Pirelli va testa o noua evolutie a pneurilor hard in cursa de casa

Marele Premiu al Chinei a fost, potrivit multor specialisti, una dintre cele mai bune curse din ultimii ani. Dupa aceasta etapa, Pirelli ajunge in Turcia pentru a doua cursa "de casa", tinand cont ca toate cele 50.000 de anvelope Pirelli care vor fi folosite anul acesta de echipele din Formula 1 sunt produse la uzina din Izmit, aflata la doar o jumatate de ora de mers cu masina de circuitul Istanbul Park.
Chiar daca circuitul este amplasat in Asia, la est de Bosfor, Marele Premiu al Turciei marcheaza inceputul sezonului european din Formula 1. Totodata acesta este si momentul in care unele echipe vor veni cu noutati din punct de vedere tehnic si aerodinamic. Si Pirelli va pune la dispozitia tuturor echipelor, in timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, o noua evolutie a pneurilor de compozitie dura, numarul de anvelope disponibile pentru un weekend de cursa nefiind afectat de acest lucru. Pentru cursa din Turcia, pneurile nominalizate sunt de compozitie hard, ca prima optiune, si soft, ca optiune secundara, la fel ca si la primele trei curse din acest sezon competitional.
Inaugurat in 2005, circuitul Istanbul Park, lung de 5,338 kilometri, este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai solicitante din acest sezon. Cel mai cunoscut viraj este Virajul Opt, unul complex, de stanga, cu apexuri multiple, care se abordeaza la viteze mari, solicitand, astfel, la maxim pneurile Pirelli.
Incepand cu etapa de la Istanbul, anvelopele Pirelli PZero vor fi marcate pe flanc cu culori si mai proeminente. Tot in Turcia este programata si etapa de debut din campionatele GP2 si GP3, campionate unde Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de pneuri pentru urmatorii trei ani.Ce spune directorul Departamentului Pirelli de Cercetare si Dezvoltare:
Maurizio Boiocchi: "Asteptam cu nerabdare sa vedem cum se comporta noul tip de anvelope hard in sesiunile de teste de vineri. Dezvoltarea continua sta in centrul filozofiei Pirelli, asa ca, in colaborare cu toate echipele din Formula 1, lucram la versiuni noi ale anvelopelor, care vor aduce un plus de valoare acestui sport pe parcursul acestui sezon. Daca rezultatele sunt cele pe care le asteptam, intentionam sa folosim noile anvelope, care rezista mai mult decat cele in actuala compozitie hard, inca de la Barcelona, urmatoarea etapa din Formula 1. Acest tip de pneuri nu se uzeaza la fel de repede si pilotii pot parcurge astfel mai multe tururi de circuit. In acelasi timp insa, timpul necesar pentru incalzirea pneurilor este mai mare, perioada in care aderenta va fi mai scazuta."
Ce spune directorul Departamentului Pirelli Motorsport:
Paul Hembery: "Marele Premiu al Turciei este una dintre cele mai importante curse pentru noi, tinand cont ca avem aici fabrica de la Izmit, unde producem anvelope de peste 50 de ani. Vom avea foarte multi invitati importanti si sper sa avem parte de o cursa spectaculoasa pe acest circuit impresionant. Istanbul Park va supune pneurile unor teste extrem de dificile, din cauza virajelor foarte rapide, a suprafetei denivelate si foarte abrazive, dar si datorita fortelor uriase care actioneaza asupra masinii. Reputatia Virajului Opt este justificata si cred ca aici pneurile vor fi solicitate la maximum, iar uzura va fi foarte mare. Ma astept sa vad trei opriri la boxe pentru fiecare masina, dar, desigur, acest lucru va depinde si de strategia individuala a fiecarei echipe. In mod normal, in aceasta perioada a anului vremea este calda in Turcia, dar conform buletinelor meteorologice se pare ca va fi putin mai rece decat de obicei. In aceste conditii, sunt sigur ca ne asteapta inca un weekend extrem de interesant si de disputat pe circuit."
Ce spune omul din spatele volanului:
Kamui Kobayashi (Sauber): "Pana acum nu am avut nicio problema legata de pneuri cu monopostul Sauber C30-Ferrari. De fapt, chiar am reusit sa facem in asa fel incat pneurile PZero sa reziste mai multe tururi de circuit. Este destul de dificil sa prevad cum se va desfasura situatia pe Istanbul Park. Nivelul de aderenta pe acest circuit este unul scazut, ceea ce inseamna ca masina are tendinta sa derapeze foarte mult. Cred ca va fi crucial sa incercam sa protejam cat mai mult posibil pneurile fata. Virajul care mie imi place cel mai mult, dar care, in acelasi timp, este si cel mai solicitant pentru pneuri, este celebrul Viraj Opt."
Datele tehnice pentru alegerea pneurilor:
- Istanbul Park este unul dintre putinele circuite de Formula 1 pe care cursa se desfasoara contrar acelor de ceasornic. Pilotii vor parcurge 58 de tururi, ceea ce inseamna o distanta totala de 309,396 kilometri.
- Felipe Massa, pilotul echipei Ferrari, a castigat de trei ori Marele Premiu al Turciei si tot de atatea ori a plecat de pe cea mai buna pozitie a grilei de start. Pana acum, Istanbul Park a gazduit 5 curse de Formula 1. Si Vitaly Petrov, pilotul Lotus Renault, are amintiri placute aici, el reusind sa stabileasca, pentru prima oara in cariera, cel mai bun timp in cursa de anul trecut.
- Cel mai mare numar de opriri la boxe a avut loc la cursa inauguarala din 2005. Atunci, pilotii au oprit de 48 de ori, o medie de 2,4 opriri per pilot.
Anvelopele disponibile pana acum:
| Super Soft | Soft | Medium | Hard |
Australia | | A doua optiune | | Prima optiune |
Malaezia | | A doua optiune | | Prima optiune |
China | | A doua optiune | | Prima optiune |
Turcia | | A doua optiune | | Prima optiune |
Departamentul de Formula 1 din cadrul fabricii de la Izmit, care numara 200 de angajati specializati in productia de pneuri de competitie si este dotat cu tehnologie de ultima ora, realizeaza anvelopele in doua faze. Prima faza este cea de dezvoltare: productia de prototipuri pe baza unor modele matematice dezvoltate la Centrul de Cercetare si Dezvoltare de la Milano. Cea de doua faza este productia, care implica la randul sau cinci etape, 100 de materiale diferite si 18 componente de baza.
Centrul tehnologic de la Izmit:
Centrul de la Izmit este locul unde se produc pneuri pentru sporturile cu motor din 2007. De anul trecut, Izmit a devenit centrul pentru activitatile Pirelli in Formula 1, in cooperare cu Centrul de Cercetare si Dezoltare din Milano.
O data cu lansarea diviziei de Formula 1, Pirelli a crescut productia de pneuri de competitie. In 2011, compania va produce un total de 200.000 de astfel de pneuri, dintre care 50.000 vor fi pentru Formula 1 si 70.000 pentru GP2 si GP3, competitii pentru care Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de anvelope. Restul productiei este destinat celorlalte 60 de campionate internationale de curse pe circuit si raliuri pentru care Pirelli este furnizor exclusiv si pentru alte competitii mono-marca, precum Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trophy si Maserati Trophy. In total, intreaga gama Pirelli pentru sporturile cu motor consta in 200 de tipuri de pneuri de competitie, inclusiv anvelope pentru raliuri.Pirelli in Turcia:
Inaugurata in 1960, fabrica de la Izmit produce, pe langa pneurile de competitie, atat anvelope pentru autoturisme, cat si anvelope industriale. Productia deserveste piata locala, din Turcia, cele mai importante piete din Europa (inclusiv Italia, Germania, Franta, Spania, Grecia, Elvetia, Austria si Marea Britanie) si Orientul Mijlociu. Printre numerosii producatori de automobile din portofoliul de clienti al Pirelli se numara Mercedes, Jaguar, Fiat si Renault. Fabrica din Izmit, care produce de 25 de ani si cablu de otel, se intinde pe o suprafata de 340.00 de metri patrati si numara aproximativ 1.900 de angajati.
Cu o productie anuala de 8 milioane de pneuri (incluzand gamele pentru competitie, automobile si camioane), Izmit este fabrica Pirelli cu cea mai mare productie.
-
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
Trager vw polo 2g0 model 2017-2022 cod 2g0805588 ac 350 Lei
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
-
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
-
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Usa spate dreapta vw passat b6 combi 2006 2007 2008 2009 2010 535 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
-
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
-
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
Bara fata masca spoiler citroen c4 grand picasso vld bf 93 800 Lei
-
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
-
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
-
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
-
Calculator baterie mercedes w211,w219 a2115408645 200 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei


