Show de zile mari sambata la Bucureşti: vin baietii de la Red Bull X-Fighters
Daca mai deunazi scriam despre ultima etapa a Campionatului Mondial Red Bull X-Fighters 2009, desfasurata in Canada, cine credea atunci ca aceeasi rideri vor poposi si la Bucuresti. Ei da, nebunia se muta in 4 iulie, in piata Constitutiei, incepand cu ora 19.00. Atunci va avea loc primul show de FMX din Romania, intitulat Red Bull X-Fighters Exhibition.
Cei care vor vrea sa vada pe viu schemele de care s-au minunat atata la televizor nu vor plati nimic, intrarea fiind libera.
4 rideri, concurenti in celebra competitie internationala Red Bull X-Fighters, cu opriri in Mexic, Canada, SUA, Spania si Marea Britanie, vor prinde "aripi" si vor zbura cu motocicletele lor adaptate pentru astfel de show-uri. Ei vor executa trick-uri dintre cele explicate mai jos.
CLIFFHANGER
Riderul se desprinde de motocicleta, agatand ghidonul cu picioarele. In zilele noastre, acest trick e pus in practica in diferite variatiuni fata de original. O modalitate consta in prinderea furcii cu piciorul, pentru un control mai bun. Mainile sunt ridicate deasupra capului intr-o extensie cat mai ampla a corpului.
CLIFFHANGER FLIP
Unul din cele mai dementiale trickuri: o combinatie de backflip si cliffhanger.
BACKFLIP
Acest trick presupune executarea de catre rider a unei rotatii complete in spate in plan vertical.
HEEL-CLICKER FLIP
Heel-clicker flip a fost unul din primele combo-uri care presupune un backflip: riderul executa un heel-clicker in timpul unui backflip.
SWITCHBLADE
Switchblade este un trick inventat de Mike Metzger, care in timpul unui no foot can-can isi rotea picioarele in spate. Din aceasta pozitie, riderul da din picioare imitand miscarile unor foarfece. Trucul este numit swithcblade (briceag) datorita asemanarii dintre modul in care se misca picioarele si schimbarea lamei la un briceag.
CORDOVA FLIP
Cu mainile pe gripuri, sportivul aduce picioarele sub ghidon, atinge pieptul cu genunchii, dupa care se arcuieste pe spate privind spre aripa rotii motoare. Toate acestea se petrec in timpul executarii unui backflip. Adam Jones a fost
primul rider care a reusit acest trick intr-o competitie.
TSUNAMI
Similar cu un handstand in aer realizat deasupra ghidonului, tinand motocicleta in pozitie dreapta, orizontala.
DEAD BODY
Riderul ia picioarele de pe scarite si le extinde printre brate si peste ghidon, tinand corpul intr-o pozitie orizontala.
LAZY FLIP
Riderul executa un backflip in timp ce sta intins pe sa cu mainile indreptate spre aripa spate. La jumatatea rotatiei, corpul sportivului sta paralel cu linia motocicletei.
WHIP
Un whip este realizat prin impingerea motocicletei spre lateral in aer, motocicleta fiind perpendiculara directiei sariturii. Aceasta figura este des intalnita in competitiile de BMX.
HEART ATTACK
Denumit astfel dupa legendarul Carey Hart, primul care a pus in scena acest trick, presupune un handstand cu ambele picioare intinse spre cer. Riderul tine o mana pe sa si cu cealalta tine motocicleta de seat-grab. Daca privirea sportivului este indreptata in spate, trick-ul este lookback Hart attack.
KISS OF DEATH FLIP
Combinarea unui backflip cu un kiss of death (sarutul mortii). Atletul execută un handstand pe motocicleta, dupa care isi coboara capul ca si cum ar saruta aripa fata.
SUPERMAN DOUBLE GRAB
In timpul acestui trick, in prima instanta sportivul nu mai atinge cu nicio parte a corpului motocicleta, plutind deasupra acesteia. Urmeaza sa prinda saua cu ambele maini si revine in pozitie normala.
UNDERFLIP
Un Underflip este un backflip in timpul caruia riderul intoarce motocicleta la 90 de grade. Cu cat motocicleta este intr-o pozitie mai apropiata de orizontala, cu atat sportivul primeste mai multe puncte.
RULER
Ruler (rigla) este un trick in genul kiss of death dus la extrem. Sportivul iese de pe rampa si extinde picioarele in sus concomitent cu impingerea partii posterioare a motocicletei spre sol. Corpul riderului si motocicleta se aliniaza
pe o directie verticala.
90 CLOCK NAC INDIAN (INDY)
Un indian air este o variatiune care poate fi adusa mai multor trickuri si presupune o miscare de forfecare a picioarelor. Asadar poate fi executat concomitent cu un 9o clock nac, un backflip sau un hart attack. Daca totul se intampla in timp ce atletul priveste spre partea posterioara a motocicletei, atunci trick-ul este numit un lookback indian air.
SCORPION
Atletul ridica picioarele deasupra capului si isi arcuieste spatele si picioarele, imitand un scorpion in pozitie gata de atac.
DOUBLE HEART ATTACK
Este un trick care imbina elementele definitorii ale unui Superman double grab cu cele ale unui Hart attack.
BACKFLIP SUPERMAN (SUPERFLIP)
Riderul executa un backflip, ridica picioarele de pe scarite si le intinde spre partea din spate tinand corpul paralel cu saua motocicletei. Cea mai mare problema este revenirea in pozitia de aterizare, miscarea de rotatie a motocicletei ingreunand aceasta operatiune.
Motociclete concurente sunt:
Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki. Producatorii din Japonia domina Red Bull X-Fighters Series. Singura exceptie vine din Austria: KTM. Setarile motocicletelor sunt practic aceleasi atat pentru antrenament, cat si pentru competitie.
Pentru a indeplini asteptarile inalte ale Red Bull X-Fighters exista totusi anumite modificari care trebuie facute motocicletelor de serie inainte de a fi pregatite sa isi duca riderii in inaltul cerului.
Aripa spate. Multi rideri isi scurteaza aripa din spate pentru a avea mai mult loc sa isi execute trickurile pe aceasta parte a motocicletei.
Saua. O parte din spuma de sub sa este inlaturata pentru a le oferi riderilor mai mult spatiu pentru trickuri precum no-footed cans si pentru a reduce riscul de a ramane agatat de sa in zbor.
Ghidonul. Toti riderii FMX folosesc ghidoane marite, care, spre deosebire de cele standard, nu sunt indoite si nu au alte atasamente intre cele doua leviere. Asta le ofera riderilor mai mult spatiu pentru diferite trickuri, precum:barhop, candybar and dead body.
Suport placuta inmatriculare. Unii rideri isi taie suporturile pe laterale si apoi le acopera, ca si pe lateralele seii si furca, cu grip-tape de skateboard. Zonele astfel create ofera aderenta crescuta pentru a-i ajuta in anumite trickuri (gen Cliffhanger).
Aripa fata. Pentru motive pur estetice, multi rideri isi taie aripa din fata pentru a da motoarelor silueta tipica FMX.
Sasiu. Sasiul se refera si la furca si amortizoare. Acestea trebuie ajustate pentru aterizari in forta, pentru a absorbi cat mai mult din impact la aterizarile lungi si inalte, mai ales cand riderii fac erori si aterizeaza fie prea departe, fie prea aproape pe zona de aterizare.
Scaritele. Cei mai multi rideri au scarite mai lungi, pentru a obtine o pozitie cat mai stabila in timpul trickurilor. In plus, acestea ajuta la o mai buna distributie a fortelor de impact asupra piciorului in timpul aterizarilor.
Manerele. Manerele apar in diferite forme. Una dintre metodele favorite printre rideri este sa gaureasca lateralele carcasei de plastic. Alti rideri adauga manere in diferite locuri pe motocicleta. Aceste zone sunt necesare pentru a nu pierde contactul cu motocicleta in diferite trickuri, precum seat grabs. Uneori se adauga grip-tape la aceste manere, pentru cresterea aderentei.
Asa ca va asteptam pe toti la un show mare.
Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki. Producatorii din Japonia domina Red Bull X-Fighters Series. Singura exceptie vine din Austria: KTM. Setarile motocicletelor sunt practic aceleasi atat pentru antrenament, cat si pentru competitie.
Pentru a indeplini asteptarile inalte ale Red Bull X-Fighters exista totusi anumite modificari care trebuie facute motocicletelor de serie inainte de a fi pregatite sa isi duca riderii in inaltul cerului.
Aripa spate. Multi rideri isi scurteaza aripa din spate pentru a avea mai mult loc sa isi execute trickurile pe aceasta parte a motocicletei.
Saua. O parte din spuma de sub sa este inlaturata pentru a le oferi riderilor mai mult spatiu pentru trickuri precum no-footed cans si pentru a reduce riscul de a ramane agatat de sa in zbor.
Ghidonul. Toti riderii FMX folosesc ghidoane marite, care, spre deosebire de cele standard, nu sunt indoite si nu au alte atasamente intre cele doua leviere. Asta le ofera riderilor mai mult spatiu pentru diferite trickuri, precum:barhop, candybar and dead body.
Suport placuta inmatriculare. Unii rideri isi taie suporturile pe laterale si apoi le acopera, ca si pe lateralele seii si furca, cu grip-tape de skateboard. Zonele astfel create ofera aderenta crescuta pentru a-i ajuta in anumite trickuri (gen Cliffhanger).
Aripa fata. Pentru motive pur estetice, multi rideri isi taie aripa din fata pentru a da motoarelor silueta tipica FMX.
Sasiu. Sasiul se refera si la furca si amortizoare. Acestea trebuie ajustate pentru aterizari in forta, pentru a absorbi cat mai mult din impact la aterizarile lungi si inalte, mai ales cand riderii fac erori si aterizeaza fie prea departe, fie prea aproape pe zona de aterizare.
Scaritele. Cei mai multi rideri au scarite mai lungi, pentru a obtine o pozitie cat mai stabila in timpul trickurilor. In plus, acestea ajuta la o mai buna distributie a fortelor de impact asupra piciorului in timpul aterizarilor.
Manerele. Manerele apar in diferite forme. Una dintre metodele favorite printre rideri este sa gaureasca lateralele carcasei de plastic. Alti rideri adauga manere in diferite locuri pe motocicleta. Aceste zone sunt necesare pentru a nu pierde contactul cu motocicleta in diferite trickuri, precum seat grabs. Uneori se adauga grip-tape la aceste manere, pentru cresterea aderentei.
Asa ca va asteptam pe toti la un show mare.
Vezi toate pozele (18)
Poze Show de zile mari sambata la Bucureşti: vin baietii de la Red Bull X-Fighters
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Audi q5 quatro 2017 23800 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
PieseAuto.ro
Cand dai drumul la aerul conditionat se aud zgomote? Iata ce piese se strica
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta
StiriPeSurse.ro
Un actor român care a violat o colegă amețită de băutură și-a aflat pedeapsa. 'O porcărie!'
mai multe
Publicat în categoria: Evenimente
DATA PUBLICĂRII: 3 Iulie 2009