5 masuri de bun simt pe care Primaria Bucuresti le-ar putea adopta pentru un trafic... normal

- Intersectii monitorizate video
- Radare automate in intersectii
- Eliminarea tramvaielor
Ca Romania este la miliarde de ani lumina departare de orice tara civilizata, o stie oricine. Si asta pentru ca, autoritatile si politicienii nostri, in loc sa fure 10% si sa investeasca 90% in nevoile populatiei, asa cum se intampla pe afara, fac invers. Fura 90% din bani si pentru investitii... praful de pe toba. Sa zicem ca am avea un primar general chibzuit si organizat, cu chef de treaba. Iata ce ar putea face.
1. Intersectii monitorizate video
In orice oras sau capitala mare din vest si chiar din Rusia, Polonia sau Bulgaria, munca agentilor de circulatie este usurata datorita unui sistem de supraveghere video. Cele mai aglomerate intersectii, dar si cele care au un risc crescut al accidentelor, au instalate camere video. Evident, semnalate puternic, astfel incat soferii sa stie din timp ca sunt monitorizati. De fapt, impactul psihologic este cel care conteaza, ca atunci cand te plimbi pe un drum national si apare semnul acela alba pe care scrie 'Atentie, radar!'. Soferul incetineste si respecta legea.
Partea buna este ca marile intersectii din Bucuresti sunt deja monitorizate video de catre Politia Locala. Daca s-ar vrea, ar putea fi cativa angajati specializati pe constatari video care sa lucreze din fata monitorului 24/7. Orice sofer care trece pe rosu, care nu acorda prioritate altor masini sau pietonilor, orice sofer care ocoleste scuarul de tramvai sau care nu respecta semnificatia semnelor rutiere, sa primeasca o amenda acasa pe baza numarului de inmatriculare auto. Este extrem de usor si fezabil, mai ales ca exista toata infrastructura. Si, dupa o campanie agresiva cu mii de amenzi date, impreuna cu semnalizarea faptului ca intersectia este monitorizata, fara indoiala traficul va deveni mult mai civilizat.
2. Radare automate in intersectii
Pe langa monitorizare video, intersectiile din marile orase mai au ceva: radare automate. Acestea functioneaza exact ca orice alt radar, adica pe baza de viteza. Daca o masina depaseste viteza legala in acea zona, este fotografiat si un sistem automatizat ii trimite amenda la domiciliu, pe baza placutei de inmatriculare. In cazul Romaniei, daca masina are numere de Bulgaria, asa cum se obisnuieste, acel numar trebuie bagat intr-o baza de data si, cand masina este oprita pe viitor la un control de rutina, soferul sa primeasca amenda pe loc.
Dar ce sa caute radarele in intersectie, poate va intrebati. Foarte multe accidente se petrec din cauza soferilor vitezomani, care forteaza culoarea verde a semaforului. Sau pe timp de noapte, cand intersectia pare goala si te imbie sa treci pe rosu. Ei bine, daca o intersectie ar avea radare automate, fie in mijlocul ei, fie inainte si dupa intersectie, semnalate corespunzator, soferii ar incetini si niciunul nu s-ar risca sa accelereze ca sa prinda verde. Aceste radare ar putea fi instalate si pe arterele pe care soferii tind sa calce acceleratia, sistemul avand nevoie numai de un singur angajat de birou care sa verifice imaginile si sa proceseze amenzile. Pare simplu? Chiar este.
3. Eliminarea tramvaielor
Ati vazut voi in marile capitale ale Europei tramvaie, in zonele centrale? Poate doar in cele cu centru istoric, unde tramvaiele fac parte din peisaj de mai bine de 100 de ani. Insa niciodata nu o sa vezi tramvaie pe bulevarde centrale mari si aglomerate ca in Bucuresti. Asa cum se intampla pe Stefan cel Mare, pe Barbu Vacarescu, pe Calea Crangasi, Ion Mihalache si asa mai departe. Ei bine, intr-o tara normala, in 2017, nu prea o sa vezi tramvaie...
De ce? Pentru ca autoritatile le-au eliminat si le-au inlocuit. Mijloacele de transport in comun, fie ca sunt autobuze sau troleibuze electrice, au o banda dedicata, speciala, pe care au prioritate si niciodata nu dau de aglomeratie. Evident, daca este prins un taximetrist ca blocheaza aceasta banda, primeste o amenda de vreo 5000 de Euro, dar asta e alta problema... Deci tramvaiele au fost inlocuite cu troleibuze, adica tot cu vehicule electrice, sau cu autobuze, toate mergand doar pe o singura banda deja existenta. Iar acolo unde erau linii de tramvai, in mijlocul soselei, s-a facut inca o banda de circulatie auto, pentru fluidizarea traficului. Imagineaza-ti cum ar fi pe Stefan cel Mare - Mihai Bravu, daca ai avea inca o banda de circulatie pe mijloc? S-ar cam duce aglomeratia, nu-i asa?
4. Banda speciala pentru mijloacele de transport in comun
Apropo de punctul 3, trebuie sa insistam nitel si asupra acestui aspect, adica asupra benzii speciale pentru transportul in comun. Este una din cele mai importante masuri care pot fi luate la nivel de capitala care poate fluidiza traficul extrem de mult. Din pacate insa, in Bucuresti exista doar vreo doua strazi experimentale pe care autoritatile au realizat o banda speciala dedicata autobuzelor si troleibuzelor... De ce nu se fac mai multe, nu stie nimeni.
In primul rand, o banda dedicata mijloacelor de transport in comun ar face ca acest mijloc de deplasare sa fie mai eficient, adica mai rapid. In timp ce masinile se inghesuie in aglomeratie, autobuzul merge fara oprelisti. Si daca cu autobuzul ajungi mai repede la munca, este normal sa lasi masina acasa, in parcare. Si uite asa vor gandi mai multi oameni, iar traficul rutiera se va descongestiona. Insa aceasta masura extrem de usor de implementat, cu costuri foarte reduse, trebuie sa vina la pachet si cu un set de reguli noi: cine este prins ca blocheaza banda dedicata RATB-ului, sa fie amendat crunt. Si daca sunt soferi care vor sa ocoleasca aglomeratia, luand-o pe aceasta banda, sa ramana fara permis vreo 6 luni. Sa se obisnuiasca si ei cu autobuzul...
5. Cresterea amenzilor de circulatie
Niciodata, de cand exista omenirea, niciun om nu a fost invatat cu binele sa faca ceva. Crezi ca in Germania, Marea Britanie, Franta, Elvetia sau Austria soferii respecta legile ca asa s-au nascut? Crezi ca neamtului nu ii trece prin cap sa parcheze pe trecerea de pietoni pentru ca are bun simt? Nicidecum. In toate tarile civilizate de acum, ordinea, respectul si normalitatea au fost instaurate cu forta. Adica cu niste legi drastice, cu pedepse mari si amenzi usturatoare. Au fost confiscate cateva masini ale unor soferi vitezomani, au fost acordate cateva amenzi de zeci de mii de Euro, s-a mediatizat totul foarte bine, dupa care, brusc, toata lumea s-a cumintit. Si frica, in timp, s-a transformat in civilizatie absolut normala, de care Romania este foarte departe.
Niste legi aspre, dar si agenti sau institutii care sa le acorde, sunt absolut necesare pentru a transforma haosul traficului in ceva civilizat. Primesti amenda de 290 de lei daca nu porti centura? Sa se faca amenda 1000 de lei! Risti o amenda de 580 de lei daca treci pe rosu si carnetul luat 30 de zile? Sa fie amenda 5000 de lei si sa ramai fara carnet 6 luni! Te urci beat la volan si risti sa ramai fara permis 90 de zile? Nu mai bine ti se anuleaza permisul pe viata? Doar cu niste legi aspre, dar si cu oameni capabili sa le impuna, ne vom transforma intr-o capitala normala, ca in vest. Cu "scuze, sefu', dau o bere" nu ajungem nicaieri...
-
Calculator motor ecu renault captur (2013-2017) 0.9 tce h4b... 439 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
-
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
-
Inel senzor, abs skoda octavia ii combi (1z5) (2004 - 2013)... 60 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
-
Calculator motor bosch opel zafira 0 281 013 593 / 0281013593... 750 Lei
Vw transporter tdi 2009 9350 €
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Scaun stanga fata volkswagen vw golf 7 [2012 - 2017] 1.6 tdi clha 1000 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
Carlig remorcare electric ford focus 4 combi/break/variant... 900 Lei
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
Dezmembrari opel astra h 1.4 88kw 120cp euro 4⭐⭐⭐⭐⭐✅
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
5801868953 826592-0003 826592-5003s gtc4502bknv garrett turbo... 5000 Lei
-
Grila radiator audi a3 8v (2012 -) 750 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Bara fata vw golf 7 facelift 2017 2018 2019 500 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
-
Interior complet europa (fete usi cu lumini... 4000 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
-
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
Dezmembrari citroen berlingo fab. 2007 1.9 d 51kw 69cp euro 4...


