8 lucruri pe care trebuie sa le facem la masina cand incepe toamna

8 lucruri pe care trebuie sa le facem la masina cand incepe toamna
  • Desfunda scurgerile parbrizului
  • Arunca un ochi sub capota
  • Verifica presiunea in anvelope
Distribuie pe Facebook

Ajunge sa ne uitam pe geam si sa vedem ca toamna a sosit peste Romania. Adio canicula, adio soare arzator, de acum incep ploile si se lasa racoarea. Un bun prilej pentru a ne ocupa putin de masina noastra. Iata ce trebuie sa faci la inceput de toamna.

1. Verifica presiunea in anvelope

Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faci cand vine racoarea este sa te duci la vulcanizare. In principal, pentru verificarea presiunii, deoarece stim cu totii ca aerul se dilata atunci cand este cald afara si se contracta cand este frig. Nu mica iti va fi mirarea cand o sa observi ca presiunea pusa de tine, de 2.2 bari, acum s-a transformat in 1.6 sau chiar mai mica. Atat din cauza pierderii de aer prin pori, dar si din cauza schimbarii de temperatura. La vulcanizare mai poti sa iti reechilibrezi rotile, daca cumva simti un tremurat in roti, pentru ca sunt sanse dupa concediu si mers la viteza mare pe autostrada sa fi pierdut un plumb sau doi...

Masina toamna

2. Desfunda scurgerile parbrizului

De la praf, frunze, polen, insecte si alte cele, scurgerile parbrizului se infunda. Acum, inainte de venirea sezonului ploios, este bine sa le desfunzi. Sunt doua sau 3 orificii in partea de jos a parbrizului, langa stergatoare, acolo unde este un ornament de plastic cu priza de aer pentru aeroterma. Aceste orificii fac ca ploaia sau lichidul de parbriz scurs in partea inferioara sa cada pe carosabil, prin niste furtunase lungi. Daca aceste orificii sunt infundate, apa va ramane acolo si va strange si mai multe frunze si mizerie, iar usor-usor, o sa ne trezim cu rugina.

Masina toamna

3. Schimba presurile de vara

Daca esti genul care are doua seturi de presuri la masina, unul textil de vara si unul cauciucat de iarna, acum e momentul sa le schimbi. S-a dus vremea in care te urcai uscat pe picioare, direct pe presurile textile. Acum urmeaza ploi, noroi, mizerie, asa ca e pacat sa te urci plin de apa direct pe presurile textile. Mai bine instaleaza presurile din cauciuc, prin care apa nu trece spre mocheta, ca sa ai grija de masina ta. Aceste presuri din cauciuc sunt usor de curatat si aduna in ele toata mizeria de pe talpi cu care te urci in masina. In plus, au o margine ridicata care nu lasa apa sa ajunga pe mocheta, nici atunci cand te urci plin de zapada si aceasta se topeste.

Masina toamna

4. Arunca un ochi sub capota

La sfarsit de vara e bine sa arunci un ochi sub capota. Poate ai mers in canicula bara la bara, iar sub capota erau cu siguranta peste 80 de grade, poate ai forjat motorul pe autostrada, cine stie, dar este ca vara motorul este pus la treburi grele. Acum e momentul sa ridici capota si sa te uiti atent. De exemplu, sa te uiti daca sunt scurgeri pe undeva, de ulei, de lichid de servo, de lichid de frana, pe la garnituri si pe langa vasele de expansiune. Sub capota mai poti sa te uiti daca toate mufele sunt la locul lor, daca furtunele sunt in stare buna sau prezinta crapaturi, poate chiar scurgeri, dar poti sa te mai uiti si la baterie, daca are martorul verde aprins, semn ca este in stare buna de incarcare.

Masina toamna

5. Verifica nivelul lichidelor

Daca tot esti sub capota, verifica si nivelul lichidelor. Am intalnit multe cazuri in care, dupa o vara caniculara cu multe drumuri, unele masini aveau un nivel scazut al antigelului sau chiar al uleiului. Nu putine sunt masinile diesel care mananca ulei, asa ca e bine sa verifici nivelul dupa ce ai mers toata vara in viteza mare si in caldura. E normal ca atunci cand motorul atinge temperaturi inalte, uleiul sa se subtieze si sa isi gaseasca mai usor o cale sa se scurga. Verifica uleiul motorului, de servo, de frana, antigel, poate chiar si nivelul uleiului din cutia automata, daca ai, deoarece are joja exact ca motorul.

Masina toamna

6. Apeleaza la un tratament de sezon rece

Daca ai masina noua si vrei sa o tii in stare buna multi ani de zile, iti recomandam sa apelezi la un tratament de protectie pentru sezonul rece. De fapt, pentru sezoanele reci, adica toamna si iarna. Acest tratament se face in ateliere de detailing si consta in aplicarea unui strat invizibil care rezista la ploaie si ninsoare si care nu permite aderarea murdariei. In plus, atunci cand va ploua, apa nu va ramane in picaturi ci va aluneca mult mai usor de pe caroserie. In acelasi timp, stratul protector protejeaza masina de criblura si de apa sarata de pe carosabil, incarcata cu agent de deszapezire, o solutie nociva pentru caroserie. Unul din locurile din Bucuresti care face asa ceva este CuAbur.ro.

Masina toamna

7. Polish pentru faruri

In general, din cauza ca in Romania exista mult praf pe toate soselele, dar si pentru ca o multime de drumuri nu sunt asfaltate, masinile noastre lovesc frontal nori intregi de praf si nisip. Fie aruncate de masinile din fata, fie in suspensie, dar luate cu viteza. Asa ne trezim cu mici ciupituri ale vopselei pe capota din fata, dar si cu farurile matuite. Daca avem farurile matuite, o sa avem, evident, o lumina mult mai slaba pe timp de noapte, ceea ce nu este bine, deoarece avem nevoie de vizibilitate maxima noaptea. Asa ca daca vedem la faruri sticla matuita, trebuie sa mergem la un atelier care face asa ceva. Pe langa matuire, acolo ni se va monta la final si o folie speciala care protejeaza sticla acum, in prag de iarna, cand o sa ne lovim de acelasi fenomen, dar cu apa sarata plina de pietris si nisip, aruncata de rotile masinilor din fata direct pe masina noastra.

Masina toamnaMasina toamna

8. Igienizeaza instalatia de climatizare

Cu siguranta ai folosit toata vara climatizarea si aerul conditionat. Asta inseamna ca aerul din exterior a tot intrat in habitaclu, iar odata cu aerul, a intrat si murdarie, praf, polen, adica chestii care s-au oprit in filtrul de polen al masinii. E bine totusi sa apelezi la igienizarea instalatiei de aer conditionat pentru ca va urma o perioada in care vei simti un miros neplacut. Toate acele murdarii adunate in filtrul de polen vor incepe sa se descompuna si asa o sa ai parte de un miros neplacut. Acelasi lucru se intampla si cu vaporizatorul din aeroterma, pe care apare mereu condens si de care se lipesc tot felul de mizerii. O igienizare specializata o sa omoare bacteriile care produc mirosul si pastreaza instalatia curata pentru inca un sezon cel putin.

Masina toamna

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (9) Poze Masina toamna
mai multe