Pilotii de Formula 1 nu vor mai primi ajutor prin radio

Pilotii de Formula 1 nu vor mai primi ajutor prin radio
  • Noua regula intra in vigoare de la etapa urmatoare
  • Etapa urmatoare se va desfasura in Singapore
  • Articolul 20.1 din regulamentul FIA spune ca pilotul trebuie sa conduca singur
Distribuie pe Facebook

Daca odinioara masinile de Formula 1 nu aveau eleroane, centuri de siguranta, sisteme de telecomunicatii sau vreo urma de siguranta, acum totul este radical schimbat. Acum 80 de ani, pilotii temerari se urcau in adevarate bombe cu ceas cu care alergau chiar si cu peste 300 km/h, protejati fiind numai de o casca din piele. Acum insa, totul este controlat de computere si de o echipa tehnica de sute de angajati care au un singur scop: sa-l ajute pe pilot sa castige.

In ultima vreme, pilotii monoposturilor de Formula 1 primeau diverse informatii prin radio de la echipa tehnica. Insa nu doar informatii legate de numarul tururilor ramase, despre cine este la conducere sau despre starea tehnica a masinii si momentele in care pilotul trebuie sa traga la boxe pentru alimentare sau reparatii. Se pare ca anumiti membri ai echipajului aveau ca scop informarea pilotului asupra strategiei de conducere, astfel incat acesta sa castige timp in plus. Dar de acum, se pare ca cei de la FIA s-au sesizat si au schimbat regulamentul.

Daca pana acum pilotii le puteau cere celor din staff-ul tehnic instructiuni de pilotaj sau idei despre cum pot aborda diverse viraje, iar acestia le puteau da indicatii pretioase privind de pe margine comportamentul masinii astfel incat pilotii sa castige secunde in cursa, iata ca de la urmatoarea etapa de Formula 1 care se va desfasura in Singapore, aceste comunicari intre pilot si echipa vor fi interzise.

"Am nevoie de instructiuni noi pentru urmatorul tur de pista" a spus la Monza, vinerea trecuta, Nico Rosberg, pilotul echipei Mercedes. Si, inginerul de la celalalt capat al firului, Tony Ross, nu a ezitat sa-i dea indicatii care l-au ajutat. Mai mult, in aceeasi etapa din Italia, Fernando Alonso de la Ferrari a primit indicatii de la inginerul sau Andrea Stella, care l-au ajutat sa castige timp prin abordarea diferita a unui viraj.

Astfel de cazuri se intampla la fiecare cursa de Formula 1, iar cei de la FIA s-au sesizat si au spus ca un asemenea comportament incalca regulamentul, mai precis articolul 20.1 in care este clar mentionat ca "un pilot trebuie sa-si conduca masina singur si fara ajutor". Dar daca pana acum toata treaba era ambigua, acum este clar mentionat in regulament ca, incepand cu etapa urmatoare, orice sfat sau indicatie care contribuie la imbunatatirea timpilor unui pilot este interzisa si va fi sanctionata.

Distribuie pe Facebook
mai multe