Cum a fost la Renault Sport Experience

Cum a fost la Renault Sport Experience
  • Renault Twingo RS are un motor de 1.6 litri aspirat de 133 cp
  • Renault Clio RS este propulsat de un motor turbo care produce 200 cp
  • Renault Megane RS are 265 cp si a fost testat de noi anul trecut
Distribuie pe Facebook

Am revenit pe circuitul Amckart dupa doar doua saptamani dupa ce am participat la cursurile scolii Guidare Pilotare. Insa acum, de la tractiunea spate a BMW-urilor ce purtau semnatura M, am trecut la tractiunea fata a compactelor frantuzesti ce poarta semnatura RS. Mai exact, am testat in cadrul catorva ture de circuit noul Twingo RS, noul Clio RS si Megane RS.

Intins pe parcursul a doua zile, Renault Sport Experience a fost un eveniment dedicat unui numar restrans de invitati si jurnalisti din presa autohtona de profil. Chiar daca am admirat in "tabla si plastic" toate cele 3 modele care au facut subiectul acestei manifestari, in cadrul saloanelor auto internationale, am avut ocazia pentru prima oara sa urc la volanul noului Clio RS 200 EDC si la cel al micutului Twingo RS.

Cat despre Renault Megane RS, acest hatchback sportiv extrem de bine facut si echilibrat, am avut ocazia sa-l testam pe indelete in cadrul unui test drive pe care il gasesti chiar la noi pe site.

Evenimentul in sine a atras presa auto printr-o serie de noutati si necunoscute. Cel putin pentru noi. Cum este transmisia cu dublu ambreiaj de pe noul Clio, cum se comporta un Twingo dopat si cum se simte tranzitia de la un motor aspirat, la unul turbo, pe modelul Clio? Si ca sa gasim raspunsurile acestor intrebari, am fost prezenti la Renault Sport Experience unde am dat nas in nas cu toata gama Renault Sport.

Renault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport Experience

Piloti profesionisti, alaturi de jurnalisti

Dupa ce am asistat la o scurta prezentare a modelelor pe care urma sa le conducem, am facut cunostinta cu cei 3 piloti alaturi de care urma sa pilotam pe circuit. Alex Filip, cel care nu mai are nevoie de nicio prezentare, fiind Campion National de Raliuri la 2 roti motrice la volanul unui Renault Clio R3 Evo Maxi, Salvatore Arcarese, campion la juniori in Cupa Clio Spania si Constantin Raileanu, multiplu campion national la karting, ne-au stat alaturi in cele 3 modele RS. Insa prezenta lor nu a fost doar un "limitator de viteza", astfel incat jurnalistii sa nu se infiga in primul stalp, asa cum se mai intampla in randul "cunoscatorilor" cu masinile obisnuite de test-drive... Cei 3 piloti ne-au dat sfaturi despre viteza, franare, unghiul potrivit si trasa optima. Invataturi pe care este bine sa le asculti atunci cand vin din partea unor campioni.

Renault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport Experience

Renault Twingo RS

Iata ca a aparut in sfarsit si masina de oras pentru fetele indraznete, satule de suporturi pentru farduri si stickere cu floricele. Avand un motor de 1.6 litri care produce 133 cp, Twingo RS este o aparitie noua in peisajul micilor vehicule destinate mersului urban. In afara de aspectul exterior cu multe trasaturi sportive, inclusiv un kit aerodinamic, jante supradimensionate si un difuzor spate spotiv, micul Twingo RS se bucura si de frane cu disc pe toate roile, turometru central mare, evacuare sport si interior cu multe elemente de aluminiu si scaune cu un profil mai pronuntat.

Renault Sport ExperienceRenault Twingo RS 133

Renault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport Experience

Renault Sport Experience

Twingo RS - singurul din gama RS cu motor aspirat. Si asta nu e neaparat un lucru bun. Cu toate elementele estetice si tehnice sportive, asupra carora si-a lasat amprenta diviza Renault Sport, micul Twingo, in pofida dimensiunilor sale reduse, sufera de o motorizare nedemna de o masina sport, fie ea chiar si una de oras. Propulsorul aspirat trebuie turat bine de tot, pentru a te bucura de toti cei 133 de cai de sub capota. Poate un motor turbo de 1.2 litri pe care il intalnim pe gama Renault ar fi fost mai indicat, mai ales in acest moment in care epoca motoarelor aspirate este pe cale de disparitie.

Renault Sport ExperienceRenault Clio RS 200 EDC

Renault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport Experience

Renault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport Experience

Renault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport Experience

Renault Clio RS 200 EDC

Ca si la generatiile anterioare, Clio RS 172, 182, 197 sau 200, numarul din denumire tradeaza numarul cailor putere. Insa acum avem o prescurtare noua numita EDC, care vine de la Efficient Dual Clutch. Micuta sub-compacta sportiva de la Renault are performante demne de invidiat, cel putin pe hartie: 6,7 secunde ca sa atinga 100 km/h si o viteza maxima de 230 km/h. Cuplul este si el destul de mare pentru o masina de aceste dimensiuni reduse: 240 Nm, lucru care este binevenit atunci cand vrei tractiune grea sau la urcare.

Daca pana acum, Clio RS se bucura de motoare aspirate, iata ca francezii s-au aliniat, cel putin cu acest model, daca nu si cu Twingo RS, la trendul de motor supraalimentat de capacitate mica. Si se simte o evolutie clara, atat in performanta, cat si in eficienta. Nu mai trebuie sa turezi motorul pana spre linia rosie ca sa ai la dispozitie toti caii putere. Asta inseamna ca nu vei mai avea niciun consum de carburant colosal, mai ales daca vrei sa pleci spre mare. Daca la vechiul Clio RS aveai undeva la 3000 rpm cand mergeai cu 120 km/h, acum lucrurile se schimba. Transmisia EDC are padele la volan, iar treptele pot fi schimbate fie manual, fie automat.

Renault Sport ExperienceRenault Megane RS 265

Renault Sport ExperienceRenault Sport ExperienceRenault Sport Experience

Renault Sport ExperienceRenault Sport Experience

Renault Sport Experience

Renault Megane RS

Twingo RS si Clio RS 200 EDC sunt in regula. Dar Megane RS reuseste sa uimeasca, chiar daca nu este un model nou. Dupa ce te dai jos dintr-un Twingo aspirat si un Clio cu o transmisie automata, la care, desi schimbi treptele de la padele manual, ea isi selecteaza automat treapta optima daca apesi prea tare pedala de acceleratie, trecerea la Megane RS a fost o descatusare completa. Motorul de 2 litri turbo produce 265 de cp care transmit la apasarea pedalei instantaneu puterea maxima spre roti. Nu avem intarziere, adica lag, nu avem ezitari si nici urma de instabilitate. Impreuna cu anvelopele de performanta MICHELIN Pilot Sport Cup, jumatate slick de circuit, jumatate anvelopa de strada, aderenta si precizia acestui model sunt exemplare.

Chiar daca am experimentat ce inseamna sub-virarea unei masini sport cu tractiune fata, plimbarea la bordul celor 3 exemplare RS mi-a placut. De vina pentru comportamentul sub-virator al celor 3 modele este in parte circuitul extrem de virajat Amckart, special creat pentru karting, dar si "sechelele" ramase in urma plimbarii in urma cu doua saptamani la bordul masinilor bavareze Motorsport. De unde si asteptarile mele ridicate. In plus, pentru a pastra cat mai mult pneurile in stare utilizabila, pentru ca toti membrii presei auto sa aiba placerea de a le conduce, sistemele electronice au fost in permanenta pornite la toate cele 3 masini. Daca ar fi fost oprite, poate ca ne-am fi putut bucura mai mult de un plus de sportivitate la volanul gamei Renault Sport.

Renault Sport Experience

Renault Sport Experience a fost un eveniment reusit, special creat pentru a pune fata in fata publicul cu produsele diviziei Sport a francezilor. Organizare buna, piloti de competitie cu experienta, buni sfatuitori si indrumatori in arta volanului, comunicare excelenta si informare ca la carte. Despre masini insa, am ramas cu impresii diferite, cel putin pana cand voi avea ocazia sa le testez mai pe indelete: Twingo RS ramane in continuare un automobil destinat fetelor, dar este pentru acele fete mai curajoase si carora le place performanta. Clio RS, in ciuda parerilor auzite si impartite, mi s-a parut ca va avea de suferit pentru ca este disponibil exclusiv cu aceasta transmisie care pe mine nu m-a impresionat prin rapiditate. As alege o cutie manuala oricand. Cat despre Megane RS... asa cum spuneam si in testul initial prezentat pe site, extrem de putine sunt acele masini, chiar si mult mai scumpe, capabile sa rivalizeze cu el. A fost si inca a ramas de altfel singura masina din rubrica de test drive de pe 4Tuning care, cu sistemele electronice oprite, reuseste prin agresivitate, atunci cand este pusa la incercare, sa il bage in sperieti pe orice sofer experimentat. Iar aceasta senzatie face toti banii.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (107) Poze Renault Sport Experience
mai multe