Show de zile mari sambata la Bucureşti: vin baietii de la Red Bull X-Fighters

Daca mai deunazi scriam despre ultima etapa a Campionatului Mondial Red Bull X-Fighters 2009, desfasurata in Canada, cine credea atunci ca aceeasi rideri vor poposi si la Bucuresti. Ei da, nebunia se muta in 4 iulie, in piata Constitutiei, incepand cu ora 19.00. Atunci va avea loc primul show de FMX din Romania, intitulat Red Bull X-Fighters Exhibition.
Trimite unui prieten
Cei care vor vrea sa vada pe viu schemele de care s-au minunat atata la televizor nu vor plati nimic, intrarea fiind libera.
4 rideri, concurenti in celebra competitie internationala Red Bull X-Fighters, cu opriri in Mexic, Canada, SUA, Spania si Marea Britanie, vor prinde "aripi" si vor zbura cu motocicletele lor adaptate pentru astfel de show-uri. Ei vor executa trick-uri dintre cele explicate mai jos.
CLIFFHANGER

Riderul se desprinde de motocicleta, agatand ghidonul cu picioarele. In zilele noastre, acest trick e pus in practica in diferite variatiuni fata de original. O modalitate consta in prinderea furcii cu piciorul, pentru un control mai bun. Mainile sunt ridicate deasupra capului intr-o extensie cat mai ampla a corpului.
CLIFFHANGER FLIP

Unul din cele mai dementiale trickuri: o combinatie de backflip si cliffhanger.
BACKFLIP

Acest trick presupune executarea de catre rider a unei rotatii complete in spate in plan vertical.
HEEL-CLICKER FLIP

Heel-clicker flip a fost unul din primele combo-uri care presupune un backflip: riderul executa un heel-clicker in timpul unui backflip.
SWITCHBLADE

Switchblade este un trick inventat de Mike Metzger, care in timpul unui no foot can-can isi rotea picioarele in spate. Din aceasta pozitie, riderul da din picioare imitand miscarile unor foarfece. Trucul este numit swithcblade (briceag) datorita asemanarii dintre modul in care se misca picioarele si schimbarea lamei la un briceag.
CORDOVA FLIP

Cu mainile pe gripuri, sportivul aduce picioarele sub ghidon, atinge pieptul cu genunchii, dupa care se arcuieste pe spate privind spre aripa rotii motoare. Toate acestea se petrec in timpul executarii unui backflip. Adam Jones a fost
primul rider care a reusit acest trick intr-o competitie.
TSUNAMI

Similar cu un handstand in aer realizat deasupra ghidonului, tinand motocicleta in pozitie dreapta, orizontala.
DEAD BODY

Riderul ia picioarele de pe scarite si le extinde printre brate si peste ghidon, tinand corpul intr-o pozitie orizontala.
LAZY FLIP

Riderul executa un backflip in timp ce sta intins pe sa cu mainile indreptate spre aripa spate. La jumatatea rotatiei, corpul sportivului sta paralel cu linia motocicletei.
WHIP

Un whip este realizat prin impingerea motocicletei spre lateral in aer, motocicleta fiind perpendiculara directiei sariturii. Aceasta figura este des intalnita in competitiile de BMX.
HEART ATTACK

Denumit astfel dupa legendarul Carey Hart, primul care a pus in scena acest trick, presupune un handstand cu ambele picioare intinse spre cer. Riderul tine o mana pe sa si cu cealalta tine motocicleta de seat-grab. Daca privirea sportivului este indreptata in spate, trick-ul este lookback Hart attack.
KISS OF DEATH FLIP

Combinarea unui backflip cu un kiss of death (sarutul mortii). Atletul execută un handstand pe motocicleta, dupa care isi coboara capul ca si cum ar saruta aripa fata.
SUPERMAN DOUBLE GRAB

In timpul acestui trick, in prima instanta sportivul nu mai atinge cu nicio parte a corpului motocicleta, plutind deasupra acesteia. Urmeaza sa prinda saua cu ambele maini si revine in pozitie normala.
UNDERFLIP

Un Underflip este un backflip in timpul caruia riderul intoarce motocicleta la 90 de grade. Cu cat motocicleta este intr-o pozitie mai apropiata de orizontala, cu atat sportivul primeste mai multe puncte.
RULER

Ruler (rigla) este un trick in genul kiss of death dus la extrem. Sportivul iese de pe rampa si extinde picioarele in sus concomitent cu impingerea partii posterioare a motocicletei spre sol. Corpul riderului si motocicleta se aliniaza
pe o directie verticala.
90 CLOCK NAC INDIAN (INDY)
Un indian air este o variatiune care poate fi adusa mai multor trickuri si presupune o miscare de forfecare a picioarelor. Asadar poate fi executat concomitent cu un 9o clock nac, un backflip sau un hart attack. Daca totul se intampla in timp ce atletul priveste spre partea posterioara a motocicletei, atunci trick-ul este numit un lookback indian air.
SCORPION

Atletul ridica picioarele deasupra capului si isi arcuieste spatele si picioarele, imitand un scorpion in pozitie gata de atac.
DOUBLE HEART ATTACK

Este un trick care imbina elementele definitorii ale unui Superman double grab cu cele ale unui Hart attack.
BACKFLIP SUPERMAN (SUPERFLIP)
Riderul executa un backflip, ridica picioarele de pe scarite si le intinde spre partea din spate tinand corpul paralel cu saua motocicletei. Cea mai mare problema este revenirea in pozitia de aterizare, miscarea de rotatie a motocicletei ingreunand aceasta operatiune.

Motociclete concurente sunt:
Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki. Producatorii din Japonia domina Red Bull X-Fighters Series. Singura exceptie vine din Austria: KTM. Setarile motocicletelor sunt practic aceleasi atat pentru antrenament, cat si pentru competitie.
Pentru a indeplini asteptarile inalte ale Red Bull X-Fighters exista totusi anumite modificari care trebuie facute motocicletelor de serie inainte de a fi pregatite sa isi duca riderii in inaltul cerului.
Aripa spate. Multi rideri isi scurteaza aripa din spate pentru a avea mai mult loc sa isi execute trickurile pe aceasta parte a motocicletei.
Saua. O parte din spuma de sub sa este inlaturata pentru a le oferi riderilor mai mult spatiu pentru trickuri precum no-footed cans si pentru a reduce riscul de a ramane agatat de sa in zbor.
Ghidonul. Toti riderii FMX folosesc ghidoane marite, care, spre deosebire de cele standard, nu sunt indoite si nu au alte atasamente intre cele doua leviere. Asta le ofera riderilor mai mult spatiu pentru diferite trickuri, precum:barhop, candybar and dead body.
Suport placuta inmatriculare. Unii rideri isi taie suporturile pe laterale si apoi le acopera, ca si pe lateralele seii si furca, cu grip-tape de skateboard. Zonele astfel create ofera aderenta crescuta pentru a-i ajuta in anumite trickuri (gen Cliffhanger).
Aripa fata. Pentru motive pur estetice, multi rideri isi taie aripa din fata pentru a da motoarelor silueta tipica FMX.
Sasiu. Sasiul se refera si la furca si amortizoare. Acestea trebuie ajustate pentru aterizari in forta, pentru a absorbi cat mai mult din impact la aterizarile lungi si inalte, mai ales cand riderii fac erori si aterizeaza fie prea departe, fie prea aproape pe zona de aterizare.
Scaritele. Cei mai multi rideri au scarite mai lungi, pentru a obtine o pozitie cat mai stabila in timpul trickurilor. In plus, acestea ajuta la o mai buna distributie a fortelor de impact asupra piciorului in timpul aterizarilor.
Manerele. Manerele apar in diferite forme. Una dintre metodele favorite printre rideri este sa gaureasca lateralele carcasei de plastic. Alti rideri adauga manere in diferite locuri pe motocicleta. Aceste zone sunt necesare pentru a nu pierde contactul cu motocicleta in diferite trickuri, precum seat grabs. Uneori se adauga grip-tape la aceste manere, pentru cresterea aderentei.
Asa ca va asteptam pe toti la un show mare.
Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki. Producatorii din Japonia domina Red Bull X-Fighters Series. Singura exceptie vine din Austria: KTM. Setarile motocicletelor sunt practic aceleasi atat pentru antrenament, cat si pentru competitie.
Pentru a indeplini asteptarile inalte ale Red Bull X-Fighters exista totusi anumite modificari care trebuie facute motocicletelor de serie inainte de a fi pregatite sa isi duca riderii in inaltul cerului.
Aripa spate. Multi rideri isi scurteaza aripa din spate pentru a avea mai mult loc sa isi execute trickurile pe aceasta parte a motocicletei.
Saua. O parte din spuma de sub sa este inlaturata pentru a le oferi riderilor mai mult spatiu pentru trickuri precum no-footed cans si pentru a reduce riscul de a ramane agatat de sa in zbor.
Ghidonul. Toti riderii FMX folosesc ghidoane marite, care, spre deosebire de cele standard, nu sunt indoite si nu au alte atasamente intre cele doua leviere. Asta le ofera riderilor mai mult spatiu pentru diferite trickuri, precum:barhop, candybar and dead body.
Suport placuta inmatriculare. Unii rideri isi taie suporturile pe laterale si apoi le acopera, ca si pe lateralele seii si furca, cu grip-tape de skateboard. Zonele astfel create ofera aderenta crescuta pentru a-i ajuta in anumite trickuri (gen Cliffhanger).
Aripa fata. Pentru motive pur estetice, multi rideri isi taie aripa din fata pentru a da motoarelor silueta tipica FMX.
Sasiu. Sasiul se refera si la furca si amortizoare. Acestea trebuie ajustate pentru aterizari in forta, pentru a absorbi cat mai mult din impact la aterizarile lungi si inalte, mai ales cand riderii fac erori si aterizeaza fie prea departe, fie prea aproape pe zona de aterizare.
Scaritele. Cei mai multi rideri au scarite mai lungi, pentru a obtine o pozitie cat mai stabila in timpul trickurilor. In plus, acestea ajuta la o mai buna distributie a fortelor de impact asupra piciorului in timpul aterizarilor.
Manerele. Manerele apar in diferite forme. Una dintre metodele favorite printre rideri este sa gaureasca lateralele carcasei de plastic. Alti rideri adauga manere in diferite locuri pe motocicleta. Aceste zone sunt necesare pentru a nu pierde contactul cu motocicleta in diferite trickuri, precum seat grabs. Uneori se adauga grip-tape la aceste manere, pentru cresterea aderentei.
Asa ca va asteptam pe toti la un show mare.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (18)
Poze Show de zile mari sambata la Bucureşti: vin baietii de la Red Bull X-Fighters
Adaugă comentariu
-
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Usa spate dreapta vw passat b6 combi 2006 2007 2008 2009 2010 535 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Trager vw polo 2g0 model 2017-2022 cod 2g0805588 ac 350 Lei
-
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
-
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
-
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
-
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
-
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei



Publicat în categoria: Evenimente
DATA PUBLICĂRII: 3 Iulie 2009