Cum se jurizeaza o competitie de drift

DESPRE ANTRENAMENTE
In timpul antrenamentelor, pilotii vor avea ocazia sa faca cunostinta cu circuitul si sa isi puna la punct strategia de abordare a virajelor, astfel incat oponentului din competitie sa ii fie cat mai greu sa urmareasca aceeasi trasa. Tot in timpul antrenamentelor, pilotii vor avea ocazia sa se intalneasca direct pe circuit cu ceilalti concurenti in dueluri 1 la 1. Ultimele setari ale masinii vor fi finalizate tot in timpul acestor antrenamente, pentru ca setup-ul masinii sa fie unul cat mai aproape de perfectiune.
DESPRE CALIFICARI
- Ce inseamna 'Calificari'?
- Pe traseu, in etapa de calificari, veti observa pe exteriorul si pe interiorul curbelor niste jaloane portocalii, acestea reprezentand ceea ce in Drift se numesc 'CLIPPING POINTS'.
- In sesiunea de calificari, pilotul are dreptul sa parcurga patru ture de circuit, una de incalzire si trei punctate de la 0 la 100 in functie de viteza, unghiul si apropierea pe care o are fata de jaloanele portocalii (CLIPPING POINTS) de pe exteriorul, respectiv interiorul curbei. Pilotul trebuie sa apropie spatele masinii de jalonul plasat pe exteriorul curbei la intrarea in aceasta si partea din fata a masinii la iesirea din curba.
In urma sesiunii de calificari si punctajelor obtinute se stabilesc grupele TOP 16 sau TOP 32, in functie de numarul masinilor inscrise.
Punctajul pentru calificari este urmatorul :
Locul 1: 100 puncte
Locul 2: 90 puncte
Locul 3: 80 puncte
Locul 4: 70 puncte
Locul 5: 60 puncte
Locul 6: 60 puncte
Locul 7: 60 puncte
Locul 8: 60 puncte
Locul 9 - 16: 55 puncte
Locul 17 - 32: 45 puncte
In urma punctajelor din calificari se formeaza perechile de piloti care se vor duela pe circuit. Sistemul este unul piramidal, primul clasat evoluand pe pista impreuna cu ultimul clasat. Cei 16 piloti ramasi in urma TOP 32 vor evolua in TOP 16, apoi TOP 8, pana la stabilirea marelui castigator si a locurilor 2 si 3
Exista trei ture de circuit, una de incalzire si doua supuse arbitrajului, deci punctate. Pilotul cu punctaj mai mare obtinut in calificari va pleca in fata in tura de antrenament si in prima tura punctata, dupa care in cea de-a doua tura de circuit el va pleca in spate.
Pe parcursul duelului, cei doi piloti vor fi jurizati de catre trei membrii ai juriului JDM AllStars; jurizarea se face pe unghi, viteza, trasa si stilul pilotului. Punctajul in cadrul concursului este de 10 puncte, care se impart intre cei 2 piloti (de ex: 10 - 0, 9 - 1, 5 - 5). In cazul in care pilotul din fata este depasit, acesta va primi 0 puncte, la fel si in cazul in care unul din piloti va pierde controlul masinii ('SPIN').
In cazul in care dupa cele doua ture de circuit supuse arbitrajului punctajul este egal, duelul se va relua. Pentru a se departaja, pilotul din fata va trebui sa obtina unghiuri foarte mari, pe care pilotul din spate sa nu le poata copia, cat si trasele ce il vor impiedica pe cel din spate sa se apropie.
Despre jurizare, pe scurt
JDM Allstars a implementat in 2011 un nou sistem de jurizare, mai simplu pentru arbitrii, astfel incat acestia sa poata tine cont atat de partea obiectiva, cat si de partea subiectiva a acestui sport. Fiecare arbitru va fi raspunzator de jurizarea unui singur criteriu pe care il va nota. Criteriile sunt: Unghiul, Trasa si Viteza
De exemplu: Arbitrul 1 se poate concentra acum doar pe unghiul cu care concurentul intra in drift pe toata lungimea traseului, pe cand Arbitrul 2 si 3 vor fi atenti la trasa masinii si viteza cu care este parcurs traseul.
Singurul aspect subiectiv al acestui sport este 'Stilul pilotului' sau 'Impresia artistica', motiv pentru care fiecare din arbitrii vor puncta si acest lucru individual. Pentru ca interpretarea acestui criteriu poate fi subiectiva si nu se doreste o diferenta intre modul in care este punctata, notele acordate de fiecare arbitru vor fi adunate si facuta o medie pentru ca acest criteriu sa fie cat mai uniform si sa reprezinte decizia unanima a juriului.
Criteriile de jurizare:
UNGHIUL:
Se urmareste unghiul la intrarea in viraj (initierea driftului), mijlocul virajului si iesirea din viraj. Pilotul trebuie sa incerce sa mentina unghiul maxim pe tot parcursul virajului si sa aiba un unghi de iesire din viraj corespunzator.VITEZA:
Se puncteaza viteza la intrarea in viraj, viteza la mijlocul virajului si viteza cu care se iese din viraj. Punctele acordate pentru viteza la intrarea in viraj tin cont de potentialul masinii. Mentinerea vitezei pe parcursul virajului si viteza la iesirea din viraj se puncteaza tinand cont de tipul de viraj.TRASA:
Se puncteaza trasa la intrarea in viraj, apropierea fata de 'clipping points' si trasa la iesirea din viraj. Punctele acordate pilotului vor tine cont de trasele ideale pentru circuitul in cauza obtinute in timpul etapei curente si de atingerea/apropierea maxima de 'clipping points'. Echipa de jurizare de la Drift Grand Prix of Romania va fi condusa de catre unii din cei mai onesti si tehnici arbitrii din lumea driftului pe care echipa de la Drift All Stars i-a considerat cei mai potriviti pentru a juriza evenimentul. 'Jurizarea reprezinta un aspect foarte important in cadrul unui eveniment de asemenea amploare asa ca am cautat sa avem cea mai buna echipa de arbitrii prezenta la Drift Grand Prix of Romania', declara Niall Gunn - CEO Drift Allstars European Series.
Arbitrii principali sunt: Steve 'Stiggy' Evans, Richard 'Clarkey' Clark si Fredrik 'Fredox' Oksnevad.
Cateva detalii despre cei trei arbitrii:
Steve 'Stiggy' Evans: Un talent innascut si membru al listei cu cei mai 'priceputi' reprezentanti ai driftului din Marea Britanie, Steve Evans este si unul dintre cei mai importanti arbitrii ai acestui sport cu motor. Faimos pentru Toyota sa si stilul agresiv de pilotaj de care da dovada, Stiggy cauta drifterul cu cele mai impresionante manevre si abordari ale virajelor.
Richard 'Clarkey' Clark: Un alt pilot de top si intrat, lumea arbitrajelor insa abia anul trecut, Richard 'Clarkey' Clark este in cautarea pilotilor care dau dovada de cea mai mare agresivitate.
Fredrik 'Fredox' Oksnevad: Pilot al echipei DriftMonkey, tanarul norvegian este pregatit sa invete tainele arbitrajului de la cei mai buni. In plus, Fredox isi poate spiona adversarii incepand de-acum pentru sezonul 2012.
-
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
-
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
-
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
-
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
-
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei


