Marele Premiu al Australiei 2011, vazut din punctul de vedere al pneurilor

Alegerea pneurilor de compozitie dura (hard), care este cea mai rezistenta compozitie a anvelopelor PZero, a fost influentata de caracteristicile circuitului Albert Park, care combina o suprafata mediu abraziva cu schimbari constante de altitudine, viteza si directie. Tot din acelasi motiv, alegerea secundara a fost cea a pneurilor de compozitie moale (soft).
CIRCUITUL
Circuitul Albert Park are o lungime de 5.303 metri si vor fi parcurse in total 58 de tururi, ceea ce inseamna 307,574 kilometri. Suprafata de rulare este variata pe toata lungimea circuitului, iar cauciucul se depune cu greutate. Aceste lucruri au un efect profund asupra uzurii anvelopei. Un alt factor important in ceea ce priveste uzura pneurilor este setarea monoposturilor care au nevoie de un nivel rdicat al fortei de apasare, datorita numeroaselor succesiuni de viraje rapide si absenta liniilor drepte lungi.
Un alt element care afecteaza atat pneurile, dar care exercita un stres suplimentar asupra pilotului si al masinii, sunt vibratoarele amplasate imediat dupa linia de start, in prima zona de franare. In acest punct, pilotii trebuie sa-si aleaga cu atentie punctul de virare pentru a nu-si destabiliza masina la trecerea peste vibratoare.
Urmatorul punct unde pneurile si monoposturile sunt solicitate la maximum este virajul Sport Centre. Pilotii franeaza de la 200 km /h in doar 2,5 secunde pe o distanta de 108 metri, fiind supusi unei forte de decelerare de 5G, in timp ce pneurile fata sunt apasate pe sol cu o forta de 1.150 kilograme.
Imediat dupa acest punct, urmeaza o noua provocare: un viraj lung, de dreapta, cu suprafata destul de alunecoasa, care este abordat cu acceleratia apasata la maximum, ceea ce poate duce la un comportament supravirator al masini, respectiv solicita si pneurile spatemai mult.
Apoi pilotii vor ajunge pe cea mai tehnica portiune a circuitului, care este si cea mai solicitanta: un viraj orb, abordat cu o viteza de 250 km/h, unde este important sa ramai pe partea circuitului cu cea mai multa guma pentru a putea profita la maximum de aderenta disponibila in aceasta zona. Acest viraj face parte dintr-o sicana cu asfalt denivelat care poate destabiliza monopostul. Tinand cont ca este un circuit semi-permanent, asfaltul are foarte putina guma pe el in ziua de vineri, prima zi pe circuit pentru piloti, ceea ce afecteaza inevitabil performantele pneurilor.
Virajul Waite este unul din punctele cheie ale circuitului Albert Park. Viteza de iesire din acest viraj este, in medie, de 210 km/h. Pneul cel mai solicitat este cel din fata, pe exterior, care lucreaza la o temperatura de 105deg, in timp ce pneul din interior este mai putin solicitat si lucreaza la o temperatura de aproximativ 100deg. Pneurile spate, cele responsabile de tractiune, opereaza la temperaturi de peste 100deg.
O alta zona importanta este portiunea de franare dintre virajele 14 si 16, care incarca foarte mult partea din fata a masinii si care duce intr-o sicana foarte stransa inaintea liniei drepte principale: singura portiune unde monoposturile depasesc 300 km/h in treapta a saptea. Aici este si o zona excelenta pentru depasiri.
Dimensiunea punctului de contact al pneurilor cu solul variaza in funcite de viteza si de incarcatura aerodinamica. La 300 km/h, punctul de contact este de trei ori mai mare decat atunci cand monopostul sta pe loc, ceea ce ofera tractiune si aderenta optime.
DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT SPUNE:
Paul Hembery: "Am muncit mult, impreuna cu toate echipele implicate, pentru a aduce mai mult spectacol in Formula 1 si in sfarsit putem sa vedem rezultatele. Nu a fost deloc usor sa gasim un compromis in ceea ce priveste gradul de uzura al pneurilor. Pilotii trebuie sa intre la boxe pentru schimbul de pneuri, dar in acelasi timp trebuia sa ne asiguram ca pneurile nu se uzeaza prea repede sau prea incet. In GP2, unde monoposturile si anvelopele sunt similare cu cele din Formula 1, a fost mult mai usor pentru noi. Echipele ne-au cerut o fiabilitate structurala, mai mult decat o degradare variabila a pneurilor, iar dupa primele cateva curse am creat o anvelopa suficient de rezistenta pentru a fi pe placul tuturor.. Un lucru este foarte sigur: anvelopele PZero create pentru Formula 1 au o structura extrem de rezistenta si, in aceste conditii, este foarte sigura. Uzura nu se produce imediat, dar este suficient de mare pentru ca pilotul sa simta o scadere graduala a performantelor cu fiecare tur parcurs si astfel sa decida daca este cazul, sau nu, sa schimbe pneurile. Aici intervin strategiile de cursa. In Australia, obiectivul nostru este sa avem doua sau chiar trei opriri la standuri pentru fiecare masina."
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei


