu circuitul si sa isi puna la punct strategia de abordare a virajelor, astfel incat oponentului din competitie sa ii fie cat mai greu sa urmareasca aceeasi trasa. Tot in timpul antrenamentelor, pilotii vor avea ocazia sa se intalneasca direct pe circuit cu ceilalti concurenti in dueluri 1 la 1. Ultimele setari ale masinii vor fi finalizate tot in timpul acestor antrenamente, pentru ca setup-ul masinii sa fie unul cat mai aproape de perfectiune.
DESPRE CALIFICARI
- Ce inseamna 'Calificari'?
- Pe traseu, in etapa de calificari, veti observa pe exteriorul si pe interiorul curbelor niste jaloane portocalii, acestea reprezentand ceea ce in Drift se numesc 'CLIPPING POINTS'.
- In sesiunea de calificari, pilotul are dreptul sa parcurga patru ture de circuit, una de incalzire si trei punctate de la 0 la 100 in functie de viteza, unghiul si apropierea pe care o are fata de jaloanele portocalii (CLIPPING POINTS) de pe exteriorul, respectiv interiorul curbei. Pilotul trebuie sa apropie spatele masinii de jalonul plasat pe exteriorul curbei la intrarea in aceasta si partea din fata a masinii la iesirea din curba.
In urma sesiunii de calificari si punctajelor obtinute se stabilesc grupele TOP 16 sau TOP 32, in functie de numarul masinilor inscrise.
Punctajul pentru calificari este urmatorul :
Locul 1: 100 puncte
Locul 2: 90 puncte
Locul 3: 80 puncte
Locul 4: 70 puncte
Locul 5: 60 puncte
Locul 6: 60 puncte
Locul 7: 60 puncte
Locul 8: 60 puncte
Locul 9 - 16: 55 puncte
Locul 17 - 32: 45 puncte
In urma punctajelor din calificari se formeaza perechile de piloti care se vor duela pe circuit. Sistemul este unul piramidal, primul clasat evoluand pe pista impreuna cu ultimul clasat. Cei 16 piloti ramasi in urma TOP 32 vor evolua in TOP 16, apoi TOP 8, pana la stabilirea marelui castigator si a locurilor 2 si 3
Exista trei ture de circuit, una de incalzire si doua supuse arbitrajului, deci punctate. Pilotul cu punctaj mai mare obtinut in calificari va pleca in fata in tura de antrenament si in prima tura punctata, dupa care in cea de-a doua tura de circuit el va pleca in spate.
Pe parcursul duelului, cei doi piloti vor fi jurizati de catre trei membrii ai juriului JDM AllStars; jurizarea se face pe unghi, viteza, trasa si stilul pilotului. Punctajul in cadrul concursului este de 10 puncte, care se impart intre cei 2 piloti (de ex: 10 - 0, 9 - 1, 5 - 5). In cazul in care pilotul din fata este depasit, acesta va primi 0 puncte, la fel si in cazul in care unul din piloti va pierde controlul masinii ('SPIN').
In cazul in care dupa cele doua ture de circuit supuse arbitrajului punctajul este egal, duelul se va relua. Pentru a se departaja, pilotul din fata va trebui sa obtina unghiuri foarte mari, pe care pilotul din spate sa nu le poata copia, cat si trasele ce il vor impiedica pe cel din spate sa se apropie.
Despre jurizare, pe scurt
JDM Allstars a implementat in 2011 un nou sistem de jurizare, mai simplu pentru arbitrii, astfel incat acestia sa poata tine cont atat de partea obiectiva, cat si de partea subiectiva a acestui sport. Fiecare arbitru va fi raspunzator de jurizarea unui singur criteriu pe care il va nota. Criteriile sunt: Unghiul, Trasa si Viteza
De exemplu: Arbitrul 1 se poate concentra acum doar pe unghiul cu care concurentul intra in drift pe toata lungimea traseului, pe cand Arbitrul 2 si 3 vor fi atenti la trasa masinii si viteza cu care este parcurs traseul.
Singurul aspect subiectiv al acestui sport este 'Stilul pilotului' sau 'Impresia artistica', motiv pentru care fiecare din arbitrii vor puncta si acest lucru individual. Pentru ca interpretarea acestui criteriu poate fi subiectiva si nu se doreste o diferenta intre modul in care este punctata, notele acordate de fiecare arbitru vor fi adunate si facuta o medie pentru ca acest criteriu sa fie cat mai uniform si sa reprezinte decizia unanima a juriului.
Criteriile de jurizare:
UNGHIUL:
Se urmareste unghiul la intrarea in viraj (initierea driftului), mijlocul virajului si iesirea din viraj. Pilotul trebuie sa incerce sa mentina unghiul maxim pe tot parcursul virajului si sa aiba un unghi de iesire din viraj corespunzator.VITEZA:
Se puncteaza viteza la intrarea in viraj, viteza la mijlocul virajului si viteza cu care se iese din viraj. Punctele acordate pentru viteza la intrarea in viraj tin cont de potentialul masinii. Mentinerea vitezei pe parcursul virajului si viteza la iesirea din viraj se puncteaza tinand cont de tipul de viraj.TRASA:
Se puncteaza trasa la intrarea in viraj, apropierea fata de 'clipping points' si trasa la iesirea din viraj. Punctele acordate pilotului vor tine cont de trasele ideale pentru circuitul in cauza obtinute in timpul etapei curente si de atingerea/apropierea maxima de 'clipping points'. Echipa de jurizare de la Drift Grand Prix of Romania va fi condusa de catre unii din cei mai onesti si tehnici arbitrii din lumea driftului pe care echipa de la Drift All Stars i-a considerat cei mai potriviti pentru a juriza evenimentul. 'Jurizarea reprezinta un aspect foarte important in cadrul unui eveniment de asemenea amploare asa ca am cautat sa avem cea mai buna echipa de arbitrii prezenta la Drift Grand Prix of Romania', declara Niall Gunn - CEO Drift Allstars European Series.
Arbitrii principali sunt: Steve 'Stiggy' Evans, Richard 'Clarkey' Clark si Fredrik 'Fredox' Oksnevad.
Cateva detalii despre cei trei arbitrii:
Steve 'Stiggy' Evans: Un talent innascut si membru al listei cu cei mai 'priceputi' reprezentanti ai driftului din Marea Britanie, Steve Evans este si unul dintre cei mai importanti arbitrii ai acestui sport cu motor. Faimos pentru Toyota sa si stilul agresiv de pilotaj de care da dovada, Stiggy cauta drifterul cu cele mai impresionante manevre si abordari ale virajelor.
Richard 'Clarkey' Clark: Un alt pilot de top si intrat, lumea arbitrajelor insa abia anul trecut, Richard 'Clarkey' Clark este in cautarea pilotilor care dau dovada de cea mai mare agresivitate.
Fredrik 'Fredox' Oksnevad: Pilot al echipei DriftMonkey, tanarul norvegian este pregatit sa invete tainele arbitrajului de la cei mai buni. In plus, Fredox isi poate spiona adversarii incepand de-acum pentru sezonul 2012.
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
-
Aparatoare galerie evacuare opel astra g 1.6 16v benzina 40 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei


