5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata

5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata
  • Cauciucuri no-name
  • Anvelope mai vechi de 2014
  • Limita de milimetri
Distribuie pe Facebook

Abia in ultimii ani romanii au inceput sa isi dea seama de siguranta pe care le-o ofera niste anvelope bune. Dar inca mai sunt soferi care sunt pacaliti usor de vanzatori ce vand niste mizerii de pneuri si le marketeaza drept "ca noi" sau impecabile. Daca esti in cautarea unor anvelope de iarna, iata ce pneuri sa eviti.

Cauciucuri no-name

E plin acum pe piata de anvelope produse de niste marci dubioase, de care nu a auzit nimeni, niciodata. Majoritatea sunt fabricate in China si sunt de o calitate foarte proasta. Sunt pneuri noi, nu resapate, insa la preturi extrem de mici care reflecta calitatea lor. Nu cumpara pneuri de la marci de care nu ai auzit niciodata, sperand ca vei face o afacere buna. O sa ramai dezamagit profund. Nu ofera pic de aderenta pe uscat, iar pe umed sau zapada este un pericol sa mergi cu ele. Nu conteaza ca sunt de vara sau de iarna, dar cert este ca anvelopele no-name sunt periculoase. Nu au fost testate inainte sa fie scoase pe piata, nu au fost controlate pentru defecte de fabricatie si materialele lor sunt proaste, uzandu-se extrem de repede. Mai bine pui niste bani si cumperi niste anvelope de la o marca de care a auzit mai toata lumea.

5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata

Anvelope mai vechi de 2014

Cand vrei sa cumperi niste anvelope second-hand, e bine sa te uiti la data de fabricatie. Orice anvelopa are data de fabricatie trecuta pe peretele lateral sub forma unui DOT. Acesta nu trebuie sa fie mai vechi de 2014, adica mai vechi de 4 ani. Dupa ce ca vei cumpara niste pneuri second-hand, le mai cumperi si vechi? Daca au fost depozitate prost, materialul a imbatranit ca si cum ar avea 10 ani vechime. Asa ca, pentru a scadea riscul de a da banii pe niste adevarate petarde cu forma de cauciuc, iti recomandam sa nu cumperi vreodata pneuri mai vechi de 4 ani. In general, durata de viata a unei anvelope este de 5-6 ani. Daca tu cumperi deja anvelope mai vechi, trebuie sa te astepti sa se comporte ca niste bolovani si sa ofere zero franare. Din nefericire exista si magazine care vand pneuri noi, dar... vechi. Adica noi, nefolosite, dar fabricate cine stie cand. Deci si daca achizitionezi anvelope din magazin trebuie sa fii atent la data de fabricatie.

5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata

Pneurile cu crapaturi

Romanii inca sunt la nivelul la care cand vad un cauciuc cu floare bogata, adica cu un profil care are multi milimetri, considera ca este noua. Dar nu iau in calcul si alti parametri, cum ar fi uzura laterala, starea generala, vechimea sau crapaturile minore. Este foarte important sa ne uitam atent la niste anvelope second-hand pe care vrem sa le cumparam, deoarece putem descopri cateva secrete neplacute. De exemplu, chiar daca profilul este mare si par noi, s-ar putea sa regasim foarte multe crapaturi de suprafata pe peretii laterali si intre blocurile de pe profil. Acesta este un semn important de imbatranire care dovedeste ca nu mai ofera siguranta, putand exploda in orice clipa. Chiar si daca avem niste anvelope mai noi, fabricate in urma cu doar 3-4 ani, s-ar putea sa vedem multe crapaturi. Deoarece acele anvelope de iarna au fost prost depozitate, in lumina directa a soarelui si pe caldura mare. In orice caz, cand vedem crapaturi trebuie sa fugim si sa ocolim acele pneuri care pot sa cedeze in orice minut.

5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata

Limita de milimetri

Din pacate, legea nu spune care este limita inferioara a unui profil ramas de cauciuc pentru a fi legal de folosit pe drumurile publice. Insa producatorii de cauciucuri stiu mai bine cum sta treaba. In cazul unei anvelope de vara, daca profilul are sub 3 mm in inaltime, masurati cu un dispozitiv special sau chiar si cu o rigla, acea anvelopa nu mai este sigura. In cazul pneurilor de iarna, care vin din fabrica cu un profil mult mai pronuntat, care sa ofere aderenta pe zapada, polei si gheata, daca acesta este mai mic de 5 mm, din nou, nu mai prezinta siguranta. Vorbim aici de siguranta oferita de trasaturile cu care a fost conceputa anvelopa noua, de franare in conditii de urgenta sau de aderenta pe zapada. Evident, acea anvelopa, chiar si cu 1 mm de profil, o sa mai functioneze, singura diferenta fiind acea secunda in care soferul are nevoie de o franare urgenta si care poate face diferenta intre viata si moarte. Asadar, ai grija la profil si cand e prea uzata o anvelopa, ocoleste-o.

5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata

Uzura neuniforma

La anvelopele second-hand pe care dorim sa le cumparam trebuie sa ne uitam si la uzura suprafetei de rulare. Soferii din Romania tind sa circule cu geometria nefacuta la roti, iar acest lucru duce la o uzura inegala a rotii. Adica ne putem trezi ca o jumatate din profil arata ca noua, iar cealalata jumatate este uzata extrem de mult, pana aproape de egalizarea cu peretele anvelopei. Niciodata nu trebuie sa cumparam anvelope cu uzura neuniforma, adica cu 6 mm profil intr-o parte si 2 in cealalta parte. Aceste cauciucuri vor oferi o aderenta scazuta si vor face ca masina sa-si piarda din stabilitate, pentru ca se vor comporta ca si cum ai avea rotile incaltate cu niste pneuri de motocicleta, nu de masina, adica foarte inguste. Pe langa uzura profilului, sa te mai uiti si la conditia generala, peretii laterali, sa nu aiba galme sau taieturi. Daca prezinta asemenea defecte, acele anvelope merita sa ajunga la reciclare, nu pe masina ta.

5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze 5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata
mai multe