Pirelli va testa o noua evolutie a pneurilor hard in cursa de casa

Marele Premiu al Chinei a fost, potrivit multor specialisti, una dintre cele mai bune curse din ultimii ani. Dupa aceasta etapa, Pirelli ajunge in Turcia pentru a doua cursa "de casa", tinand cont ca toate cele 50.000 de anvelope Pirelli care vor fi folosite anul acesta de echipele din Formula 1 sunt produse la uzina din Izmit, aflata la doar o jumatate de ora de mers cu masina de circuitul Istanbul Park.
Chiar daca circuitul este amplasat in Asia, la est de Bosfor, Marele Premiu al Turciei marcheaza inceputul sezonului european din Formula 1. Totodata acesta este si momentul in care unele echipe vor veni cu noutati din punct de vedere tehnic si aerodinamic. Si Pirelli va pune la dispozitia tuturor echipelor, in timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, o noua evolutie a pneurilor de compozitie dura, numarul de anvelope disponibile pentru un weekend de cursa nefiind afectat de acest lucru. Pentru cursa din Turcia, pneurile nominalizate sunt de compozitie hard, ca prima optiune, si soft, ca optiune secundara, la fel ca si la primele trei curse din acest sezon competitional.
Inaugurat in 2005, circuitul Istanbul Park, lung de 5,338 kilometri, este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai solicitante din acest sezon. Cel mai cunoscut viraj este Virajul Opt, unul complex, de stanga, cu apexuri multiple, care se abordeaza la viteze mari, solicitand, astfel, la maxim pneurile Pirelli.
Incepand cu etapa de la Istanbul, anvelopele Pirelli PZero vor fi marcate pe flanc cu culori si mai proeminente. Tot in Turcia este programata si etapa de debut din campionatele GP2 si GP3, campionate unde Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de pneuri pentru urmatorii trei ani.Ce spune directorul Departamentului Pirelli de Cercetare si Dezvoltare:
Maurizio Boiocchi: "Asteptam cu nerabdare sa vedem cum se comporta noul tip de anvelope hard in sesiunile de teste de vineri. Dezvoltarea continua sta in centrul filozofiei Pirelli, asa ca, in colaborare cu toate echipele din Formula 1, lucram la versiuni noi ale anvelopelor, care vor aduce un plus de valoare acestui sport pe parcursul acestui sezon. Daca rezultatele sunt cele pe care le asteptam, intentionam sa folosim noile anvelope, care rezista mai mult decat cele in actuala compozitie hard, inca de la Barcelona, urmatoarea etapa din Formula 1. Acest tip de pneuri nu se uzeaza la fel de repede si pilotii pot parcurge astfel mai multe tururi de circuit. In acelasi timp insa, timpul necesar pentru incalzirea pneurilor este mai mare, perioada in care aderenta va fi mai scazuta."
Ce spune directorul Departamentului Pirelli Motorsport:
Paul Hembery: "Marele Premiu al Turciei este una dintre cele mai importante curse pentru noi, tinand cont ca avem aici fabrica de la Izmit, unde producem anvelope de peste 50 de ani. Vom avea foarte multi invitati importanti si sper sa avem parte de o cursa spectaculoasa pe acest circuit impresionant. Istanbul Park va supune pneurile unor teste extrem de dificile, din cauza virajelor foarte rapide, a suprafetei denivelate si foarte abrazive, dar si datorita fortelor uriase care actioneaza asupra masinii. Reputatia Virajului Opt este justificata si cred ca aici pneurile vor fi solicitate la maximum, iar uzura va fi foarte mare. Ma astept sa vad trei opriri la boxe pentru fiecare masina, dar, desigur, acest lucru va depinde si de strategia individuala a fiecarei echipe. In mod normal, in aceasta perioada a anului vremea este calda in Turcia, dar conform buletinelor meteorologice se pare ca va fi putin mai rece decat de obicei. In aceste conditii, sunt sigur ca ne asteapta inca un weekend extrem de interesant si de disputat pe circuit."
Ce spune omul din spatele volanului:
Kamui Kobayashi (Sauber): "Pana acum nu am avut nicio problema legata de pneuri cu monopostul Sauber C30-Ferrari. De fapt, chiar am reusit sa facem in asa fel incat pneurile PZero sa reziste mai multe tururi de circuit. Este destul de dificil sa prevad cum se va desfasura situatia pe Istanbul Park. Nivelul de aderenta pe acest circuit este unul scazut, ceea ce inseamna ca masina are tendinta sa derapeze foarte mult. Cred ca va fi crucial sa incercam sa protejam cat mai mult posibil pneurile fata. Virajul care mie imi place cel mai mult, dar care, in acelasi timp, este si cel mai solicitant pentru pneuri, este celebrul Viraj Opt."
Datele tehnice pentru alegerea pneurilor:
- Istanbul Park este unul dintre putinele circuite de Formula 1 pe care cursa se desfasoara contrar acelor de ceasornic. Pilotii vor parcurge 58 de tururi, ceea ce inseamna o distanta totala de 309,396 kilometri.
- Felipe Massa, pilotul echipei Ferrari, a castigat de trei ori Marele Premiu al Turciei si tot de atatea ori a plecat de pe cea mai buna pozitie a grilei de start. Pana acum, Istanbul Park a gazduit 5 curse de Formula 1. Si Vitaly Petrov, pilotul Lotus Renault, are amintiri placute aici, el reusind sa stabileasca, pentru prima oara in cariera, cel mai bun timp in cursa de anul trecut.
- Cel mai mare numar de opriri la boxe a avut loc la cursa inauguarala din 2005. Atunci, pilotii au oprit de 48 de ori, o medie de 2,4 opriri per pilot.
Anvelopele disponibile pana acum:
| Super Soft | Soft | Medium | Hard |
Australia | | A doua optiune | | Prima optiune |
Malaezia | | A doua optiune | | Prima optiune |
China | | A doua optiune | | Prima optiune |
Turcia | | A doua optiune | | Prima optiune |
Departamentul de Formula 1 din cadrul fabricii de la Izmit, care numara 200 de angajati specializati in productia de pneuri de competitie si este dotat cu tehnologie de ultima ora, realizeaza anvelopele in doua faze. Prima faza este cea de dezvoltare: productia de prototipuri pe baza unor modele matematice dezvoltate la Centrul de Cercetare si Dezvoltare de la Milano. Cea de doua faza este productia, care implica la randul sau cinci etape, 100 de materiale diferite si 18 componente de baza.
Centrul tehnologic de la Izmit:
Centrul de la Izmit este locul unde se produc pneuri pentru sporturile cu motor din 2007. De anul trecut, Izmit a devenit centrul pentru activitatile Pirelli in Formula 1, in cooperare cu Centrul de Cercetare si Dezoltare din Milano.
O data cu lansarea diviziei de Formula 1, Pirelli a crescut productia de pneuri de competitie. In 2011, compania va produce un total de 200.000 de astfel de pneuri, dintre care 50.000 vor fi pentru Formula 1 si 70.000 pentru GP2 si GP3, competitii pentru care Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de anvelope. Restul productiei este destinat celorlalte 60 de campionate internationale de curse pe circuit si raliuri pentru care Pirelli este furnizor exclusiv si pentru alte competitii mono-marca, precum Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trophy si Maserati Trophy. In total, intreaga gama Pirelli pentru sporturile cu motor consta in 200 de tipuri de pneuri de competitie, inclusiv anvelope pentru raliuri.Pirelli in Turcia:
Inaugurata in 1960, fabrica de la Izmit produce, pe langa pneurile de competitie, atat anvelope pentru autoturisme, cat si anvelope industriale. Productia deserveste piata locala, din Turcia, cele mai importante piete din Europa (inclusiv Italia, Germania, Franta, Spania, Grecia, Elvetia, Austria si Marea Britanie) si Orientul Mijlociu. Printre numerosii producatori de automobile din portofoliul de clienti al Pirelli se numara Mercedes, Jaguar, Fiat si Renault. Fabrica din Izmit, care produce de 25 de ani si cablu de otel, se intinde pe o suprafata de 340.00 de metri patrati si numara aproximativ 1.900 de angajati.
Cu o productie anuala de 8 milioane de pneuri (incluzand gamele pentru competitie, automobile si camioane), Izmit este fabrica Pirelli cu cea mai mare productie.
-
Vw touran euro 5 2012 5890 €
Motor ford focus 2 1.6 benzina 2006 peugeot 307 407 3500 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Modul confort audi a4 (8k2, b8) [fabr 2008-2015] 8t0959793q 90 Lei
Broasca capota motor bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007] touring... 174 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Bujie incandescenta ford / peugeot / citroen 21864 ( lichidare... 40 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
Supapa combustibil, 058133517a, vw passat (3c) 1.6b, bse 84 Lei
-
Chiuloasa completa originala yamaha mbk minarelli 125 150... 600 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Usa usi portiera portiere dreapta fata dezechipata cu defect... 149.99 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Dezmembrez motor piaggio ciao bravo si grillo boxer ambielaj 10 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
-
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
Furtun apa 46349131 2.2d fiat ducato euro 6 46352348 200 Lei
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Capota hyundai ix35 lm 2010 800 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...


