Marele Premiu al Australiei 2011, vazut din punctul de vedere al pneurilor

Alegerea pneurilor de compozitie dura (hard), care este cea mai rezistenta compozitie a anvelopelor PZero, a fost influentata de caracteristicile circuitului Albert Park, care combina o suprafata mediu abraziva cu schimbari constante de altitudine, viteza si directie. Tot din acelasi motiv, alegerea secundara a fost cea a pneurilor de compozitie moale (soft).
CIRCUITUL
Circuitul Albert Park are o lungime de 5.303 metri si vor fi parcurse in total 58 de tururi, ceea ce inseamna 307,574 kilometri. Suprafata de rulare este variata pe toata lungimea circuitului, iar cauciucul se depune cu greutate. Aceste lucruri au un efect profund asupra uzurii anvelopei. Un alt factor important in ceea ce priveste uzura pneurilor este setarea monoposturilor care au nevoie de un nivel rdicat al fortei de apasare, datorita numeroaselor succesiuni de viraje rapide si absenta liniilor drepte lungi.
Un alt element care afecteaza atat pneurile, dar care exercita un stres suplimentar asupra pilotului si al masinii, sunt vibratoarele amplasate imediat dupa linia de start, in prima zona de franare. In acest punct, pilotii trebuie sa-si aleaga cu atentie punctul de virare pentru a nu-si destabiliza masina la trecerea peste vibratoare.
Urmatorul punct unde pneurile si monoposturile sunt solicitate la maximum este virajul Sport Centre. Pilotii franeaza de la 200 km /h in doar 2,5 secunde pe o distanta de 108 metri, fiind supusi unei forte de decelerare de 5G, in timp ce pneurile fata sunt apasate pe sol cu o forta de 1.150 kilograme.
Imediat dupa acest punct, urmeaza o noua provocare: un viraj lung, de dreapta, cu suprafata destul de alunecoasa, care este abordat cu acceleratia apasata la maximum, ceea ce poate duce la un comportament supravirator al masini, respectiv solicita si pneurile spatemai mult.
Apoi pilotii vor ajunge pe cea mai tehnica portiune a circuitului, care este si cea mai solicitanta: un viraj orb, abordat cu o viteza de 250 km/h, unde este important sa ramai pe partea circuitului cu cea mai multa guma pentru a putea profita la maximum de aderenta disponibila in aceasta zona. Acest viraj face parte dintr-o sicana cu asfalt denivelat care poate destabiliza monopostul. Tinand cont ca este un circuit semi-permanent, asfaltul are foarte putina guma pe el in ziua de vineri, prima zi pe circuit pentru piloti, ceea ce afecteaza inevitabil performantele pneurilor.
Virajul Waite este unul din punctele cheie ale circuitului Albert Park. Viteza de iesire din acest viraj este, in medie, de 210 km/h. Pneul cel mai solicitat este cel din fata, pe exterior, care lucreaza la o temperatura de 105deg, in timp ce pneul din interior este mai putin solicitat si lucreaza la o temperatura de aproximativ 100deg. Pneurile spate, cele responsabile de tractiune, opereaza la temperaturi de peste 100deg.
O alta zona importanta este portiunea de franare dintre virajele 14 si 16, care incarca foarte mult partea din fata a masinii si care duce intr-o sicana foarte stransa inaintea liniei drepte principale: singura portiune unde monoposturile depasesc 300 km/h in treapta a saptea. Aici este si o zona excelenta pentru depasiri.
Dimensiunea punctului de contact al pneurilor cu solul variaza in funcite de viteza si de incarcatura aerodinamica. La 300 km/h, punctul de contact este de trei ori mai mare decat atunci cand monopostul sta pe loc, ceea ce ofera tractiune si aderenta optime.
DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT SPUNE:
Paul Hembery: "Am muncit mult, impreuna cu toate echipele implicate, pentru a aduce mai mult spectacol in Formula 1 si in sfarsit putem sa vedem rezultatele. Nu a fost deloc usor sa gasim un compromis in ceea ce priveste gradul de uzura al pneurilor. Pilotii trebuie sa intre la boxe pentru schimbul de pneuri, dar in acelasi timp trebuia sa ne asiguram ca pneurile nu se uzeaza prea repede sau prea incet. In GP2, unde monoposturile si anvelopele sunt similare cu cele din Formula 1, a fost mult mai usor pentru noi. Echipele ne-au cerut o fiabilitate structurala, mai mult decat o degradare variabila a pneurilor, iar dupa primele cateva curse am creat o anvelopa suficient de rezistenta pentru a fi pe placul tuturor.. Un lucru este foarte sigur: anvelopele PZero create pentru Formula 1 au o structura extrem de rezistenta si, in aceste conditii, este foarte sigura. Uzura nu se produce imediat, dar este suficient de mare pentru ca pilotul sa simta o scadere graduala a performantelor cu fiecare tur parcurs si astfel sa decida daca este cazul, sau nu, sa schimbe pneurile. Aici intervin strategiile de cursa. In Australia, obiectivul nostru este sa avem doua sau chiar trei opriri la standuri pentru fiecare masina."
-
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
-
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
-
Stop spate haion audi a6 iv avant 4g5, c7, 4gd 2011 - 2018... 300 Lei
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Cutii 5 si 6 viteze ford transit motor 2 4 2 0 2 2 an 2000 2015 250 €
-
Peugeot 208 1.2i 2012 2500 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
-
Dezmembrez seat ateca
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
-
Protectie bmw f36 430d; 8510114 (motor) 100 Lei
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €


