5 'lucrari' facute de soferi la masina care i-au lasat cu gura cascata pe mecanicii din service

  • Furtunul de gradina la turbo
  • Dop de stuf in radiator
  • Conducta de frana anulata cu patentul
Distribuie pe Facebook

Mare este gradina Domnului, mai ales cand vine vorba de soferii din Romania si masinile lor. Nu putini sunt acei soferi care se apuca sa faca ei reparatii la masina, sperand astfel ca vor economisi bani si ca vor lungi viata masinii personale. Iata 5 cazuri cu adevarat socante, care ne demonstreaza de ce sunt in stare soferii romani, doar ca sa mai salveze niste bani, fara sa se gandeasca la siguranta lor.

Atunci cand lucrezi intr-un service auto ai parte mereu de surprize, nu neaparat placute. Vin clientii cu autoturismul personal pentru reparatii, mirati ca li s-a stricat masina, iar in momentul in care e ridicata pe elevator apare surpriza. Un lucru e cert: cand te crezi mecanic si vrei sa faci propriile adaptari cum te duce capul, in loc sa mergi la un service specializat, nimic bun nu poate iesi. Iata 5 exemple de situatii in care soferii si-au bagat nasul si mai rau au facut.

1. Furtunul de gradina la turbo

Se da un Opel Astra diesel de 1.7 litri care are, evident, un turbo-compresor. Proprietarul a venit cu masina la service spunand ca nu mai trage, dar a uitat sa mentioneze un singur lucru. Acum vreo doi ani, a cedat un furtun de la sistemul de admisie, pe cand era undeva la tara.

Nu a avut de unde sa ia un furtun nou sau de la dezmembrari, asa ca a adaptat un furtun de gradina pe care l-a prins cu 4 coliere. A vazut ca rezista si, in timp, a uitat de adaptarea facuta. Insa ce nu a stiut clientul este ca, pe interior, din cauza caldurii mari, furtunul care nu a fost fabricat pentru asa ceva, s-a mancat, s-a topit, iar toate resturile au ajuns in admisie unde au blocat cateva supape si doi senzori. Motorul mergea, dar extrem de prost, consumul o luase razna si in bord erau aprinsi 3 martori luminosi.

5 'lucrari' facute de soferi la masina care i-au lasat cu gura cascata pe mecanicii din service

2. Dop de stuf in radiator

Avem de aceasta data un Fiat Doblo care a avut parte de o reparatie... pe loc. Initial, s-a vrut a fi o reparatie de moment, de urgenta, dar intre timp s-a transformat intr-o reparatie de durata. Si anume, din cauza unei mufe rupte, pe timp de canicula, motorul se pare ca nu a avut suficient lichid de racire si a fiert, spargand radiatorul. De fapt, a aparut o crapatura intr-un colt al radiatorului, in partea de jos. Problema este ca radiatorul s-a spart undeva in Delta Dunarii, departe de orice service sau magazin de piese auto.

Asa ca soferul s-a gandit la o reparatie inedita: a astupat gaura din radiator cu niste stuf uscat pe care l-a taiat si l-a inghesuit in radiator, dupa care a umplut sistemul cu apa din balta. Surprinzator, reparatia a rezistat pana la o benzinarie, unde soferul a schimbat apa cu antigel. Si de atunci, fara sa mai investeasca bani pe un radiator nou, a tinut asa vreo 2 ani. Doar ca 'dopul' inventat intre timp a putrezit si a lasat sa curga tot antigelul, dupa care a urmat iar motor fiert si o garnitura de chiulasa arsa...

5 'lucrari' facute de soferi la masina care i-au lasat cu gura cascata pe mecanicii din service

3. Racord flexibil din cutie de Cola

Am vazut pe internet o imagine cu un racord flexibil la evacuare facut dintr-o cutie de Cola. Nu este fabulatie, este chiar pe bune. Nu stiu cine s-a inspirat de la cine, dar cert este ca a ajuns in service un BMW model E60 care avea evacuarea prinsa cu un racord facut din cutie de Cola. Clientul ne-a spus ca i s-a rupt evacuarea de la rugina, in mers, si ca teava atingea asfaltul.

Asa ca a oprit intr-o parcare, a ridicat masina pe cric si a legat la loc tevile intre ele cu o cutie din aluminiu, taiata la capete, si stransa cu doua coliere din metal. Adaptarea a tinut ceva timp, pana cand, din cauza caldurii uriase, cutia s-a dilatat, s-a indoit si a astupat complet traseul. Motorul ii murea din 5 in 5 minute si nu stia de ce... Pana cand a ajuns in service profesionist si, sus pe elevator, toata lumea a vazut grozavia.

5 'lucrari' facute de soferi la masina care i-au lasat cu gura cascata pe mecanicii din service

4. Conducta de frana anulata cu patentul

Ce faci cand ramai, brusc, fara frane in plin trafic? Tragi pe dreapta si lasi acolo masina pana cand o ridici pe o platforma, ca altfel, risti sa mori intr-un accident grav. Nu insa si soferul unui Renault Laguna, care a cumparat, pesemne, masina de la cineva care a circulat intens cu ea intr-o zona litorala si, din cauza apei sarate, conductele metalice de frana au ruginit pe dedesubtul masinii. In timp ce mergea, din fericire pe un drum drept si fara aglomeratie, a simtit cum s-a inmuiat pedala brusc si a ramas fara frane.

Dupa ce a reusit sa opreasca cu frana de mana, a vazut ca o conducta din stanga-spate era umeda si gaurita. Solutia aleasa a fost cea mai ieftina, dar cea mai proasta: a indoit cu un patent conducta si a sugurumat-o cu presiune, anuland-o. A completat cu lichid de frana si a plecat mai departe. Masina a franat, insa doar cu 3 roti. Mai grav este ca a franat asa multi ani, pana cand a ajuns pentru o alta problema la service si mecanicii au vazut minunea care il putea costa viata pe sofer.

5 'lucrari' facute de soferi la masina care i-au lasat cu gura cascata pe mecanicii din service

5. Baie de ulei lipita cu Poxipol

O reparatie foarte amuzanta si care transmite cel mai bine inventivitatea soferului roman preocupat doar de economisit cativa lei este urmatoarea. O Dacia Logan pe care posesorul a confundat-o cu o masina de off-road si a bagat-o pe un drum forestier pietruit si plin de sleauri a ajuns la destinatie cu baia sparta.

De fapt, era o indoitura cu o crapatura mica, dar destul incat sa se scurga tot uleiul din motor. Solutia a fost una rapida si, aparent, buna: a lasat sa se scurga tot uleiul, a curatat bine zona si a umplut indoitura cu Poxipol. Dupa uscare, a fost pus ulei nou si motorul a functionat in parametri mult si bine. De fapt, probabil merge la fel si in ziua de azi, pentru ca soferul nu a vrut inlocuirea baii de ulei. Dar el nu stie ca, oricand, acel adeziv poate ajunge in motor si sa infunde pompa de ulei, ducand la o stricare iremediabila a motorului.

5 'lucrari' facute de soferi la masina care i-au lasat cu gura cascata pe mecanicii din service

Top Lac Auto iti recomanda sa nu faci astfel de compromisuri. Niciodata. Pentru ca orice reparatie sau adaptare de moment poate duce la probleme mult mai grave si costisitoare pe viitor.

Nu trebuie sa iti bati joc de masina ta, pentru ca nu ai vrea sa te lase balta in momentele cele mai importante. Asa ca cel mai bine este sa urmezi 3 sfaturi de baza: cumpara numai piese noi, de calitate, du-ti masina numai intr-un service autorizat cu personal calificat si bine pregatit si la cel mai mic semn ca ceva e in neregula, sau martor aprins in bord, fa urgent o verificare in service. Poate sa nu fie nimic, sau poate fi ceva minor care poate duce la o problema grava care iti va goli buzunarele.

Articol realizat cu sprijinul TOP LAC AUTO

Bd. Timisoara Nr 179 Sector 6 Bucuresti, tel: 0758.110.003 / 031.005.0005

5 'lucrari' facute de soferi la masina care i-au lasat cu gura cascata pe mecanicii din service

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze 5 'lucrari' facute de soferi la masina care i-au lasat cu gura cascata pe mecanicii din service
mai multe