David Coulthard si 4Tuning va arata ceea ce multi n-au putut sa vada weekend-ul acesta la Constanta

David Coulthard si 4Tuning va arata ceea ce multi n-au putut sa vada weekend-ul acesta la Constanta
De vineri pana duminica (1-3 mai 2009), fostul pilot de Formula 1, scotianul David Coulthard, a fost la Mamaia (Constanta) unde a sustinut, sambata 2 mai, o demonstratie completa la volanul masinii sale din 2008, un monopost RB-4.
Distribuie pe Facebook

Masina cu care a facut spectacol pe bulevardul Mamaia, intre Hotel Rex si Cazinoul din Constanta, pe o distanta de 1,2 kilometri, a fost un RB-4 cu un motor hibrid de 3 litri care dezvolta 950 de cai putere. Desi motorul monopostului Red Bull RB-4 (2008 ) a fost initial un Renault RS27, V8 de 2400cmc aspirat ce dezvolta aproximativ 750 de cai, dupa iesirea din competitie masina a fost modificata pentru a fi mai puternica.


Coulthard a dorit si a reusit sa redea atmosfera de curse intalnita la Marele Premii de Formula 1 din lumea intreaga, la Constanta. Acesta a oferit celor prezenti cateva reprize de acceleratie fulminante, plecari cu motorul ambalat si apoi frnarea de la 200 si un pic la ora la 0 km/h in doar 2 secunde. Nu in ultimul rnd, ne-a incantat cu drifturi si miros de cauciuc ars de F1, asa cum face un pilot fericit numai dupa ce a obtinut o victorie de neuitat.


Desi monopostul putea atinge in jur de 350km/h, din cauza distantei prea scurte, dar si a carosabilului umed nu s-a putut ajunge la viteza maxima a masinii.

Prima a fost legata de performantele si ncrederea pe care le are in capacitatile motoarelor Renault pe care le stie foarte bine si pe care le-a ambalat din 1994-1995 ca pilot la echipa Williams Renault si intre 2005-2008 la Red Bull Racing. Coulthard a declarat in calitate de consilier si pilot de rezerva al Red Bull Racing, ca desi exista handicapul celor de la Red Bull de a nu avea un producator de motoare propriu care sa-i sustina, noile propulsoare de la Renault sunt capabile sa ofere echipei succese pe viitor chiar si mai mari decat a avut el.


Si pentru ca abia ne luasem avant la ntrebari, am continuat sa fim curiosi si tinand cont de ceea ce scrisese in data de 30 aprilie pe blogul sau personal referitor la intrebarea perpetua omul sau masina, ce conteaza mai mult in Formula 1?, despre calitatea sa de consilier la echipa Red Bull, mai precis despre aportul sau la echipa si valoarea sfaturilor date.

Foarte diplomat, dar in acelasi timp si umil, acesta ne-a raspuns ca rolul muncii unui consilier se vede in cativa ani de zile si daca echipa conta atat de mult pe el acum, atunci el nu s-ar mai fi aflat la Mamaia ci pe circuitul din Spania, unde se testeaza acum monoposturile pentru a fi cat mai aproape de perfectiune cu ocazia cursei din 10 mai de la Montmelo, Circuitul Cataluniei, Barcelona.

Este important de stiut ca, pe 1 mai 2009, ziua in care David a ajuns in Romnia de la Monaco, stat in care este rezident, se implineau 15 ani de la moartea lui Ayrton Senna (21 martie 1960 - 1 mai 1994), caruia Coulthard i-a luat locul in 1994 la echipa Williams Renault.

David Coulthard a concurat in 15 sezoane de Formula 1, exact atatia ani cati s-au implinit anul acesta de la moartea colegului sau Senna.

David Coulthard, 38 de ani, a concurat, de-a lungul carierei sale in F1 la echipele Williams Renault (1994-1995), McLaren-Mercedes (1996-2004) si Red Bull Racing (2005-2008 ). El a luat startul in 246 de curse de Formula 1, a castigat 13 dintre ele, de 12 ori a plecat din pole-position, a fost pe podium de 62 de ori si a acumulat 535 de puncte. Cel mai bun sezon al sau a fost cel din 2001, cand a fost vicecampion mondial; Michael Schumacher de la Ferrari a fost campion mondial in acel an.




Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (102) Poze David Coulthard la Constanta
mai multe
Publicat în categoria: Formula 1 DATA PUBLICĂRII: 5 Mai 2009