Pirelli va testa o noua evolutie a pneurilor hard in cursa de casa

Marele Premiu al Chinei a fost, potrivit multor specialisti, una dintre cele mai bune curse din ultimii ani. Dupa aceasta etapa, Pirelli ajunge in Turcia pentru a doua cursa "de casa", tinand cont ca toate cele 50.000 de anvelope Pirelli care vor fi folosite anul acesta de echipele din Formula 1 sunt produse la uzina din Izmit, aflata la doar o jumatate de ora de mers cu masina de circuitul Istanbul Park.
Chiar daca circuitul este amplasat in Asia, la est de Bosfor, Marele Premiu al Turciei marcheaza inceputul sezonului european din Formula 1. Totodata acesta este si momentul in care unele echipe vor veni cu noutati din punct de vedere tehnic si aerodinamic. Si Pirelli va pune la dispozitia tuturor echipelor, in timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, o noua evolutie a pneurilor de compozitie dura, numarul de anvelope disponibile pentru un weekend de cursa nefiind afectat de acest lucru. Pentru cursa din Turcia, pneurile nominalizate sunt de compozitie hard, ca prima optiune, si soft, ca optiune secundara, la fel ca si la primele trei curse din acest sezon competitional.
Inaugurat in 2005, circuitul Istanbul Park, lung de 5,338 kilometri, este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai solicitante din acest sezon. Cel mai cunoscut viraj este Virajul Opt, unul complex, de stanga, cu apexuri multiple, care se abordeaza la viteze mari, solicitand, astfel, la maxim pneurile Pirelli.
Incepand cu etapa de la Istanbul, anvelopele Pirelli PZero vor fi marcate pe flanc cu culori si mai proeminente. Tot in Turcia este programata si etapa de debut din campionatele GP2 si GP3, campionate unde Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de pneuri pentru urmatorii trei ani.Ce spune directorul Departamentului Pirelli de Cercetare si Dezvoltare:
Maurizio Boiocchi: "Asteptam cu nerabdare sa vedem cum se comporta noul tip de anvelope hard in sesiunile de teste de vineri. Dezvoltarea continua sta in centrul filozofiei Pirelli, asa ca, in colaborare cu toate echipele din Formula 1, lucram la versiuni noi ale anvelopelor, care vor aduce un plus de valoare acestui sport pe parcursul acestui sezon. Daca rezultatele sunt cele pe care le asteptam, intentionam sa folosim noile anvelope, care rezista mai mult decat cele in actuala compozitie hard, inca de la Barcelona, urmatoarea etapa din Formula 1. Acest tip de pneuri nu se uzeaza la fel de repede si pilotii pot parcurge astfel mai multe tururi de circuit. In acelasi timp insa, timpul necesar pentru incalzirea pneurilor este mai mare, perioada in care aderenta va fi mai scazuta."
Ce spune directorul Departamentului Pirelli Motorsport:
Paul Hembery: "Marele Premiu al Turciei este una dintre cele mai importante curse pentru noi, tinand cont ca avem aici fabrica de la Izmit, unde producem anvelope de peste 50 de ani. Vom avea foarte multi invitati importanti si sper sa avem parte de o cursa spectaculoasa pe acest circuit impresionant. Istanbul Park va supune pneurile unor teste extrem de dificile, din cauza virajelor foarte rapide, a suprafetei denivelate si foarte abrazive, dar si datorita fortelor uriase care actioneaza asupra masinii. Reputatia Virajului Opt este justificata si cred ca aici pneurile vor fi solicitate la maximum, iar uzura va fi foarte mare. Ma astept sa vad trei opriri la boxe pentru fiecare masina, dar, desigur, acest lucru va depinde si de strategia individuala a fiecarei echipe. In mod normal, in aceasta perioada a anului vremea este calda in Turcia, dar conform buletinelor meteorologice se pare ca va fi putin mai rece decat de obicei. In aceste conditii, sunt sigur ca ne asteapta inca un weekend extrem de interesant si de disputat pe circuit."
Ce spune omul din spatele volanului:
Kamui Kobayashi (Sauber): "Pana acum nu am avut nicio problema legata de pneuri cu monopostul Sauber C30-Ferrari. De fapt, chiar am reusit sa facem in asa fel incat pneurile PZero sa reziste mai multe tururi de circuit. Este destul de dificil sa prevad cum se va desfasura situatia pe Istanbul Park. Nivelul de aderenta pe acest circuit este unul scazut, ceea ce inseamna ca masina are tendinta sa derapeze foarte mult. Cred ca va fi crucial sa incercam sa protejam cat mai mult posibil pneurile fata. Virajul care mie imi place cel mai mult, dar care, in acelasi timp, este si cel mai solicitant pentru pneuri, este celebrul Viraj Opt."
Datele tehnice pentru alegerea pneurilor:
- Istanbul Park este unul dintre putinele circuite de Formula 1 pe care cursa se desfasoara contrar acelor de ceasornic. Pilotii vor parcurge 58 de tururi, ceea ce inseamna o distanta totala de 309,396 kilometri.
- Felipe Massa, pilotul echipei Ferrari, a castigat de trei ori Marele Premiu al Turciei si tot de atatea ori a plecat de pe cea mai buna pozitie a grilei de start. Pana acum, Istanbul Park a gazduit 5 curse de Formula 1. Si Vitaly Petrov, pilotul Lotus Renault, are amintiri placute aici, el reusind sa stabileasca, pentru prima oara in cariera, cel mai bun timp in cursa de anul trecut.
- Cel mai mare numar de opriri la boxe a avut loc la cursa inauguarala din 2005. Atunci, pilotii au oprit de 48 de ori, o medie de 2,4 opriri per pilot.
Anvelopele disponibile pana acum:
| Super Soft | Soft | Medium | Hard |
Australia | | A doua optiune | | Prima optiune |
Malaezia | | A doua optiune | | Prima optiune |
China | | A doua optiune | | Prima optiune |
Turcia | | A doua optiune | | Prima optiune |
Departamentul de Formula 1 din cadrul fabricii de la Izmit, care numara 200 de angajati specializati in productia de pneuri de competitie si este dotat cu tehnologie de ultima ora, realizeaza anvelopele in doua faze. Prima faza este cea de dezvoltare: productia de prototipuri pe baza unor modele matematice dezvoltate la Centrul de Cercetare si Dezvoltare de la Milano. Cea de doua faza este productia, care implica la randul sau cinci etape, 100 de materiale diferite si 18 componente de baza.
Centrul tehnologic de la Izmit:
Centrul de la Izmit este locul unde se produc pneuri pentru sporturile cu motor din 2007. De anul trecut, Izmit a devenit centrul pentru activitatile Pirelli in Formula 1, in cooperare cu Centrul de Cercetare si Dezoltare din Milano.
O data cu lansarea diviziei de Formula 1, Pirelli a crescut productia de pneuri de competitie. In 2011, compania va produce un total de 200.000 de astfel de pneuri, dintre care 50.000 vor fi pentru Formula 1 si 70.000 pentru GP2 si GP3, competitii pentru care Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de anvelope. Restul productiei este destinat celorlalte 60 de campionate internationale de curse pe circuit si raliuri pentru care Pirelli este furnizor exclusiv si pentru alte competitii mono-marca, precum Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trophy si Maserati Trophy. In total, intreaga gama Pirelli pentru sporturile cu motor consta in 200 de tipuri de pneuri de competitie, inclusiv anvelope pentru raliuri.Pirelli in Turcia:
Inaugurata in 1960, fabrica de la Izmit produce, pe langa pneurile de competitie, atat anvelope pentru autoturisme, cat si anvelope industriale. Productia deserveste piata locala, din Turcia, cele mai importante piete din Europa (inclusiv Italia, Germania, Franta, Spania, Grecia, Elvetia, Austria si Marea Britanie) si Orientul Mijlociu. Printre numerosii producatori de automobile din portofoliul de clienti al Pirelli se numara Mercedes, Jaguar, Fiat si Renault. Fabrica din Izmit, care produce de 25 de ani si cablu de otel, se intinde pe o suprafata de 340.00 de metri patrati si numara aproximativ 1.900 de angajati.
Cu o productie anuala de 8 milioane de pneuri (incluzand gamele pentru competitie, automobile si camioane), Izmit este fabrica Pirelli cu cea mai mare productie.
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
-
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Fiat punto 1.9 multijet 2006 999 €
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Bara spate - honda civic h/b1980 1981, 141.17 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei


