Marele Premiu al Malaeziei din punctul de vedere al pneurilor
Vineri, in premiera, toate echipele vor avea posibilitatea sa testeze versiunea experimentala a pneurilor de compozitie hard (dura). Vor fi disponibile cate doua seturi de anvelope pentru fiecare monopost, in sesiunile de antrenamente libere, urmand ca fiecare echipa sa evalueze comportamentul noului tip de anvelope in conditiile dure din Malaezia.
Numarul de pneuri alocat fiecarei echipe pe parcursul unui weekend de cursa nu va fi afectat de acest lucru.
Pneurile
Versiunile hard si soft ale anvelopelor Pirelli, la fel ca in Australia, reprezinta optiunea principala, respectiv secundara, in Marele Premiu al Malaeziei. Tinand insa cont de particularitatile meteorologice ale acestei zone, sunt sanse foarte mari ca echipele sa foloseasca, in premiera, anvelopele de ploaie si intermediare.
Pneurile intermediare se disting prin logo-ul Pirelli scris cu albastru deschis, dar si prin profilul marcat de nervuri , canale pentru evacuarea apei, pe toata suprafata pneului.
Pneurile de ploaie, cu logo-ul Pirelli scris cu portocaliu, au un profil cu design asimetric, iar canalele sunt mai dese spre marginea anvelopei in timp ce un canal central si alte doua canale mai subtiri din interior ajuta eficient la dispersarea apei.
Cantitatea de apa dispersata variaza in functie de adancimea profilului. Nervurile pneurilor intermediare au o adancime de trei milimetri, ceea ce inseamna ca sunt eficiente pe o suprafata acoperita cu o pelicula de apa cu o inaltime maxima de doi milimetri.
Daca pelicula este mai groasa de doi milimetri, este necesara echiparea monoposturilor cu pneuri de ploaie. Momentul in care ar trebui schimbate pneurile intermediare cu cele de ploaie si viceversa va fi destul de dificil de gasit si, cu siguranta, va juca un rol crucial in alegerea strategiilor fiecarei echipe in Malaezia.
Pneurile de ploaie au un profil cu o adancime de cinci milimetri si se comporta excelent pe o pista acoperita de un strat de apa de pana la cinci milimetri. Daca stratul de apa este mai mare exista riscul de acvaplanare. Fiecare anvelopa Pirelli de ploaie poate dispersa pana la 60 de litri de apa pe secunda la o viteza de 300 km/h, ceea ce inseamna ca un monopost de Formula 1 reuseste sa disperseze aproximativ 240 litri pe secunda la viteza maxima.
Ca o comparatie, pneurile intermediare disperseaza 20 litri pe secunda, iar o anvelopa pentru o masina de serie reuseste sa disperseze doar 10 litri pe secunda, dar la o viteza mult mai mica.
Circuitul
Circuitul din Malaezia este complet diferit de cel pe care s-a desfasurat Marele Premiu al Australiei, prima etapa din sezonul 2011, datorita temperaturilor si umiditatii extrem de ridicate, in combinatie cu suprafata foarte abraziva a asfaltului. Din aceste motive, sunt de asteptat trei sau chiar patru opriri la boxe in timpul cursei.
Circuitul din Sepang are o lungime de 5,543 kilometri si va fi parcurs de 56 de ori, lungimea totala a cursei fiind de 310,408 kilometri. Este cunoscut faptul ca circuitul solicita foarte tare pneurile, lucru evident, de altfel, inca de la prima zona de franare, aflata la intrarea in primul viraj.
Al doilea viraj este si mai solicitant. Denivelarile suprafetei si suspensiile rigide duc la ridicarea rotii din interior de pe asfalt, ceea ce inseamna ca toata incarcatura ajunge pe roata fata din exterior.
Seria de viraje stranse, din prima parte a circuitului, este urmata de un viraj larg de dreapta care se abordeaza, de obicei, cu aproximativ 250km/h, ceea ce duce la un comportament subvirator al monopostului, obligandu-l pe pilot sa corecteze traiectoria din volan. Pneul stanga fata este supus unei incarcari verticale de 830 kilograme.
In afara celor doua linii drepte, separate in mod neobisnuit de un ac de par, mai exista si o succesiune de viraje foarte rapide care aplica o acceleratie laterala mai mare de 3G asupra monopostului si a pneurilor. Astfel, temperatura anvelopei din stanga-spate creste gradual pana la un maxim de 150 de grade in momentul accelerarii la iesirea din viraj. Faimosul ac de par dintre cele doua linii drepte solicita foarte tare pneurile, deoarece combina, in acelasi timp, franarea, virarea si accelerarea.
Directorul Pirelli Motorsport spune:
Paul Hembery: "Lucrurile au mers foarte bine pentru noi in Australia, insa acum ne asteapta o cursa complet diferita. Unul dintre putinele lucruri de care poti fi sigur in Malaezia este ca dupa amiaza ploua foarte tare si, din acest motiv, ne asteptam ca pneurile noastre de ploaie sa joace un rol esential in desfasurarea cursei. Pneurile hard sunt foarte potrivite pentru conditii de asfalt uscat, deoarece temperatura este mult mai ridicata aici decat in Australia. Tinand cont de suprafata abraziva a circuitului de la Sepang si de temperaturile incendiare, ma astept sa vedem mai multe opriri la boxe de data aceasta: trei sau chiar patru, in cazul in care echipele vor trebui sa treaca si pe pneuri intermediare sau de ploaie, ceea ce este foarte probabil. Echipele vor avea ocazia sa incerce in timpul sesiunii de teste de vineri si noua compozitie a pneurilor hard. Acestea reprezinta o abordare noua a compozitiei anvelopelor noastre, asa ca asteptam cu interes sa vedem reactia echipelor. Sunt pneuri care rezista la o distanta parcursa ceva mai mare, dar care au fost dezvoltate pornind tot de la dorinta de a oferi un spectacol cat mai captivant si interesant pentru public".
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €