Pirelli a terminat testele pentru anvelopele destinate Formula 1, sezonul 2011

Pirelli a terminat testele pentru anvelopele destinate Formula 1, sezonul 2011
Pirelli a inceput pregatirea pentru actualul sezon din Formula 1, anul trecut, cu testele de la Mugello, programate pe 19 august 2010, teste derulate la 27 grade Celsius in aer si 35 grade Celsius temperatura asfaltului. Campania s-a terminat in acest weekend, sapte luni mai tarziu, pe circuitul de la Barcelona, pe ploaie si la o temperatura de 13 grade Celsius.
Trimite unui prieten
Pirelli a ajuns, in cadrul acestui program de teste, pe circuitele de la Monza,Valencia,Jerez, Le Castellet, Bahrein si Abu Dhabi, fiind parcursi aproape 100.000 kilometri - echivalentul a peste 300 de curse de Formula 1.
Din totalul acestei distante, 18.000 kilometri au fost parcursi in sesiuni de teste private, cu monopostul Toyota TF109, adaptat la regulamentele din 2011, avandu-i la volan pe Nick Heidfeld, Romain Grosjean si Pedro de la Rosa. Restul de kilometri a fost parcurs in timpul celor 15 zile oficiale de teste efectuate de echipele de Formula 1 inscrise in sezonul 2011.
La finalul testelor oficiale, in clasamentul celor mai multi kilometri conduce echipa Ferrari, cu un total de 5.244 kilometri parcursi, urmata de Mercedes (4.483 km), Red Bull (4.407 km), Sauber (4.099 km), Williams (3.894 km), McLaren (3.844 km), Force India (3.745 km), Toro Rosso (3.737 km), Lotus Renault (3.700 km), Virgin (3.361 km) Lotus (2.403 km) si HRT (1.949 km).
In ceea ce priveste pilotii, Fernando Alonso a parcurs cei mai multi kilometri cu noile anvelope Pirelli, 2.826 kilometri, urmat de Michael Schumacher (2.474 km), Felipe Massa (2.417 km), Mark Webber (2.373 km), Rubens Barrichello (2.198 km) si Sergio Perez (2.129 km). La polul opus se afla Vitantonio Liuzzi, care a parcurs doar 326 kilometri, Jarno Trulli (1.028 km), Nick Heidfeld (1.140 km) si Heikki Kovalainen (1.182 km).
Ultimul test de la Barcelona, programat din scurt dupa anularea Marelui Premiu al Bahreinului care ar fi trebuit sa deschida sezonul 2011 in Formula 1, s-a desfasurat pe durata a cinci zile. In primele patru zile, vremea a fost calda, cu temperaturi de pana la 27 grade Celsius, in timp ce sambata, in ultima zi, cand pe circuit mai erau doar echipele Ferrari, McLaren, Mercedes si Williams, a inceput sa ploua puternic, pelicula de apa ajungand pentru prima oara la 10 milimetri.
Tinand cont de aceste conditii echipele au parcurs doar 101 tururi, fiind practic imposibil sa obtina informatii concludente. Cei cinci piloti desemnati sa testeze in ultima zi au avut probleme in special pe liniile drepte acoperite complet de apa.
In timpul celor cinci zile de teste de la Barcelona, echipele au parcurs, in total, 3.555 tururi, echivalentul a 16.548 kilometri. Echipa care a parcurs cel mai mare numar de tururi a fost Sauber, 390, insumand 1.815 kilometri in patru zile. Cel mai rapid a fost Michael Schumacher (Mercedes), cu timpul de 1m:21,268 secunde, stabilit vineri, eclipsand performanta lui Felipe Massa (Ferrari), de 1m:22,625 secunde, stabilita in sesiunea anterioara de teste de la Barcelona. Echipa care a adunat cele mai multe informatii pe ploaie este Mercedes, care a parcurs 40 de tururi in ultima zi a testului.
Pe parcursul celor patru zile cu vreme frumoasa, majoritatea echipelor a testat anvelopele Pirelli Pzero, nominalizate pentru primele trei curse ale sezonului. In afara pneurilor cu o compozitie hard si soft, la Barcelona au fost disponibile si versiunile PZero supersoft si medium, fiecare echipa avand la dispozitie, in total, 35 de seturi de anvelope.
"Au fost, cu siguranta, cinci zile foarte interesante, pe parcursul carora am intalnit o varietate mare de conditii meteorologice. Am beneficiat si de conditii perfecte, mai ales dupa amiaza, cand temperaturile erau suficient de ridicate pentru ca pneurile de compozitie hard si soft sa functioneze in regim optim. Acest lucru a permis unor echipe sa simuleze conditii de cursa si am reusit sa adunam informatii interesante. Sambata, conditiile au fost extrem de dificile si nicio echipa nu a reusit sa adune informatii concludente. Ceea ce am remarcat, insa, pe parcursul acestei ultime sesiuni de teste, si mai ales in timpul simularilor de cursa, este ca fiecare echipa a testat strategii diverse, ceea ce ma face sa cred ca ne aflam in fata unui sezon extrem de interesant. Dupa testele de la Barcelona, am facut un calcul si am descoperit 54 de potentiale oportunitati de depasire, si asta fara ca toate monoposturile sa fie prezente pe circuit. Circuitul din Australia este diferit de cel din Barcelona, dar, sincer, abia astept sa inceapa noul sezon", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Marele Premiu al Australiei, care marcheaza revenirea Pirelli in Formula 1 dupa 20 de ani, este programat pe 27 martie, pe circuitul din Albert Park, Melbourne.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Formula 1 DATA PUBLICĂRII: 14 Martie 2011