Brandul ARO Campulung a fost cumparat de rusii de la AvtoVAZ

Brandul ARO Campulung a fost cumparat de rusii de la AvtoVAZ
  • AvtoVAZ produce Lada, Renault si Nissan
  • Compania are 25% actiuni detinute de Grupul Renault
  • ARO a disparut de pe piata in 2004
Distribuie pe Facebook

Singurul producator de automobile dedicate mersului in off-road din Romania, va vedea dupa o pauza de 10 ani o posibila iesire la lumina. AvtoVAZ, cel mai mare producator de automobile din Rusia, a cumparat ARO si va incepe sa produca la Campulung automobile 4x4.

Fabrica de automobile de la Campulung unde se fabricau masinile ARO poate fi din nou pusa in functiune. Chiar daca in prezent, pamantul pe care era odinioara uzina la care lucrau peste 10.000 de muncitori este detinut de o companie privata, reprezentantii Primariei Campulung i-au asigurat pe investitori ca se ocupa personal de retrocedarea pamantului catre uzina.

"Asa cum am vandut zecile de hectare de pamant pe sume infime, asa de repede cum am dus la fier vechi fiecare surub al uzinei, la fel de repede putem sa refacem teritoriul imobiliar al vechii uzine, in cazul in care se gaseste un investitor strain, care sa investeasca in ARO" a declarat Constantin Nicolescu, senator PSD si presedintele CSJ Arges.

Cei care s-au aratat interesati de uzina ARO sunt rusii de la AvtoVAZ, fabrica ce a produs de-a lungul vremii autoturisme precum Volga si Lada. In prezent, cu implicarea celor de la Renault, AvtoVAZ construieste in Rusia Dacia Logan si Duster sub numele de Renault Logan si Nissan Terrano 3. Rusii au declarat ca sunt interesati de brandul romanesc datorita trecutului sau istoric si datorita investitiilor minime care sunt necesare renasterii marcii ARO si ca deja au demarat procedura de achizitie.

"ARO si Lada Niva au multe lucruri in comun. In ambele cazuri, masinile sunt facute sa tina numai cativa kilometri, iar restul intretinerii si reparatiei sa fie realizata chiar de client, pentru un plus de relatie stransa cu autoturismul cumparat. Noi impartasim cu ARO inca de pe vremea comunismului o tabla groasa, dar care rugineste repede, performante demne de un motostivuitor, consum urias de carburant si dotari absolut inexistente. Nu exista in toata lumea o marca auto care sa semene mai mult cu Lada, iar acesta este motivul pentru care dorim sa dezvoltam impreuna un nou automobil ARO pentru pietele fost-comuniste fara pretentii" a declarat Mikhail Yevdokimov, CEO AvtoVAZ.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: FUNNY DATA PUBLICĂRII: 1 Aprilie 2014