Unde gasim cea mai buna benzina si motorina in Romania? Dar cel mai prost carburant?
- Benzina, peste tot la fel
- La motorina sunt probleme
- Carburant ieftin, sanse mai mari de probleme
Chiar daca unii viseaza la electrice si au impresia ca ele reprezinta viitorul, momentan, tot ce misca la nivelul tarii noastre cu 4 sau 2 roti are motor termic. Pe benzina sau motorina. Si nu de putine ori soferii acestora se intreaba: de unde pot alimenta cu cel mai bun carburant? Dar la ce benzinarie au cea mai proasta motorina?
Benzina, peste tot la fel
Am intrebat 1000 de romani. De unde poti cumpara cea mai buna benzina? Si cam toti au raspuns in cor: de oriunde. Se pare ca in ceea ce priveste benzina standard de 95, indiferent de unde o iei, masina va functiona la fel. Exista unele probleme cu statii dubioase din sate sau comune indepartate, unde nimeni nu sta sa curete rezervoarele sau, mai rau, patronul o dilueaza pana cand incep sa apara probleme. Dar, din fericire, acele cazuri sunt izolate.
In ceea ce priveste statiile mari, benzina de 95 este la fel peste tot. In cazul concret al nostru, un autoturism a functionat la fel in ceea ce priveste puterea, zgomotul si autonomia, indiferent ca am alimentat de la Petrom, OMV, MOL, Rompetrol sau alte statii mai mici. Pana si de la cele cu un lant mai redus, cum ar fi Socar sau Gazprom, benzina a fost identica peste tot. Masina nu a tremurat, nu a vibrat motorul, nu a avut probleme la pornire cu nicio astfel de benzina, nici pe timp de iarna.
La motorina sunt probleme
Daca la benzina lucrurile sunt clare, la motorina se pare ca apar problemele. Majoritatea soferilor cu masini diesel au aratat cu degetul spre LukOil. Nu degeaba este si cea mai ieftina motorina acolo, se pare. Nu putine au fost cazurile in care motorina de la LukOil a oferit autonomie scazuta, iar la unele motoare s-a simtit in felul in care functioneaza motorul, la ralanti mai ales. Adica existau trepidatii, iar in unele cazuri a fost semnalat si fumul ceva mai pregnant pe evacuare.
Carburant ieftin, sanse mai mari de probleme
Benzinariile mai ieftine, cum sunt cele din lantul LukOil, ofera preturi mai mici din diverse motive. Iar unul este calitatea sau cantitatea de aditivi. Fara aditivii corecti, o motorina sau benzina nu mai este la fel de eficienta. Adica motorul poate avea probleme, pot aparea depuneri mai mari in sistemul de injectie, arderea nu se face complet si apare consum crescut, iar sansele sa urmeze probleme mai grave cu motorul cresc.
O motorina de proasta calitate o sa duca la infundarea mai rapida a filtrului de particule. O sa strice valva EGR mai repede, o sa infunde injectoarele si o sa afume strada mai mult. O motorina de proasta calitate este de obicei cea mai ieftina. Dar cine crede ca face vreo afacere, economisind bani, se insala. Deoarece pe termen lung, cand folosesti motorina ieftina sau dintr-o sursa dubioasa, poate vei simti 50 de lei reducere la un plin, dar la sfarsit de an o sa simti o paguba de cateva mii de lei.
Cifra octanica mai mare, e mai bine?
De ce sa dau cu 1 leu mai mult pe litru, la o benzina sau motorina care spune ca are cifra octanica sau cetanica mai mare? In primul rand, trebuie sa stim ca daca masina noastra are motor standard, fara modificari, indiferent cat de puternic este el, nu vom simti nicio crestere de putere daca folosim benzina de 100 in loc de 95. In unele cazuri, vom simti o reducere a consumului de carburant, deoarece motorul poate ca o arde mai bine, dar insignifianta. La fel si la motorina, unde recent a aparut si motorina performanta. Nu se va simti nicio crestere in putere, poate doar scadere mica de consum.
Un carburant cu cifra octanica mai mare este mai aditivat. Asta poate duce la o mai buna circulatie in sistemul de injectie fara sa se faca depuneri. Un asemenea carburant o sa duca la consum mai mic si la protejarea sistemului de injectie, dar pe termen foarte lung si atunci cand masina circula exclusiv in mediul urban, cu viteze reduse si in regim de temperaturi scazute.
In concluzie, in ziua de azi, cea mai buna benzina si motorina sunt cele mai scumpe. Dar nu si le permite oricine. Daca vrem sa nu avem probleme cu motorul, ideal este sa folosim carburanti de la statii mari, cunoscute, care ofera carburanti de calitate. Noi am evita LukOil, despre care se aud cele mai multe probleme. Si am cumpara de la Petrom care, fie vorba intre noi, ofera exact aceiasi carburanti ca OMV, dar ceva mai ieftini. Tu de unde alimentezi?
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Vw passat gmo 2017 11900 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €