10 lucruri care se strica primele la masinile noi

In cursa lor orbeasca de a respecta normele de poluare, producatorii de masini au dat nastere unor motoare pretentioase si extrem de complicate. Indiferent ca sunt diesel sau benzina, motoarele turbo de acum au niste injectoare complexe de mare presiune, care cedeaza mult mai des ca un injector clasic. In Romania, aceste injectoare sunt stricate mult mai repede la masinile noi din doua motive: calitatea slaba a carburantului si revizia proasta de care au parte masinile. Adica filtrul de carburant nu se schimba la timp, chiar cu acordul importatorului care spune sa vii cu masina la revizie dupa 25.000 de kilometri efectuati cu motorina romaneasca. Pana in 100.000 de kilometri parcursi, cam 6 din 10 masini au probleme la injectoare.
Chiar daca ti-ai luat un diesel nou, din cauza ca mergi cu el mai mult in oras, la viteze mici, din cauza ca faci porniri dese si plimbari scurte, motorul nu are sansa se sa incalzeasca la capacitate maxima. Asa ca incep sa se formeze depuneri de la gazele de esapament si de la motorina. EGR-ul care recircula gazele, o alta masura anti-poluare introdusa cu niste compromisuri, incepe sa se umple de calamina inca de la primii 50.000 de kilometri parcursi. Am auzit de cazuri in care masini diesel au avut nevoie de EGR nou si la 15.000 de kilometri. Acesta este un motiv pentru care multi soferi prefera masinile pe benzina.
Foarte putine mai sunt autoturismele din ziua de azi, din orice segmen, care nu au un motor turbo. Un turbocompresor ajuta motorul sa consuma putin si sa polueze in cantitati reduse la viteze mici, in oras de exemplu, dar il ajuta pe sofer sa aiba performante cand doreste acceleratie. In Romania insa soferii nu prea stiu cum sa conduca o masina cu motor turbo, accelereaza de cum au dat cheie, nu lasa motorul sa se raceasca, raman cu Start/Stopul activat chiar si cand merg la drum intins si, dupa o forja pe autostrada la 160 dau de ambuteiaj si motorul se opreste si tot asa. O masina turbo are avantajele sale, dar are si costuri mai mari. Sunt multe masini din generatia noua care au probleme cu turbina dupa circa 30.000 de kilometri, moment in care incep sa scoata fum si sa consume ulei. Daca nu ai grija de turbina ta, nu conteaza cat de noua e masina, sigur se va strica.
Acum toate masinile au clapeta de acceleratie electronica, nu mai este ca pe vremuri, cand Dacia avea pe cablu. Adica tu apesi pedala, un senzor citeste cat de puternic apesi tu pedala, dupa care ii transmite unui solenoid, sau motoras, de langa clapeta cat de mul sa se deschida. Pentru ca treaba a devenit mai complicata, dar si pentru ca producatorii incep sa faca aceste clapete din plastic, apar si problemele. Nu trebuie sa uitam ca tot ce este din plastic la masina trebuie sa stea sub capota la peste 100 de grade pe timp de vara, iar acel plastic lucreaza si, eventual, se crapa. Dar in primii 50.000 de kilometri altele sunt problemele. Mai exact, de la praf si umezeala, nu se mai face corect citirea informatiei de la pedala si clapeta nu se mai deschide sau se blocheaza solenoidul. Moment in care masina nu mai trage deloc.
Orice masina moderna de azi are senzori peste tot: la vilbrochen, in chiulasa, la volanta, la acceleratie, la EGR si asa mai departe. De fapt, ca sa functioneze cum trebuie un motor modern din zilele noastre, e nevoie de circa 240 de elemente in miscare sau electronice sa functioneze perfect, la unison. Pe vremuri, cand motorul avea un carburator simplu fara electronica, lucrurile erau clare si usor de reparat. Acum, daca face figuri un senzor care s-a strica pentru ca facea parte dintr-un loc cu probleme montat pe masina ta cumparata acum 5000 de kilometri, masina intra in modul de avarie si ramai blocat pe loc. Prea multi senzori inseamna prea multe probleme.
Un motor diesel din ziua de azi functioneaza la presiuni uriase, capabile sa taie lemnul daca il pui sub jetul unui injector. Responsabila de aceasta presiune mare este pompa de inalta presiune care este un element complex. Aceleasi cauze ca si la alte piese auto mentionate mai sus, respectiv motorina de calitate proasta si intervalele lungi intre revizii duc la uzarea prematura a pompei. Orice fir de pilitura, de praf, de impuritate din motorina va strica pompa. La unele marci auto, aceasta pompa nici nu este inclusa in garantie, deoarece se stie ca va pica destul de repede, iar la altele oricum pica pana ca soferul sa faca 100.000 de kilometri cu masina sa noua.
Nu putine sunt cazurile in randul posesorilor de masini noi din grupul VAG echipate cu transmisia DSG. Sunt multe cazuri in toata Europa de masini chiar si cu 10.000 de kilometri care au ramas cu masina in drum pentru ca i-a lasat cutia. Iar acest lucru este din cauza ca o cutie automata cu dublu ambreiaj este foarte complexa. Este o cutie performanta, nimic de zis, dar complicata, cu multe piese in miscare, controlate toate de doua sau trei computere. Acestea au la randul lor conexiuni catre senzori, catre ECU-ul masinii si tot asa. Este deajuns ca o singura piesa minuscula sa dea o eroare, ca ramai cu masina in drum. Din fericire, majoritatea problemelor la cutiile de genul asta sunt electronice, nu mecanice. Adica urci masina pe platforma, o duci la reprezentanta, fac oamenii scamatorii cu diagnoza si pleci acasa, dupa ce ti s-a strica vacanta.
Nu stim cum sau din ce sunt facuti noii senzori de parcare. Or fi mai precisi, mai sofisticati, iti arata pe display distanta, e clar ca sunt mai buni. Atat cat merg. Pentru ca multa lume se plange ca dupa doar 2-3 ani de utilizarea a masinii lor noi senzorii de parcare au cedat. Sunt montati in serie si daca se strica unul, nu mai merg nici ceilalti. Solutia este sa il schimbi pe cel stricat, dar cum sa-l identifici? Ideea este ca de la spalatorie, de la socuri, senzorii se strica si esti bun de cheltuiala suplimentara.
Ca sa mai reduca poluarea din orase, producatorii au fost obligati sa vina cu solutii noi. Iar sistemul Start/Stop e una dintre ele. Opresti la semafor, se opreste si motorul ca sa nu consume benzina aiurea si sa elimine gaze in atmosfera. Dar Romania e ceva mai speciala ca alte tari si are un trafic aparte in Bucuresti, cel putin, considerat cel mai aglomerat oras din Europa. Asa ca multi posesori de masini noi dotate cu S/S care circula in Bucuresti se trezesc, deodata, ca nu le mai merge sistemul si masina ba nu mai porneste, ba nu se mai opreste. Pentru ca acest sistem e destul de complicat si are o electronica aparte predispusa la a ceda. Unde mai pui ca acest sistem, desi protejeaza natura, dauneaza masinii careia ii da porniri multe de-a lungul unei zile?
Cu siguranta, daca nu ai deja, ai vazut o masina cu frana de parcare automata. Adica acea frana de mana, care, de fapt, se chema frana de urgenta pentru ca initial se tragea in cazul in care nu mai tinea frana de picior, a fost inlocuita cu un buton. Frana automata electronica se pune singura in clipa in care opresti masina, iar daca are si functia Auto-Hold, se pune de fiecare data cand tii frana de picior apasata mai mult de cateva secunde, astfel incat sa tina masina pe loc, deblocandu-se cand accelerezi. De ce se strica frana de mana automata in Romania? Pentru ca iarna strazile nu sunt tocmai curatate ca in alte tari, iar la roti ajunge multa umezeala si zapada care ingheata dupa venirea noptii pe masina parcata. Frana se pune singura, iar cand vrei sa o deblochezi, surpriza, nu merge si roata e blocata. La fel ca Start/Stop, nici frana automata nu e pentru Romania. La fel ca si multe alte dotari pe care nu ai cum sa le folosesti la noi in tara, cum ar fi pilotul automat adaptiv, deoarece trebuie sa franezi in fiecare minut din cauza soferilor nebuni.
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei


