10 lucruri care se strica primele la masinile noi

In cursa lor orbeasca de a respecta normele de poluare, producatorii de masini au dat nastere unor motoare pretentioase si extrem de complicate. Indiferent ca sunt diesel sau benzina, motoarele turbo de acum au niste injectoare complexe de mare presiune, care cedeaza mult mai des ca un injector clasic. In Romania, aceste injectoare sunt stricate mult mai repede la masinile noi din doua motive: calitatea slaba a carburantului si revizia proasta de care au parte masinile. Adica filtrul de carburant nu se schimba la timp, chiar cu acordul importatorului care spune sa vii cu masina la revizie dupa 25.000 de kilometri efectuati cu motorina romaneasca. Pana in 100.000 de kilometri parcursi, cam 6 din 10 masini au probleme la injectoare.
Chiar daca ti-ai luat un diesel nou, din cauza ca mergi cu el mai mult in oras, la viteze mici, din cauza ca faci porniri dese si plimbari scurte, motorul nu are sansa se sa incalzeasca la capacitate maxima. Asa ca incep sa se formeze depuneri de la gazele de esapament si de la motorina. EGR-ul care recircula gazele, o alta masura anti-poluare introdusa cu niste compromisuri, incepe sa se umple de calamina inca de la primii 50.000 de kilometri parcursi. Am auzit de cazuri in care masini diesel au avut nevoie de EGR nou si la 15.000 de kilometri. Acesta este un motiv pentru care multi soferi prefera masinile pe benzina.
Foarte putine mai sunt autoturismele din ziua de azi, din orice segmen, care nu au un motor turbo. Un turbocompresor ajuta motorul sa consuma putin si sa polueze in cantitati reduse la viteze mici, in oras de exemplu, dar il ajuta pe sofer sa aiba performante cand doreste acceleratie. In Romania insa soferii nu prea stiu cum sa conduca o masina cu motor turbo, accelereaza de cum au dat cheie, nu lasa motorul sa se raceasca, raman cu Start/Stopul activat chiar si cand merg la drum intins si, dupa o forja pe autostrada la 160 dau de ambuteiaj si motorul se opreste si tot asa. O masina turbo are avantajele sale, dar are si costuri mai mari. Sunt multe masini din generatia noua care au probleme cu turbina dupa circa 30.000 de kilometri, moment in care incep sa scoata fum si sa consume ulei. Daca nu ai grija de turbina ta, nu conteaza cat de noua e masina, sigur se va strica.
Acum toate masinile au clapeta de acceleratie electronica, nu mai este ca pe vremuri, cand Dacia avea pe cablu. Adica tu apesi pedala, un senzor citeste cat de puternic apesi tu pedala, dupa care ii transmite unui solenoid, sau motoras, de langa clapeta cat de mul sa se deschida. Pentru ca treaba a devenit mai complicata, dar si pentru ca producatorii incep sa faca aceste clapete din plastic, apar si problemele. Nu trebuie sa uitam ca tot ce este din plastic la masina trebuie sa stea sub capota la peste 100 de grade pe timp de vara, iar acel plastic lucreaza si, eventual, se crapa. Dar in primii 50.000 de kilometri altele sunt problemele. Mai exact, de la praf si umezeala, nu se mai face corect citirea informatiei de la pedala si clapeta nu se mai deschide sau se blocheaza solenoidul. Moment in care masina nu mai trage deloc.
Orice masina moderna de azi are senzori peste tot: la vilbrochen, in chiulasa, la volanta, la acceleratie, la EGR si asa mai departe. De fapt, ca sa functioneze cum trebuie un motor modern din zilele noastre, e nevoie de circa 240 de elemente in miscare sau electronice sa functioneze perfect, la unison. Pe vremuri, cand motorul avea un carburator simplu fara electronica, lucrurile erau clare si usor de reparat. Acum, daca face figuri un senzor care s-a strica pentru ca facea parte dintr-un loc cu probleme montat pe masina ta cumparata acum 5000 de kilometri, masina intra in modul de avarie si ramai blocat pe loc. Prea multi senzori inseamna prea multe probleme.
Un motor diesel din ziua de azi functioneaza la presiuni uriase, capabile sa taie lemnul daca il pui sub jetul unui injector. Responsabila de aceasta presiune mare este pompa de inalta presiune care este un element complex. Aceleasi cauze ca si la alte piese auto mentionate mai sus, respectiv motorina de calitate proasta si intervalele lungi intre revizii duc la uzarea prematura a pompei. Orice fir de pilitura, de praf, de impuritate din motorina va strica pompa. La unele marci auto, aceasta pompa nici nu este inclusa in garantie, deoarece se stie ca va pica destul de repede, iar la altele oricum pica pana ca soferul sa faca 100.000 de kilometri cu masina sa noua.
Nu putine sunt cazurile in randul posesorilor de masini noi din grupul VAG echipate cu transmisia DSG. Sunt multe cazuri in toata Europa de masini chiar si cu 10.000 de kilometri care au ramas cu masina in drum pentru ca i-a lasat cutia. Iar acest lucru este din cauza ca o cutie automata cu dublu ambreiaj este foarte complexa. Este o cutie performanta, nimic de zis, dar complicata, cu multe piese in miscare, controlate toate de doua sau trei computere. Acestea au la randul lor conexiuni catre senzori, catre ECU-ul masinii si tot asa. Este deajuns ca o singura piesa minuscula sa dea o eroare, ca ramai cu masina in drum. Din fericire, majoritatea problemelor la cutiile de genul asta sunt electronice, nu mecanice. Adica urci masina pe platforma, o duci la reprezentanta, fac oamenii scamatorii cu diagnoza si pleci acasa, dupa ce ti s-a strica vacanta.
Nu stim cum sau din ce sunt facuti noii senzori de parcare. Or fi mai precisi, mai sofisticati, iti arata pe display distanta, e clar ca sunt mai buni. Atat cat merg. Pentru ca multa lume se plange ca dupa doar 2-3 ani de utilizarea a masinii lor noi senzorii de parcare au cedat. Sunt montati in serie si daca se strica unul, nu mai merg nici ceilalti. Solutia este sa il schimbi pe cel stricat, dar cum sa-l identifici? Ideea este ca de la spalatorie, de la socuri, senzorii se strica si esti bun de cheltuiala suplimentara.
Ca sa mai reduca poluarea din orase, producatorii au fost obligati sa vina cu solutii noi. Iar sistemul Start/Stop e una dintre ele. Opresti la semafor, se opreste si motorul ca sa nu consume benzina aiurea si sa elimine gaze in atmosfera. Dar Romania e ceva mai speciala ca alte tari si are un trafic aparte in Bucuresti, cel putin, considerat cel mai aglomerat oras din Europa. Asa ca multi posesori de masini noi dotate cu S/S care circula in Bucuresti se trezesc, deodata, ca nu le mai merge sistemul si masina ba nu mai porneste, ba nu se mai opreste. Pentru ca acest sistem e destul de complicat si are o electronica aparte predispusa la a ceda. Unde mai pui ca acest sistem, desi protejeaza natura, dauneaza masinii careia ii da porniri multe de-a lungul unei zile?
Cu siguranta, daca nu ai deja, ai vazut o masina cu frana de parcare automata. Adica acea frana de mana, care, de fapt, se chema frana de urgenta pentru ca initial se tragea in cazul in care nu mai tinea frana de picior, a fost inlocuita cu un buton. Frana automata electronica se pune singura in clipa in care opresti masina, iar daca are si functia Auto-Hold, se pune de fiecare data cand tii frana de picior apasata mai mult de cateva secunde, astfel incat sa tina masina pe loc, deblocandu-se cand accelerezi. De ce se strica frana de mana automata in Romania? Pentru ca iarna strazile nu sunt tocmai curatate ca in alte tari, iar la roti ajunge multa umezeala si zapada care ingheata dupa venirea noptii pe masina parcata. Frana se pune singura, iar cand vrei sa o deblochezi, surpriza, nu merge si roata e blocata. La fel ca Start/Stop, nici frana automata nu e pentru Romania. La fel ca si multe alte dotari pe care nu ai cum sa le folosesti la noi in tara, cum ar fi pilotul automat adaptiv, deoarece trebuie sa franezi in fiecare minut din cauza soferilor nebuni.
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei


