Formula 1 2011: Jenson Button, castigator in marele premiu al Ungariei, la Hungaroring

Pilotul echipei McLaren, Jenson Button a obtinut a doua victorie in conditii meteorologice mixte pe circuitul Hungaroring, dupa ce a castigat in circumstante similare si Marele Premiu al Canadei din acest sezon. Englezul a fost sigur de victorie dupa ce Lewis Hamilton, colegul sau de echipa, a trecut pe pneurile intermediare, P Zero Albastre, in ultima parte a cursei in conditiile in care circuitul nu era suficient de ud pentru astfel de pneuri. Hamilton a fost nevoit sa revina pentru a cincea oara la boxe pentru a schimba pe slickuri ceea ce l-a scos din lupta pentru un loc pe podium.
Trimite unui prieten
Button si Hamilton s-au luptat pentru victorie intr-o cursa in care strategia folosirii pneurilor a fost cruciala, Hamilton avand avantajul de a fi salvat un set suplimentar de pneuri P Zero Rosii, de compozitie supersoft, in timpul calificarilor de sambata.
Pilotul echipei Red Bull Racing, Sebastian Vettel a obtinut prima pozitie pe grila de start cu pneurile P Zero Rosii cu un avans de doar o zecime in fata lui Hamilton. Startul s-a dat in conditii mixte, cu ploaie intermitenta si la o temperatura a asfaltului de 18 grade Celsius. In aceste conditii toti pilotii au plecat in cursa cu pneurile intermediare P Zero Albastre.
Conform regulamentului in vigoare, acest lucru insemna ca pilotii nu mai erau obligati sa foloseasca ambele compozitii nominalizate pentru cursa din Ungaria: P Zero Galbene de compozitie moale si P Zero Rosii de compozitie foarte moale. Pastor Maldonado, pilotul echipei Williams, a fost singurul pilot care a folosit doar pneurile intermediare si cele de compozitie supersoft.
Pe un asfalt foarte alunecos, ambii piloti ai echipei McLaren au trecut de Vettel in prima parte a cursei, fiecare avand strategii diferite in ceea ce priveste schimbul de pneuri. Button a oprit de trei ori la boxe parcurgand ultimele 28 de tururi cu pneurile P Zero Galbene, chiar daca la un moment dat a inceput din nou sa ploua.
In turul 46, cand ploaia a inceput din nou, Hamilton s-a rasucit, iar Button a trecut in fata. Pe ploaie, pneurile de compozitie foarte moale l-au ajutat pe Hamilton sa gaseasca un plus de aderenta fata de colegul sau de echipa si a revenit pe prima pozitie dupa ce liderul s-a schimbat de patru ori in patru tururi. Hamilton a riscat, mizand ca va ploua din ce in ce mai tare, si a schimbat pe pneuri intermediare P Zero Albastre, in turul 50, la fel ca Mark Webber, de la Red Bull Racing, si Nico Rosberg, de la Mercedes, o decizie care s-a dovedit a fi insa complet gresita.
Dupa alegerea gresita a pneurilor si o penalizare care a facut ca Hamilton sa treaca in total de sase ori pe la boxe, Hamilton a terminat spectaculos pe pozitia a patra cu pneurile P Zero Galbene. La fel ca Button, Sebastian Vettel a avut o strategie cu trei opriri la boxe si a parcurs ultimele 29 de tururi cu pneurile de compozitie moale. Germanul a terminat pe locul secund la 3,5 secunde in spatele castigatorului. Fernando Alonso a avut o strategie cu patru opriri si s-a clasat pe pozitia a treia.
"A fost inca o cursa fascinanta care i-a permis lui Jenson Button sa-si demonstreze calitatile sale si ale pneurilor P Zero pe o vreme in permanenta schimbare. Chiar si pe ploaie, in ultima parte a cursei, Button a reusit sa gaseasca suficienta aderenta cu pneurile P Zero Galbene si si-a trecut in cont o victorie binemeritata. Am vazut foarte multe strategii pe parcursul acestei curse. Pilotii din top cinci au avut patru strategii diferite, dar pana la urma pilotul care a reusit sa se descurce cel mai bine cu slick-urile pe ploaie a avut castig de cauza. Pilotii echipei McLaren au avut evolutii excelente, Button a castigat, iar Lewis Hamilton a terminat pe patru chiar daca a trecut de sase ori pe la boxe. Sunt foarte multumit deoarece circuitul Hungaroring este recunoscut pentru faptul nu ofera foarte multe oportunitati pentru manevre de depasire, dar astazi am vazut un numar foarte mare de depasiri si o cursa extrem de spectaculoasa", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Pilotul echipei Red Bull Racing, Sebastian Vettel a obtinut prima pozitie pe grila de start cu pneurile P Zero Rosii cu un avans de doar o zecime in fata lui Hamilton. Startul s-a dat in conditii mixte, cu ploaie intermitenta si la o temperatura a asfaltului de 18 grade Celsius. In aceste conditii toti pilotii au plecat in cursa cu pneurile intermediare P Zero Albastre.
Conform regulamentului in vigoare, acest lucru insemna ca pilotii nu mai erau obligati sa foloseasca ambele compozitii nominalizate pentru cursa din Ungaria: P Zero Galbene de compozitie moale si P Zero Rosii de compozitie foarte moale. Pastor Maldonado, pilotul echipei Williams, a fost singurul pilot care a folosit doar pneurile intermediare si cele de compozitie supersoft.
Pe un asfalt foarte alunecos, ambii piloti ai echipei McLaren au trecut de Vettel in prima parte a cursei, fiecare avand strategii diferite in ceea ce priveste schimbul de pneuri. Button a oprit de trei ori la boxe parcurgand ultimele 28 de tururi cu pneurile P Zero Galbene, chiar daca la un moment dat a inceput din nou sa ploua.
In turul 46, cand ploaia a inceput din nou, Hamilton s-a rasucit, iar Button a trecut in fata. Pe ploaie, pneurile de compozitie foarte moale l-au ajutat pe Hamilton sa gaseasca un plus de aderenta fata de colegul sau de echipa si a revenit pe prima pozitie dupa ce liderul s-a schimbat de patru ori in patru tururi. Hamilton a riscat, mizand ca va ploua din ce in ce mai tare, si a schimbat pe pneuri intermediare P Zero Albastre, in turul 50, la fel ca Mark Webber, de la Red Bull Racing, si Nico Rosberg, de la Mercedes, o decizie care s-a dovedit a fi insa complet gresita.
Dupa alegerea gresita a pneurilor si o penalizare care a facut ca Hamilton sa treaca in total de sase ori pe la boxe, Hamilton a terminat spectaculos pe pozitia a patra cu pneurile P Zero Galbene. La fel ca Button, Sebastian Vettel a avut o strategie cu trei opriri la boxe si a parcurs ultimele 29 de tururi cu pneurile de compozitie moale. Germanul a terminat pe locul secund la 3,5 secunde in spatele castigatorului. Fernando Alonso a avut o strategie cu patru opriri si s-a clasat pe pozitia a treia.
"A fost inca o cursa fascinanta care i-a permis lui Jenson Button sa-si demonstreze calitatile sale si ale pneurilor P Zero pe o vreme in permanenta schimbare. Chiar si pe ploaie, in ultima parte a cursei, Button a reusit sa gaseasca suficienta aderenta cu pneurile P Zero Galbene si si-a trecut in cont o victorie binemeritata. Am vazut foarte multe strategii pe parcursul acestei curse. Pilotii din top cinci au avut patru strategii diferite, dar pana la urma pilotul care a reusit sa se descurce cel mai bine cu slick-urile pe ploaie a avut castig de cauza. Pilotii echipei McLaren au avut evolutii excelente, Button a castigat, iar Lewis Hamilton a terminat pe patru chiar daca a trecut de sase ori pe la boxe. Sunt foarte multumit deoarece circuitul Hungaroring este recunoscut pentru faptul nu ofera foarte multe oportunitati pentru manevre de depasire, dar astazi am vazut un numar foarte mare de depasiri si o cursa extrem de spectaculoasa", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
In Ungaria, Button a luat startul in cursa cu numarul 200 din cariera si a obtinut a 11-a victorie. Tot Hungaroring a fost circuitul pe care Button a castigat prima cursa din Formula 1 din cariera, cursa care s-a desfasurat si atunci tot pe ploaie.
Trimite unui prieten
Vezi toate comentariile (1)
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 1 August 2011