10 masini second-hand pe care sa le ocolesti, chiar daca nu mai exista TAXA AUTO

- Frantuzesti cu motor 1.2 Turbo
- Automobile britanice
- BMW-uri 320 diesel
De cand Romania nu mai are o taxa auto, numarul masinilor second-hand aduse de afara a crescut de 10 ori. Samsarii fac acum curse regulate in vest si aduc de acolo toate cazanele cu 4 roti pe care le vand in tara noastra. Iata cateva masini pe care trebuie sa le ocolesti.
Masinile Non-Euro
In cazul in care nu vrei o masina istorica sau de colectie, te sfatuim sa nu apelezi la masini cu norma de poluare non-Euro. Pentru ca tendinta Europei este sa interzica, usor-usor, masinile care polueaza mult. Inclusiv cele care nu sunt incadrate in vreo norma anume. Adica iti cumperi o vechitura de BMW E30 ca iti place modelul, ca este cool, dar te trezesti ca in cine stie ce capitala nu ai voie sa intri cu ea. Pentru ca nu e nici electrica, nici hibrid, nici Euro 6. Cu alte cuvinte, masinile poluante vor avea in viitorul apropiat destul de multe surprize neplacute. Asa ca, mai bine, ocoleste-le, sa nu arunci banii pe geam.
Frantuzesti cu motor 1.2 Turbo
De doi ani, exista la nivel mondial, o problema uriasa cu motorul de Renault care se gaseste si pe cateva modele Dacia. E vorba de motorul 1.2 TCe pe benzina, care produce 125 cp. Se pare ca acest motor, la fel ca altele de capacitate mica de aceeasi generatie, cum ar fi motorul Volkswagen 1.2 TSI, are probleme mari de conceptie. Mananca ulei cu nemiluita, consuma extraordinar de mult si este zgomotos. Sunt facute chiar site-uri si pagini de Facebook ale clientilor nemultumiti de acest motor care incearca sa traga un semnal de alarma.
Masinile Euro 1 - Euro 2
La fel ca in cazul masinilor non-Euro, cele care urmeaza sa fie persecutate de autoritati, sunt cele Euro 1 si Euro 2. Acestea insa mai au un defect, de fapt, o problema mare. Daca masinile fara nicio norma Euro pot fi inmatriculate drept vehicule istorice, in cel mai bun caz, daca respecta niste conditii, masinile E1 si E2, fabricate prin anii '90, sunt prea noi ca sa fie considerate istorice. Adica risti sa nu poti circula cu ele in anumite zone, nici macar daca fentezi Statul facandu-le de colectie. Oricum, sunt masini vechi, pe care strainii le arunca la gunoi, sau sunt cumparate cu maruntis de samsari si vandute ca bune romanilor.
Automobile britanice
Exista mai multe masini cu o reputatie proasta, fiind considerate, pe buna dreptate, drept masini total lipsite de fiabilitate. Daca nu iti permiti un Range Rover sau Jaguar fabricat in ultimii ani, te sfatuim sa ocolesti tot ce este britanic. Respectiv masini ce poarta sigla unor producatori precum Rover sau MG. Sau generatiile vechi de Jaguar, care erau doar niste Forduri Mondeo cu alta sigla. Sau vechi modele de Range Rover. Sau Land Rover Freelander, prima generatie. Ideea e simpla: masinile englezesti vechi nu au ce cauta in 2017 in Romania. Pentru ca romanii sunt prea saraci sa aiba masini proaste.
Masini decapotabile
Oricine isi doreste o masina decapotabila in viata asta, nu? Dar nu toate merita cumparate. Aici ne referim la acele modele de cabriolete ceva mai vechi, in special cele cu plafon rigid. Cum ar fi Megane decapotabil, Peugeot 206, Mercedes SLK si altele. Pentru ca aceste masini aduse de afara au si ele un plafon gandit sa functioneze o anumita perioada de timp fara probleme. Si, ghici ce: strainii deja le-au folosit de toti banii. Le cumpara romanii si dupa aia se mira de ce le ramane plafonul deschis, ca s-a stricat nu stiu ce motoras. Ideea este ca aceste masini cabrio sunt complexe si ai toate sansele sa gasesti un model la care sigur se va strica ceva.
Dieseluri mai vechi
Toata lumea vrea sa aiba masina diesel in Romania. Consum decent, performante OK. De fapt, un Passat diesel este visul oricarui roman obisnuit. Asa ca samsarii au adus de prin vest toate dieselurile pe care le-au putut gasi. In general, cele care poarta sigla grupului VAG, adica Volkswagen, Audi sau Skoda. Ei bine, ce nu stie clientul roman de masina second-hand este ca strainii au altfel grija de masini la ei, adica investesc bani doar la reprezentanta, nu la service-ul din coltul strazii. Si cand e vorba de schimbat filtrul de particule, o fac fara ezitare. Dupa ce ajunge o masina din asta pe mana romanului, incepe sa mearga cu motorina proasta si cu piese ieftine, iar filtrul de particule, ca un facut, se infunda fix dupa vreo 1000 de kilometri circulati in Romania. Masina diesel veche = probleme mari pe termen lung.
Volan pe dreapta
Greu de crezut, dar mai sunt oameni care isi cumpara masini cu volan pe dreapta in Romania. Pentru ca sunt ieftine. Si pentru ca legislatia, momentan, nu interzise inmatricularea lor pe teritoriul tarii noastre. Deoarece Marea Britanie, tara de unde vin majoritatea, este in Uniunea Europeana. De fapt, a fost, ca acum urmeaza sa iasa. Si ghici ce: odata cu iesitul din UE, o sa dispara si legea asta conform careia masinile cu volan pe dreapta sunt legale in Romania. Asa ca daca nu vrei sa ai surprize la anul, uita de masinile cu volan pe dreapta. Care, apropo, sunt si incredibil de periculoase!
Masini de lux vechi
Foarte multi sunt romanii care au visat toata viata sa detina o masina cu sigla premium, in general BMW, Mercedes sau Audi. Nu degeaba, orice sat sau comuna este plina de asemenea automobile, ce-i drept, care si-au pierdut din orgoliul de masina premium. De afara vin multe autoturisme de calitate, cu multe dotari, de lux, dar care acum au pretul infim, cam 5% din cat valora masina noua. Pentru ca strainii au realizat un lucru: masinile premium vechi, cu motoare mari si dotari multiple, sunt extrem de costisitoare daca le tii multi ani. Asa ca le vand pe nimic fraierilor de romani care se bucura la o piele si la o clima dubla. Fara sa se gandeasca la cheltuieli de exploatare sau la faptul ca un pivot de S-Class cumparat cu 3000 de Euro costa 600 de lei. Si uite asa, masinile de lux aduse de afara in stare decenta ajung ultimele carute. Pentru ca romanii nu au bani sa le intretina.
Italienesti
Italienii tot spun de multi ani ca revin pe piata cu masini fiabile si bune, capabile sa tina piept concurentei germane. Dar nu au reusit nici acum, cu ultimul model lansat, Alfa Romeo Giulia. Care cica ar avea niste probleme pe partea de fiabilitate a instalatiei electrice. Oricum, acum lucrurile stau bine fata de acum 20 de ani, cand erau in voga modelele Alfa Romeo 156 sau 147, Fiat Punto, Albea sau Croma. Orice model ti-ai dori, te sfatuim sa uiti de el. Italienii mereu au facut lucrurile altfel. Ca sa scoti o bujie trebuie sa scoti alternatorul, ca sa schimbi un bec, trebuie sa dai bara jos si ca sa schimbi roata trebuie sa scoti bateria. Sau alte chestii total halucinante. Cat despre tabla proasta, erori in bord fara solutie si consumuri colosale, nu mai discutam. Dar macar fac masini al naibii de frumoase!
BMW-uri 320 diesel
Nu o sa mai spunem sa NU va luati BMW-uri E46. Ca oricum nimeni nu isi mai cumpara o masina veche de 20 de ani... Ci o sa presupunem ca oamenii acum au mai multi bani si vor sa-si cumpere BMW model mai recent, generatia F30. Care, din pacate, a venit cu un motor prost din fabrica. E vorba de acel motor 2.0 diesel, cu transmisie pe lant, care ceda dupa doar 100.000 de kilometri. Si cum masinile de afara vin la un kilometraj destul de mic, ai toate sansele sa cumperi o masina cu lantul original, neschimbat. Adica o sa urmeze o mare cheltuiala...
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Aparatoare galerie evacuare opel astra g 1.6 16v benzina 40 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
-
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei


