Strategia cu doua opriri la boxe, castigatoare in Singapore

Strategia cu doua opriri la boxe, castigatoare in Singapore
Dupa un duel tensionat de la start la sosire, intrerupt doar de cele doua neutralizari ale cursei, Sebastian Vettel a obtinut a doua sa victorie din acest sezon in Marele Premiu al Republicii Singapore. Pilotul echipei Red Bull a plecat de pe pozitia a treia a grilei, cu pneurile P Zero Rosu (supersoft) si a oprit de doua ori la standuri cand a schimbat pe pneurile P Zero Galben (soft), acestea fiind cele doua compozitii nominalizate pentru aceasta cursa.
Distribuie pe Facebook
Vettel a castigat cu un avans de noua secunde fata de Jenson Button, pilotul de la McLaren avand aceeasi strategia, singura diferenta fiind ca a intrat cu patru tururi mai tarziu decat Vettal la prima oprire. Cursa din Singapore a fost cea mai lunga a anului fiind oprita dupa doua ore, timpul maxim admis, inainte ca cele 61 de tururi programate sa fie parcurse.
Toti pilotii din top 10 au inceput cu pneurile de compozitie supersoft, in timp ce Nico Hulkenberg (Force India) si Sergio Perez (Perez) au plecat cu pneuri de compozitie soft de pe pozitiile 11, respectiv 14. In urma incidentului din primul tur in care a retrogradat pana pe ultima pozitie, Felipe Massa (Ferrari) a trecut si el pe pneurile de compozitie soft cand a intrat la boxe in primul tur. Fernando Alonso, colegul sau de echipa, si-a pastrat prima pozitie in clasament dupa ce a terminat pe trei in cursa de pe strazile din Singapore (locul cinci pe grila de start) dupa ce a avut aceeasi strategie cu doua opriri la boxe. Pentru Alonso acesta a fost cel de-al 81-lea podium din cariera si a batut astfel recordul detinut anterior de Ayrton Senna.
Primul pilot care a intrat la boxe a fost Mark Webber (Red Bull Racing) in turul 8 care a trecut pe pneuri soft, in timp ce Vettel a oprit cu doua tururi mai tarziu. Button a intrat pentru prima oara la standuri in turul 14. Hulkenberg si Perez au oprit in turul 18 cand au ales tot pneurile de compozitie soft si ei avand tot o strategie cu doua opriri la boxe sperand ca vor avea un avantaj cu compozitia cea mai moale pe final de cursa. Si Felipe Massa a terminat cursa pe pneurile supersoft ceea ce l-a ajutat sa urce cateva locuri in clasament pana pe 8, dupa ce, la un moment dat, a fost ultimul clasat.
Cand masina de siguranta a iesit pentru prima oara pe circuit, in turul 33, toti pilotii de top au intrat pentru a doua oprire. Vettel a preluat conducerea, avand pneuri soft, urmat de Button care a ales acelasi cauciucuri. Cel de-al doillea set de pneuri soft a rezistat 45 de minute (sau 26 de tururi) pana la finalul cursei.
A doua neutralizare a cursei, din turul 40, i-a permis lui Perez sa opreasca a doua oara fara sa piarda prea mult timp, iar in final pilotul echipei Sauber a terminat pe 11. Hulkenberg a oprit si el in timpul acestei neutralizari, dar strategia sa a fost ruinata de un incident de cursa care l-a obligat sa mai opreasca inca o data pana la finalul cursei.

"In cursa totul a depins de aparitia masinii de siguranta. Daca aceasta ar fi iesit in primele zece tururi, atunci toata lumea ar fi avut o strategie cu doua opriri. Acest lucru nu s-a intamplat si atunci cei de la Red Bull au ales sa opreasca de trei ori, strategie copiata de toti ceilalti. Cursa a fost neutralizata inca o data si toti au revenit la strategia cu doua opriri. Pneurile spate au fost cele mai solicitate aici fiind nevoie de tractiune la iesirea din virajele mai lente. Cu o diferenta mare de timp pe tur intre cele doua compozitii, de aproximativ 1,5 secunde - cea mai mare din acest sezon - stilul de pilotaj a jucat un rol important in managementul pneurilor, mai ales in prima parte cand s-a rulat cu rezervorul plin. Fara nicio neutralizare in prima parte a cursei, echipele trebuiau sa aiba o strategie flexibila care sa le permita sa schimbe totul din mers.

Si anul acesta, aici la Singapore, am avut parte de o cursa extrem de spectaculoasa si imprevizibila unde strategia schimbului de pneuri a facut diferenta. As vrea sa-l felicit pe Paul di Resta care a terminat pe patru, cel mai bun rezultat cu echipa Force India, dar si pe cei de la Marussia, care au terminat pe 12, cel mai bun rezultat al lor, cu Timo Glock", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Distribuie pe Facebook
mai multe