5 masuri de bun simt pe care Primaria Bucuresti le-ar putea adopta pentru un trafic... normal

- Intersectii monitorizate video
- Radare automate in intersectii
- Eliminarea tramvaielor
Ca Romania este la miliarde de ani lumina departare de orice tara civilizata, o stie oricine. Si asta pentru ca, autoritatile si politicienii nostri, in loc sa fure 10% si sa investeasca 90% in nevoile populatiei, asa cum se intampla pe afara, fac invers. Fura 90% din bani si pentru investitii... praful de pe toba. Sa zicem ca am avea un primar general chibzuit si organizat, cu chef de treaba. Iata ce ar putea face.
1. Intersectii monitorizate video
In orice oras sau capitala mare din vest si chiar din Rusia, Polonia sau Bulgaria, munca agentilor de circulatie este usurata datorita unui sistem de supraveghere video. Cele mai aglomerate intersectii, dar si cele care au un risc crescut al accidentelor, au instalate camere video. Evident, semnalate puternic, astfel incat soferii sa stie din timp ca sunt monitorizati. De fapt, impactul psihologic este cel care conteaza, ca atunci cand te plimbi pe un drum national si apare semnul acela alba pe care scrie 'Atentie, radar!'. Soferul incetineste si respecta legea.
Partea buna este ca marile intersectii din Bucuresti sunt deja monitorizate video de catre Politia Locala. Daca s-ar vrea, ar putea fi cativa angajati specializati pe constatari video care sa lucreze din fata monitorului 24/7. Orice sofer care trece pe rosu, care nu acorda prioritate altor masini sau pietonilor, orice sofer care ocoleste scuarul de tramvai sau care nu respecta semnificatia semnelor rutiere, sa primeasca o amenda acasa pe baza numarului de inmatriculare auto. Este extrem de usor si fezabil, mai ales ca exista toata infrastructura. Si, dupa o campanie agresiva cu mii de amenzi date, impreuna cu semnalizarea faptului ca intersectia este monitorizata, fara indoiala traficul va deveni mult mai civilizat.
2. Radare automate in intersectii
Pe langa monitorizare video, intersectiile din marile orase mai au ceva: radare automate. Acestea functioneaza exact ca orice alt radar, adica pe baza de viteza. Daca o masina depaseste viteza legala in acea zona, este fotografiat si un sistem automatizat ii trimite amenda la domiciliu, pe baza placutei de inmatriculare. In cazul Romaniei, daca masina are numere de Bulgaria, asa cum se obisnuieste, acel numar trebuie bagat intr-o baza de data si, cand masina este oprita pe viitor la un control de rutina, soferul sa primeasca amenda pe loc.
Dar ce sa caute radarele in intersectie, poate va intrebati. Foarte multe accidente se petrec din cauza soferilor vitezomani, care forteaza culoarea verde a semaforului. Sau pe timp de noapte, cand intersectia pare goala si te imbie sa treci pe rosu. Ei bine, daca o intersectie ar avea radare automate, fie in mijlocul ei, fie inainte si dupa intersectie, semnalate corespunzator, soferii ar incetini si niciunul nu s-ar risca sa accelereze ca sa prinda verde. Aceste radare ar putea fi instalate si pe arterele pe care soferii tind sa calce acceleratia, sistemul avand nevoie numai de un singur angajat de birou care sa verifice imaginile si sa proceseze amenzile. Pare simplu? Chiar este.
3. Eliminarea tramvaielor
Ati vazut voi in marile capitale ale Europei tramvaie, in zonele centrale? Poate doar in cele cu centru istoric, unde tramvaiele fac parte din peisaj de mai bine de 100 de ani. Insa niciodata nu o sa vezi tramvaie pe bulevarde centrale mari si aglomerate ca in Bucuresti. Asa cum se intampla pe Stefan cel Mare, pe Barbu Vacarescu, pe Calea Crangasi, Ion Mihalache si asa mai departe. Ei bine, intr-o tara normala, in 2017, nu prea o sa vezi tramvaie...
De ce? Pentru ca autoritatile le-au eliminat si le-au inlocuit. Mijloacele de transport in comun, fie ca sunt autobuze sau troleibuze electrice, au o banda dedicata, speciala, pe care au prioritate si niciodata nu dau de aglomeratie. Evident, daca este prins un taximetrist ca blocheaza aceasta banda, primeste o amenda de vreo 5000 de Euro, dar asta e alta problema... Deci tramvaiele au fost inlocuite cu troleibuze, adica tot cu vehicule electrice, sau cu autobuze, toate mergand doar pe o singura banda deja existenta. Iar acolo unde erau linii de tramvai, in mijlocul soselei, s-a facut inca o banda de circulatie auto, pentru fluidizarea traficului. Imagineaza-ti cum ar fi pe Stefan cel Mare - Mihai Bravu, daca ai avea inca o banda de circulatie pe mijloc? S-ar cam duce aglomeratia, nu-i asa?
4. Banda speciala pentru mijloacele de transport in comun
Apropo de punctul 3, trebuie sa insistam nitel si asupra acestui aspect, adica asupra benzii speciale pentru transportul in comun. Este una din cele mai importante masuri care pot fi luate la nivel de capitala care poate fluidiza traficul extrem de mult. Din pacate insa, in Bucuresti exista doar vreo doua strazi experimentale pe care autoritatile au realizat o banda speciala dedicata autobuzelor si troleibuzelor... De ce nu se fac mai multe, nu stie nimeni.
In primul rand, o banda dedicata mijloacelor de transport in comun ar face ca acest mijloc de deplasare sa fie mai eficient, adica mai rapid. In timp ce masinile se inghesuie in aglomeratie, autobuzul merge fara oprelisti. Si daca cu autobuzul ajungi mai repede la munca, este normal sa lasi masina acasa, in parcare. Si uite asa vor gandi mai multi oameni, iar traficul rutiera se va descongestiona. Insa aceasta masura extrem de usor de implementat, cu costuri foarte reduse, trebuie sa vina la pachet si cu un set de reguli noi: cine este prins ca blocheaza banda dedicata RATB-ului, sa fie amendat crunt. Si daca sunt soferi care vor sa ocoleasca aglomeratia, luand-o pe aceasta banda, sa ramana fara permis vreo 6 luni. Sa se obisnuiasca si ei cu autobuzul...
5. Cresterea amenzilor de circulatie
Niciodata, de cand exista omenirea, niciun om nu a fost invatat cu binele sa faca ceva. Crezi ca in Germania, Marea Britanie, Franta, Elvetia sau Austria soferii respecta legile ca asa s-au nascut? Crezi ca neamtului nu ii trece prin cap sa parcheze pe trecerea de pietoni pentru ca are bun simt? Nicidecum. In toate tarile civilizate de acum, ordinea, respectul si normalitatea au fost instaurate cu forta. Adica cu niste legi drastice, cu pedepse mari si amenzi usturatoare. Au fost confiscate cateva masini ale unor soferi vitezomani, au fost acordate cateva amenzi de zeci de mii de Euro, s-a mediatizat totul foarte bine, dupa care, brusc, toata lumea s-a cumintit. Si frica, in timp, s-a transformat in civilizatie absolut normala, de care Romania este foarte departe.
Niste legi aspre, dar si agenti sau institutii care sa le acorde, sunt absolut necesare pentru a transforma haosul traficului in ceva civilizat. Primesti amenda de 290 de lei daca nu porti centura? Sa se faca amenda 1000 de lei! Risti o amenda de 580 de lei daca treci pe rosu si carnetul luat 30 de zile? Sa fie amenda 5000 de lei si sa ramai fara carnet 6 luni! Te urci beat la volan si risti sa ramai fara permis 90 de zile? Nu mai bine ti se anuleaza permisul pe viata? Doar cu niste legi aspre, dar si cu oameni capabili sa le impuna, ne vom transforma intr-o capitala normala, ca in vest. Cu "scuze, sefu', dau o bere" nu ajungem nicaieri...
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
-
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
-
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €


