10 motive pentru care trebuie sa-ti cumperi un BMW E30 Ursulet URGENT!

  • Este cea mai ieftina masina cu tractiune spate
  • Poate fi deja incadrat ca vehicul istoric si nu platesti taxe
  • Piesele sunt ieftine si usor de gasit oriunde
Distribuie pe Facebook

Nu putini sunt cei pentru care BMW-ul preferat este generatia a 2-a de Seria 3, denumita E30. De fapt, acest model a dat nastere unui adevarat cult la nivel mondial, a devenit o masina clasica, in numele careia s-au infiintat cluburi de fani, evenimente, site-uri si forumuri dedicate. Nu degeaba si la noi in tara, BMW-ul E30 Ursulet este extrem de indragit. Iata 10 motive pentru care trebuie sa-ti cumperi unul acum.

Are un design etern, care nu se demodeaza

Daca te uiti atent la un E30 in zilele noastre, iti dai seama ca este poate cel mai pur BMW construit vreodata. Faruri rotunde, grila frontala bine conturata, forme patratoase dar rotunjite, linia plafonului dreapta si stopuri mari, drepte, agresive si foarte vizibile. De fapt, daca te gandesti mai bine, te uiti la un Urs si realizezi ca asta va ramane pe vecie imaginea unui autoturism BMW. Nu ce vedem acum, masini stilizate ascutite, carora daca le scoti "nasul", adica acea grila frontala dubla, pot fi orice, de la Opel la Datsun.

BMW E30

Se vinde acum second-hand la un pret derizoriu

Poate cel mai bun motiv pentru care trebuie sa cumperi urgent un Ursulet este pretul. Gasesti BMW-uri E30 la preturi cuprinse intre 800 si 3500 de Euro, inmatriculate in Romania. Ce-i drept, la 800-1500 de Euro gasesti Ursi in stare jalnica, niste cazane, niste rable, in care trebuie sa bagi multi bani ca sa-i aduci pe linia de plutire. De la 2000 de Euro in sus putem discuta de la un Urs decent, in stare buna, cu acte in regula, iar de la 2500 in sus deja putem fi siguri ca ne vom cumpara o masina in care sa nu mai bagam bani prea curand. Atentie insa la acte si serii care nu sunt mereu cele mai oneste...

BMW E30

Poate fi usor modificat

Daca ai vazut mereu la evenimentele de drift sau tuning BMW-uri E30, asta e pentru ca sunt niste masini usor de modificat. De obicei, lucrurile stau cam asa: cine vrea putere monteaza un propulsor turbo sau V8, iar cine vrea frumusete, nu trebuie decat sa aleaga unul din multe kituri exterioare sau cele originale de M3. Cert este ca orice ai vrea de la un E30, poti face foarte usor. Mai ales ca s-a dezvoltat in jurul acestui model o uriasa piata de tuning in plina expansiune.

BMW E30

Este cea mai ieftina masina cu tractiune spate

In afara de Lada, BMW-ul E30 este poate cea mai ieftina masina RWD. Asta inseamna ca daca iti place distractie pe zapada sau driftul si cauti o masina cu tractiune spate, vei apela la un E30, daca bugetul tau nu este foarte generos. Dupa E30 urmeaza tot alte BMW-uri, adica generatiile E36, E34 si E46 ca fiind cele mai ieftine. O veste buna este ca Ursii au fost vanduti si cu tractiune integrala, dar sunt destul de rare aceste exemplare, cu care insa nu te poti aventura la drift ci mai degraba pe drumuri acoperite de zapada sau gheata.

BMW E30

O masina germana, asa cum nu s-au mai facut niciodata

Daca te uiti la fiecare element de pe un E30, iti vei da seama ca este 100% fabricat in Germania. Intr-o vreme in care nu se facea niciun compromis, nu se facea rabat de la calitate, angajatii erau alesi pe spranceana si mana de lucrur era mai presus de robotii automatizati. Dupa E30, modelele ce au urmat au devenit mai bune din punct de vedere tehnic, insa calitatea a inceput sa aiba parte de compromisuri. Unele elemente nu mai erau fabricate in Germania, plasticele veneau din Turcia, pielea de prin India si metalele folosite la turnarea motoarelor din tari africane. E de inteles ca odata cu economia calitatea materialelor a scazut, nu degeaba E30-ul este vazut de multi ca ultimul BMW cu adevarat german.

BMW E30

Poate fi deja incadrat ca vehicul istoric si nu platesti taxe

BMW E30 s-a fabricat incepand cu 1982. Asta inseamna ca de la anul, din 2016, orice Urs fabricat intre 1982 si 1986 poate fi incadrat la Retromobil drept vehicul istoric. Evident, cu niste conditii: sa fie in stare originala, cu motor si cutie originale, vopseaua in nuanta originala si alte cateva criterii de bun simt. Odata inmatriculat ca autoturism istoric, proprietarul nu va mai plati impozit anual pentru el, nici taxa de prima inmatriculare daca e cazul, ceea ce nu poate insemna decat o veste buna.

BMW E30

Atrage mai multe priviri ca toate celelalte generatii de Seria 3

Daca te opresti la semafor langa un E36, un E90 sau un F30, cu siguranta Ursul o sa atraga cele mai multe priviri. In timp ce un E36 nu este nici clasic, dar nici prea modern, ci este undeva pierdut intr-o zona deloc favorabila, la fel ca un E46, modele considerate de multi drept simboluri ale nesimtirii in traficul din Romania, un E30 face parte dintr-o cu totul alta liga. Transmite ca posesorului ii place calitatea, clasicul, traditia si performanta. Nu degeaba cine conduce un Urs in zilele noastre atrage multe priviri. Evident, cu exceptia celor din partea domnisoarelor care stiu orice model modern, precum un X6 sau Seria 7, in care s-ar urca imediat, la orice ora, cu orice tataita...

BMW E30

Ai o gama variata de motorizari si caroserii din care poti alege

Un alt motiv bun pentru care merita sa-ti cumperi un Urs este ca ai diverse motoare din care poti alege. De la cele pe benzina, cuprinse intre 1.6 litri si 2.5 litri, de 90 pana la 171 cp, pana la cel diesel de 2.4 litri. Adica ai atat motoare mici, in 4 pistoane, cat si preferatele "bemveistilor" cu 6 cilindri care scot acel minunat zgomot placut, indragit de pasionati. Pe langa motorizari, mai ai si 3 variante de caroserie: sedan, doua usi si break. Si, asa cum spuneam si mai sus, poti opta pentru tractiune spate sau integrala. Cu alte cuvinte, BMW-ul E30 iti ofera o larga varietate de combinatii din care cu siguranta orice doritor are de unde sa aleaga. Plus M3, pentru cei cu buzunare pline...

BMW E30

Piesele sunt ieftine si usor de gasit oriunde

Oricine detine un Urs stie ca piesele pentru el sunt ieftine si usor de gasit. Nu conteaza daca te duci la dezmembrari sau cauti online, dar este cert ca mereu vei gasi ceea ce cauti. Inca se vand si foarte multe piese noi, insa la dezmembrari gasesti orice, de la motoare de 2.5 litri, pana la cutii automate speciale pentru Urs, debitmetre, elemente de caroserie, instalatii complete de aer conditionat sau interioare de piele aproape noi. Mereu sunt sute de masini dezmembrate in tara noastra de unde poti alege ce piese ai nevoie, fara probleme, iar asta inseamna un mare avantaj.

BMW E30

Valoarea masinii incepe sa creasca

In Germania, preturile pentru BMW-urile E30 au inceput sa creasca. Din doua motive: majoritatea au ajuns la fier vechi si acum nu prea se mai gasesc in stare buna. Al doilea motiv este ca intr-o perioada aceste masini, dupa anii '90, au fost considerate invechite si au fost exportate, vandute pe o nimica toata, strainilor. Asa cum au ajuns si la noi in tara mii de Ursi adusi de afara, asa au luat si polonezii, ungurii, rusii sau bulgarii. Iar nemtii, ghici ce: au ramas acum fara aceste masini. Asa ca preturile au inceput sa creasca, deoarece oferta a scazut, dar cererea creste. Nu peste mult timp si in alte tari in care Ursul a fost popular preturile vor creste negresit. Adica de acum inainte pretul pentru un BMW E30 bine conservat, in stare buna, cu acte in regula, va fi din ce in ce mai mare, de la an la an.

BMW E30

BMW E30

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze BMW E30
mai multe