Lewis Hamilton castiga Marele Premiu al Statelor Unite la Formula 1

Lewis Hamilton - castigatorul ultimului Mare Premiu al Statelor Unite din 2008 - a castigat prima cursa desfasurata pe Circuit of the Americas. Sebastian Vettel (Red Bull Racing) a terminat pe doi si a mai facut un pas spre cel de-al treilea titlu consecutiv in Formula 1, dar totul se va decide in Brazilia, la ultima etapa a sezonului, dupa ce Fernando Alonso (Ferrari) a reusit sa termine cursa pe ultima treapta a podiumului.
Trimite unui prieten
Locul trei obtinut de Fernando Alonso, singurul rival al germanului de la Red Bull Racing, a fost crucial pentru el, iar pilotul de la Ferrari a ramas in cursa pentru titlul mondial. In aceste conditii, pentru prima oara in istorie doi piloti care folosesc pneuri Pirelli se vor bate pentru titlu in ultima cursa a sezonului.
Hamilton l-a depasit pe Vettel - care a fost cel mai rapid in fiecare sesiune - in ultima parte a cursei dupa un duel interesant care a inceput inca din primul tur. Hamilton si Vettel au folosit aceeasi strategie, cu o singura oprire la boxe cand au schimbat de pe pneurile P Zero Alb medium pe cele de compozitie hard P Zero Argintiu (cele doua compozitii nominalizate pentru Marele Premiu al Statelor Unite) in tururile 20, respectiv 21. Si Alonso a optat pentru o strategie identica si a ramas in cursa pentru titlu dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a sasea a grilei si a terminat pe trei.
Toti pilotii din top 10 s-au calificat folosind pneurile de compozitie medium, acestea fiind mai rapide cu aproximativ o jumatate de secunda pe tur decat cele de compozitie hard pe un circuit care a evoluat foarte mult, din punctul de vedere al aderentei, pe parcursul acestui weekend. Chiar daca s-a anuntat o posibila ploaie, cursa s-a desfasurat pe o vreme frumoasa la o temperatura ambientala de 24 grade Celsius.
Cel mai bine clasat pilot care a plecat in cursa cu pneurile de compozitie hard a fost Jenson Button. Pilotul de la McLaren a terminat pe locul 5 avand si el o strategie cu o singura oprire la boxe. Nico Rosberg de la Mercedes a fost cel de-al doilea pilot care a inceput cursa cu pneurile P Zero Argintiu.
"As vrea sa le multumesc sutelor de mii de fani care au venit la Austin in acest weekend. Nivelul de sustinere a fost incredibil si de abia asteptam sa ne intoarcem. Ambii piloti aflati in lupta pentru titlu, Sebastian Vettel si Fernando Alonso, au facut o cursa magnifica in Statele Unite si cu siguranta vom avea o cursa spectaculoasa in Brazilia la finalul acestei saptamani. Chiar daca aici am fi putut aduce pneurile de compozitie soft si supersoft, faptul ca lupta pentru titlu se va decide in ultima etapa intareste decizia noastra de a introduce si cativa factori necunoscuti pe un circuit complet nou. Nivelul de degradare a fost extrem de mic pe parcursul acestui weekend. Si vremea a influentat acest lucru temperaturile ambientale si ale asfaltului fiind mai mici decat ne-am asteptat. Performanta si durabilitatea au fost bune la ambele compozitii, ceea ce le-a permis lui Vettel si Hamilton sa se lupte pentru victorie din primul pana in ultimul tur", a concluzionat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL STATELOR UNITE 2012:
Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Statelor Unite, programat pe Circuit of the Americas. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie hard si pneurile de compozitie medium.
Hamilton: MU HN (20) 1
Vettel: MU HN (21) 1
Alonso: MU HU (20) 1
Massa: MU HU (26) 1
Button: HN MN (35) 1
Raikkonen: MU HU (24) 1
Grosjean: MU HN (9) 1
Hulkenberg: MU HN (17) 1
Maldonado: MU HN (21) 1
Senna: MN HN (20) 1
Perez: MN HN (22) 1
Ricciardo: MN HN (30) 1
Rosberg: HN MN (34) 1
Kobayashi: MN HN (13) 1
Di Resta: MN HN (21) HN (31) 2
Schumacher: MU HN (14) HN (39) 2
Petrov: MN HN (23) 1
Kovalainen: MN HN (21) 1
Glock: MN HN (21) 1
Pic: MN HN (26) 1
De La Rosa: MN HN (24) 1
Kartikeyan: MN HN (25) 1
Webber: MU 0 NC
Vergne: MN 0 NC
Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.
Pe ultima coloana este suma totala a opririlor la boxe efectuate pe durata cursei.
H = pneuri de compozitie hard
M = pneuri de compozitie medium
N = pneuri noi
U = pneuri folosite
NC = nu s-a clasat
DNF = nu a terminat cursa
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe (drive through)
Imagini video, un interviu cu Paul Hembery, mapa de presa, precum si fotografii sunt disponibile pentru media in sectiunea speciala de pe site-ul nostru: www.pirelli.com/f1. Pentru accesul in zona restrictionata pentru presa este necesar sa va inregistrati.
Hamilton l-a depasit pe Vettel - care a fost cel mai rapid in fiecare sesiune - in ultima parte a cursei dupa un duel interesant care a inceput inca din primul tur. Hamilton si Vettel au folosit aceeasi strategie, cu o singura oprire la boxe cand au schimbat de pe pneurile P Zero Alb medium pe cele de compozitie hard P Zero Argintiu (cele doua compozitii nominalizate pentru Marele Premiu al Statelor Unite) in tururile 20, respectiv 21. Si Alonso a optat pentru o strategie identica si a ramas in cursa pentru titlu dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a sasea a grilei si a terminat pe trei.
Toti pilotii din top 10 s-au calificat folosind pneurile de compozitie medium, acestea fiind mai rapide cu aproximativ o jumatate de secunda pe tur decat cele de compozitie hard pe un circuit care a evoluat foarte mult, din punctul de vedere al aderentei, pe parcursul acestui weekend. Chiar daca s-a anuntat o posibila ploaie, cursa s-a desfasurat pe o vreme frumoasa la o temperatura ambientala de 24 grade Celsius.
Cel mai bine clasat pilot care a plecat in cursa cu pneurile de compozitie hard a fost Jenson Button. Pilotul de la McLaren a terminat pe locul 5 avand si el o strategie cu o singura oprire la boxe. Nico Rosberg de la Mercedes a fost cel de-al doilea pilot care a inceput cursa cu pneurile P Zero Argintiu.
"As vrea sa le multumesc sutelor de mii de fani care au venit la Austin in acest weekend. Nivelul de sustinere a fost incredibil si de abia asteptam sa ne intoarcem. Ambii piloti aflati in lupta pentru titlu, Sebastian Vettel si Fernando Alonso, au facut o cursa magnifica in Statele Unite si cu siguranta vom avea o cursa spectaculoasa in Brazilia la finalul acestei saptamani. Chiar daca aici am fi putut aduce pneurile de compozitie soft si supersoft, faptul ca lupta pentru titlu se va decide in ultima etapa intareste decizia noastra de a introduce si cativa factori necunoscuti pe un circuit complet nou. Nivelul de degradare a fost extrem de mic pe parcursul acestui weekend. Si vremea a influentat acest lucru temperaturile ambientale si ale asfaltului fiind mai mici decat ne-am asteptat. Performanta si durabilitatea au fost bune la ambele compozitii, ceea ce le-a permis lui Vettel si Hamilton sa se lupte pentru victorie din primul pana in ultimul tur", a concluzionat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL STATELOR UNITE 2012:
Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Statelor Unite, programat pe Circuit of the Americas. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie hard si pneurile de compozitie medium.
Hamilton: MU HN (20) 1
Vettel: MU HN (21) 1
Alonso: MU HU (20) 1
Massa: MU HU (26) 1
Button: HN MN (35) 1
Raikkonen: MU HU (24) 1
Grosjean: MU HN (9) 1
Hulkenberg: MU HN (17) 1
Maldonado: MU HN (21) 1
Senna: MN HN (20) 1
Perez: MN HN (22) 1
Ricciardo: MN HN (30) 1
Rosberg: HN MN (34) 1
Kobayashi: MN HN (13) 1
Di Resta: MN HN (21) HN (31) 2
Schumacher: MU HN (14) HN (39) 2
Petrov: MN HN (23) 1
Kovalainen: MN HN (21) 1
Glock: MN HN (21) 1
Pic: MN HN (26) 1
De La Rosa: MN HN (24) 1
Kartikeyan: MN HN (25) 1
Webber: MU 0 NC
Vergne: MN 0 NC
Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.
Pe ultima coloana este suma totala a opririlor la boxe efectuate pe durata cursei.
H = pneuri de compozitie hard
M = pneuri de compozitie medium
N = pneuri noi
U = pneuri folosite
NC = nu s-a clasat
DNF = nu a terminat cursa
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe (drive through)
Imagini video, un interviu cu Paul Hembery, mapa de presa, precum si fotografii sunt disponibile pentru media in sectiunea speciala de pe site-ul nostru: www.pirelli.com/f1. Pentru accesul in zona restrictionata pentru presa este necesar sa va inregistrati.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
Fiat punto 1.9 multijet 2006 999 €
Bara spate - honda civic h/b1980 1981, 141.17 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 19 Noiembrie 2012