Noul Cayenne cu spoiler pe acoperis, tocuri si sort vopsite, tevi gemene si turbina dubla, disponibil pe piata

Noul Cayenne cu spoiler pe acoperis, tocuri si sort vopsite, tevi gemene si turbina dubla, disponibil pe piata
  • Usile de Cayenne au tocuri si in spate e un sort
  • Tevile de esapament sunt gemene
  • Designul exterior este ager, dominator si independent

La Salonul Auto de la Frankfurt s-a lansat noul Porsche Cayenne Turbo. O masina frumoasa si inteligenta, dealtfel. Adica diferita de oamenii de marketing din Romania care incearca sa o promoveze intr-un mod absolut... hilar. Oricat de mult ne-am fi dorit ca acest text sa fie un pamflet, este realitatea crunta dintr-un comunicat oficial de presa. Iata cateva detalii despre noul Cayenne Turbo, varianta romaneasca.

"Dinamica sporită la condus se bazează pe combinația de tehnologii ingenioase, cum ar fi aerodinamica activă care include spoilerul de pe acoperiș, suspensia pneumatică controlată cu trei camere, anvelopele mixte și noua frână de înaltă performanță."

Ati inteles, da? Cayenne are un acoperis, nu plafon, dotat cu streasina, tigla si cos de fum, ca orice SUV care se respecta. Pe el sta un spoiler. Suspensia are trei camere, ca un apartament din Militari, anvelopele sunt mixte iar noua frana e de inalta performanta. Clar, nu?

"Un design și mai ager - Cu o parte frontală unică și cu farurile principale LED ale sistemului Porsche Dynamic Light System (PDLS), Cayenne Turbo are un aspect dominator și independent. Noaptea, noul Turbo se distinge de alte modele Cayenne prin luminile față dispuse pe două rânduri. Aspectul lateral este caracterizat de roțile Turbo standard de 21 de inch, rezervate în mod special pentru modelul de vârf."

Masina are un design si mai ager. Cum adica? E mai ager ca tanti Florica de la 2 care sta 23 de ore pe zi scrutand cu privirea orizontul si intrarea in scara? Aspectul ager se transforma in aspect dominator si independent. Cine intelege metafora, primeste un premiu. Iar cireasa de pe tort e urmatoarea: rotile Turbo standard de 21 de inch, rezervate pentru modelul de varf. Pai ori e standard, ori e rezervat modelului de varf? Nu intelege nimeni, nici scriitorul.

"Tevile de eșapament gemene, specifice pentru Turbo, sunt caracteristicile cheie distinctive pentru spate. Tocurile ușilor și șorțul spate sunt vopsite în culoarea caroseriei."

Tevile de esapament sunt gemene. Amin. Tocurile usilor sunt vopsite in culoarea caroseriei. Dar ce sunt alea tocuri? Din alea de pantofi, sau tocul usii ca la bucatarie? Da, cred ca despre asta e vorba. Portierele au tocuri prinse cu spuma, suruburi si reglate cu bolobocul de Dorel. Realitatea comunicatului oficial in engleza e alta: The door trims and rear apron are painted in the exterior colour. Adica acele tocuri de care vorbeste marketingul romanesc sunt, de fapt, bandourile. Iuhuuu, i-am dat de cap!

"Interiorul complet nou demonstrează sporirea capacităților modelului Cayenne Turbo: mai mult sportivitate și, în același timp, mai mult confort. Practic, toate funcțiile SUV-ului complet conectat pot fi afișate și operate cu ajutorul ecranului tactil de înaltă rezoluție al cabinei Porsche Advanced Cockpit."

Cine intelege ceva din acest fragment ori este doctor in metafizica-gramaticalo-ludica, ori este creatorul acestei capodopere.

"Toate scaunele și volanul sport multifuncțional cu un design exclusiv Turbo sunt încălzite ca dotare standard."

In loc sa fi scris doar SCAUNELE, cineva a vrut sa mentioneze ca TOATE scaunele din Cayenne. Si cum in acest SUV sunt vreo 48 de scaune ca intr-o sala de conferinte, totul are logica. De fapt, sunt doar doua si in spate avem o bancheta.

"Inima modelului Cayenne Turbo este noul motor V8 de patru litri, cu turbină dublă."

Pentru cine nu a mai auzit vreodata de turbina dubla, aceasta este noutatea absoluta inventata de Porsche. Daca ai auzit pana acum de volantul cu masa dubla, turbina dubla functioneaza cam la fel. Adica sunt doua turbine una lipita de cealalta cu Superglue, angrenate de o curea facuta din ciorapi de dama, fluier epicentral pe surub elicoidal si valva cu pedale din cauciuc. In romaneste, bi-turbo inseamna turbina dubla.

"Sistemul aerodinamic completează, prin urmare, efectul noii frâne de înaltă performanță, care se ocupă de încetinirea vehiculului Cayenne Turbo ca opțiune standard."

Am mai aflat ceva: incetinirea vehiculului Cayenne Turbo este optionala. De fapt, este optiune standard. De fapt, daca e optiune, nu poate fi standard. Cred ca aici voia sa spuna ca este dotare standard, nu optiune. Oprirea sau frana? Nu mai inteleg nimic...

Daca vreti sa cititi varianta originala realizata de niste profesionisti, cititi comunicatul oficial de pe site-ul de presa Porsche. De folosirea amuzanta de Google Translate pentru varianta romaneasca am ras destul.

mai multe