Cum se jurizeaza o competitie de drift

DESPRE ANTRENAMENTE
In timpul antrenamentelor, pilotii vor avea ocazia sa faca cunostinta cu circuitul si sa isi puna la punct strategia de abordare a virajelor, astfel incat oponentului din competitie sa ii fie cat mai greu sa urmareasca aceeasi trasa. Tot in timpul antrenamentelor, pilotii vor avea ocazia sa se intalneasca direct pe circuit cu ceilalti concurenti in dueluri 1 la 1. Ultimele setari ale masinii vor fi finalizate tot in timpul acestor antrenamente, pentru ca setup-ul masinii sa fie unul cat mai aproape de perfectiune.
DESPRE CALIFICARI
- Ce inseamna 'Calificari'?
- Pe traseu, in etapa de calificari, veti observa pe exteriorul si pe interiorul curbelor niste jaloane portocalii, acestea reprezentand ceea ce in Drift se numesc 'CLIPPING POINTS'.
- In sesiunea de calificari, pilotul are dreptul sa parcurga patru ture de circuit, una de incalzire si trei punctate de la 0 la 100 in functie de viteza, unghiul si apropierea pe care o are fata de jaloanele portocalii (CLIPPING POINTS) de pe exteriorul, respectiv interiorul curbei. Pilotul trebuie sa apropie spatele masinii de jalonul plasat pe exteriorul curbei la intrarea in aceasta si partea din fata a masinii la iesirea din curba.
In urma sesiunii de calificari si punctajelor obtinute se stabilesc grupele TOP 16 sau TOP 32, in functie de numarul masinilor inscrise.
Punctajul pentru calificari este urmatorul :
Locul 1: 100 puncte
Locul 2: 90 puncte
Locul 3: 80 puncte
Locul 4: 70 puncte
Locul 5: 60 puncte
Locul 6: 60 puncte
Locul 7: 60 puncte
Locul 8: 60 puncte
Locul 9 - 16: 55 puncte
Locul 17 - 32: 45 puncte
In urma punctajelor din calificari se formeaza perechile de piloti care se vor duela pe circuit. Sistemul este unul piramidal, primul clasat evoluand pe pista impreuna cu ultimul clasat. Cei 16 piloti ramasi in urma TOP 32 vor evolua in TOP 16, apoi TOP 8, pana la stabilirea marelui castigator si a locurilor 2 si 3
Exista trei ture de circuit, una de incalzire si doua supuse arbitrajului, deci punctate. Pilotul cu punctaj mai mare obtinut in calificari va pleca in fata in tura de antrenament si in prima tura punctata, dupa care in cea de-a doua tura de circuit el va pleca in spate.
Pe parcursul duelului, cei doi piloti vor fi jurizati de catre trei membrii ai juriului JDM AllStars; jurizarea se face pe unghi, viteza, trasa si stilul pilotului. Punctajul in cadrul concursului este de 10 puncte, care se impart intre cei 2 piloti (de ex: 10 - 0, 9 - 1, 5 - 5). In cazul in care pilotul din fata este depasit, acesta va primi 0 puncte, la fel si in cazul in care unul din piloti va pierde controlul masinii ('SPIN').
In cazul in care dupa cele doua ture de circuit supuse arbitrajului punctajul este egal, duelul se va relua. Pentru a se departaja, pilotul din fata va trebui sa obtina unghiuri foarte mari, pe care pilotul din spate sa nu le poata copia, cat si trasele ce il vor impiedica pe cel din spate sa se apropie.
Despre jurizare, pe scurt
JDM Allstars a implementat in 2011 un nou sistem de jurizare, mai simplu pentru arbitrii, astfel incat acestia sa poata tine cont atat de partea obiectiva, cat si de partea subiectiva a acestui sport. Fiecare arbitru va fi raspunzator de jurizarea unui singur criteriu pe care il va nota. Criteriile sunt: Unghiul, Trasa si Viteza
De exemplu: Arbitrul 1 se poate concentra acum doar pe unghiul cu care concurentul intra in drift pe toata lungimea traseului, pe cand Arbitrul 2 si 3 vor fi atenti la trasa masinii si viteza cu care este parcurs traseul.
Singurul aspect subiectiv al acestui sport este 'Stilul pilotului' sau 'Impresia artistica', motiv pentru care fiecare din arbitrii vor puncta si acest lucru individual. Pentru ca interpretarea acestui criteriu poate fi subiectiva si nu se doreste o diferenta intre modul in care este punctata, notele acordate de fiecare arbitru vor fi adunate si facuta o medie pentru ca acest criteriu sa fie cat mai uniform si sa reprezinte decizia unanima a juriului.
Criteriile de jurizare:
UNGHIUL:
Se urmareste unghiul la intrarea in viraj (initierea driftului), mijlocul virajului si iesirea din viraj. Pilotul trebuie sa incerce sa mentina unghiul maxim pe tot parcursul virajului si sa aiba un unghi de iesire din viraj corespunzator.VITEZA:
Se puncteaza viteza la intrarea in viraj, viteza la mijlocul virajului si viteza cu care se iese din viraj. Punctele acordate pentru viteza la intrarea in viraj tin cont de potentialul masinii. Mentinerea vitezei pe parcursul virajului si viteza la iesirea din viraj se puncteaza tinand cont de tipul de viraj.TRASA:
Se puncteaza trasa la intrarea in viraj, apropierea fata de 'clipping points' si trasa la iesirea din viraj. Punctele acordate pilotului vor tine cont de trasele ideale pentru circuitul in cauza obtinute in timpul etapei curente si de atingerea/apropierea maxima de 'clipping points'. Echipa de jurizare de la Drift Grand Prix of Romania va fi condusa de catre unii din cei mai onesti si tehnici arbitrii din lumea driftului pe care echipa de la Drift All Stars i-a considerat cei mai potriviti pentru a juriza evenimentul. 'Jurizarea reprezinta un aspect foarte important in cadrul unui eveniment de asemenea amploare asa ca am cautat sa avem cea mai buna echipa de arbitrii prezenta la Drift Grand Prix of Romania', declara Niall Gunn - CEO Drift Allstars European Series.
Arbitrii principali sunt: Steve 'Stiggy' Evans, Richard 'Clarkey' Clark si Fredrik 'Fredox' Oksnevad.
Cateva detalii despre cei trei arbitrii:
Steve 'Stiggy' Evans: Un talent innascut si membru al listei cu cei mai 'priceputi' reprezentanti ai driftului din Marea Britanie, Steve Evans este si unul dintre cei mai importanti arbitrii ai acestui sport cu motor. Faimos pentru Toyota sa si stilul agresiv de pilotaj de care da dovada, Stiggy cauta drifterul cu cele mai impresionante manevre si abordari ale virajelor.
Richard 'Clarkey' Clark: Un alt pilot de top si intrat, lumea arbitrajelor insa abia anul trecut, Richard 'Clarkey' Clark este in cautarea pilotilor care dau dovada de cea mai mare agresivitate.
Fredrik 'Fredox' Oksnevad: Pilot al echipei DriftMonkey, tanarul norvegian este pregatit sa invete tainele arbitrajului de la cei mai buni. In plus, Fredox isi poate spiona adversarii incepand de-acum pentru sezonul 2012.
-
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
-
Ford focus diesel 2012 3950 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Droser balast xenon audi,vw,seat cod 8k0941597e 250 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
-
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
-
Vw golf benzina 2010 2901 €
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
-
Cauciucuri vara nexen 215/60/17 500 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
-
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei


