Marele Premiu al Malaeziei din punctul de vedere al pneurilor

Vineri, in premiera, toate echipele vor avea posibilitatea sa testeze versiunea experimentala a pneurilor de compozitie hard (dura). Vor fi disponibile cate doua seturi de anvelope pentru fiecare monopost, in sesiunile de antrenamente libere, urmand ca fiecare echipa sa evalueze comportamentul noului tip de anvelope in conditiile dure din Malaezia.
Numarul de pneuri alocat fiecarei echipe pe parcursul unui weekend de cursa nu va fi afectat de acest lucru.
Pneurile
Versiunile hard si soft ale anvelopelor Pirelli, la fel ca in Australia, reprezinta optiunea principala, respectiv secundara, in Marele Premiu al Malaeziei. Tinand insa cont de particularitatile meteorologice ale acestei zone, sunt sanse foarte mari ca echipele sa foloseasca, in premiera, anvelopele de ploaie si intermediare.
Pneurile intermediare se disting prin logo-ul Pirelli scris cu albastru deschis, dar si prin profilul marcat de nervuri , canale pentru evacuarea apei, pe toata suprafata pneului.
Pneurile de ploaie, cu logo-ul Pirelli scris cu portocaliu, au un profil cu design asimetric, iar canalele sunt mai dese spre marginea anvelopei in timp ce un canal central si alte doua canale mai subtiri din interior ajuta eficient la dispersarea apei.
Cantitatea de apa dispersata variaza in functie de adancimea profilului. Nervurile pneurilor intermediare au o adancime de trei milimetri, ceea ce inseamna ca sunt eficiente pe o suprafata acoperita cu o pelicula de apa cu o inaltime maxima de doi milimetri.
Daca pelicula este mai groasa de doi milimetri, este necesara echiparea monoposturilor cu pneuri de ploaie. Momentul in care ar trebui schimbate pneurile intermediare cu cele de ploaie si viceversa va fi destul de dificil de gasit si, cu siguranta, va juca un rol crucial in alegerea strategiilor fiecarei echipe in Malaezia.
Pneurile de ploaie au un profil cu o adancime de cinci milimetri si se comporta excelent pe o pista acoperita de un strat de apa de pana la cinci milimetri. Daca stratul de apa este mai mare exista riscul de acvaplanare. Fiecare anvelopa Pirelli de ploaie poate dispersa pana la 60 de litri de apa pe secunda la o viteza de 300 km/h, ceea ce inseamna ca un monopost de Formula 1 reuseste sa disperseze aproximativ 240 litri pe secunda la viteza maxima.
Ca o comparatie, pneurile intermediare disperseaza 20 litri pe secunda, iar o anvelopa pentru o masina de serie reuseste sa disperseze doar 10 litri pe secunda, dar la o viteza mult mai mica.
Circuitul
Circuitul din Malaezia este complet diferit de cel pe care s-a desfasurat Marele Premiu al Australiei, prima etapa din sezonul 2011, datorita temperaturilor si umiditatii extrem de ridicate, in combinatie cu suprafata foarte abraziva a asfaltului. Din aceste motive, sunt de asteptat trei sau chiar patru opriri la boxe in timpul cursei.
Circuitul din Sepang are o lungime de 5,543 kilometri si va fi parcurs de 56 de ori, lungimea totala a cursei fiind de 310,408 kilometri. Este cunoscut faptul ca circuitul solicita foarte tare pneurile, lucru evident, de altfel, inca de la prima zona de franare, aflata la intrarea in primul viraj.
Al doilea viraj este si mai solicitant. Denivelarile suprafetei si suspensiile rigide duc la ridicarea rotii din interior de pe asfalt, ceea ce inseamna ca toata incarcatura ajunge pe roata fata din exterior.
Seria de viraje stranse, din prima parte a circuitului, este urmata de un viraj larg de dreapta care se abordeaza, de obicei, cu aproximativ 250km/h, ceea ce duce la un comportament subvirator al monopostului, obligandu-l pe pilot sa corecteze traiectoria din volan. Pneul stanga fata este supus unei incarcari verticale de 830 kilograme.
In afara celor doua linii drepte, separate in mod neobisnuit de un ac de par, mai exista si o succesiune de viraje foarte rapide care aplica o acceleratie laterala mai mare de 3G asupra monopostului si a pneurilor. Astfel, temperatura anvelopei din stanga-spate creste gradual pana la un maxim de 150 de grade in momentul accelerarii la iesirea din viraj. Faimosul ac de par dintre cele doua linii drepte solicita foarte tare pneurile, deoarece combina, in acelasi timp, franarea, virarea si accelerarea.
Directorul Pirelli Motorsport spune:
Paul Hembery: "Lucrurile au mers foarte bine pentru noi in Australia, insa acum ne asteapta o cursa complet diferita. Unul dintre putinele lucruri de care poti fi sigur in Malaezia este ca dupa amiaza ploua foarte tare si, din acest motiv, ne asteptam ca pneurile noastre de ploaie sa joace un rol esential in desfasurarea cursei. Pneurile hard sunt foarte potrivite pentru conditii de asfalt uscat, deoarece temperatura este mult mai ridicata aici decat in Australia. Tinand cont de suprafata abraziva a circuitului de la Sepang si de temperaturile incendiare, ma astept sa vedem mai multe opriri la boxe de data aceasta: trei sau chiar patru, in cazul in care echipele vor trebui sa treaca si pe pneuri intermediare sau de ploaie, ceea ce este foarte probabil. Echipele vor avea ocazia sa incerce in timpul sesiunii de teste de vineri si noua compozitie a pneurilor hard. Acestea reprezinta o abordare noua a compozitiei anvelopelor noastre, asa ca asteptam cu interes sa vedem reactia echipelor. Sunt pneuri care rezista la o distanta parcursa ceva mai mare, dar care au fost dezvoltate pornind tot de la dorinta de a oferi un spectacol cat mai captivant si interesant pentru public".
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei


