Pirelli va testa o noua evolutie a pneurilor hard in cursa de casa

Marele Premiu al Chinei a fost, potrivit multor specialisti, una dintre cele mai bune curse din ultimii ani. Dupa aceasta etapa, Pirelli ajunge in Turcia pentru a doua cursa "de casa", tinand cont ca toate cele 50.000 de anvelope Pirelli care vor fi folosite anul acesta de echipele din Formula 1 sunt produse la uzina din Izmit, aflata la doar o jumatate de ora de mers cu masina de circuitul Istanbul Park.
Chiar daca circuitul este amplasat in Asia, la est de Bosfor, Marele Premiu al Turciei marcheaza inceputul sezonului european din Formula 1. Totodata acesta este si momentul in care unele echipe vor veni cu noutati din punct de vedere tehnic si aerodinamic. Si Pirelli va pune la dispozitia tuturor echipelor, in timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, o noua evolutie a pneurilor de compozitie dura, numarul de anvelope disponibile pentru un weekend de cursa nefiind afectat de acest lucru. Pentru cursa din Turcia, pneurile nominalizate sunt de compozitie hard, ca prima optiune, si soft, ca optiune secundara, la fel ca si la primele trei curse din acest sezon competitional.
Inaugurat in 2005, circuitul Istanbul Park, lung de 5,338 kilometri, este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai solicitante din acest sezon. Cel mai cunoscut viraj este Virajul Opt, unul complex, de stanga, cu apexuri multiple, care se abordeaza la viteze mari, solicitand, astfel, la maxim pneurile Pirelli.
Incepand cu etapa de la Istanbul, anvelopele Pirelli PZero vor fi marcate pe flanc cu culori si mai proeminente. Tot in Turcia este programata si etapa de debut din campionatele GP2 si GP3, campionate unde Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de pneuri pentru urmatorii trei ani.Ce spune directorul Departamentului Pirelli de Cercetare si Dezvoltare:
Maurizio Boiocchi: "Asteptam cu nerabdare sa vedem cum se comporta noul tip de anvelope hard in sesiunile de teste de vineri. Dezvoltarea continua sta in centrul filozofiei Pirelli, asa ca, in colaborare cu toate echipele din Formula 1, lucram la versiuni noi ale anvelopelor, care vor aduce un plus de valoare acestui sport pe parcursul acestui sezon. Daca rezultatele sunt cele pe care le asteptam, intentionam sa folosim noile anvelope, care rezista mai mult decat cele in actuala compozitie hard, inca de la Barcelona, urmatoarea etapa din Formula 1. Acest tip de pneuri nu se uzeaza la fel de repede si pilotii pot parcurge astfel mai multe tururi de circuit. In acelasi timp insa, timpul necesar pentru incalzirea pneurilor este mai mare, perioada in care aderenta va fi mai scazuta."
Ce spune directorul Departamentului Pirelli Motorsport:
Paul Hembery: "Marele Premiu al Turciei este una dintre cele mai importante curse pentru noi, tinand cont ca avem aici fabrica de la Izmit, unde producem anvelope de peste 50 de ani. Vom avea foarte multi invitati importanti si sper sa avem parte de o cursa spectaculoasa pe acest circuit impresionant. Istanbul Park va supune pneurile unor teste extrem de dificile, din cauza virajelor foarte rapide, a suprafetei denivelate si foarte abrazive, dar si datorita fortelor uriase care actioneaza asupra masinii. Reputatia Virajului Opt este justificata si cred ca aici pneurile vor fi solicitate la maximum, iar uzura va fi foarte mare. Ma astept sa vad trei opriri la boxe pentru fiecare masina, dar, desigur, acest lucru va depinde si de strategia individuala a fiecarei echipe. In mod normal, in aceasta perioada a anului vremea este calda in Turcia, dar conform buletinelor meteorologice se pare ca va fi putin mai rece decat de obicei. In aceste conditii, sunt sigur ca ne asteapta inca un weekend extrem de interesant si de disputat pe circuit."
Ce spune omul din spatele volanului:
Kamui Kobayashi (Sauber): "Pana acum nu am avut nicio problema legata de pneuri cu monopostul Sauber C30-Ferrari. De fapt, chiar am reusit sa facem in asa fel incat pneurile PZero sa reziste mai multe tururi de circuit. Este destul de dificil sa prevad cum se va desfasura situatia pe Istanbul Park. Nivelul de aderenta pe acest circuit este unul scazut, ceea ce inseamna ca masina are tendinta sa derapeze foarte mult. Cred ca va fi crucial sa incercam sa protejam cat mai mult posibil pneurile fata. Virajul care mie imi place cel mai mult, dar care, in acelasi timp, este si cel mai solicitant pentru pneuri, este celebrul Viraj Opt."
Datele tehnice pentru alegerea pneurilor:
- Istanbul Park este unul dintre putinele circuite de Formula 1 pe care cursa se desfasoara contrar acelor de ceasornic. Pilotii vor parcurge 58 de tururi, ceea ce inseamna o distanta totala de 309,396 kilometri.
- Felipe Massa, pilotul echipei Ferrari, a castigat de trei ori Marele Premiu al Turciei si tot de atatea ori a plecat de pe cea mai buna pozitie a grilei de start. Pana acum, Istanbul Park a gazduit 5 curse de Formula 1. Si Vitaly Petrov, pilotul Lotus Renault, are amintiri placute aici, el reusind sa stabileasca, pentru prima oara in cariera, cel mai bun timp in cursa de anul trecut.
- Cel mai mare numar de opriri la boxe a avut loc la cursa inauguarala din 2005. Atunci, pilotii au oprit de 48 de ori, o medie de 2,4 opriri per pilot.
Anvelopele disponibile pana acum:
| Super Soft | Soft | Medium | Hard |
Australia | | A doua optiune | | Prima optiune |
Malaezia | | A doua optiune | | Prima optiune |
China | | A doua optiune | | Prima optiune |
Turcia | | A doua optiune | | Prima optiune |
Departamentul de Formula 1 din cadrul fabricii de la Izmit, care numara 200 de angajati specializati in productia de pneuri de competitie si este dotat cu tehnologie de ultima ora, realizeaza anvelopele in doua faze. Prima faza este cea de dezvoltare: productia de prototipuri pe baza unor modele matematice dezvoltate la Centrul de Cercetare si Dezvoltare de la Milano. Cea de doua faza este productia, care implica la randul sau cinci etape, 100 de materiale diferite si 18 componente de baza.
Centrul tehnologic de la Izmit:
Centrul de la Izmit este locul unde se produc pneuri pentru sporturile cu motor din 2007. De anul trecut, Izmit a devenit centrul pentru activitatile Pirelli in Formula 1, in cooperare cu Centrul de Cercetare si Dezoltare din Milano.
O data cu lansarea diviziei de Formula 1, Pirelli a crescut productia de pneuri de competitie. In 2011, compania va produce un total de 200.000 de astfel de pneuri, dintre care 50.000 vor fi pentru Formula 1 si 70.000 pentru GP2 si GP3, competitii pentru care Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de anvelope. Restul productiei este destinat celorlalte 60 de campionate internationale de curse pe circuit si raliuri pentru care Pirelli este furnizor exclusiv si pentru alte competitii mono-marca, precum Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trophy si Maserati Trophy. In total, intreaga gama Pirelli pentru sporturile cu motor consta in 200 de tipuri de pneuri de competitie, inclusiv anvelope pentru raliuri.Pirelli in Turcia:
Inaugurata in 1960, fabrica de la Izmit produce, pe langa pneurile de competitie, atat anvelope pentru autoturisme, cat si anvelope industriale. Productia deserveste piata locala, din Turcia, cele mai importante piete din Europa (inclusiv Italia, Germania, Franta, Spania, Grecia, Elvetia, Austria si Marea Britanie) si Orientul Mijlociu. Printre numerosii producatori de automobile din portofoliul de clienti al Pirelli se numara Mercedes, Jaguar, Fiat si Renault. Fabrica din Izmit, care produce de 25 de ani si cablu de otel, se intinde pe o suprafata de 340.00 de metri patrati si numara aproximativ 1.900 de angajati.
Cu o productie anuala de 8 milioane de pneuri (incluzand gamele pentru competitie, automobile si camioane), Izmit este fabrica Pirelli cu cea mai mare productie.
-
Se ofera spre vanzare piese provenite de la un opel zafira 2.0...
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Bara fata nissan nv 200 700 Lei
Grila radiator audi a3 8v (2012 -) 750 Lei
-
Termoflot ford transit custom v362 2.2 tdci 100cp cod piesa :... 249 Lei
Dezmembrari opel astra h 1.4 88kw 120cp euro 4⭐⭐⭐⭐⭐✅
5801868953 826592-0003 826592-5003s gtc4502bknv garrett turbo... 5000 Lei
-
Macara geam electric stanga fata renault megane 3 (2008-2012) 189 Lei
Interior complet europa (fete usi cu lumini... 4000 Lei
Inel senzor, abs skoda octavia ii combi (1z5) (2004 - 2013)... 60 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll marca rial gama hyundai, mazda. kia, dacia... 1250 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Dezmembrari citroen berlingo fab. 2007 1.9 d 51kw 69cp euro 4...
-
Scaun stanga fata volkswagen vw golf 7 [2012 - 2017] 1.6 tdi clha 1000 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Jante aliaj 16 zoll originale opel astra h 1000 Lei
-
Geam lateral mercedes-benz sprinter 2 906 [2006 - 2013] 440 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
Vw transporter tdi 2009 9350 €
-
Calculator motor ecu renault captur (2013-2017) 0.9 tce h4b... 439 Lei
Carlig remorcare electric ford focus 4 combi/break/variant... 900 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Calculator motor bosch opel zafira 0 281 013 593 / 0281013593... 750 Lei
Grila bara fata dreapta am opel astra h 2004-2007 1400308 30 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Set ornament exterior negru matte pentru ford ranger t7 t8... 795 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Bucse suport sasiu kvf500161 land rover discovery 3 [2004 -... 43 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Aparatoare noroi fata dreapta dacia logan mcv - - (2012 2016) 150 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei


